/spanien/barcelona/forum/24471.aspx/spanien/barcelona/forum/24471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-03 11:58
Det är stora krav som ställs på Eto'o.

Jag menar 24 mål i ligan och då missade han hela januari för spel i africa-cup.

Formsvackor kommer och går, klass är evig!
2006-05-03 11:55
Jag undrar om Messí skulle bli spelklar till
CL-Finalen skulle någon här inne se honom i startelvan?
Spinbad
2006-05-03 11:51
Eto'o är en grymt bra spelare men ibland blir jag lite orolig för honom. Han verkar ha en hel del komplex som han inte övervunnit ännu trots att han är en av världens bästa anfallare. Historien med "Madrid cabron salud....etc" tyckte jag var rolig men när en spelare gör på det sättet inför ett helt land tyder det ändå på att spelaren knappast tänker över sina handlingar. Och sen de två sista åren när skyttekungstiteln varit inom räckhåll så har det låst sig totalt för Eto'o. Han känns, trots alla sina framgångar, inte helt harmonisk och trygg i sig själv. Jag hoppas han mognar och börjar slappna av men samtidigt kan det lika gärna hända någon incident som gör att han väljer att dra i från Barcelona, tror jag. Samtidigt bygger ju delar av Eto'os spel på hans revanschbegär mot olika saker, se alla hans mål mot Madrid som exempel. Jag tycker ändå att Eto'o hela tiden balanserar mellan genialitet och galenskap, det är väl en del av hans charm.
La Rambla

Håller med Henry måste ha en skruv lös om han skulle byta till Madrid.
Barcelona Gabriel
Joe Cole:

"Den bästa i världen är Ronaldinho. Jag har sett honom göra saker med bollen som inte ens Maradona eller Pelé har gjort. Det har aldrig funnits någon och det finns ingen som Ronaldinho".

Det finns alltså undantag i the blues som vet hur verkligheten ser ut. En verklighet som är långt ifrån den drömvärld som de flesta av dem lever i, den drömvärlden som säger att faktiskt Lampard förtjänade att vinna Guldbollen.

Well, man lär sig något nytt varje dag.
2006-05-03 11:47
Eller varför inte Xavi som målskytt?

Kan knappt drömma hur det skulle kännas om han satte 0-3 målet med 5 minuter kvar.
Barcelona La Rambla
2006-05-03 11:46
Gabriel:

Har mer läst på andra forum angående Eto'o, men även här har ju debatten varit uppe.

Henry går aldrig till Real Madrid. Tror ni han är korkad? Varför gå till en klubb som nästan är i spillror? De ska bygga nytt för framtiden. Det gör de knappas under sommaren, utan det lär ta någon säsong. Henry stannar väl då hellre i Arsenal där de redan har generationsväxlat och som de har gjort det. De är ju CL-final! Skulle Henry byta ner sig och gå till Real? Skulle inte tro det. Han är 29 år, antingen stannar han i Arsenal eller går till ett lag som faller honom i smaken och spelar en offensiv fotboll. Ett lag som är på topp nu. Ni kan ju själva gissa vilket lag det handlar om.

I kväll kanske vi kan sjunga Madrid cabron... :-)
2006-05-03 11:45
Det enda Eto'o saknar är lite flyt just nu, vilket alla målgörare behöver.

Det har på sista tiden blivit stolpe ut men jag tror det vänder när ligan säkras!
Barcelona Gabriel
2006-05-03 11:45
El Rey kommer sätta dit 1:an på en magnifik frispark i den första halvleken. Ojala ;-)
2006-05-03 11:41
Men i kväll kan man få njuta av att den få se nu 18 liga titeln säkras. Tippar 0-3 till Barça två mål av Eto'o och ett av Deco eller Dinho.
Barcelona Gabriel
2006-05-03 11:39
Ang Eto'o.

Nu har vi haft denna diskussionen flera gånger. Eto'o är ingen egoist, för en egoist spelar för sig själv så det kan inte stämma för Eto'o är en lagspelare som gör mål för lagets bästa inte för sin egen lycka. Det finns ingen anfallare i hela världen som springer så mycket som Eto'o gör, han stressar sönder motståndarnas backlinje precis som La Rambla sade. Dessutom är han nere i egen backlinje och hjälper till när det verkligen behövs (se Milanmatchen på Camp Nou).

Det finns ingen anledning i hela världen som gör att vi ens borde tänka igenom fördelarna med att sälja Eto'o. Även om man hittar några fördelar så besegras dessa enormt av nackdelarna om han flyttade.

Ibland får man känslan av att vissa saknar Kluivert.
Barcelona Gabriel
2006-05-03 11:34
Det är inte första gången Real Madrid gör så. Beckham, Ronaldinho, Edmilson, Marquez - de försökte stoppa värvningen av Eto'o osv. Beckham har själv medgett hur otroligt starka vi skulle bli med Henry tillsammans med Eto'o och Ronaldinho i anfallet. Stackarn drömmer väll mardrömmar om det på kvällarna tom.

Var inte orolig, för det första behövs inte Henry men jag är stensäker på att allt i princip redan är klart. Henry kommer att spela för oss nästa säsong.

Vanligtvis brukar vi ha väldigt svårt borta mot Celta, men jag har en känsla som säger att vi blir mästare ikväll. Eto'o kommer att motbevisa kritikerna och göra två mål sedan håller han undan Villa och tar hem pichichin också :-)

Visca!
Barcelona La Rambla
2006-05-03 11:34
Det är ganska kul hur insatta all på SF verkar när det gäller Eto'o. Han är egoist bla bla. Finns inte många världsanfallare som lägger ner så mycket jobb för laget som vårt lejon. Han springer, springer, springer och springer sönder motståndarnas försvar så de till slut tvingas till misstag. Sen att han ibland tar ogenomtänkta avslut är en sak, men det har inte så mycket med egoism att göra, utan det är mer en anfallares instinkt. En målgörare blir frustrerad när målskyttet inte stämmer, för han känner inombords att det förväntas av honom att han ska göra mål i varenda match. Det handlar mer om rutin och erfarenhet, sådan rutin som Henry, Ronaldo och andra stora målgörare besitter. Det är något Eto'o får träna på och säkert kommer att göra, bara han känner att han har en tränares förtroende. Vilket det verkar att han har ifrån Rijkaard.
2006-05-03 11:30
Vilka töntar Madrid är, så fort det ryktas att någon spelare är på väg till Barça kastar de in pengar på en spelare som de egentligen inte har någon nytta av.

Väx upp Madrid!

Barcelona Nemo
2006-05-03 11:06
Vi hade samma diskussion förra året. Eto'o är här för att stanna!
Barcelona Xavi86
2006-05-03 10:33
Självklart är det inte speciellt troligt att Eto'o försvinner efter denna säsong, men man vet aldrig.
Med tanke på alla utalande grabben har gjort angående att Henry är välkommen till klubben osv. Tycker det är lite väl överdrivet för att komma från en "egoist" som Eto'o. Tror absolut inte att han finner sig i att sitta på bänken för att Henry ska spela. Man ser ju på grabben redan nu att han blir hur sur som helst 9 av 10 gånger han blir utbytt.

Men som sagt det är nog inte särskilt troligt att han försvinner och det skulle jag inte heller vilja att han gjorde men man vet aldrig. Bättre spelar än Eto'o har försvunnit från Barcelona när de spelat som bäst!!!
Barcelona Kim
2006-05-03 10:33
Ämne: Har ni sett detta mi....
Ofta kan man säga att det inte finns någon rök utan eld, men när det kommer till Tribal Football så brukar det oftast vara en massa rök utan att det har brunnit inom 10 mils radie de senaste två månaderna. Tribal Football är kul om man vill läsa rykten och sagor. Vill man ha trovärdigare nyheter så tittar man i någon av de spanska sporttidningarna.
Barcelona AlexC
2006-05-03 10:32
Carl

Jag är ganska säker på följande:

2014: Ronnie och Messi

2010: Deco, Xavi, Valdés, Puyol och Eto'o

Dessa långa kontrakt är bättre än alla nyförvärv man kan tänka sig att göra.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-03 10:22
Finns det någonstans där man kan läsa om spelarnas kontraktslängder, utköpsklausuler osv.? Det var ju exemplvis några spelare som förlängde till 2010, idag har har åtminstone jag glömt vilka alla dessa var;)...
Barcelona Gabriel
2006-05-03 00:38
Eto'o har medgett flera gånger att han trivs utmärkt i Barcelona och inte vill annat än att stanna och vinna titlar i klubben. Dessutom är Ronaldinho som en bror för honom. Han ser knappast någon anledning att lämna den klubb som han själv anser vara den bästa i världen, även den klubb som spelar bäst fotboll i hela världen. Sen skulle han knappast förnya kontraktet med oss om han inte vill fortsätta spela här i många år till. Eto'o är inte heller någon person som tillåter sig själv förlora, för det är just det han gör om han flyttar till spel för Serie A pga rasistpåhoppen. Då låter han rasisterna vinna och med den viljan och stoltheten som Eto'o har så tror jag aldrig att han flyttar pga sånna anledningar.

Tribalfootball.com är knappast den mest pålitliga källan heller. Ta sånt med en nypa salt!
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-05-02 23:41
xavi86

Då e Eto'o största I*****n eftersom rasismen är större i Italien än vad den är i Spanien
Barcelona Schubert
2006-05-02 22:08
Ämne: Uttråkad...... :p

....Kul idé. Tycker Messi måste upp. Det är ovärderligt med skickliga offensiva mittfältare. Min ranking:

1. Dinho
2. Messi
3. Puyol
4. Xavi
5. Eto'o
6. Deco
7. Iniesta
8. Valdes
9. Edmilson
10. Marquez
11. Larsson
12. Motta
13. Sylvinho
14. Oleguer
15. Giuly
16. van Bommel
17. van Bronckhorst
18. Ezquerro
19. Belletti
20. Maxi Lopez
21. Gabri
Sevilla Brasse-Hasse
2006-05-02 21:35
Ämne: Är Dani Alves KLAR f....
Daniel Alves är absolut inte klar för Barcelona. Men jag tror ändå att han kommer att hamna där i sommar
Barcelona lloliii
2006-05-02 21:26
tycker inte vi behöver en ersättare till Henke har tillräckligt med forwards men om en ska komma hoppas jag på Nikola Zigic i röda stjärnan
Barcelona Les Rambles
2006-05-02 21:11
Även om Messi nu hinner bli klar till CL-finalen så är jag tveksam till att Rijkard startar med honom. Väldigt få tränare i de stora lagen som gör det när det dessutom finns goda ersättare också. Däremot kan jag se att unge Messi gör ett inhopp om Barcelona vill ändra matchbilden!

En fråga bara, vad är Dani Alves styrkor? Om det nu är så att han är bra offensivt tycker jag att Belletti sköter jobbet utmärkt!

Jag anser att Barcelona endast behöver värva en spelare till nästa säsong, då för att ersätta Henke. Fastän jag vet att många andra här inne inte håller med mig.

Hoppas guldet säkras imorgon
Valencia PabloCésarAimar
2006-05-02 20:55
efter aimar :P
Valencia PabloCésarAimar
2006-05-02 20:54
Jag tycker faktiskt Ronaldinho redan är bäst genom tiderna.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-02 20:32
Gabriel/

Som jag skrev så hoppas jag "att så inte är fallet" (Svt:s info om att Messi troligtvis inte spelar mer denna säsong, däremot i VM). Att jag skriver så innebär att jag tar detta med en nypa salt, även om det inte skulle vara förvånande på något sätt.
Givetvis är de spanska tidningar som står Barca närmast de mest pålitliga källorna. Det förstår nog alla.

ps. Oavsett källor kan det var intressant att ta upp all möjlig info. om vårt Barcelona.
Barcelona ETO`O- Madrid cabron saluda al campeon
2006-05-02 20:19
Ämne: RONALDINHO KAN BLI H....
det här är stort för KING OF THE FOTBOLL(RONALDINHO).. ingen annan spelare har lyckats me det!!! så ja hoppas att Ronaldinho lyckas, det är han VÄRDDDDDDDDDDDD
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-05-02 17:54
RONALDINHO KAN BLI HISTORISK I ÅR!

Han kan bli den ända spelaren som vinner(kan vinna) sin Liga, Champions Leugue, Guldbollen, Väldens bästa spelare och VM på ett och samma år!

Må gud vare me dig BRORSAN!!!

RONALLLLDINHO!!!!
Annons: