/spanien/barcelona/forum/24496.aspx/spanien/barcelona/forum/24496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
broshan
2006-04-28 17:02
Ronaldooo

Som jag sa:
"Ni kanske inte spela lika defensivt som Arsenal, men ni spelade "Barca defensivt", och det är defensivt det med."
Ni anfaller inte lika mkt som ni brukar göra. Ni har ett långsamt passningsspel och behåller bollen i laget så att säga med mindre anfall. Och det min vän är ert sätt att spela defensivt.

Hehe jag är Juvefan. Vet ej varför jag har denna tröja efter mitt nick.

Mvh
Barcelona La Rambla
2006-04-28 17:01
Vilken lustigkurre den där broshan. Bara att kolla på skottstatistiken:
shots on target: 8-1

Sen såg väl en hel fotbollsvärld att Dida gjorde en jättematch och räddade flera "klara" mål.
Barcelona Ronaldooo
2006-04-28 16:12
Costras//

tyvärr stämmer uppgifterna, matchen måste flyttas så att man får plats med den i de hektiska schemat.. allt för att Fifa vill det..
Barcelona Ronaldooo
2006-04-28 16:11
broshan//
tycker verkligen inte du har anledning till skratt, Barcelona backade hem totalt kanske 15 min av 90, medan Arsenal gjorde det i 85 av 90. Och läs noga avad jag skrev. Matchen slutade 0-0 ja men båda lagen hade en del chanser, speciellt hemmalaget.

tack för gratulationerna och lycka till ni själva, hoppas på att ni tar 4:e platsen.
Barcelona Gaucho
2006-04-28 16:08
Truppen mot Cadiz enligt sport:
Backar: Belletti, Puyol, Márquez, Gio, Sylvinho
Mittfältare Xavi, Deco, Iniesta, Gabri, Motta, Van Bommel
Anfallare:Giuly, Larsson, Ronaldinho, Eto’o, Ezquerro

Underbart att se Xavi i truppen igen och han lär väl få några minuters speltid och en stor hyllning från fansen.
broshan
2006-04-28 16:05
Namn: Ronaldooo » Svara på inlägg
Sänt: 2006-04-26 18:40:06
"broshan//
tror du verkligen vi kommer spela som arsenal gjorde igår..? och på vår egna hemmaplan? haha"

Skratta bäst som skratta sist? Haha
Ni kanske inte spela lika defensivt som Arsenal, men ni spelade "Barca defensivt", och det är defensivt det med. Matchen slutade precis som jag förutspådde 0-0.
Kanske t.o.m mina konspirationer om finalen kommer bli som jag tror?
Den som lever får se :)

Grattis till ligan!
Mvh
Real Madrid Costras
2006-04-28 16:00
Hej igen, angående matchen mot Espanyol så fick jag ett mail från biljettföretaget där jag köpt biljetter om att matchen skulle vara flyttad till 12/13/14 maj. Ringde därför och kollade med Nickes och de säger också att de har obekräftade uppgifter om att matchen flyttats. Men som sagt ingenting stå på LFP:s hemsida eller klubbarnas hemsida. Fan det vore förödande om den verkligen är flyttad då min svärfar är bjuden på matchen.
Barcelona Sóm més que un club
2006-04-28 15:46
Paco Buyo & Costras.
De bekr´ftar aldrig defintivt matchtid fñrr´n någon vecka innan. det är normalt. Sällan flyttar de något från den preliminära matchstarten. Inget av alternativen som jag sett för matchen mot Sevilla har ruckat på matchen mot Espanyol så det verkar inte alls vara aktuellt. Ingen anledning till större oro.
Lycka till.
Spinbad
2006-04-28 15:30
Spanska och italienska tidningars betyg från semifinalen.

Jag hoppas verkligen att Espanyol-matchen spelas den helgen då jag är i Barcelona under det veckoslutet. En ändring av spelschemat vore sjukt störande.
Barcelona La Rambla
2006-04-28 15:24
Det är bestämt att Sevilla-Barcelona spelas 3 maj. Så jag tror knappast att de flyttar matchen den 7 maj mot Espanyol. Sista matchen 14 maj mot Athletic ligger nog mera i farozonen då det är 3 dagar innan CL-finalen. Visserligen kanske ligan är avgjord då och man ställer upp med ett B-betonat lag. Det är väl annars inte så schyst mot resten av ligan då baskerna är indragna i bottenstriden.
Barcelona Barça82
2006-04-28 15:13
sergio agüero klar för atletico?
Real Madrid Paco Buyo
2006-04-28 15:05
Costras:
Enligt FCBs hemsida är datum ännu inte bekräftat.
Real Madrid Costras
2006-04-28 14:53
Någon som vet om matchen Barcelona vs Espanyol är flyttad?
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-04-28 14:18
Eto'o pratar om Arsenals tur mot Villareal (och om CL Finalen) =)
Länktips.
Barcelona polly
2006-04-28 14:15
Är det någon som vet om det fortfarnade går att få tag på biljetter till CL-finalen?
Barcelona carlos_18
2006-04-28 13:38
va de nå tifo mot milan? i så fall är de någon som har nå bilder eller nån film på de?
Barcelona La Rambla
2006-04-28 13:25
Cesc:
...recalcó que “el año que viene sólo vestiré de blanco si el Arsenal cambia de color”.

Ungefär, nästa år bär jag en vit tröja endast om Arsenal byter tröjfärg.

barca_dreamteam:

Tja, tydligt så är man mer culé enligt vissa här om man enbart diskuterar och hyllar Barça och skriver drömelvor. För övrigt så har vi ju faktiskt en koppling mellan Barcelona och Sevilla. El Conejito.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-28 13:14
Ämne: Les Rambles:

Haha....
Hehe,ditt ironiska inlägg påminde en hel del om hur det brukar vara på Reals forum dagligen.
Barcelona Decco1
2006-04-28 13:08
Ämne: hahaahha grabbar..va....
har du länk på den
Barcelona La Rambla
2006-04-28 13:02
Gaspart var slösaktig redan under sin tid som vice-president under Nuñez. Ett år i mitten på 80-talet när Barça vann ligan så skulle det firas ordentligt. Steve Archibald som då spelade för klubben, hade bråttom iväg då han nästa dag skulle infinna sig för samling ihop med det skotska landslaget som hade match. Han skulle aldrig hinna i tid då flygförbindelser, tidtabeller och annat inte stämde. Gaspart tjatade på Archibald och menade på att firandet kunde han inte missa och lovade honom ett privatplan som klubben skulle stå för. Då gick skotten med på det och fick uppleva ett firande han aldrig hade sett maken till. När sen Nuñez någon dag senare fick reda på privaplanet klubben skulle betala blev han ursinning och hävde ur sig att det fick minsann Gaspart betala ur egen ficka. :-)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-04-28 12:56
La Rambla

Du har rätt angående Marquez. Han tog egna initiativ för att fixa ett spanskt pass och förväntas få det den här sommaren. Altså har Barcelona med största sannolikhet möjligheten att värva ännu en icke-EU spelare på sommaren, alternativt ta upp Dos Santos (om han nu inte redan har EU-pass).
Barcelona Gabriel
2006-04-28 12:40
La Rambla

Har också för mig att det var Dos Santos som skulle fixa eupass på egen hand. Han ville inte få samma problem som Messi fick och därför ville han ha allt klart i förhand. Marquez får hjälp av ledningen som arbetar nonstop med hans eupass.

"Sin prisa, pero sin pausas" - Detta är något som jag tycker vi kan dra många parelleller med gällande våran ledning idag. Det är nämnligen på detta smarta sätt som ledningen arbetar idag jämfört med tidigare ledning med Gaspart i spetsen. Man väljer att ta det lugnt när det kommer till spelare, vare sig det gäller nyförvärv eller förlängningar utav kontrakt. Man arbeter nonstop med det man vill åstadkomma men utan att bli rättare sagt galna.

Gaspart kastade fram 25 miljoner euro direkt så fort han ville köpa en spelare. Laporta och Co börjar från grunden och köper riktiga klasspelare för hälften av de priset, exempelvis Deco.
Barcelona La Rambla
2006-04-28 12:29
Les Rambles:

Haha, stackare! Ok, ska bli seriös då.

- Barça är grymma, Barça ägeeeer.
- Köp Henry. Köp Lampard. Köp Shevchenko. Köp Allt!

Min drömstartelva är:

Valdés
Alvés-Puyol-Marquez-Cole
Xavi
Lapard-Ronaldinho
Messi-Eto'o-Henry

Var det bättre?

Nåja, hoppas ironin framgick.

Gabriel:

Har för mig Rafa tog hand om det själv att fixa med spanskt pass. Eller så var det dos Santos. Härligt med förlängt kontrakt för Marquez. Tycker att han och Puyi ser otroligt stabila ut. Känns inte som om det behövs någon förstärkning på mittbacksplatsen. Ta hellre upp Rodri i truppen fullt ut till nästa säsong så han får erfarenhet med lite matcher. Då har vi Oleguer och honom som backup. Sen räcker det att förstärka ytterbackarna.
Barcelona Gabriel
2006-04-28 12:03
När det kommer till biljettpriset till finalen så verkar det att priset varierar från 60 - 180 euros. Det kan vara så att jag missuppfattat det, men jag har för mig att jag läste att det kostade runt 10.000 - 18.000 kronor för en biljett här. Hur som helst, någon som har koll på detta?

Länken finns längst upp.
Barcelona Rickiboy
2006-04-28 11:58
hahaahha grabbar..var d nån som såg när larsson inte fick cafus tröja..hahahahahahaha d var så roligt va..har den hemma på klipp ser den om och om och om igen...FORZA barcaaa
Barcelona Gabriel
2006-04-28 11:52
Kim

Klokt resonerat.

Det är nu klart att vi kommer att möta Sevilla den 3:e Maj.

En annan nyhet är att klubben arbetar för att förlänga Marquez kontrakt. Kontraktet går ut i juni 2007 men det förväntas förlängas med ytterligare 3 år till 2010. Om de båda parterna, dvs klubben och Rafaels agent Jorge Mendes (som även representerar Deco), kommer överens så förväntas även Marquez klausul höjas. Klausulen ligger för närvarande på 25 miljoner euros. Jorge Mendes och Laporta hade ett personligt möte angående saken efter mötet med Milan i onsdags. Båda parterna vill samma sak, att Marquez ska få förlängt kontrakt och därmed spekuleras det hela att gå relativt snabbt.

Allt annat än en förlängning för Marquez vore idiotiskt då han och Puyol spelat näst intill felfritt denna säsongen, självklart med vissa undantag. Han och Puyi har bildat en tendem perfekt i backlinjen och jag vill inte se några ändringar i mittlåset. Dessutom arbetar ledningen med ett eupass åt Marquez så han inte ska ta upp en icke eu plats.

Visca Rafael 'El Kaiser' Marquez :-)
Real Madrid Costras
2006-04-28 10:58
Hej, jag har en fråga angående matchen Barcelona - Espanyol. Finns det risk att den flyttas från den 7 maj pga den bortregnade matchen mot Sevilla? Min svärfar ska ner till Barcelona och se på fotboll och är orolig att matchen flyttas. Tacksam för uppgifter om när det helt fastställs när matchen ska spelas osv.
Barcelona Kim
2006-04-28 10:49
Jag ser ingen anledning till att vi skulle ta bort dessa inlägg. Det är inte gjort för att provocera på något vis, utan en glädje över spanska lag. Motexempel, som att Zizou slutar, gagnar inte vår diskussion här inne då ytterst få överhuvudtaget bryr sig. Eftersom ingenting annat heller skrevs under den tiden som matchen pågick så kan jag inte se någon anledning till att radera.

Vad vi väljer att radera och inte, är en fin balansgång som är oerhört svår, men just i detta fall så tycker jag inte att det har stört för mycket.
Barcelona Suñol_
2006-04-28 02:11
Les Rambles// skönt att det finns angivare här på forumet...

Jag minns finalen 94 då var barca favoriter men Savicevic var bäst i världen i just den matchen...så det gäller att se med tillförsikt på finalen. Är dock opptimist vi vet ju att vi har spelare som höjer sig när det står som mest på spel.
Barcelona Gabriel
2006-04-28 01:09
Les Rambles

Detta är främst ett Barçaforum där det ska diskuteras Barcelona. Men att gränsen ska vara så hård att man inte ska kunna kommentera sin glädje över att ett annat spanskt lag lyckats gå till en europeisk final är oerhört fjantigt.

Sluta snacka skit istället

Jser att du bidrar så otroligt mycket för att ändra på det. Sluta klaga om du inte själv har något bättre att komma med som bidrar till en vettig diskussion.

Riktiga barcafans håller inte till här

Ursäkta mig, men vad fan vet du om det? Vad ger dig rätten att uttala dig om vilka som är "riktiga" culés eller inte? Själv har jag funnits med tillräckligt länge för att veta att jag minst sagt är en "riktig" Barçafan. Så sluta snacka skit du istället. Om du nu klassar dig som Barçafan och anser att det är viktigt för dig kanske du bör lära dig att skriva Barça på rätt sätt också.
Annons: