/spanien/barcelona/forum/24475.aspx/spanien/barcelona/forum/24475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldooo
2006-05-05 17:07
så de så! fick vi så vi teg!!11
Real Madrid Gábinho!
2006-05-05 17:06
HAIDER_SAAD//

Visst har du rätt men du värkar vara sjuk i huvet på¨nåt sätt.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-05 16:20
oj oj oj grabbar, alla i laget är utagna i truppen mot Espanyol för att fira ligaguldet,
Messi också, vet ej om han kommer få spela någon minut men man kan ju hoppas, kanske någon minut eller två. :)~
Barcelona Señor Cúle
2006-05-05 16:06
Ingen som har en hyfsat lång film om firandet i Barcelona? dem andra har varit så korta. Förra året fick vi ju tag i långa filmer, dem var riktigt sköna!
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-05 15:38
Till dom som inte sett Bojan Krkiç hatrick
så har ni målen här.
2006-05-05 15:32
Gábinho!

Tack ska fortsätta att följa honom kanske har Barça tur så kan han vara med.

Stora spelare avgör stora matcher!
2006-05-05 15:30
Fedoroviz

Det är en förolämpning att jämför Zidanes teknik med Dinho!

Stick till ditt forum och prata om stjärnan som uteblev den spelaren som ni köpten han för!

Men titta först på det här för det såg du alldrig Zidane göra den klumpfoten.
Real Madrid Gábinho!
2006-05-05 15:24
Ronaldinho 9302/

Han tränar för fult men tror ej han hinner komma tillbacka.

Synd flr han skulle behöva ge fart på högerplatsen.
Henke har inte de riktiga drivet men de klart han e ju 34 de e ju otrolit att han fortfarande håller sån klass även om han e 34.
2006-05-05 15:22
Annars har vi väl hela laget i behåll.
2006-05-05 15:21
Någon som börjar höra rykten nu inför CL-Finalen
om Messí kan spela?
Barcelona lloliii
2006-05-05 15:19
varför skriver alla här La masia är bättre och mer detaljerat
Barcelona La Rambla
2006-05-05 15:13
Henke Larsson gör sin sista match på Camp Nou nu på lördag mot Espanyol. Lär ju bli extra ovationer förutom att ligan ska firas.

Visca Henke Larsson!
Luva
2006-05-05 14:22
Ämne: Messi(as) - Klart at....
Jag tycker det är synd att Henke "redan" väljer att åka hem. Nu när han är i form och har flytet och förtroendet från geniet Rijkaard så är det ju bara att jobba en säsong till. Men jag respekterar hans beslut, även om det är lite väl principfast. Men Henke är ju stenhård så...

Cool video med Cristian Ceballos. :-) lite tuffhet i den kroppen så kan det bli nåt.

För övrigt så vill jag bara påpeka att Franco dog för 30 år sen... Låt honom vara död o begraven och jag hoppas vi aldrig mer får en som honom i ledande ställning i Spanien igen.
Barcelona AlexC
2006-05-05 13:52
Goodbye Fedoroviz.

Hade inte tippning varit förbjudet hade jag satsat mina pengar på 2 veckors avstängning.
Barcelona culeninha
2006-05-05 13:46
Messi(as) - Klart att Iniesta ska med till VM; det vore löjligt annars. Han kanske inte kommer att få spela varje match, men med i truppen borde han alla gånger vara.

För övrigt, tänk att det är Henkes sista match på Camp Nou på lördag. Det måste kännas vemodigt. Undrar vilka fler som har sin sista match? Motta? Gabri?
Barcelona RiZzo
2006-05-05 13:31
Nån som har hittat nån video från firandet på nou camp?
Barcelona Ronaldooo
2006-05-05 13:05
kan någon snälla stänga av Fedoroviz? Vi är fed up med hans spam som har pågått alldeles för länge och han har mer än rättfärdigat en avstängning nu. så att han lär sig. tack på förhand
Barcelona Backstrom
2006-05-05 12:55
Fedoroviz

Lägg ner, ta det där i Real forumet - Vi har lessnat på att höra ditt konstanta tjat om Zidane. Han var bra! - Så, nu har du fått ditt erkännande, kan du hålla dig härifrån nu sålänge du inte diskuterar Barça?

Tack i förhand, om du mot all förmodan följer min och flera andras önskan.
Barcelona el Flaco
2006-05-05 12:47
Jag börjar bli riktigt trött på att gå in i forumet och bara se en massa inlägg från madritistas om att "Real är världens bästa klubblag" eller att "Zidane är en levande legend". Vem fan bryr sig? Detta är ett Barcelona-forum. Ta de diskussionerna i ert eget forum.

PS: Zidane - förredetting
Real Madrid - Francos korpenlag
Barcelona Messi(as)
2006-05-05 11:58
Mycket snacka om Eto'o hit och dit. Tror många glömmer bort att han varit borta en månad i Afrikanska mästerskapen. Tycker det är helt rätt av honom att vara självisk o försöka göra mål när barca redan blev liga mästare.
Han har 3 mål upp till Luca Toni som har satt 28 (eto'o på 25) Skulle han göra fler mål än Toni så vinner han guldskon!
Jag säger såhär: Eto'ooo pang pang pang pang :)

Tänkte på en sak, Iniesta måste ju ändå med till VM för spanien? Eller vad tycker ni här inne? synpunkter?
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-05-05 09:09
Gabriel:

Ok, men då heter det Copa Intercontintental.. men skitsamma.. =)
Spanien Sir RP 7
2006-05-05 02:49
Schubert//

Visst passar Henry in er spelfilosofi också då lagens spelsätt påminner mycket om varandra. Det jag tycker är så oerhört imponerande med Henry o Ronaldino är deras betydelse i anfallspelet då de är både playmakers o avslutare.
Visst ibland är vem som är sist på bollen innan den går i mål inte av allra störst betydlese men hur många skitmål gör Ronaldinho o Henry egentligen? Det är ännu mer imponerande att de nästan bara gör vackra mål.

Även när Ronnie o Henry har en loj dag på jobbet så när de väl sätter lite fart o vill hitta på nåt ser man hur löjligt överlägsna de är.

Samma här att förlora o speciellt en CL-final är INTE KUL men att göra det mot som du säger ett riktigt lag som har en fotbollsfilosofi att spela offensiv o vacker fotboll så svider der inte lika mycket än att göra det mot andra vad ska vi säga...mindre offensivt utvecklade lag för att uttrycka det milt;-)

Barcelona Schubert
2006-05-05 02:32
Ämne: La Rambla och Ride_T....Ja, jag brukar hålla på Arsenal i de flesta matcher men när jag inte gör det är det inte kul att ha det där löpsteget emot sig.:)

Förstår din åsikt om att han "hör hemma" i Arsenal men jag är Barcafan och Henry är i mitt tycke den näst bäste i världen. Sen tycker jag att han passar i Barcas spelfilosofi likaväl som i Wengers.

Henrys målskytte har jag aldrig sett som hans främsta kvalitet. Det kommer mer "på köpet" eftersom han är en så fruktansvärt bra spelare, prcesis som hos Dinho. Öht tycker jag att det är överskattat vem som är sist på bollen innan den går in i mål. Det viktiga är vem som gör att laget vinner, och för anfallare, vem som gör att laget gör fler mål. Där är skillnaden mellan Henry och en sån som Nistelrooj, som du säger, milsvid. Att jämföra dom är ett hån mot fotbollens idé.

Det blir en kul match iaf. OM vi förlorar, vilket jag inte tror, så är det alla fall bättre att förlora mot ett riktigt fotbollslag och inte ett gäng jordbrukare som Liverpool eller Chelsea.
Spanien Sir RP 7
2006-05-05 02:14
La Rambla och Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One//

Ni har så rätt. Henry hör hemma i Arsenal precis som Ronaldinho i Barca. Ellr Scheva i Milan, Nistelrooy/Rooney i United, Gerrard i Liverpool, Raul i Real m.fl

Det jag menar är att de är ikoner. Gudar. Det känns otänkbart att de ska spela i andra klubbar då så fort man tänker ellr hör spelaren namn så kopplar man honom direkt till klubben. Det gäller varenda kotte som kan nåt om fotboll. Min åsikt bara men jaja...

Spanien Sir RP 7
2006-05-05 02:06
Schubert//

Lite smånervös inför den 17:e månne hehe?

Vi fans på englandssektionen har ofta innan fått jämföra Henry med andra målkungar exempelvis Nistelrooy m.m o då de gör ungefär lika många mål hänvisar vi alltid till hur många mål Henry spelar fram till och på vilket sätt Henry gör dem (Kan han göra fula mål?). Det är vad de riktigt stora spelarna gör, många mål o många ass. Hur många ass har Ronaldinho denna säsongen o även förra? Eto`o?
När det gäller kampen mellan ungtupparna Messi o Fabregas kommer de också vara på den absoluta toppen 10-12 år framåt. Mål o assists i massor.

Ses i Paris. Grattis till (Liga)guldet.

Barcelona Schubert
2006-05-05 02:00
Enligt en Arsenalfan har Henry följande stats de senaste åren:

02/03: 24 mål + 23 ass på 37 matcher

03/04: 30 mål + 9 ass på 37 matcher

04/05: 25 mål + 16 ass på 32 matcher

05/06: 24 mål + 9 ass på 31 matcher

Finns det nån spelare i världen som har lika bra siffror? 24+23 från 02/03 måste vara nån slags all-time record. Blir mer och mer sugen på den här snubben, speciellt som Real tydligen blivit intresserade. Han skulle faktiskt kunna väcka upp de döda, och det vill vi minst av allt.
Barcelona Gabriel
2006-05-05 01:27
culé hasta la muerte

Tror det är när Champions League mästarna möter mästarnas motsvarighet i Sydamerika i en avgörande match om vem som blir "bäst i världen" (även om jag tycker det är lite överskattat att resonera så) som han syftar på.

Skönt att klubben börjat agera när det gäller Dani Alves (men de kan ju ha gjort det en längre tid, bara det att de varit skickliga på att dölja det). Han är en spelare som jag räknar med till nästa säsong och det har jag sagt innan.
2006-05-05 01:03
HAIDER SAAD:

Vad är Internationella Cupen förresten? Har jag aldrig hört talas om...Men de är kanske nån cup Franco fixade lr nåt.. =)
2006-05-05 01:01
Ämne: hallå alla ni som pr....
Frankrike otipatt lag? Snackar du om grabben..Vakna för fan, de var värdar för VM och bara genom det, så är man förhandsfavorit..Så vitt jag vet så har Ronaldinho och Zidane lika många VM guld..Eller har du glömt Ronaldinhos mål mot England?? Just de..och den 17:e maj så spelar Barcelona Champions League final. Undrar vad Madrid och Zidane gör då..O då kan Ronaldinho mkt möjligt avgöra...Svårt o säga men chansen finns..Så vakna nu grabben..Och förresten gratulerar till 3 nya pinnar ikväll..Tillslut kanske ni får den så prestigefyllda andra platsen, just efter Barcelona..
Barcelona Marcos
2006-05-04 23:58
Wow, fan vad coolt.

Man kan dock inte enbart leva på gamla meriter. Se bara på Ryssland, vad mäktiga de var som sovjet, vilka framgångar de hade.

PS, Ni är och kommer alltid att vara Francisco Francos hyper-duper-duperlag.

Barsa Campeón X2.
Annons: