/spanien/barcelona/forum/24489.aspx/spanien/barcelona/forum/24489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meley
2007-02-18 21:07
Jaha, utan Deco, Marquez och Zambrotta nästa match. Hoppas att Thuram är spelklar då och att Eto'o kan spela.

Det enda positiva idag är väl Messi. Har han varit borta i 3 månader verkligen?
Barcelona Klint
Messi_Ronaldinho

Det är självklart en subjektiv åsikt från min sida. Det var en jämn match, men om något lag borde vunnit så var det Valencia. Vi kom inte alls upp i den standarden som vi vet att vi kan. Bara hoppas på bättring till Liverpool-matchen!
Villarreal Ibravissimo
Det roliga med denna förlust är att Madrid fans kommer börja snacka. Madrid ska inte jämföras med Barca. Om det är nåt man kommer komma ihåg från säsongen 06/07 är Reals förlust på hemmaplan mot Huelva med 0-3.
Smilezz
2007-02-18 21:06
Haha Real Madrid!!.. Fyfan det e ett lag som man verkligen hatar!..

Jag är ingen Barca fan , men likväll är det ett respektabelt lag till skillnad från "Galacticos".

Undrade lite också vad det är emmelan Etoo och Ronnie och dom andra?

t.ex: Etoo varför lira inte han idag?
Valencia nr16
2007-02-18 21:06
Hej då. /red
Barcelona Mr Barca
2007-02-18 21:05
Håller med Rambla. Vi kan inte skylla förlusten på domaren. Finns inte. Barca var inte tillräckligt starka denna matchen. Så enkelt är det. Men jag ser och har sett under en längre period vart problemet ligger. Det är anfallspetsen. Ronnie, Eto´o och Messi.

När och om dem får spela tillsammans kommer det se mkt annorlunda ut. Det kan jag lova. Skulle inte alls förvåna mig om Rijkaard startar med den uppställningen på ons. Låt oss se.
Barcelona Rambla
Ibravissimo:

Vi snackar inte skit om Ronaldinho utan konstaterar att han var mindre bra i kväll. Alla vet vi vad han kan när han spelar normalt. Oavsett vilket så måste man kunna kritisera även honom.
Barcelona Messi_Ronaldinho
Klint ? :S

Bästa laget vann ?
Barca hade ett enorm bollinnehav och var alltid i anfall men det var en sak som fattades i andra halvlek. En anfallare. Gudjohnsen gjorde en bra första halvlek trots att han missade ett par lägen. Valencia hade ett par chanser, gjorde mål och försvarade sig med 9 man. Inte ens världens bästa lag kan bryta sig igenom en sådan köttmur. (Förutom R10 med frisparken =D).
Aja men nya tag och vi förlorade mot Valencia utan Eto'o på Mestalla som är väldigt svårspelat. RMD fick oavgjort mot Betis på hemmaplan och nu kan vi bara hoppas på att Sevilla kryssar eller tom förlorar.
Barcelona R. Koeman
Ämne: Ni som snackar skit ....
men ÄNTLIGEN det var bra att du sa det. förstår inte varför alla som hejar på barca ska klaga på honom. okej inga tricks ingen höjdar match men han gör MÅL på den chans han får.

att andra supportrar säger så och alla barca fans sågar honom är ju lite märkligt.

Messi är kung
Barcelona Klint
Nej, det är ingen världskatastrof att förlora med 2-1 på Mestalla. Men det är surt som fan!!!
Villarreal Ibravissimo
Kunde blivit en oavgjord match ifall Barca gjort dessa saker i andra halvek:
Messi bytts in tidigare,
Barca inte spelat in mot mitten, centralt hela tiden...som Dinho gjorde utan spelat mer ut mot kanterna
och om Barcas försvar ifall de spred ut sig lite mera
Byan8
Se till att hålla era omogna "fans" borta från vårat forum! De kommer bara och skriver en massa skit om oss bara för att vi slog er med 2-1 !
Nej det gillar jag/vi inte.

Men det blir en tuff slutspurt av ligan nu efter det här! / Lycka till /
Barcelona sanel
2007-02-18 21:03
jag förstår inte varför vi alltid kommer felvända in i straffområdet och vi kommer inte alls runt på kanterna !!!
Barcelona Lundello
2007-02-18 21:03
Färglös match. Men Lionel Messi är för jävla bra.
Killen har den mest effektiva tekniken i världen.

Real madrid e så sköna..
En snubbe sa: Fan barca spelar sämre än oss.

Det går inte o spela sämre än Real M.

inte fyskam o förlora mot Valencia. Det blir som vanligt ett jävla liv närbarca förlorar en match. Det ä'r ju inte spec vanligt heller:D:D

NYA TAG!
Villarreal Ibravissimo
2007-02-18 21:02
Ni som snackar skit om Ronaldinho bara för att han inte gör dom trixerna, finterna, teknikerna kalla det vad som helst som han brukar göra mot andra lag och lyckas betyder det inte att han var dålig. Det betyder bara att han inte var lika bra som han brukar. Han behöver inte alltid köra perfekt. Han var inte grovt bra men ändå ok. Han var inte sämre än dom andra i Barca.
Barcelona Messi_Ronaldinho
Zambrotta till höger och Gio till vänster. Oleguer gör inget bra anfallsmässigt.
Varför byttes inte Deco inte ut mot Messi redan under halvlekspausen ? Rijkaard kunde flyttat Iniesta till Deco's position och lägga Messi på hans naturliga plats (OFFENSIV HÖGERMITTFÄLTARE) ? :S
Deco visade verkligen att han inte var med i matchen under första halvlek. Sedan tycker jag att Marquez och Edmilson borde ha bytt plats under denna match. Edmilson är osäkerheten själv i vissa lägen. Endast Puyol som imponerar i försvaret.
Ronaldinho hade ingen speciellt bra dag trots frisparksmålet. Giuly ? Vad gör han på plan ?

The truth is out there but no one gives a f*ck !
Barcelona Klint
Amunt!

Vem fan har påstått att jag känner Joaquin. Jag hatar riktigt fotbollsspelare som ska spänna sina kulor så fort de går ut på planen när de i själva verket inte har fog för det. Men det är bara sån jag är.

Men grattis till segern. Det bästa laget vann.
Real Madrid Ronaldo - R9
2007-02-18 21:01
Man har så kul med toffiefi..
Smilezz
Hejsan gubbar.. synd att ni förlora!! Ni spelar en mycket mycket vacker fotboll...

Lycka till i framtiden och jag hoppas ni slår ut Liverpool!..

AC Milan & Barcelona = Respekt!!
Villarreal Ibravissimo
Fint mål av Ronaldinho. 16 mål i ligan, 4 styckna på frispark.
Real Madrid Ike
VARFÖR startar han med guhjonsen?? killen skulle passa bakåt om han stod med öppet mål framför sig.

Hoppas inte valencia fansen glömmer tacka dommarn på vägen ut heller.
Deco´s röda, å andra målet va riktigt snyggt mål och assist av han!
Barcelona Mr Barca
Nej detta är ett tydligt bevis på att Zambrotta inte är en världsback. Han har sen han kom till Barca inte visat karaktär och ser inte alltid bestämmd ut under matcherna. Visst har han gjort ett par bra matcher, men inte mot bra starka lag. Valencia är en av dem matcherna.

Nej man har hört det ena efter det andra om Zambrotta och även Cannavaro. Men Spanska ligan är inte som Italienska. Här går det undan och man måste verkligen vara på sin vakt.
Barcelona Rambla
Skit också. Nåja, sett till matchen så får man väls erkänna att det var rättvist. Vi har nästan inga målchanser i andra halvlek att tala om. Första målet går vi bort oss i markeringen. Andra målet är skandal att domaren inte blåser frispark för Xavi när han kapas är vi just vunnit boll och är på väg upp. Utvisningen är väl heller inget att tala om. Deco måste fan behålla kylan i den situationen. Hade man kunnat dela ut två röda kort så skulle Albelda haft det. Först för sin fula kapning på Messi och sen ett kort för stämplingen på Deco i bröstet. En ful spelare Albelda, men det visste vi sen tidigare.

Kom igen culés, inte skylla på domaren nu. Ofta får också vi fördelar av domarna, det kan man inte alltid få. Vi förlorar matchen på rent slarv och för att Ronaldinho framför allt har en riktig dålig match. Kom igen mot Liverpool nu istället.
Barcelona Ghazza
2007-02-18 21:00
Detta håller inte. REM måste få spela tillsammans så fort som möjligt. Jag vet att Valencia är väldigt duktiga på att försvara sig men mot sånna lag måste vi hitta ett snabbare spel. Det gör vi inte för tillfället. Måtte det gå bättre mot Liverpool...
Barcelona 19
2007-02-18 20:59
Ronaldinho är sämt som centralforward, tycker att dom borde ha kört:

Ronaldinho-Guily-Messi

Men Ronaldinho sög hela matchen, bara en snyyg frispark.
Valencia Amunt!
2007-02-18 20:58
Ämne: Joaquin. Ett rikeman....Om det är någon som är patetisk så är det du som kallar en person för en patetisk människa trots att du inte känner honom.

Vad jag har sett i intervjuer och även vid träningar så är Ximo en riktigt ödmjuk person men nåja...

Tack för en god match och syns senare ;)
MESTALLA NUNCA FALLA!
Barcelona Klint
2007-02-18 20:58
Jag bara längtar tills Eto'o åter är på planen.
Barcelona R. Koeman
2007-02-18 20:57
tycker ni vi ställde upp med rätt lag från start?

känndes iallafall lite som en underskattning tycker jag!!

Barcelona Ravo
Tycker att zambrotta borde tillbaks till höger, han spelade bättre där.
Barcelona Holländaren
Som tidigare sagt om Zambrotta, han är sämre än Gio, Sylvinho, Oleguer, Belletti, Bogarde och Anders Prytz, ungefär.
Annons: