/spanien/barcelona/forum/24485.aspx/spanien/barcelona/forum/24485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mach1
2006-04-27 13:37
Hur mår man en dag som denna? När drömfinale är ett faktum?? Barca mot Arsenal...
Jag kommer njuta av varenda sekund fram till finalen!
Iniesta? Vilken världspelare kommer han bli...
Rijkaard? Herregud, Vilken taktiker han har blivit!!!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-27 13:15
---------Valdes´--------
Belletti-Marquez-Pyol-Gio
-----------Xavi----------
-------Iniesta-Deco------
--Messi-Etoo-Ronaldinho--

Här har vi en starelva för nästa sesongen grabbar och dom kommer härska som aldrig förr, jag tror dom till och med kommer vara bättre än dom är idag ... vi behöver inte Henry som alla snackar om !!! vi vill ju liksom inte göra en Real Madrid
Barcelona rico
2006-04-27 13:06
"Mot Rijkaards, Henk ten Cates och Eusebios Barça bjuds inga billiga chanser, inte som förr. Man måste ta de man får. Andrij Sjevtjenko hade en boll inne, men fick det målet korrekt bortdömt.
En tysk tv-kamera visade att Sjevtjenko drog ner Puyol innan bollen damp ner. Man lurar inte tysk tv, och man lurar inte tyske Markus Merk, världens bäste domare."
Simon Bank.

Nu slipper vi höra från andra lag lr milan att det borde ha vart mål.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-04-27 13:04
http://www.youtube.com/watch?v=TOpTvLAv5Pw&search=barcelona%20vs%20milan

Kristian//
vsg
Barcelona Kristian
2006-04-27 12:47
Någon som har en video med gårdagens tifo?
Neutral_77
2006-04-27 12:47
Grattis Barca,
Som en Milanfan så är man besviken att vi inte tog oss till Paris. Men som fotbollsfan så känner jag att Barca var det bättre laget sett över de två matcherna.
Att förlora mot er idag är inte något man skämms över, tvärtom, jag är stolt över mitt lag som gjorde sitt bästa och inte släppte in så många mål som många trodde att det skulle bli. Med andra ord utskåpning.

Sen blev jag glad när jag efter slutsignalen såg hur flera spelare från vardera lagen kramade om varandra och att det var god stämning på plan i allmänhet.

Lycka till i fortsättningen!

Forza Grande Milan
Barcelona Kim
2006-04-27 12:17
Även om jag gillar Deco så är det han som bör få strykas om Xavi ska in. Som Iniesta har spelat så finns det ingen anledning att flytta på honom. Edmílsons fantastiska defensiva jobb gör att han också bör vara kvar. Kvar blir då Deco, och av dessa två skulle jag välja att spela med Xavi. Deco sliter mycket, men jag tycker inte att han varit riktigt 100 den senaste tiden.
Mycket kan dock hinna ändras innan den 17 maj.
Barcelona II Barça II
2006-04-27 12:07
Dagen efter är man tom, jag vet inte vad jag ska säga. Länge sen man var så här lycklig, vi är i final i Europas finaste cup. Det är så välförtjänt!

Efter förlusten mot Chelsea förra året så har Rijkaard verkligen lärt sig vad som gäller ute i Europa. Sen så är det tackvare bredden på vår trupp som gör det möjligt att vi är i Paris. Vi har slagit ut Italiens bästa lag, Englands bästa lag och ett av Portugals bästa lag. Vi har haft den tuffaste lottning i slutspelet, lag efter lag har vi slagit ut.

Xavi sägs vara helt återställd och kan vara med i finalen, men vem ska han peta? Iniesta har växt så otroligt mycket, detsamma gäller Edmilson, Van Bronckhorst och Oleguer. Marquez och Puyol är idag en av Europas bästa mittbackspar. Det offensiva krafterna behöver jag inte ens ta upp.

Nu är vi där, drömmen blev verklighet, tack Rijkaard, tack Laporta och ett stort j*vla tack alla spelare.
Barcelona Barcelona.10
2006-04-27 11:31
GRATTTTIS ALLA MIN BARCELONA BRÖDER O SYSTRAR
Spanien Giannini
2006-04-27 11:20
Gratulerar till finalplatsen. Slar man ut Chelsea och Milan pa vagen ar man absolut fortjanta av att vara dar. Dessutom kan val fa ifragasatta att Barcelona, offensivt sett, varit Europas basta lag den har sasongen. Sen huruvida Shevchenkos mal var korrekt eller inte ar en bisak, Milan var alltfor trotta.

Det allra mest imponerande i mina ogon ar dock att laget spelat ihop sig sa otroligt bra pa egentligen ganska kort tid. Satsningen har verkligen slagit val ut, och det ar imponerande.

Grattis igen.
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-27 11:19

Västerorts bla bla...jag kunde inte skita mer i vilka AIK mötte för 6 år sen än vad jag gör. Allsvenskan är nog det tråkigaste som finns och att ens nämna den i samma mening som Arsenal och barca är en förolämpning mot fotbollen.
AIK Västerorts Gnagare - Sektion Bringelbärsholmen
2006-04-27 11:14
Finalen i UEFA Champions League blir en nostalgisk tillställning för det är första gången sen AIK's storhetstid som FC Barcelona & Arsenal FC möts i UEFA Champions League.
Hur känns det för er personligen angående att båda lagen mötte AIK i UEFA Champions League 1999/2000?
Barcelona Patrick_Kluivert
2006-04-27 11:09
Fan va underbaaaaaart de känns :) Fc Katalonien! i final mot våran kanske nästa spelare Thierry Henry :) vinner barca så kommer henry till os 100% men vinner arsenal då stannar han kvar :)

Dubblen iår :P
Mission impossible är barca :)
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-04-27 10:47
oohhh så skönnnnnnnttttttt. nu längtar jag till finalen Messi ska vara med? :D fösta gången man vakna kl 6 på morgonen av glädje . älskar er alla barca hjärtor.

Visca Barca .
Barcelona Fuerza_Barca
2006-04-27 10:46
Bara undrar om nån Barca fan här inne som Hejar på Steaua bukarest ikväll?.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-27 10:44
culé sueco kan du ge mig en video länk när han drog när puyol
Barcelona culé sueco
2006-04-27 10:36
"Andrij Sjevtjenko hade en boll inne, men fick det målet korrekt bortdömt.
En tysk tv-kamera visade att Sjevtjenko drog ner Puyol innan bollen damp ner. Man lurar inte tysk tv, och man lurar inte tyske Markus Merk, världens bäste domare." Simon Bank, Aftonbladet
saminos
2006-04-27 10:33
Inte en helt lätt final, finns det nåt lag som kan ta Barca i en match så är det nog Arsenal.
Spanien Mangan
2006-04-27 10:19
Tompa//
Du skall vara självsäker, det hade jag oxå vart med det lag ni har. Men som med alla lag så finns det brister och de hoppas jag att vi kan utnyttja... Blev bara less på att få läsa att vi är nya hatlaget eftersom vi lyckas underprestera i en otroligt viktig match (Som vi inte ens behövde vinna..) efter ha presterat grym fotboll under hela tidigare CL.
Barcelona Tompa
2006-04-27 10:09
Mangan:
Ett lag som slagit ut både Juve och Real Madrid är givetvis förtjänta att gå till final. Och Arsenal är inget tråkigt lag, tvärtom. Och definitivt inget dåligt lag.

OK, jag tog kanske i väl mycket i euforin över finalplatsen. Men är Ronaldinho, Puyol o CO laddade (vilket jag utgår från) så anser jag vi ska vinna, så är det bara. Men visst, ingenting är avgjort än.

Vi syns 17-e maj
Spanien Mangan
2006-04-27 09:58
Tompa//
Verkar som du underskattar Arsenal om du bedömer dom efter en enda match. Har du sett någon annan match med dom än Villareal borta? Verkar som att de flesta här glömmer att Arsenal faktiskt va betydligt mer överlägsna hemma (Då det faktiskt stod 0-0) i matcher än vad Villareal va i andra matchen då vi spelade otroligt ängsligt.

Att vissa här även fått för sig att Arsenal är ett tråkigt och smutsigt lag (Även det uppenbarligen baserat på en enda match...) visar ju hur skrämmande låg fotbollskunskaperna och enögdheten är hos vissa.

Sedan är Barca favvoriter på pappret utan tvivel men finalen spelas ju ett stenkast från London och fransmännens sympatier ligger med största sannolikhet hos Arsenal så allt kan hända.

Väl mött!
Barcelona Tompa
2006-04-27 09:47
Alla Barcavänner:
Vad tror ni inför finalen? Inte för att jag underskattar Arsenal men det de visat upp mot Villareal har inte skrämt slag på mig. Med Messi tillbaka borde vi besegra dem ganska komfortabelt.
Barcelona nörsken
2006-04-27 09:47
Häligt med final..
Angående målet som scheva fick var valdes där men när han hörde pipan släppte han bollen som ni kanske såg. Helt och hållet rätt förtjänt.

17 maj!
Celta Vigo Diego Placente
2006-04-27 09:37
Nu när ni är i stort sett klara kan ni väl förlora en match för ett lag som har allt att vinna???
Barcelona Tompa
2006-04-27 09:37
Äntligen är vi i C.L final igen och nu ska vi bara vinna den, punkt slut! Årets upplaga av Barca är ännu bättre än Cruyffs dream team!

Barcas bäste spelare totalt sett är återigen Iniesta, vilka matcher han gjort mot Milan, hur ska man kunna bänka honom efter det här? Puyol är som vsnligt en jätte i mittförsvaret och mittfältet plockar återigen bort Pirlo totalt.

Och så Ronaldinho. Anonym stundtals men vilka passningar han slår, helt otroligt. Världens bäste men det visste vi ju redan...
AdnanK
2006-04-27 08:53
Lycka till i finalen!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-04-27 08:23
åååå gud vad skönt det är, man vaknar dagen efter den nog skönaste vinsten detta år med en stark sol i ögonen.
Denna dag har börjat så bra som den bara kunde, denna vecka skulle kunna fortsätta så om vi tar hem ligan nu på söndag mot Cadiz, vilket vi har chansen att göra.

Visca Barca y Visca Catalunya!
Real Madrid Figolina
2006-04-27 02:41
Grattis.Såg bara en halvtimme(j-a jobb)Hoppas jag är fri när ni vinner finalen.Kul att se Barça i form, blir alltid glad när jag ser att Ronaldinho är på "goehumör"
Barcelona Marcos
2006-04-27 01:39
Håller med barca_dreamteam. Arsenal gick vidare på Riquelmes bekostnad, de spelade den smutsigaste fotbollen jag sett på många år. Inte ett skott på mål. Villarreal är verkligen mer värda finalen än fransmännen. Vem Glenn Hysen kommer glorifiera vet vi redan :D Ser redan fram emot att höra hans underbara ord. Arsenal är det nya hatlaget, efter Real såklart.
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-27 01:39
Vámanos cañoneros

Både och.
Annons: