/spanien/barcelona/forum/24480.aspx/spanien/barcelona/forum/24480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-04-30 11:45
Hur trolig är den källan då?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-04-30 11:38
Henry har köpt hus i Barcelona
2006-04-30 11:06
Jag hoppas att Messi är i lika bra form när han kommer tillbaka som han var när han blev skadad. Fast det kan man kanske inte förvänta sig.
Barcelona Ghazza
2006-04-30 10:56
Jag saknar verkligen en Messi i toppform, kanske han kan få igång Etoo?
Barcelona Nemo
2006-04-30 09:40
Precis som Gabriel skriver så stämmer allt det där. Kommer ni inte ihåg vad Eto'o sa förra året? "Vinner jag inte skytteligan iår, vinner jag den nästa år"
Barcelona Patrik
2006-04-30 02:18
O Fenômeno

Härligt att se dig igen! Trodde att du dränkt dig i en närbelägen å runt den 19/11 då du drabbades av svår hybris.
2006-04-30 02:08
Barcelona el Flaco
2006-04-30 02:01
spelar det verkligen någon roll. Varför skulle Gabriel hitta på det.
Barcelona alk
2006-04-30 01:48
Ämne: Att Eto'o inte sk....
hallå var fan har du läst det citatet som du säger eto'o sa...??!
Barcelona Gabriel
2006-04-30 01:31
Forza Barce

Man ska vara källkritisk och skeptisk till saker man hör från personer, men jag kan ge dig mitt ord på att han sa så - ordagrant! :-)
Barcelona Forza Barce
2006-04-30 01:28
jag litar itne på er när ni säger så om etoo
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-30 01:27

Det känns skönt att fler äntligen fått upp ögonen och insett att henke borde petat eto'o i några matcher, speciellt efter ANC. Jag tvivlar på att Riijkard kommer göra det nu men det borde skett för länge sen. Som henke själv sa när Eto'o kom tillbaka "varför skall jag flytta på mig. Jag har ju spelat bra och gjort mål."

För övrigt så är jag lite förvånad över att det inte är någon som reflekterat över att det var Deco som gick ut när Xavi kom in. Tror ni Deco börjar känna flåset i nacken? Det är inte många matcher han blivit utbytt, och absolut inte så tidigt som idag. Kanske får se ett mittfält bestående av Iniesta, Edmilson och Xavi nästa säsong med Deco som inhoppare? För tidigt att säga eftersom försäsongen är lååååååång och försäljningar hit och dit kan äga rum, men ändå...
Sevilla Brasse-Hasse
2006-04-30 01:26
Är det nån som vet när Sevilla - Barca kommer spelas. Eftersom jag inte kan spanska har jag babelfiskat marca.com men översättningen blir ju usel. Det verkar som matchen kommer att spelas den 20:e maj men utan spelarna som spelar VM. Nån som vet hur det ligger till?
Barcelona el Flaco
2006-04-30 01:20
Gabriel//

Hehe, okey, det är lugnt, jag litar på dig. Skön kommentar från Lejonet.
Barcelona Gabriel
2006-04-30 01:19
Ordem e Progresso

Hehe tur amigo, lär bli mera pålitligt då :-)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-04-30 01:18
Gabriel

Jag kan bekräfta dina ord också ;). Läste också den intervjun.
Barcelona Gabriel
2006-04-30 01:05
el Flaco

Hehe, läste det i en intervju med SPORT mitt inne i säsongen. Var rätt så längesen så jag har tyvärr inte länken till det. Du får helt enkelt lita på mitt ord ;-)~
Barcelona Gabriel
2006-04-30 01:04
Vilken lycka när man fick se Xavi på Camp Nous gräsmatta åter igen, trots att han inte fick allt för mycket boll i matchens slutgång. Det är egentligen helt sjukt så många bra mittfältare som vi har. Det är oundvikligt att bra mittfältare inte kan spela eftersom vi har så otroligt många bra. Xavi lär få arbeta hårt för att komma i form igen, vilket jag inte tvekar på att han gör, för Iniesta är grymt bra nu.

Var det bara jag som tyckte att Xavi verkade lite småledsen idag. Tror dock att han bara var väldigt, väldigt koncentrerad och samtidigt lite spänd. Han sa ju själv att det skulle komma att kännas som när han debuterade för laget ikväll :-)
Barcelona el Flaco
2006-04-30 01:03
Jag tycker det är bäst om Eto'o fåt vila några matcher. Han verkar lite utbränd. En eller två matchers vila sen så är allt som vanligt igen.

Gabriel//

"Spring som en neger och tjäna som en vit"
Hahahaha, klockren kommentar. När sa han det. Länk?
Barcelona Schubert
2006-04-30 00:59
Sjukt kul att Xavi är tillbaka. Nu väntar vi bara på Messi. Annars en trist match där högerkanten i första halvlek var matchens behållning. Belletti visade att han borde få vara kvar i truppen nästa säsong även om Alves kommer.

Hoppas på ett "supermittfält" med Iniesta, Deco och Xavi i nån match mot ett bottenlag. Kom ihåg att Barca spelade så hemma mot Pana i CL (och Eto'o-Messi-Dinho) på topp och det var bland de värsta utspelningar jag sett. Mot bättre lag behövs Edmilsons stadga, men det vore kul att se tre snidare på mitten nån gång för publikens skull.
Barcelona Gabriel
2006-04-30 00:57
Att Eto'o inte skulle unna Larsson att göra mål enbart för att han själv inte lyckats göra det i samma match klassar jag som rent skitsnack och är i ärlighetens namn en förnedring för Eto'o.

Eto'o är främst en lagspelare som alltid strävar efter att hjälpa sitt lag med att uppnå målen som det laget han spelar i har. Nu är det även så att han bidragit med otroligt mycket till ligavinsten, precis som ifjol, denna säsongen, inte bara med mål utan även med framspelningar. Eftersom detta målet i princip är uppnåt så har han börjat koncentrera sig på sin egen lycka, vilket naturligtvis är fel men även mänskligt. Det är bara naturligt att man som anfallare inriktar sig på att vinna skytteligan när man vet om att laget redan vunnit ligan. Uppnår man ett mål, det sk "prioriteringsmålet" - att vinna ligan, så ställer man fram nya mål, vilket i Eto'os fall är att vinna El Pichichi. Det är alla mål som man ställer upp för sig själv som gör att man har ett syfte till att fortsätta kämpa och sträva efter något. Eto'os tanke är rätt och jag har likaså förståelse för hans resonemang att vilja vinna skytteligan. Problemet är det att han går in i en "obsession" istället för att fortsätta spela som normalt.

Det märks tydligt att Eto'o är ur form och det gör mig besvärad och orolig. Hans målgaranti kommer att behövas emot Arsenal eftersom han är en jävligt stor tillgång när han är den "riktiga" Eto'o. Det är bara att hoppas att han kommer igång som innan han drog iväg till ANC - afrika nations cup. I den formen som Eto'o var i början utav säsongen så är han världens bästa anfallare.

Det är bara att peppa på Eto'o i stunder som dessa, man märkte på honom att han var riktigt besviken över sin dåliga insats i dagens match. Mer för mer så tappade han självförtroende och i ärlighetens namn så tror jag detta var Eto'os sämsta match som Barcelonaspelare.

Animo Eto'o. Estoy contigo -

Som Eto'o säger: "Spring som en neger och tjäna som en vit"

Vamos!
2006-04-30 00:49
OK, nu räcker det med pajkastning på Etó'o, iaf från min sida. Jag har fått ut mitt vrede (detsamma hände när Valdes tabbade sig). Saken är den att även jag hade gjort samma sak i hans position.

Han måste bara acceptera att han aldrig kan bli bättre än Dinho. Annars måste han ju lämna kubben.
Barcelona Ravo
2006-04-30 00:48
men om han snackar sk*t så låt han göra det... ignorera han istället och sjunk inte till hans nivå... han kommer att sluta nån gång om ni gör det... ha lite fotbolls anda...snacka inte sk*t om andra lag eller underskatta dem... vi vet att madrid är våran värsta konkurrent och att vi är deras... så om deras fans tycker att vi är dåliga så låt dem göra det... men tvärtemot... deras spelare tycker att vi är ett stort hot mot dem.
Barcelona (catalonia barca)
2006-04-30 00:43
varför avstänger redaktionen la rambla.

Skärp till språket nu! Vad du tycker om O Fenômeno struntar vi i, men här håller du en vettig ton och attityd gentemot andra!
Undrar någon över sin avstängning så finns redaktionen via pm, alternativt Richard i central-redaktionen att fråga.

/Redaktionen

Redaktionen
2006-04-30 00:41
Trodde att vi uttryckte oss tillräckligt klart, men så var visst inte fallet.
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-04-30 00:40
O Feno...

Skickar pm till dig, så kan vi ta det där igenom. Carpe diem, eller nåt!!!
Barcelona DeeJay
2006-04-30 00:39
Eto'o är helt klart ur form och han bidrar inte direkt med något till spelet heller.

Det känns som att det bästa kanske vore att spela Henke från start i anfallet ett par matcher och vila Eto'o. Men jag har fått känslan att Eto'o inte vill bli satt på bänken, inte ens för att bli vilad.
2006-04-30 00:36
La Rambla

Det jag är rädd för är att Etó'o befinner sig i sin säsongavslutnigssvacka. Det påminner väl för mycket om förra året för att det ska vara en vanlig svacka. Det är tydligt att killen är för inriktad på att vinna piccichi? Som de flesta andra så känner jag att han hade grejat det och spelat sitt vanliga spel. Så länge han slappnar av och spelar normalt så trillar målen in. Nu känns det faktisk som att han inte kommer göra fler mål denna säsongen.

Egentligen förstår jag inte ens varför han ska spela idag. Som jag sa innan, om det är någon som behöver vila så är det han. Vi har andra anfallare i Henke och Maxi som kan sköta jobbet.
Problemet är det att ingen av dem kommer att få chansen även om ligan är avgjord i förtid. Varför? Ja just därför att Etó'o inte har vunnit skytteligan. Ska han då fortsätta sura för att bossen inte ställde upp med ordinarie lag i slutet, som förra året? Det kretsar alldeles för mkt kring Etó'o. Vi kunde lätt tappat poäng idag. Vi ska tacka Valdés för att han gjorde en kanonräddning. Annars hade jag varit mycket surare på Etó'o än vad jag är nu.
Barcelona O Fenômeno
2006-04-30 00:35
Ike,

Du har återigen missuppfattat. Minns du "neutral fotbollsfan"?
Jag har inte tittat på Madrids senaste 3 matcher. Kan du förklara varför?
Barcelona (catalonia barca)
2006-04-30 00:35
ja grabs skit i han som rambla sa.han e bara trött efter all lek i sandlådan
Annons: