/spanien/barcelona/forum/24499.aspx/spanien/barcelona/forum/24499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Et0
2006-04-19 12:10
Såg ni passningspelet, 14 pass pch sen mål. Inget lag i världen har den passningspel som vi har. Inget lag har den lagmoral vi har heller och självklart så har inget annat lag Gud.

PS för er som inte vet Gud=ronaldinho
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-04-19 12:10
målet...hörr publiken..det fanns bara 3000 åskodare... vsica barca
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-04-19 12:09
höjdpunkter mellan milan o barca....
Barcelona II Barça II
2006-04-19 12:06
Idag ska vi bara njuta av den underbara vinsten :-). Vi slog Milan på självaste San Siro, det är stort, det är underbart. Sen på kvällen är det en underbar match mellan Arsenal och Villarreal. Själv håller jag tummarna för Villarreal. Ha en trevlig dag clués.

Visca el Barca!
Barcelona ETO`O- Madrid cabron saluda al campeon
2006-04-19 11:55
Ämne: Det var en jämn matc....
såg du inte matchen eller??? Milan var bra i 25-30 minuter sen så tog Barca över och lekte me Milan!! e så stolt över alla spelarna, siken match dom görde!!! Iniesta vilken spelare alltså....
Barcelona Xavi86
2006-04-19 11:54
En fråga bara, är det någon här inne som har en länk till videon där Barcelona firar sitt ligaguld förra året(där spelarna kliver in en å en på planen för att bli hyllade)

väldigt tacksam ifall någon skulle kunna hjälpa mig att hitta det klippet..
PippoGol
2006-04-19 11:24
Bara att ta av hatten, sträcka fram handen, bocka och gratulera!
Själv sitter man och är bitter över att spelare som Seedorf, som är en spelare i världsklass, lyckas göra sin sämsta match för säsongen när det är så viktigt!
Mot ett lag som Barcelona får man inte spela dåligt, utan då gäller det verkligen att vara i toppform..
Sen lider jag verkligen med Gilardino, killen hade världens läge att göra 1-0, men marginalerna var inte med honom, Valdes räddning på Maldinis nick? Världsklass!
Sen Ambro, fan också att det inte var Sheva som kom där, då hade vi iaf haft 1-1 inför returen.
Nu är det bara att hoppas på Pippos återkomst till på onsdag, han har gjort det förr och kommer förhoppningsvis göra det igen!
Återigen: grattis, ni var förtjänta av segern, men än är ej slaget vunnet!
Ser fram emot returen, då lovar jag er att mitt hjärta kommer bulta hårdare än nånsin förr!
Villarreal Journalistthomas
2006-04-19 11:10
För några månader sa jag att en final mellan Barca och Villarreal vore helt underbart. Nu ligger den möjligheten inte alltför långt borta. Grattis till segern och en taktisk triumf!
Valencia Marcus Widgren
2006-04-19 11:03
Det var en jämn match i går, där Milan hade tre stora chanser, ni hade två. Små marginaler och kvalitet i avsluten avgjorde. Tycker därför inte ni skall suga åt er för mycket av herrarna Nordal, Dotson och Hysen som kallade er helt överlägsna, för det var ni inte
Barcelona zorban
2006-04-19 10:37
nån som vet när messi e tillbaks?
Barcelona Assyrisk Culè
2006-04-19 10:35
Jag njuuter. men ärligt talat så tror jag inte att Eto`o hade gjort Guilys mål. Han hade missat och ingen skulle klaga över ett 0-0 resultat. Hoppas att Guily får mer speltid så att han med sin snabbhet blir vår framtida målskytt. Etoo är GRYM på sidorna.
Såg ni Gattuso, jag blev äcklad varje gång han rörde vår Ronnie...=) hare fint alla och hoppas på helspansk final!
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-19 10:32

Kul att se att det är ett bra klimat här inne och inte en massa milanfans som vill ta ut sina frustrationer. Kan i och för sig bero på att de inte orkar starta ett nytt konto?

Ska nästan bli roligare att se matchen ikväll eftersom det är lättare att koncentrera sig på själva fotbollen när man slipper sitta och vara nervös hela tiden. Höll på att dö flera gånger igår när Milan anföll. Det släpptes alldeles för många chanser för att kännas tryggt. Vi ska vara glada att de inte lyckades få in en macka.
Real Madrid inzajt
2006-04-19 10:27
Grattis till segern. Välförtjänt
Villarreal Totti per me
2006-04-19 10:22
ciao a tutti.

Grattis till segern!

Väl utförd match och ett riktigt fint mål.
Ögongodis av kvalité.
Lycka till i returen.

MILANO IN FIAMME!
FORZA ROMA
Barcelona Patrik
2006-04-19 10:01
Känns om möjligt ännu bättre idag, härligt!

Väldigt konstig debatt som uppstod i efterhand. "Barcelona spelade defensivt, fegt, låg på kontring etc" Snacka om att kasta sten i glashus.

Jag menar, undra hur Milan skulle spelat på Camp Nou om de hade tagit ledningen med 1-0...
Real Madrid Figolina
2006-04-19 09:49
Respekt!!
Grattis, ska jag vara ärlig så trodde jag ni skulle åka på däng.Att både Motta och Marques kom tillbaka lagom till matchen var mer än jag visste.Trodde inte heller att Ronaldinho skulle få så mycket spelrum.Edmilson skötte sig kanon, brukar annars vara nervös när han spelar.
Som jag uppfattade det fick Valdes gult för maskning.Antagligen för att han avvaktade hur det var med Oleguer.
Barcelona Tompa
2006-04-19 09:21
Hela laget ska givetvis ha hur mycket beröm som helst. Även en Valdes kritisk själ som jag kan inte säga annat än att han skötte sig utmärkt i målet igår. Räddningen på Maldinis (om jag minns rätt) nick i slutet är högklassig och kan vara guld värd.

Mathens bäste spelare var utan tvekan Iniesta, tror aldrig jag sett han så bra. Krigade, vann bollar och skötte bolldistrubitionen på mittfältet ypperligt. Edmilson gör också en jättematch.

Och så har vi Ronaldinho. Gjorde väl egentligen ingen av sina bättre matcher men passsningen till Giuly och klackpassen - han är simply the best!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Forza Barce
2006-04-19 06:11
Bopi @ jag ee 100% på de
de va valdes som fick gula kortet
Barcelona Bopi
2006-04-19 05:03
Tänkte på en grejj,, vad de inte Valdes som fick gulkort, när alla trodde att de va Oleguer fick gult! för de kom ju upp en ruta att de va Caldes som fick de gula?

någon som e 100% ?
Barcelona Ronaldooo
2006-04-19 04:36
Visca Catalunya.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-19 03:42
olele Olala Ser Del Barça És
El Millor Que Hi Ha!!

1899 Neix El Club Que Porto Al Cor
Blaugranes Son Els Colors,
Futbol Club Barcelona La Lala Lala La Lala Lala
La Lala Lala
Futbol Club Barcelona!
Atlético rawkus
2006-04-19 01:53
Grattis till segern! (Nu syns bara min Atleti trojja... Inte min Milan trojja...)

Kan ej annat an appladera erat lag. Ni spelar smart, vagat osv.
VI har en tranare som ligger laaaangt fore i feghet an vad Lars-Tommy nansinn gjorde.... Suck...

Val mott nasta vecka!! :)

Mvh/rawkus - fran ett soligt Melbourne :)
Barcelona Patrik
2006-04-19 01:22
Neutral_77

Objektivitet och ödmjukhet när den är som störst. Tack för det.

Väl mött på Camp Nou
Barcelona Kapten11
2006-04-19 01:21
Nej, fick Oleguer varningen var den definitivt taktisk. Han sträcker sig i ljumsken situationen innan. Känns inte som en så bra idé att ta en utspark i det läget.
Jag tycker faktiskt inte att vi bör ändra på mittfältet till nästa match.
Frågan är om vi bör ändra på någon position, skulle nog föredra att börja med Henke på bänken.
Real Madrid Fizou
2006-04-19 01:20
Grattis till segern! En fot i finalen redan. Vi kan ju hoppas på att det bli en helspansk sådan :)

Viva España!
Barcelona Kurdistaaaan!
2006-04-19 01:16
någon som vet vart man kan hitta hela matchen o tanka ner?
Barcelona Johannen_87
2006-04-19 01:11
kul o läsa lite om messi..

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=575&a=530815&previousRenderType=3
Neutral_77
2006-04-19 00:59
GRATTIS Barca,

Mycket bra spelad match av Barca, det trodde jag inte att ni var starka nog att vinna på San Siro, där hade jag fel tyvär. Milan mötte ett mycket starkt och välorganiserat lag idag, hatten av för er måste jag säga utan tveka.

Det finns inga ursäkter som vi Milaneser kan komma med tycker jag. Våra mittfälltare blev utspelade på ett mycket skickligt sätt, det är bara och erkänna. Det gör ont när man som Milanes erkänner det här, men det är sanningen. Vi måste lära oss av våra misstag och försöka reda ut det för att bli bättre.

Nu finns det 90min. till i den här semin, jag har inte gett upp hoppet än. Som alla vet fotbollen är rund och allt kan hända, men det ser tufft ut, för högt berg att bestiga för att nå Paris. Men man ska aldrig säga aldrig.

Forza Grande Milan
Grattis än en gång
Spinbad
2006-04-19 00:56
Oj vad fint, någon som har en länk till målet? Kunde tyvärr itne se matchen.
Ashburn (Red)
2006-04-19 00:49
Grattis till kvällens seger, ni var det klart bättre laget. Fortsätter att imponeras av Rijkaards taktiska förmåga. Framtida tränarlegend?

Till skillnad från Motormouth är han även en älskvärd person som trots framgångar som både spelare och tränare bibehåller en imponerande ödmjukhet.

Roligt att Guily fick göra mål, alla kunde se hur glad han blev.

Annons: