/spanien/barcelona/forum/24502.aspx/spanien/barcelona/forum/24502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-27 08:23
åååå gud vad skönt det är, man vaknar dagen efter den nog skönaste vinsten detta år med en stark sol i ögonen.
Denna dag har börjat så bra som den bara kunde, denna vecka skulle kunna fortsätta så om vi tar hem ligan nu på söndag mot Cadiz, vilket vi har chansen att göra.

Visca Barca y Visca Catalunya!
Real Madrid Figolina
2006-04-27 02:41
Grattis.Såg bara en halvtimme(j-a jobb)Hoppas jag är fri när ni vinner finalen.Kul att se Barça i form, blir alltid glad när jag ser att Ronaldinho är på "goehumör"
Barcelona Marcos
2006-04-27 01:39
Håller med barca_dreamteam. Arsenal gick vidare på Riquelmes bekostnad, de spelade den smutsigaste fotbollen jag sett på många år. Inte ett skott på mål. Villarreal är verkligen mer värda finalen än fransmännen. Vem Glenn Hysen kommer glorifiera vet vi redan :D Ser redan fram emot att höra hans underbara ord. Arsenal är det nya hatlaget, efter Real såklart.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-27 01:39
Vámanos cañoneros

Både och.
Spanien Vámanos cañoneros
2006-04-27 01:27
barca_dreamteam//

Håller du egentligen på barca eller hatar du bara Wenger?
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-27 01:24
Nu när vi äntligen är i final så hoppas jag att Tottenham tar 4:e platsen före Arsenal,vi slår Arsenal i finalen(vilket jag är övertygad om att vi kommer göra, då vi även får tebax Xavi och Messi) och sist men inte minst kommer vi ta Henry från dem.Arrogante Wenger lagbygge kommer gå åt helvete utan Henry.Dessutom är det en stor svaghet hos ett lag som ska spela i en cl-final att vara så beroende av en 18 åring.

Tippar 3-0 i finalen och Wenger kommer gå med svansen mellan benen.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-04-27 01:06
Detta citat e bara för skönt

"Barca är mellanåt lite överskattade i offensiven men underskattade i defensiven".
Barcelona el Flaco
2006-04-27 00:37
Spelarbetyg:

Valdes, 2 - har inte så mycket att göra med tanke på att Milan inte skapa så mycket. Var ändå alert.

Belletti, 2 - gjorde en bra match både ofensivt och deffensivt. Borde gjort mål när han blir ren med Dida.

Puyol, 3 - Spelade hårt men rent för att slippa det gula kortet. Tog bort Shevchenko.

Marquez, 3 - Kom in rätt i alla situationer. Ägde allt som kom i luften.

Gio, 2 - Imponerade stort på mig ikväll. Blev aldrig bortgjord på sin kant. Mycket nära en 3:a i betyg.

Edmilson, 3 - Plockade bort Kaka ännu en gång. Säker med bollen.

Iniesta, 4 - Kungen på mittfältet. Tappade inte bort en enda boll. Barcelonas bästa spelare för dagen.

Deco, 3 - Arbetade bra under hela matchen. Visade prov på sin stora rutin i de här matcherna.

Giuly, 2 - Började pigg men slutade lite anonym. Var nära att göra mål på en framspelning från Ronnie'.

Eto'o, 3 - Löpte i luckorna, många chanser att göra mål, det enda som saknades var effektivitet framför målet. Spelade fram till Larsson i ett farligt läge.

Ronaldinho, 3 - Magiska framspelningar, bra skottlägen. Spelade majoriteten av andra halvleken som central anfallare och gjorde det bra. Höll i bollen och försökte hela tiden skapa nåt.

Avbytarna:

Larsson, 2 - Hjälpte till bra i deffensiven och deltog vaket i anfallet. Var nära att spräcka nollan.

Van Bomme, - - kom bara in för att stärka upp mittfältet i slutet av matchen.
Barcelona giovani
2006-04-27 00:32
Orkar inte snacka mycket om matchen har fan huvudvärk efter den, ville bara säga grattis till alla.

Skall låta bli att klaga på Etoos ständiga friläges missar, men bara denna gång :) om La Rambla kan låta bli att svara för en gångs skulle då, hehe.

Grattis i alla fall! Det känns riktigt bra inför finalen.
Barcelona La Rambla
2006-04-27 00:32
Laban//

Att media överdriver i hyllningarna av Dinho får stå för dem. Vi som följer Barcelona vet att han kan vara just så där oerhört bra. Dessvärre så följer det med i alla matcher han spelar och allt han tar sig för på planen. Därför har alla så stora förväntningar på honom, han ska dominera i allt han tar sig för. Det funkar inte så. Men det räcker att titta på de lag som möter honom vilken respekt de har för honom.

Många gånger är han varken bättre eller sämre än någon annan i laget. Vi vet dock att han har det där lilla extra och kan blixtra till just när han har gått och varit medioker i en hel match. Sen så gör han så många andra bra bara genom sin närvaro på plan. Vid träningar, i omklädesrummet osv.

Ja Iniesta är kung, har varit riktigt bra den senaste månaden. Sen så har vi ett ess till som varit skadad sen Chelsea-matchen. Nämligen Leo Messi. När han är ute till höger så får laget ytterligare en dimension. För att inte tala om Xavi som varit skadad sen 2 dec. Visserligen så har ju Iniesta spelat så bra den senaste tiden att det inte har märkts lika mycket.

Jo det är lätt att vara stor i framång. Vi håller åtminstone vårt firande här på forumet och går inte in på andra lags forum och hånar. Åtminstone inte majoriteten av oss, men rötägg finns det överallt.

Till sist, tack för god kamp!
Barcelona Gabriel
2006-04-27 00:31
Kim

Låter bra, nu är det godnatt, buenas noches a tot y visca el Barça :-)~
Barcelona Patrik
2006-04-27 00:29
Det var ju inget snack om saken idag. Trots att vi inte gjorde nåt mål.

Valdes hade räddat Shevas nick om det inte hade varit avblåst innan han ens träffade bollen.

Så jävla rättvist. Skönt.
Barcelona Kim
2006-04-27 00:25
Jo, det ser ut att vara fel. Tyvärr har vi ingen möjlighet att göra ändringar i den informationen. Ska påpeka det för ansvariga däremot.
Barcelona Gabriel
2006-04-27 00:19
Kim

Är det inte fel i tippa nästa match? Det borde väll vara Cadíz på hemmaplan som är näst?

Nåja, i sånt här glädjeruss som man sitter i så orkar man inte heller bry sig. Är så glad. Men bara en tankeställare :-)
Barcelona II Barça II
2006-04-27 00:19
Luva//
Det inlägget var inte riktat till dig eller andra Real fans som gratulerar oss. Den var till dem som jiddra med oss.
Laban
2006-04-27 00:13
Grattis till segern!!!

Jag är stolt över mitt AC Milan.Att åka till
Nou Camp och spela så pass jämt mot Barca i deras
egna Lejonkula visar på moral.

Kvällen match var jämn men visst gjorde Svarta panthern några riktigt giftiga räddningar.Hade Milan haft lite mer skärpa i slutfasen på sina kontringar kunde man mycket väl gjort mål,tänker på Shevas nick och Kakas skott i början av matchen.

Personligen anser jag att detta dubbelmöte avgjorde redan i Milano,att Barca lyckades vinna
på San Siro ingick liksom inte i planen.För på
San Siro spelade Milan bra och borde ha gjort mål
i början av den macthen.Men det går inte att älta det hela tiden.

Tyvärr tröt orken för våra tappra krigare i slutet när Milan skulle lägga in sista rycket för att åstakomma en kvittering.Men Barca är så
oerhört passningsäkert som gör att motståndarna ständigt får jaga boll och det tar ur sin rätt i slutet.

Jag måste berömma Iniesta,vilken spelare.
Jag vet inte om det är fel på mig men all denna
haus av Ronaldhino i dagens match.Personligen tyckte jag att Staam hade riktigt bra koll på Ronnie men visst i bland klackade lite.Men självklart är det svårt att radera ute spelare som Ronaldiho i 90 minuter.Det är lite som barca
över lag,en klok Barca fan sammanfattade det hela bra,,"Barca är mellanåt lite överskattade i offensiven men underskattade i defensiven".
Det kan tes sig lite märkligt att Barca inte har vuniit fler titlar(Europa) genom åren trots att man år efter år har ett riktigt bra lag.

Lite synd att vi mötes redan i semin för jag anser att Milan-Barca är den "morlaiska finalen"

Se nu till att vinna CL finalen i Paris den 17 maj,tål inte att ett till engelskt lag går och vinner.

Tydligen är det inte lätt att vara stor i framgång tänk på det....

FORZA AC MILAN
Barcelona Gabriel
2006-04-27 00:11
La Rambla

Mmmh, precis eller i vårt fall bättre ;-)~
Barcelona La Rambla
2006-04-27 00:10
En del milanfans, dock inte alla, när nog bland det sorgligaste som finns på SF. Så fort de inte vinner Serie A så raljerar de om domarfusk och mygel. Blir de utslagna ur CL så är det även där mygel och fusk. Kan man inte bara erkänna att de mötte ett lag som är likvärdigt deras och spelar minst lika underhållande och taktisk fotboll som de?

Håller med Redaktionen. Vi struntar i att bemöta inlägg som bara är bittra och avundsjuka kommentarer. Dock en elogé till alla fans som lyckönskat, även milanisti.

Det känns bara så bra. Mot Paris culés!
Barcelona BARCA BLOD
2006-04-27 00:09
grattis alla barca bröder!! vill se finalen på plats, hur kan få tag på biljetterna. tack på för hand..
Barcelona Gabriel
2006-04-27 00:08
Denna känslan är tom bättre än sex :-D

Den ultimata orgasmen hade kommit för mig om man blandade iskall coca-cola samtidigt som man sitter i en jacuzzi med widescreeen och två brudar vid varsin sida samtidigt som en Ronaldinho gör det avgörande målet i den 89:e matchminuten den 17:e Maj.

Skämt åsido, hehe. Känns bara så otroligt jävla skönt alltså :-D - Visca el Barça!
Barcelona SaMii^
2006-04-27 00:02
helt sjuukt, är så jävla glad sitter här och lyssnar på himne del barca 10 gånger om och njuter ut av CL FINAL PLATSEN.

Måste hylla barca publiken idag på Campnou och tidigare matcher vilken publik vilket tryck, jag njuter så att jag får gåshud.

nu ska vi suga på den hör mumsbiten ett tag och sen börja fokusera på de kommande matcherna.

Visca el Barça , Visca Catalunya!
Barcelona Kim
2006-04-27 00:01
Luva:
Det var säkerligen inte ditt välmenade inlägg som menades utan andra tjuriga madridistas som har skrivit här.
Barcelona Decco1
2006-04-27 00:01
fyyyy fan va skönt.
Synd att henke inte fick bli matchhjälte
Barcelona Gabriel
2006-04-27 00:00
Luva

Dont take it personaly, det var säkerligen menat i överlag och inte till dig. Det finns vissa madridistas som kan ta av sig den vita tröjan och erkänna att vi har förtjänat detta. Respekt till er, det är mer än stort av er. Så ta inte åt dig negativt utan ta åt dig positivt. Detta gäller alla andra madridistas som gratulerar oss, King_raul exempelvis. Muchas Gracias a por la copa en Paris ahora :D
Barcelona Gabriel
2006-04-26 23:58
Si, si, si nos vamos a Paris :-D!

I stunder som dessa så orkar man inte ens lägga ner kraft på att svara avundsjuka och bittra madridistas respektive milanistas som enbart är dåliga förlorare. Skyll på det bortdömda målet så mycket som de vill, jag bryr mig inte för vi är ändå i slutändan i final och inget ändrar på det. Vi är välförtjänta finalplatsen vilket Milan inte är som borde åkt ut ur turneringen redan emot Lyon om inte Schalke tom.

Visca :-)!
Luva
2006-04-26 23:55
Ämne: I dag spelar det ing....
Jag skrev och gratulerade till finalplatsen och så gav jag Barcafansen en eloge. Och då förtjänar man att hånas...?? :-(
Barcelona ETO`O- Madrid cabron saluda al campeon
2006-04-26 23:54
Kaos i Madrid...... fan va sköt...... och att vi är i FINAL YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.....Iniesta vilken kille!!! nya Xavi i mina ögon
Barcelona Gaucho#10
2006-04-26 23:50
Såå jävla underbart! Vi visar ännu en gång fotbolls världen att vi är BÄST , även om kvällens match inte var någon utskåpning .

Ser verkligen fram emot finalen !

Visca El Barça !
Barcelona ETO`O- Madrid cabron saluda al campeon
2006-04-26 23:48
Ämne: Grattis till finalpl....
tyvärr har ja inte det! men om du har Viasat så kan du titta på den nu... titta bara på hur Valdes reagera när sheva nicka in bollen, han är inte äns intereserad av att ta bollen, för han såg att domare hade bålst
Real Madrid Chrissan
2006-04-26 23:41
Grattis till finalplatsen.

Dock har jag en fråga, har någon en länk till Shevas "mål" så man kan se en repris? Skulle vara nice om nån kunde länka till den.
Annons: