/spanien/barcelona/forum/24504.aspx/spanien/barcelona/forum/24504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El trideñte magico
2006-04-21 20:02
satt å snabbläste lite i realforumet. De håller fortfarande skriva om gammla meriter. visst de har vunnit allt som en klubb kan vinna, men just nu är det Barcelona som är i fokus och real försvinner in i skuggan...
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 19:51
att folk anser att Barcelona inte är något utan Ronaldinho ser jag snarare som ett erkännande för hur överlägsen Ronaldinho är jordens resterande fotbollsspelare.
Gotte
2006-04-21 19:38
La Rambla//

Tack att någon förstår;)
Barcelona La Rambla
2006-04-21 19:34
Gotte//

Det var nog ingen som var bitter för ditt inlägg tidigare utan en massa annan strunt som har skrivits. Alla culés är nog rätt införstådda med hur pass viktig Ronaldinho är, men att inte som många andra kunna se hur pass viktiga andra spelare även är. Som du nyss själv skrev, det var knappast Ronaldinho som tog hand om Kaka.

Kim//

Det kan ju vara så att vissa ser honom som en svikare. När han försvinner och gömmer sig på hemlig ort, tränar med annat spanskt lag och helt plötsligt dyker upp i London för provspel.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-21 19:29
Sanningen är ju att alla topplagen i Europa är beroende av en eller 2 spelare.Sheva och Kaka(Milan),Ballack(Bayern),Lampard och Makalele(Chelsea)Adriano(Inter) mfl.Att Ronaldinho är världens bäste spelare och på så vis oersättlig betyder ju inte att Barca är kass utan honom.Jag är övertygad om att vi vunnit ligan med 10 ordinarie i startelvan om vi räknar bort Ronaldinho och sätter in Giuly eller Henke på hans position.Folk glömmer lätt att vi har Messi i laget.Han kommer axla Ronaldinhos mantlar när denne slutar och dessutom är näste Ronaldinho(Dos Santos) på väg in i laget.
Gotte
2006-04-21 19:27
La Rambla//
Ja, jag förstår !

Ska bara säga det att jag håller på At.Madrid i Laliga fast i Europa och Italien Juventus!
Barcelona Kim
2006-04-21 19:21
Ibland kan jag undra vad Fran Merida har gjort för att bli kallad Mierda. Någon klyftig själ som kan upplysa mig?
Gotte
2006-04-21 19:21
Visca Barca//
Om det är riktakt mot mig och några mer så säger jag:
JAG SKREV I SLUTET ATT NI ÄR FORTFARANDE DET BÄSTA LAGET UTAN DOM TVÅ !
Jag håller med om att jag kanske överdrev fast han är ju fotbollens gud.
Fast hans gäldje verkar sprida sig något oerhört till dom andra spelarna.
Te.x Edmilson skrev jag inte om, men han är inte den mest spektalura spelaren.
Men jag kan erkänna att han nästintill suddade bort Kaká tillsammans med Iniesta och van Bommel.
jag överdrev, helt klart, fast det ligger också en sanning i det.

Det sista jag skriver är det här så ni förstår vad jag menar:

Barcelona är det bästa laget även utan dom två, fast en mittback till skulle aldrig skada...

Och en gång till:

Lycka till I CL Finalen!( Eftersom ni kommer krossa Milan på camp Nou )
Barcelona Tompa
2006-04-21 19:18
Visca Barça:
"Folk påstår att utan Dinho, så är Barça ingenting, men ska man inte berömma försvaret för att ha släppt in så lite mål som de har gjort?

Ska man inte berömma Eto'o för att han leder skytteligan?

Ska man inte berömma Iniesta för allt jobb han gjort i mittfältet?

Och ska man inte berömma Frank för hans taktik mot Real, Chelski, Milan etc.?"

Exakt. Men dylika kommentarer från arga och frustrerade fans till andra lag visar ju bara att de är avundsjuka.

FORCA BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Barcelona La Rambla
2006-04-21 19:14
Madridinho//

Nej då, du har bevisat gång på gång och det i olika forum att kunskap om fotboll har du inte mycket. Däremot har du kunskap om olika favoritsspelare du så gärna suktar efter i Real Madrid. Det är en viss skillnad. :-)~
Madridinho
2006-04-21 19:12
StREeT_STYLE// jag tror nog att jag är mer fotbollskunnig än dig, men å andra sidan, vem är inte det?

vill inte bråka så jag drar, ciao
Barcelona La Rambla
2006-04-21 19:11
Madridinho//

Allvarligt talat, du har det inte lätt va?

Gotte//

Självklart så betyder han oerhört mycket, inget snack om saken. Han kan vara osynlig i nästan en hel match, som tex senast mot Milan. Många tycker han direkt dålig i vissa matcher. Det kan nog bero på att alla har så höga krav och förväntar sig under i varenda passning eller skott. En Ronaldinho i den form och om han trivs med tillvaron runt omkring som han verkar göra i Barcelona. Både med laget och staden, privatlivet osv. Hade ju varit en otrolig tillgång i vilket lag som helst. Nåja, det krävs nog att han har några klasspelare runtomkring sig åtminstone. Men du förstår nog vad jag menar.
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 19:08
Folk påstår att utan Dinho, så är Barça ingenting, men ska man inte berömma försvaret för att ha släppt in så lite mål som de har gjort?

Ska man inte berömma Eto'o för att han leder skytteligan?

Ska man inte berömma Iniesta för allt jobb han gjort i mittfältet?

Och ska man inte berömma Frank för hans taktik mot Real, Chelski, Milan etc.?
Barcelona II Barça II
2006-04-21 19:07
Ärligt talat, vad är för folk här inne i Svenskafans? Fotboll är en lagsport. Är det Ronaldinho som står för alla avgörande räddningar? Är det Ronaldinho som gör dem perfekta brytningarna? Var det Ronaldinho som tog bort Kaka i den senaste CL matchen? Självklart så betyder Ronaldinho mycket för dagens Barcelona, men just nu så fungerar Barcelona mycket bra som ett lag. Ett lag består av 11 spelare.

Madridinho//
ÄRLIGT talat så hade ni åkt ut ur ligan om det inte vore för er målvakt. Så du ska nog inte säga att vi är beroende av en spelare.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-21 19:06
Madridinho///
Din kossa, hur länge har du tittat på fotboll?
3 dagar?
Vi vann i fredags mot villareal utan ronaldinho, marängernas okunskap inom fotboll skrämmer mig.

Grabbar kolla in denna länk, titta på vad Nike har för planer med de randiga tröjorna hos Juve, Barcas tröjor kan mycket väl se ut så även de nästa säsong.

Titta på den prickiga, en ofattbart äcklig tröja, spelarna kommer se ut som Clowner.
Gotte
2006-04-21 19:05
La Rambla//

Jag skrev i slutet att ni Fortfarande är världens bästa lag med dom , men om man tar bort dom två och dom från dom lagen du skrev, så är ni ändå bäst enligt mig.
Men du måste erkänna att Ronaldinho höjer er något enormt , både spelmässigt och moraliskt.
Så verkar det i alla fall , som man kan se på TV...
Madridinho
2006-04-21 19:04
Ronaldooo// du svarade inte på min fråga.
Barcelona La Rambla
2006-04-21 19:04
Madridinho//

Hur kommmer det sig att vi även förlorat matcher även med Dinho i laget? Hur kommer det sig att vi även spelat skit när han varit med? Behöver man vara en raketforskare för att inse att det ej går att vara på topp en hel säsong i varenda match?

Tänk om, tänk rätt. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-04-21 19:03
Dannish//

Du slog huvudet på spiken lite i tidigare inlägg. Rijkaard har på 2 år skapat ett starkt kollektiv toppat med några värdlsspelare som alla drar åt samma håll. Det finns en otrolig laganda i truppen. Barça har på långa vägar de bästa spelarna på varje position, det är nog de flesta överens om. Men där finns en sådan laganda och glädje i laget att det knappast kan ha undgått någon. Trots att man under stora delar av säsongen har haft ideliga skador på viktiga spelare i parti och minut så har andra gått in och gjort fullt godkända insatser. Visst har det emellanåt varit sämre form och spel, men det är bara naturligt under en så lång säsong och skadorna. Du minns kanske hur tåget rullade på i höstas? Både i ligan och CL så spelades det fantastisk fotboll och man hade 18 raka segermatcher.
Barcelona Visca Barça
2006-04-21 19:01
VISCA LA RAMBLA!

Mina tankar exakt!
Barcelona Ronaldooo
2006-04-21 19:01
Madridinho//

om man ska tro den sortens statistik så är deco långt mycket mer värdefull. tänk efter lite nästa gång (och nästa och nästa och nästa) är väl inte så mkt begärt?

Utan Ronaldinho är Barça fortfarande ett världslag. Skillnaden är att Barça är världens absolut bästa med honom. :)
Madridinho
2006-04-21 18:59
la rambla// hur kommer det sig att ni nästan inte vunnit en enda match i ligan utan dinho?
Barcelona La Rambla
2006-04-21 18:56
Gotte//

Jag har en fråga till dig. Hur bra blir tex Milan utan Sheva och Kaka?

Hur bra blir tex Arsenal utan Henry?

Hur bra blir tex Chelsea utan Lampard och Terry?

Går mönstret igen måntro?

Slutsats. Nämn ett storlag i världen som blir bättre eller ej tappar i styrka om deras 2-3 bästa spelare ersätts av dugliga komplementspelare? Jag väntar ivrigt på vad du kommer fram till. :-)
Barcelona Dannish
2006-04-21 18:54
P.S

Real_4_Ever

" Alla vill spela i Real för dom har flest CL Titlar... "

Om det nu är så att alla vill gå till Real, hur kom det då sig att ni förlorade Dinho till Barca? Man går inte till ett lag för att det varit bra utan för att det är bra. Tror du spelare skulle komma om ni låg i andra divisionen? Knappast, det funkar inte så.

Barcelona II Barça II
2006-04-21 18:51
Det dummaste jag har hört på länge är att Henry går till Real bara för att han ska sponsras av Reebok efter sommaren. Messi sponsras ju som bekant av Adidas, Etoó av Puma. Det har ingen betydelse vilket märke spelaren sponsras av. Sen varför skulle han vilja gå till Real? Anledning till varför Henry från början ville byta klubb var för att han ville vinna titlar, vad har han då i Real och göra? Aldrig att Henry kommer spela för marängerna, detsamma gäller Cesc. Hoppas att han stannar kvar i Arsenal, annars är han välkommen till världens bästa klubblag.
Barcelona La Rambla
2006-04-21 18:50
Tror så här om Cesc. Han hade nog inte på långa vägar gjort en sådan kometkarriär i Barça som han nu gjort i Arsenal. Det har sin naturliga förklaring. Tror dock att han på längre sikt blivit en minst lika bra spelare även i Barça. Men som sagt, det är bara spekulationer. Personligen är jag inte bitter längre över att han drog iväg. Han har lyckats över förväntan och är det unnar man honom. Ska han spela någon annanstansa än i Barça så är Arsenal helt okej då de faktiskt spelar en attraktiv fotboll. Tror ändå att han en dag i framtiden kommer att äntra Camp Nou iklädd en barçatröja. :-)
Gotte
2006-04-21 18:50
Jag tycker ni är mycket beroende av eran gud, Ronaldinho, och eran hårdföre Puyol...
Som Hedman sa;
Utan honom är Barca inte top 3 i Europa. Håller faktiskt i viss mån med. Sen historien om Henry vart han ska hamna så tror inte jag det spelar någon roll om vad han sponsras av.
Skulle ändå vara ganska onödigt av er om ni skulle köpa honom.
1. Han är hyfsat gammal.
2. Han och Ronaldinho är ungefär likadana i sin spelstil, plus att Henry och Ronaldinho kommer bli två medelvärdiga spelare i så fall.
3. Ni har redan världens bästa lag.

Jag är mycket imponerad av er i Champions League mot Milan på San Siro.
Dock så är det "Ronaldinhoshow" igen.
Eto'o ska vi heller inte glömma, och framförallt Puyol.
Blir han skadad ( om ni nu inte köper in en ny mittback tills nästa säsong ) så blir det en katastrof.
Beror på om Marquez ska spela mittback eller ej , i CL gör han ju det i alla fall. Troligtvis för att säkra lite så det inte bli rena korridoren. I en Champions League final mot te.x Arsenal med Henry i storform och Puyol avstängd / skadad tror jag matchen är förlorade nästan från start.

Det jag vill ha sagt är att Utan ett par spelare är ni kanske inte top 3 i Europa, fast med dom är ni det bästa.
Ni kanske tänker att ni förfogar över den starkaste truppen fast utan dom spelarna som sticker ut(Ronaldinho och Puyol i viss mån Eto'o också ) så nja...

Det jag vill ha sagt är att Utan ett par spelare är kanske ni inte top 3 i Europa, fast med dom är ni helt klart det bästa.Men även utan dom är ni det bästa, om ni frågar mig.

Lycka till i Finalen !
Adiós
Barcelona Dannish
2006-04-21 18:48
Tänkte komma med lite objektiv bedömning Barcelona vs Real Madrid.

Real_4_Ever

Ronaldinho är världens bästa spelare. Utan honom är Barcelona ett sämre lag, inte sämst. Och varför ens ta upp " utan Ronaldinho "? Ni var själva med i budgivningen och det är ert eget fel att ni inte kunde komma med ett bättre bud. Nu får Barca njuta av världens bästa spelare i många år framöver och det finns inget " utan ".

För det andra köper Barcelona smart Guily, Eto'o, Edmilson och Marquez var inga superstjärnor när dom kom. Endå är dom nu spelare som utvecklats enormt i Barca. Ni i Madrid har på senare år köpt spelare som Beckham, Ronaldo, Zidane, Figo och Owen. Walter Samuel var den första värvningen på flera år som var nödvändig, och han floppade. Ni kan köpa stjärnor men ingen lagkänsla, det är något ni måste bygga upp.

Det som gör Barca så starka är deras starka lagmoral. Alla minns väll Barca för ett par år sen? Stjärnor som Rivaldo, Kluivert, Saviola, Overmars och Riquelme fanns i klubben - men inga titlar. Nu sprudlar Barca av positiv energi på planen och endast få lag kan mäta sig med Barcas sammanhållning på planen.

Galacticos var Bäst! Men i dagsläget har Real Madrid en lång väg att gå för att gå om Barca.

Tro inte att jag håller på Barca. Är Juventino djupt in i hjärtat. ville bara medla min syn på situationen då fans ofta talar ur sin synvinkel för sitt lag =)
Icey
2006-04-21 18:47
Tompa//
Det slutar 10-9 till oss;-) Det kan vara så att det blir många mål eller inga alls. Båda gillar att spela offensiv och kanske drar ut varandra.
Men man ska också komma ihåg att vi är halvvägs i Semin, finalen ligger långt in i framtiden.
Barcelona RiZzo
2006-04-21 18:45
Hej alla barca fans.
Tror ni verkligen att Febregas hade vart lika bra idag som han e i arsenal??
Jag tror inte de.
Han skulle inte ens platsa i dagen barca så hur skulle han då få tid i A laget o utveklas??
Annons: