/spanien/barcelona/forum/24491.aspx/spanien/barcelona/forum/24491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-07-21 00:39
Jag som egentligens ska upp tidigt valde att stanna kvar tills man kunde få nyförvärven bekräftat innan man gick och la sig med gott samvete tur att man hade orken =)

Jag vågar inte föreställa mig hur Rijkaard kommer formera laget hädanefter men jag kan tänka mig att han är supernöjd med dessa herrar för turin =)

Underbart spanska lag forsätter att värva är jag för arrogant när jag säger att spanska lagen kommer vara utmana om alla cuper även denna år?

Gonatt på er bröder
Barcelona Gauwweee.
2006-07-21 00:32
tack moggi grabbar =) , och txiki som gjorde ett smart drag :D även soriano :D
Barcelona Essienesque
2006-07-21 00:28
Underbart att Thuram och Zambrotta äntligen är klara, trodde inte man skulle lyckas få hit Zambrotta men det gjorde de. Visca barca!
Barcelona Civello
2006-07-21 00:24
Fy fan vad härligt! Det här hade jag inte ens kunnat drömma om, ZAMBROTTA och Thuram, helt underbart.

Hoppas att Zambrotta går in och tar högerbacken då det är den som känns osäkrast idag. Gio har ju varit riktigt bra under våren och hoppas att han vidare fortsätter så. Puyol/Marquez tycker jag verkligen inte man ska ändra på, då det fungerar så pass bra och dom kompletterar varandra på ett sådant utmärkt sätt. Men jag litar på Rijkaard till 100%

Nu kan jag iaf sova riktigt gott inatt :-D
Real Madrid TKD_1337
2006-07-21 00:24
Ämne: Ämne: I detta....
Carles Puyol var född tidigare än 1899 ! :D
Barcelona Schubert
2006-07-21 00:18
Härligt att få det bekräftat. Nu kan man sova lugnt.
Barcelona tarrak
2006-07-21 00:18
Ja det är helt ofattbart att Thuram och Zambrotta är klara. Jag har inte ens vågats hoppas på dem av pga av rädsla att bli besviken. Känns så skönt att truppen är komplett! Nu är det bara att luta sig tillbaka och njuta av Reals desperata jakt på spelare. Visca Txiki!
Real Madrid TKD_1337
2006-07-21 00:14
Super-Deco//

Tips: Posta alltid webblänkar i länktips för att inte störa sidans design samt underlätta för andra användare.
Spanien Juve_4_eveR
2006-07-21 00:13
Jag får (motvilligt) passa på att gratta er till 2 av världens bästa backar. En liten glädje i dessa stunder är att de inte gick till våra rivaler.

Ta väl hand om dem!
Barcelona Saforcada
2006-07-21 00:06
Andredinho

4:de Augusti tror jag de presenteras, tror det står lite längre ner med.
Barcelona Andredinho
2006-07-21 00:04
Ämne: I detta glädjerus tä....
ehh? vad betyder det?
Barcelona Andredinho
2006-07-21 00:03
när presenteras dom?
Barcelona Super_Deco
2006-07-21 00:03
I detta glädjerus tänkte jag dela med mig lite information jag hittade i Wikipedia. Ganska läskigt men döm själva.

A player named "Carles Pujol" was one of the eleven sportsmen who gathered in the Solé Gym office with Joan Gamper to discuss the founding of FC Barcelona on November 29, 1899.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carles_Puyol
Barcelona Shuyin
2006-07-20 23:57
Underbara värvningar och framför allt BRA KONTRAKT Thuram håller i två år till, Zambrotta fyra år. Då kommer spelarna avsluta sina karriärer i Katalonien, mycket skönt.

Finns Daniel Alves fortfarande med i disskusionerna så vore han mycket bra att ha på högerbacken. Då är backlinjen världens bästa kanske.
Barcelona Marcos
2006-07-20 23:56
JAAAAAAA! För i Helv*te!

Zambrotta och Thuram. Nu har vi inte "bara" världens bästa anfall och mittfällt, utan nu har vi också den bästa backlinjen detta universum har att erbjuda. Tack Moggi!

En stor dag för oss Cúles...
Barcelona Barça1986
2006-07-20 23:50
Fyfan va underbart med Zambrotta & Thuram i barca. Speciellt Zambrotta , längtar till la liga starten, att få se zambrotta på sin kant rusa fram och Tebs de är UNDERBART:D ...

Real Madrid Ayubinho
2006-07-20 23:37
Barcelona Messi(as)
2006-07-20 23:33
Neeeeeej, jag tror jag börjar gråta!!!! Det är inte sant, det kan inte vara sant??!!!?
Har drömt om zambrotta jag vet inte hur länge och nu så ska han spela för kära BARCA det är fan helt otroligt. Glädje tårar
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!! =D

DeeJay// ? Har väldigt svårt att tro att Thuram går in o tar en start elva plats framför Marquez. Den chansen finns inte!
Tror starkt på att Thuram kommer att användas som högerback i de stora matcherna.
Jag har absolut inget emot Thuram som någon skrev han får gärna vara värd 1 M euro o zambrotta 18 M euro =) Alla klagar på Barcas defensiv.. Undrar vad de kommer med nu?

Ännu engång.. JAAAAAAAAAAAA =D
shit nästan så att man måste ta något lugnande..
Barcelona Andredinho
2006-07-20 23:33
Äntligennnnn Tack gudd för allt hopps vi vinner serien och CL . Tixiki eller vad han heter försänar en varm applåd (Stavning)
Juventus.
2006-07-20 23:27
Hellu grabbar. Grattis till årets värvning, i form av min älskling Zambrotta. Jag e så glad att han inte hamnade i som sagt Real/Chelsea/Milan. Herregud, Zambro o Messi på eran högerhand, herregud, tycker synd om alla vänsterbackar i La Liga då.

Må väl o sköt om min Zambrotta.

Tack för dina 7 år Gianluca.. Lycka till.

Forza Juve

MVH: Govand.
Barcelona Saforcada
2006-07-20 23:22
DeeJay

Va, överskattad!??
Puyol har för Guds skull allt en mittback ska ha. Att han går bort sig ibland beror lite på hans aggresiva spelstil, och även om han går bort sig är han oftast tillbaka på rätt sida direkt!

Helt underbara värvningar! Zambrotta är antagligen en spelare alla lags fans drömmt om, sjukt gött att han valde Barça! :D
Barcelona Eidur G.
2006-07-20 23:20
DeeJay/
Thuram lär inte bänka Marquez.

Härligt härligt! Fan så skönt.
Barcelona DeeJay
2006-07-20 23:18
Thuram behövs då jag tycker Puyol är lite överskattad som just mittback. En otrolig ledare och profil och en duktig fotbollsspelare, men inte en av världens bästa mittbackar. Han är lite för flaxig och går bort sig lite för ofta.

Men det kan delvis bero på att han ofta har haft backar bredvid sig som inte riktigt hållit måttet. Med Thuram bredvid Puyol får Barca ett av världens bästa mittlås, då Thuram är allt som Puyol inte är och vice versa.

Snälla, ta det inte som kritik av Puyol bara.

Och Zambrotta är väl den ultimata värvningen. Om man behöver en högerback kan man knappast få nåt bättre än Zambrotta.
Barcelona Kamelen
2006-07-20 23:15
Står även på den officiella, underbart!! =)
Barcelona La Rambla
2006-07-20 23:14
rico:

Tack. Gick inte att lasa dar for mig, nyheterna langst upp.

Wohoooo! Sa lycklig man blir. Ett perfekt lag blir annu mer perfekt.
Barcelona La Rambla
2006-07-20 23:13
Haha!

Jag hann inte ens lamna internetcafeet, var tvungen att kolla in Sport en gang till. Det ar officiellt, Barça har i kvall offiellt gatt ut med att varvningarna ar klara. Zambrotta pa 4 ar, och Thuram pa 2 ar. Nagra summor namns inte, men sen tidigare har det spekulertats i 19M€ for bada. Skit samma om man ger 5 for Thuram. Se det istallet som om vi ger 18 for Zambrotta (det ar han vard) och bara 1M€ for Thuram. :)

Spelarna ska presenteras 4:e agusti eftersom bada ar pa semester nu.

Nagon kanske kan kolla pa FCB website om det star nagot redan nu? Den har billiga datorn fixar inte flash-grafiken pa deras websida. :)

Fan, nu kanske man skulle ta en riktig skal nar man drar ut i natten.

Fy fan vad underbart! :D

Visca el Barça!
Barcelona Gabriel
2006-07-20 23:12
Amigos det ar nu officiellt. Zambrotta och Thuram ar Barcelonaspelare!

Visca el Barça tengo que irme ya. Ciao ;)
Barcelona rico
2006-07-20 23:09
Jag kan glatt bekräfta att min tidigare inlägg stämmer. Allt står på Barcelonas officiella hemsida och är bekräftat.

Visca Barça y visca Catalunya!
Zambrotta och Thuram välkommen!!!
Barcelona Gabriel
2006-07-20 23:07
Jada, att rakna med en spelare som har ett och ett halvt ben i london ar knappast nagon bra strategi ifran en herre som anses vara en taktisk kung! R.Carlos spelar knappast i Real Madrid nasta sasong, han ar sa gott som klar for Chelsea.

Nar Capello fick en fraga om han var radd for Barcelona sa svarade han pa Murinholiknande vis sa har: "Psykologiskt sa ar det dom som ska vara radda for oss och inte vi for dom".

Hehe, que divertido!

Nu nar Zambrotta NASTAN ar klar for oss sa pratas det har nere om att Abidal ska ta hans plats.

Angaende presidentvalet sa kanns det ganska ointressant trots allt eftersom man nasten kan forsakra sig om att Laporta kommer att fortsatta som president, allt annat vore idiotiskt och ovasentligt! Det ar som Gaspart sager: "Nar allt gar bra for klubben sa ar det osmart att andra pa saker och ting". Man kan saga mycket negativt om denne herre men tro fan pa att han vill Barças basta och kanner fargerna i sjalen.

Nar journalisterna gick fram som hungriga tigrar till Rossel sa vagrade denne svara pa fragor angaende presidentvalet. Atangligen blev han negativt overaskad.

Nada va a cambiar. Visca Laporta :-)
Real Madrid Ramos_2
2006-07-20 23:05
La Rambla

Vad hade trott att han skulle säga???

Till exempel om Rejkard säger att man vill ha Zambrotta men när han inte kommer så säger han aa vi behöver inte honom vi har Belleti..

Capello måste säga det.
Annons: