/spanien/barcelona/forum/2450.aspx/spanien/barcelona/forum/2450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mdawg
2015-05-27 15:30
Canaletes
Men är väl ändå mest Real supportrar som läser sån dynga, eller är jag fel ute?
Baserat på pollen och kommentarer så känns det som vissa övriga supportrar i år inte kan förneka vem som faktiskt varit bäst. Men finns fortfarande alltför många som lever i sin egen bubbla..
Barcelona Canaletes
2015-05-27 15:14
Fast det är ju en poll. Häpnadsväckande hade varit om det var As-redaktionen som röstat fram Messi.
Barcelona Mdawg
2015-05-27 15:08
Hör och häpna, Messi 1:a på AS(!) La Liga player of the season award, mycket häpnadsväckande!
Barcelona Shanghai
2015-05-27 15:06
@Liunil Masse:

Största skämtet i fotbollens historia. Att man "öppnar" omröstningen igen efter Cristianos hattrick mot Sverige är sjukt. Där bevisade det sig att något var i luften. Blatter hade dessutom snackat "negativt" om Cristiano. Den som förtjänade att vinna priset var Ribery.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-27 14:59
Haha Fifa alltså. Väntar fortfarande på att det ska komma fram att Penaldos Ballon D'or 2013 var ren fusk! Helt sjukt hur man kan vara titellös 2013 och ändå få priset, spyr!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2015-05-27 14:44
Klipp från Barças fest. Roligt att median får mat & dryck haha
Barcelona 11-9-10
2015-05-27 14:38
@barcastuff: Barcelona plan to buy two right backs: Aleix Vidal (25 Sevilla) and Cedric Soares (23 Sporting Lisbon). Talks are well-advanced. [sport] Helt okej ändå, Alves, adriano och montoya bort?! Alba/matheiu på vänstern Pique, bartra, vermaelen, mascherano, matheiu håller en säsong till iaf
Barcelona Barcelonistas
2015-05-27 14:22
" bästa Barca någonsin" Haha snälla det ni råttor bevittnade under Pep var förmodligen det bästa laget genom tiderna.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-27 14:11
Jag älskar hur Madrod supportrarna alltid säger "Bästa Barca någonsin" gör det ont att säga ett av historiens bästa lag elr tom det bästa någonsin?
Barcelona Davids3
2015-05-27 14:10
Enligt portugisiska medier kommer Tello spela där 1 säsong till.
Hade det inte varit smart att ta hem honom nu när Pedro riskerar att säljas ?
Daparo
2015-05-27 13:58
Skriver aldrig i forumet, men måste bara säga, JAG ÄR SÅ JÄVLA STOLT ÖVER BARCA! Vilken säsong det har varit. Och framförallt i slutet, med Xavis farväl, en era som tar slut, med tanke på att spelare som Gerrard och Lamps har gjort sitt i Premier League. Mycket av det man växte upp med tar slut. Detsamma gällde Puyols farväl. Stolt över Barca och den här säsongen har vart fantastisk. Men det är inte över än, nu plockar vi hem Champions och cupen också! Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Deulofeu
2015-05-27 12:53
Måste bara få byta ämne lite Barca ska vara beredda på bud för Pedro och jag anser det inte vara fel på något sätt om vi lyckas få betalt runt 200 miljoner annars är det meningslöst att sälja.

Han har ett år kvar på kontraktet alla andra bra spelare likt Kroos osv kostade ju runt den summan Pedro borde inte vara värd så mycket mindre.

Hans meritlista är ju grym 50 landskamper för Spanien osv inte många som slår det.Jag förstår om han vill lämna han är ju tydligt fjärdeval och kommer aldrig kunna hota om en startplats längre.

Men är det så illa? Han har ju spelat massor helt given i copa del rey massor av speltid både i la liga samt cl och vinner massor av titlar.

I min bok kan nog Deulo göra minst lika mycket som Pedro...

Med risk att det blir storm här inne men jag har inte gett upp hoppet om Deulo ännu... Jag ahr kvar min tröja nummer 7 med hans namn på och jag hoppas att näta år att den sitter på hans rygg!

Han har upplevt sitt tuffaste år någonsin och jag tror han utvecklats enormt trots bollkladd och mindre fotbollshjärna än de flesta...

Han har nämligen spetskvaliteter som endast Neymar kan jämföras med hans snabbhet med boll och hans enkelhet att ta sig förbi spelare när han är i form vilket var ett tag sedan.

Hans självförtroende har fått en rejäl törn.

Först ett tufft år i PL där han byggde muskler och upplevde en tuff skada sedan bortslängd från Barca typ sista träningen.

En bra inledning i Sevilla och sedan bänk resten av året.

Han är nu redo för att kriga på sin hemmaplan och han vet sin plats han kommer i vårt lag få mer speltid än under detta året i Sevilla om vi vågar sälja Pedro.

Han har på betydligt mindre speltid gjort lika många assist som Pedro men gör lite mindre mål.

Blir jag orolig om vi säljer Pedro inte det minsta.Blir jag glad om Deulo ersätter ja han förtjänar chansen!

Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-27 12:53
Jag har alltid varit för att värna om klubbens traditioner och jag tycker det Bartomeu och co har gjort är hemskt men ärligt talat känner jag inte att de horizontella tröjorna är en sådan big deal. Betydligt värre med reklamen och speciellt att det är Qatar som står på framsidan av tröjan, men med själva designen på tröjorna ser jag det nästan som lite kul att testa något nytt. Kan dock förstå att det blir som en principsak, i synnerhet när ledningen fuckat upp massa annat så blir detta som att strö salt i såren.
Barcelona enkos
2015-05-27 12:42
Pedro och Bartra är uttagna i Spaniens landslag tillsammans med Piqué Alba Iniesta och Busquets. .
Intressant är att Sevilas för inte länge sedan reserv målvakt Rico är med..
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-27 12:40
Canaletes Haha. "Really, not even a single letter?" Sjukt roligt.
Barcelona Vampíro
2015-05-27 12:19
Tycker också man borde testa en ny huvudsponsor för tröjorna. Nike känns väldigt tråkiga när de kommer till Barça men av nån anledning så får klubbar som United och Inter snygga tröjor. Pröva nått nytt, Adidas, Puma eller kanske Under Armour kan vara något för klubben. De lär alla vara beredda att spränga banken för att locka äver Barça. Angående FIFA så hoppas jag av hela mitt hjärta att man på nått sätt slipper vinter VM i öknen 2022. Så sjukt pinsamt att det gått igenom.
Barcelona 11-9-10
2015-05-27 12:12
Vad fan har FBI med FIFA att göra?! Okej Interpol men FBI?! Hahah
Barcelona Dema
2015-05-27 12:09
FIFA under utredning av självaste FBI i tre år. Det här är för bra för att vara sant .. Dagens bästa nyheter!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-05-27 12:01
Jag tänker så att, är det en viss typ av fotbollspelare Barca får fram så är det tekniska och passningsskickliga mittfältare av typen Xavi, Iniesta (fabregas) och busquets. Liknande spelare har vi i samper och Halilovic m.fl. Vad jag vill komma fram till är att spelare som Verratti får vi fram ur egna leden, men en spelartyp som Pogba är sällsynt hos oss. Därför skulle jag kunna tänka mig se honom i blaugrana. Vill ändå inte utesluta en värvning som gundogan. Han skulle va billig, plus att man vet vad man får om han är i form. Pogba, gundogan och en högerback så är jag nöjd. Kanske även en anfallare ;-)
Barcelona wallmannen
2015-05-27 11:54
Angående cupfinalen och tv. Är det nån som testat eurosport player? Funkar det bra? Ett abonnemangsalternativ är från 69 kr i månaden utan bindningstid. Det känns överkomligt för en månad... och en match..
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-05-27 11:53

Barcelona FC Tiki-Taka
2015-05-27 11:53
Barcelona DM1982
2015-05-27 11:47
Luis Suarez, who has been working individually because of thigh muscle discomfort, is training normally with the group this morning #fcblive
Barcelona Canaletes
2015-05-27 11:38
@enkos:

Fast när Zlatan säger detta så är det ju innan boken släppts.
David kallar ju Zlatan till träff för att se att allt stämmer och om något behöver korrigeras innan tillverkningen sätts igång, standardprocess.

Det ju som när en tatuerare ber kunden att kolla på skissen innan tatueraren börjar tatuera in det i huden. Inte ber tatueraren kolla efter.
"No ragrets" liksom.
Barcelona Mido
2015-05-27 11:33
Den funkar bättre kanske
Barcelona Mido
2015-05-27 11:32
Vilken skandal!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-05-27 11:00
Dagens oro : Läst på flera ställen att Suarez inte läkt helt från sin sträckning eller vad det nu är. Tror vi kan slå Bilbao utan honom men man vill ju ha han i matchform och het inför Juve.

Tycker att ställen rätt sygga , utseendet är inte något problem utan det är mer en principsak. Kanske är droppen att Barto faller i valet, man kan hoppas iaf.
Barcelona Rambla~
2015-05-27 10:53
När det gäller tröjorna så orkar jag inte bry mig. Jag har sedan ett bra tag velat ha en annan tröjsponsor än Nike. Helst av allt Kappa, men det kan man nog glömma direkt. Det företaget har nog inte resurserna att betala sådana summor som storklubbarna kräver. Då återstår väl Adidas antar jag. Tja, hellre det än Nike och framför allt ska bokstäverna Q A T A R bort från tröjan så fort det bara går. Det är pinsamt att denna historiska klubb ska behöva förknippas med ett emirat som Qatar och dess regim. Jag skäms verkligen.
Barcelona Rambla~
2015-05-27 10:48
@Y10 - Les Corts:

CL-finalen kommer att sändas på storbildskärm på Mini-Estadi. Du vet minikopian av Camp Nou på andra sidan gatan. :)
Barcelona dinho the artist
2015-05-27 10:45
11-9-10
Pogbas offensiva kraft är överskattad här inne. Då menar jag inte överskattad generellt i andra lag, men i Barcelona skulle hans offensiva kvaliteter inte vara lika nödvändiga. Vi har en anfallstrio som redan smäller in helt sjuka siffror. Varför i hela fridan ska vi gå in och pilla i det maskineriet? Varför riskera haveri bara för att några här vill se en urkraft med en hästspark utanför straffområdet?

Nej, fotbollen är sällan så enkel. Vissa verkar gå efter teorin att "om du har offensiva pjäser med så varierade egenskaper som möjligt så är det omöjligt för motståndarna att försvara". Riktigt så fungerar det ju inte.
Annons: