/spanien/barcelona/forum/24494.aspx/spanien/barcelona/forum/24494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcelona_10
2006-05-03 18:08
Vi får väl hoppas att barca redan avgjort ligan innan sevilla matchen, då kan ju spelare från b-laget få chansen.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-03 18:04
Man har tydligen beslutat att Sevilla-Barça ska spelas den 14 maj! Endast 3 dagar före Champions-leauge finalen!
Real Madrid R.Madrid
2006-05-03 18:00
Grattis barca till liga guld men tyvär så känner ja mig inte rädd för det NI liger bara på 18titlar real kan softa 5år om dom vill
men nästa sessong är ja 100% säker att den går till los blancos
Barcelona Puyol_21
2006-05-03 16:32
hallå alla!

JAg vet att guldet är nära nu men jag tänkte höra om det är några från Göteborg som tänkt att samlas på nån krog för att se CL finalen!?!? är inte inne så mycket här men om det är nån så kan ni väl skriva ett mail privat.. är nyinflyttad i Götet såp det vore gött att träffas och se på matchen! tack!
Barcelona Backstrom
2006-05-03 16:29
Skulle tippa på att spansk fotboll öht fått ett stort lyft i Sverige iom. att TV4+ börjat visa Primera Division. Att dessutom Barçelona gått så starkt har nog många uppmärksammat och därför om inte supporta laget så åtminstonde sympatisera med laget. Jag skulle tippa på att Real fick ganska många nya fans runt 2002 också, eller? Nya fans är alltid bra, om dem bara vill se laget vinna så försvinner dem oundvikligen såfort det börjar gå dåligt, vissa "konverterar" till "ordentliga fans" och stöttar alltid laget, och dessutom köper ett par st. matchtröjor och liknande vilket ger laget mer pengar, alltså medför det bara goda saker för allting förutom möjligtvis forumet för laget, men här krisar det ännu inte. ;-)
Real Madrid King_raul
2006-05-03 16:15
La rambla,

Tackar! Jo ni har väl ökat er fan-skara med 500% de senaste 2 åren, det kryllar av ronaldinhos här nere i Helsingborg som ska passa bollen åt vänster och glo åt höger på samma gång!

Barcelona Ronaldooo
2006-05-03 16:04
lite som rui costas situation i milan. inte bänkar man kaka för honom?
Barcelona Ronaldooo
2006-05-03 16:03
du kan inte jämföra etoo o henke på de viset. henke är i slutet på karriären, medan etoo fortfarande utvecklas och behöver speltid för att göra de.
Barcelona Xavi86
2006-05-03 15:51
Jag tror inte de flesta förstod riktigt vad jag menade med egoist när jag skrev om Eto'o.

Han sliter hur mycket som helst för laget med sitt enorma löpande för att stressa motståndarna osv. Angående att han skjuter själv i vissa lägen istället för att passa hör till att vara forward. Om han hade passat mer än vad han gör hade han inte gjort sina 24 mål. Det är inte på det sättet jag menar att han är egoist utan att han tål helt enkelt inte att sitta på bänken.

Ta en person som Henrik Larsson, ifall Larsson skulle gjort hatrick en match och blivit bänkad matchen efter skulle han inte visa det utåt som Eto'o skulle göra. Eto'o är hur nyttig som helst för Barcelona och man borde göra allt för att behålla honom.
Det enda jag säger är att han inte kommer tåla att sitta på bänken om Henry kommer, det är de jag menade med egoism (kanske egoism är fel ord:P).
Barcelona La Rambla
2006-05-03 14:32
Trilli:

Grazie.

Xavi lär inte få starta i kväll men säkert göra ett längre inhopp än senast. Gillar du Xavi så borde du även tycka om att se lille Andrés Iniesta som påminner mycket om Xavilito.
Spanien Trilli Campanellino
2006-05-03 14:25
Har läst på erat forum lite nu och jag kan säga att de är klasskillad på den och Realmadrids forum :). Där ser man bara startelvor inför nästa säsong..

Lycka till mot Celta nu, skulle vara skönt att få se Xavi på plan igen, bland en av mina favoriter i Barca.Arsenal tar ni i final de är jag hundra på. Lycka till!

Forza Milan
Barcelona La Rambla
2006-05-03 14:07
Den dagen maränger sjunger "Etoó cabron saluda al campeon" så lär ju Eto'o inte gråta ut i tidningarna. Han har åtminstone lite humor och kommer att skratta åt det.

King_raul:

Ja, den sänds på TV4+ 21.00. Vi mailade redaktionen och hotade att bli realfans om de inte sänder matchen. Då beslöt de genast att sända den. :-)
Barcelona rico
2006-05-03 13:59
Ämne: Moget av etoo :)

....
Kompis du är lite sen vi har typ diskuterat om det där 1000 ggr här och så hände det förra året, vart är det du vill komma fram till???
Barcelona Aubri
2006-05-03 13:55
Angående Etoo o hans sång, man kan klart och tydligt se på video klippet att andra spelare sjunger med, särkilt edmilson syns

ATt sedan Etoo inte gömmer det, kanske
gör att han sticker ut ...

Men helt klart och korrekt bedömning är att
Etoo har lite kvar i mognad, han känns aningen
osäker och hungrig för framgång, han kanske
helt enkelt väntar den stora bekräftelsen, som
Henry, Dinho, Zidane redan fått i världen

Som sagt, han känns som om han hela tiden måste
bevisa att han är världspelare och det syns

Etoo va som bäst när i början av säsongen, då han
inte tänkte så mycke utan tyckte fotboll va kul

Synd att han inte vet om att jag anser han är
helt enkelt BÄSTA forward .. hhahahha kanske hade
det hjälp honom en milli procent
Real Madrid Revolution- 89
2006-05-03 13:51
Moget av etoo :)

Snart ere vårt tur att Säga " Etoó cabron saluda al campeon :) "
Real Madrid King_raul
2006-05-03 13:46
visas er match idag?
Barcelona La Rambla
2006-05-03 13:12
culé hasta la muerte//

Befinner du dig nere i Barcelona? Du får i sådana fall gärna komma med dagliga rapporter om vilka framsteg lille el pibe gör. Nåja, kanske inte dagliga men lite då och då. :-)

Vázquez, Celtas president är tydligen vansinnig att den uppskjutna matchen Sevilla-Barcelona ska spelas "efter ligans slut" den 20 maj. Med Barcelona redan klara mästare och eventuella CL-vinnare så är det en klar fördel för Sevilla. Celta och Sevilla slåss ju bla om UEFA-platserna. Eventuellt så kan de utmana om sista CL-platsen också.
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-05-03 13:00
Ämne: 22st inne kan någon ....
Precis...Tappar Valencia poäng så de e klart för Barca..samma premisser var det i helgen så...
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-05-03 13:00
Mkt snack om Messi och C.League finalen.. Med tanke på att det är exakt två veckor kvar till finalen idag och Messi har redan börjat röra boll lite lätt, så tror jag att han är med då..Och jag skulle kunna satsa en hundring på att han startar från start! =) Sen ska bli intressant o se i finalen..Det går säkert att stoppa Ronaldinho och Etoo...Men stoppa 3 såna spelare Ronnie, Messi och Etoo det är omöjligt..
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-05-03 12:55
22st inne kan någon vara snäll och svara?

Valencia spelar kl 20:00, och Barca 21:00. om Valecia förlora lr spela oavjort . då behöver inte Barca vinna sin match eller?

Visca barca !
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-03 12:17
Något för i kväll.
2006-05-03 12:15
Framtiden ser ljus ut, kolla på den här killen han har skills
2006-05-03 12:12
Man kan lungt säga att i har reserver för skador.
Barcelona xavihernandez
2006-05-03 12:08
jag tycker inte att vi har något som helst behov utav Henry, visst han är en riktigt bra fotbolls spleare men skit samma, messi, ronaldinho, eto'o = outstanding!;)

visc el barca!
2006-05-03 12:08
Men om Messi inte spelar får väl Dinho gör något mål och ta hem CL-Titeln.
Barcelona La Rambla
2006-05-03 12:07
Ronaldinho 9302:

Nja, Messi fick ju ett bakslag när det troddes att han skulle bli klar inför Milan. Så efter det har han inte tränat med boll, det är först nu på senare tid han har gjort det. Men skulle han bli klar, så lär han knappast starta i finalen.

Gabriel:

Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Just det jag också gillar Eto'o för, hans ärlighet och att alltid säga vad han tycker. Sen att det alla gånger inte är så genomtänkt är en annan sak. Det har sin charm åtminstone. :-)
2006-05-03 12:04
Verkligen!

Messi har tränat med boll i två månnader.
Han skulle kunna snurra upp Arsenal rejält.
Barcelona La Rambla
2006-05-03 12:01
Spinbad:

Håller med angående Eto'o. Tror mycket handlar om revanschlusta för hans del. Som det att han anser sig ha blivit dåligt behandlad av Real när han kom till Spanien. Det där med att sjunga med fansen i: Madrid cabron... är ju lite väl överdrivet att det ska bli sådana rabalder av det. Det är en nidvisa fansen alltid sjunger i Barcelona. Tja, han borde kanske inte ta tagit en mikrofon och sjungit med då. :-)~

Tror dessvärre inte att Messi hinner bli spelklar till CL-finalen. Det ska Arsenal vara glada för.
Barcelona Gabriel
2006-05-03 11:59
Utan tvekan så är Eto'o en kontroversiell person. Han är väll ett typexempel på en spelare som älskas av fansen i det laget som han spelare i men hatas av alla motståndare (kanske lite överdrivet). Han är faktiskt bara 24/25 år gammal och som vilken annan spelare som helst så mognar han genom erfarenheter. När det kommer till hans kontroversiella "sång" i och med ligavinsten förra säsongen - madrid cabron saluda al campeon - så tror jag att han lärt sig sin läxa nu och knappast upprepar det, även om jag själv mår gott i kroppen varje gång jag ser det klippet.

Det jag gillar med Eto'o som person är att han är galet ärlig. Han säger alltid vad han känner och tycker även om det innebär oerhörda konflikter för honom. Han har cojones som många andra saknar i fotbollsvärlden och det är skönt att se att någon vågar sticka ut ur mängden och faktiskt våga säga som det är - eller åtminstonde som den spelaren/personen tycker och känner.

Visca Eto'o!
2006-05-03 11:58
Det är stora krav som ställs på Eto'o.

Jag menar 24 mål i ligan och då missade han hela januari för spel i africa-cup.

Formsvackor kommer och går, klass är evig!
Annons: