/spanien/barcelona/forum/24511.aspx/spanien/barcelona/forum/24511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-04-25 13:49
Fedoroviz

Ärligt talat det räcker nu. När ska du fatta att ingen här inne bryr sig om Zidane eller för den delen någon spelare i Real Madrid. För oss är det skitsamma om han spelar mer efter VM eller inte, du är inne i fel forum. Ta det på eran egna sida för här inne skiter vi i Zidane bokstavligt talat!
Barcelona La Rambla
2006-04-25 13:35
Vem bryr sig!
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-25 13:34
Zidane kallar till presskonferans i morgon.
Slutar han med professionell fotboll efter VM eller ej?
Vad tror ni?

Detta har ingenting med FC Barcelona att göra! Se till att ta denna diskussion på något annat ställe, tack.

/Redaktionen

Barcelona Gabriel
2006-04-25 13:21
La Rambla

Det handlar om stoltheten. Laporta gick tom ut offentligt och bad om förlåtelse, för vad vet jag inte faktiskt. Tydligen så räckte det inte för Rosell. Sedan tror jag inte Rosell har i intresse att göra upp med Laporta, hans egentligen intresse är detsamma som alltid(vilket jag tror) att bli president för klubben. Detta förklarar också varför han släppte en bok. Inte bara är det för att "hämnas" på Laporta utan det finns självklart en baktanke. Han ger ut information där läsaren ställer sig skeptisk till Laportas skötande av klubben samtidigt som han själv sätter sig som offer i boken och får läsaren att inse att han hade varit en mycket bättre president. Det hade ju varit mycket mer demokrati med honom istället för Laporta, åtminstonde enligt han själv.

All respekt för det Rosell tidigare gjort, men den respekten han en gång hade är nu bortblåst med vinden pga utgivandet av hans bok. Han hänger ut hela klubben totalt och som culé kan jag inte acceptera detta.
Barcelona La Rambla
2006-04-25 13:14
Att Laporta har gjort ett bra jobb är det väl ingen som ifrågasätter. Men man ska komma ihåg att det är många medarbetare runtomkring som drar ett stort lass men i slutändan är det ändå Laportas namn som nämns i media. Rosell tex är en av dem som stått för en hel del bra värvningar, Ronaldinho inte att förglömma.

Rosells kritik är ju bla att Laporta är för mycket diktator. Vad som sker innanför dörrarna vid styrelsesammanträden vet ju knappast vi utomstående? Personligen tycker jag det är trist att de två inte kan dra jämt. Det skulle gynna klubben om de kunde sammararbeta istället, det är nog alla eniga om. Själv tänker varken kritisera den ene eller den andre men konstatera att Sandro Rosell uppträder lite väl tjurigt i sin nya bok. Gör upp i godo istället förtusan och inte i media.
Barcelona Gabriel
2006-04-25 13:14
Anledning till Rossels nya bok är självklart ämnad som en viss taktik där rossel säkerligen mycket noggrant lagt ut en strategi över hur han ska ta makten ifrån Laporta till sitt eget begynnande. Rossel tror att han sätter ut Laporta men vad han glömmer är att han faktiskt inte bara sätter ut honom utan hela klubben. Han ger ut information som kan skapa konflikter. Rossel är en mycket smart herre som odiskutabelt skulle vara mycket nyttig för oss men hans problem är att han blev maktgalen. Han ville få mer och mer inflytande på klubben och tillslut gick det till en nivå där Laporta var tvungen att slå näven i bordet och påminna Rosell om att det faktiskt var Laporta och inte Rosell själv som var president.

Jag såg innan gärna en ersättare i Rossel som nästa president efter Laporta, men det var innan han släppte ut sin bok. Sånt gör man bara inte.
Barcelona el Flaco
2006-04-25 12:53
Ämne: Jag börjar bli jävli....Beautiful_ Barça //

Håller med. Jag tycker inte heller om det han gör nu. Läste också att han umgås numera med folk som jobbade i samma styrelse som Gaspart. Det verkar som han tänker ställa upp i det kommande presidentvalet. Känner jag lukten av en förrädare?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-04-25 12:26
Jag börjar bli jävligt trött på Rossel och hans utspel. Visst har han varit bra för klubben, men att hålla på så här efteråt och släppa en jävla bok. Det är fan pinsamt.
Redaktionen
2006-04-25 11:59
Rambo~
Nej, några IP-nummer blandar vi inte ihop. Loggning sker automatiskt av servern så fort en användare skriver ett inlägg, så där ligger absolut inget fel. Har du blivit bannad så beror det sannolikt på att du har brutit mot reglerna, antingen här eller på något annat forum.

Barcelona Rambo~
2006-04-25 10:20
REDAKTIONEN/ kanske 10nde gången jag undrar varför jag blivit ip bannad hemma? jag skriver endast på barca forumet, kan ni snälla kolla upp det? och om ´ni hittar anledningen så skicka ett pm för jag hörde att ni brukar blandaihop ips med andra.
2006-04-25 00:32
Tycker definitivt att Edmilson har gjort sig förtjänt av en plats i start XI i landslaget. Speciellt om han fortsätter spela som han gjort hela säsongen ut.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-04-25 00:04
Lite överdriven artikel av Niva.

"Bakom Ronaldinhos leende så darrar Brasiliens lag"

Att Brasilien skulle ha så stora bekymmer med spelarna som finns bakom spelarna i startelvan är väldigt otroligt.

Dom som spelar i Brasiliens C-lag skulle kunna fightas om en plats i vilket annat landslag som helst startelva... Okej, lite överdrivet kanske, men nästan så är det. :-)
2006-04-24 22:40
La Rambla

Gillar inte den där Merk heller. Det var väl han som visade ut Messi i hans landslagsdebut lika fort som han kom in. Pinsamt var det. Det där måste ju varit för att jävlas bara.
Barcelona el Flaco
2006-04-24 22:14
Nej, det är Racing som han är utlånad till. Hört att det går bra för honom där.
Barcelona Ghazza
2006-04-24 22:08
Han är utlånad till Betis tror jag.
Barcelona Plorenzo
2006-04-24 22:08
Jag måste bara fråga..
Vart har Damiá tagit vägen?
Såg han några matcher förra året på högerbacken när det var något fel med Beletti och han skötte det hyfsat faktiskt..
Han är ju inte med i truppen på denna hemsidan heller ..
Något jag har missat?
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-04-24 22:07
hahaha..."Matchen inställd" artikeln kom innan dt slutliga beskedet!
Barcelona el Flaco
2006-04-24 21:46
Angående matchen mot Sevilla, skulle vi inte kunna spela matchen två dagar innan en eventuell CL-final? Då är ligan förmodligen avgjord och då kan reserver och spelare från b-laget ställa upp och så Xavi så han får några minuter i benen.
Real Madrid Gábinho!
2006-04-24 21:43
La Rambla//

Mark Merk är världens bäste domare och han är inte en som fuskar mot chelsea så stog han i en dålig vinkel men sen spelar de ingen roll ni fick iafall tyst på idoten mourinho.

Aja lycka till hur som helst på onsdag även om ja gillar milan:P
Barcelona La Rambla
2006-04-24 21:17
Misstag sker alltid i alla matcher, det gäller bara att reducera dem till ett minimum.

Skönt att både Henke och Ronaldinho tränade för fullt idag.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-24 20:52
Jag har sett Pippo spela ja, och jag vet att han är allra farligast när han har en back precis bakom sig. Pippo framvänd med boll är inte lika farligt. Men på denna nivå, så får man inte göra misstag och det vet våra spelare om. Man ska se till att bollarna inte går in i strafforådet och speciellt inte till Pippo. Jag är optimism och ser ett segrande Barcelona på onsdag. Hemmaplan och en riktig farlig anfalls-kedja brukar innebära mål...
Barcelona La Rambla
2006-04-24 20:45
Heh, du har väl sätt Pippo förut? Otroligt ivrig och energisk spelare inne i boxen. Han ger sig aldrig. Ska det komma gula kort på mittbackar så lär det ske när han är en av motståndarna. :(
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-24 20:43
La Rambla

Nej, så kan man väl inte säga... Det kommer inte bli något sådant. Våra backar är tillräckligt skickliga, och de vet väl om att Inzaghi faller lätt. Barça kommer nog se till att behålla bolen väl i laget och se till att man inte låter Milan skapa de chanser som man gjorde hemma. Man kommer vara oerhört fokuserade på att inte göra det, samtidigt som man måste se till att göra ett mål i första halvleken, för då kan jag redan räkna bort Milan. Om Barça gör första målet, så kommer man spela ut fullständigt och dte kan lika väl bli knock-out.
Barcelona La Rambla
2006-04-24 20:34
Är Inzaghi med så kan ni räkna med att Merk skänker Milan minst en straff. Ni minns väl slutminuterna mot Chelsea?
Real Madrid Figo#7
2006-04-24 20:29
Mot Nya Tider
ok tack för infomationen
Barcelona x El Capitan x
2006-04-24 20:21
Enligt fcbarcelonablog.com så är Inzaghi spelklar på onsdag mot Barça.

^Länk
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-24 20:15
Figo# 7

Nej, Puyol är inte avstängd mot Milan, men han kan få en avstängning och missa en eventuell finalen om han drar på sig en varning mot Milan.
Real Madrid Figo#7
2006-04-24 20:13
när spelas matchen mellan sevilla-barca och är puyol avstängd mot milan??
Barcelona Mot Nya Tider
2006-04-24 20:05
Gàbinho

Jag menar att man kommer chansa med Kaka, trots att han fortfarande säkert har känningar från smällen han fick.

För mig så är det viktigt att stoppa Schevchenko. Jag är inte säker på om Inzaghi kommer lira, men om han gör det så kommer han få det tufft mot Puyol och Marquez. De kommer inte släppa någonting till måltjuven.

Real Madrid Gábinho!
2006-04-24 19:40
mot nya tider//

Om han inte är 100% skall han kunnas stoppas.Men han e säkert frisk.Men är Pirlo dålig så är oftas Kaká osynlig
Annons: