/spanien/barcelona/forum/24466.aspx/spanien/barcelona/forum/24466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kristian
2006-05-04 13:37
Emperor of doom:

Henke är inte ens i närheten av att kandidera som en av de största i klubbens historia.
saminos
2006-05-04 13:19
hmmmm
Barcelona Emperor of doom
2006-05-04 13:15
Undra om man kommer att fira Henke på något speciellt sett nu när han lämnar.
Skall väll sägas att jag inte är någon Uber-expert på Barcelona. Men vad tycker ni kan man säga att Henke är en av dom störstaspelarna i barcas historia?
Barcelona Gabriel
2006-05-04 13:09
Buenos dias amics!

Vilken underbart känslig dag, man är så glad så man svävar på moln känns det som. Denna upplagan av vårat kära Barça är på väg att bli historisk som "The Dream Team" med Cryuff. Spelarna är så unga och dessutom så finns det så många bra talanger underifrån. Man har verkligen längtat efter detta som culé - vi har alla förtjänat detta efter våra trogna supporterår när det gick som värt. Jag mådde fan psykiskt dåligt, vill inte tänka på det. Jag njuter detta är så underbart. A por la liga de campeones y a ganar al Arsenal!

Visca somos los mejores :D - Visca el Barça!
Spanien la_pieda_sinistra
2006-05-04 13:01
för övrigt så har fifa.com en sköön bild of the day idag..
Länktips: www.fifa.com
Spanien la_pieda_sinistra
2006-05-04 13:00
Nu börjar jag bli allvarligt förbannad på kärringen på aftonbladets TV, som för 50-elfte gången kallar oss för barKa. om det är Birka du menar så säj det då för f*n!!!
Real Madrid Realdinho
2006-05-04 12:57
Vill bara säga grattis grabbar, Guld för er!!! Jag vill inte säga att ni har förtjänat det men det har ni... Real har haft en cirkus hela säsongen och det blev inte lättare då ronaldo skada sig i början av säsongen. Men men NÄSTA ÅR (KÄNNS SOM MAN SÄGER DET VARJE ÅR) Åter igen grattis!!!
Barcelona II Barça II
2006-05-04 12:41
TV4.se lägger upp bilder på guld firandet. Skrattretande anser jag. Dem avbröt mitt i friandet på plan. Varför gör dem så? Meningen med att se matchen igår var för att se guld firandet(självklart ville jag se mitt älskade Barcelona, men ni vet vad jag menar), vad gör då Tv4+? Jo dem avbryter sändningarna direkt, för att sända HÄSTLIV eller likande jidder program! Jag hoppas att någon här inne hittar någon film med firandet i Vigo och läger upp länken.
Barcelona Tompa
2006-05-04 12:37
Iniesta har varit GRYMT BRA senaste tiden. Skandal om han inte tas med i VM-truppen.

Angående ryktet om Etóo. Jag tror inte en sekund på det innan jag ser honom i en svart-röd randig tröja.
Barcelona II Barça II
2006-05-04 11:43
Varför skulle han vilja gå till Milan för? Om det handlar om rasistiska påhopp, så är det ju nästan värre nere i Italien. Tror att det bara är spekulationer, snart börjar ju silly season.
Barcelona La Rambla
2006-05-04 11:32
Tribal eller Goal, same shit different name. De pengar Barcelona antas vilja ha för Eto'o lär aldrig Milan lägga upp. Skulle Eto'o själv ha ringt upp Galliani eller Silvio erbjudit sina tjänser? Skulle inte tro det. Han har kontrakt till 2010. Han stannar garanterat.

Däremot enligt Sport.es, så är franska Lyon intresserade av vår Motta som ersättare till Diarra om denne nu väljer att gå till Man U eller Real. Länktips!
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-04 10:59
Nu är det inte bara tribal som påstår att Etoo vill till Milan.Se länk ovan

En annan rolig grej skriven av pajasen Wennmann.

5 Glenn Hysén
Kan inte få det här ur skallen: häromdan sa Glenn Hysén i en enkät att "Jermain Defoe är lika bra som Wayne Rooney". Det måste innebära livstids diskvalificering som fotbollsexpert. Eller också en tid hos en bra optiker
Barcelona La Rambla
2006-05-04 10:40
¡Felicidades Barça!

Så fantastiskt underbart! De försvarar sin ligatitel och inget lag är ens nära att utmana oavsett vad Valencia-fans anser. Se på ett collage av underbara bilder på firandet i länktipset.

Vilket lag, när de ordinarie spelarna skadar sig så går ersättare in och gör ett kanonjobb. Som när tex Xavi skadade sig och lille Iniesta fick chansen. Först gick det lite knackigt för canteranon och vi började alla tvivla på hans kapacitet. Men OJ vad han har motbevisat oss den senaste månaden. Vilken liten juvel han är.

Visca el Barça!
Barcelona Gaucho#10
2006-05-04 10:02
Ronaldinho utan tvekan ! Världens bäste 2 år irad , våra värsta rivaler applåderar honom när han skojar med deras egna. Han blir den störste genom alla tider !
Barcelona Tompa
2006-05-04 09:30
Nu ska vi njuta av segern och sedan besegra Arsenal så kan ingen ifrågasätta att vi är världens bästa lag, inte ens Chelseas osympatiske tränare.

Tycker däremot inte man ska klanka ner på Madridfansen. De lider lika mycket som vi gjorde för 4-5 år sedan.

FORCA BARCA!
Barcelona Tompa
2006-05-04 09:24
Svårt och säga Obagoal. Ronaldinho är tveklöst världens bäste men även om jag är svag för honom, väljer jag nog Messi. Maken till talang har man inte sett på mycket länge.

Puyol och Xavi kommer inte långt efter dessa.

Hur som helst, underbart att ligatiteln är i hamn!
Barcelona Ravo
2006-05-04 08:09
allså jag vet inte vem jag gilalr mer dinho eller messi... båda har stora talanger men jag gillar typ messi med 3% mer :P... anfallet känns inte super bra utan honom eller utan dinho.
Barcelona Kim
2006-05-04 08:00
För min personliga del så blir det Xavi. Den offervilja han visar upp genom att alltid ge 100% är för mig lika stort som Puyols kämpaglöd.
Barcelona Nr 10
2006-05-04 01:29
Jag skulle ha valt Ronaldinho alla dagar i veckan.Han är överlägset världens bästa fotbollspelare ingen är i närheten!

Länge leve Kungen!
Barcelona Obagoal
2006-05-04 01:20
Hej kära Barca vänner!

Grattis till liga guldet, det är ni värda:)

Tänkte bara stäla en kanske lite "dum" fråga, men vilken spelare i Barcelona gillas mest av fansen i Barcelona?

Inte bara utav stadsborna och kineserna från utlandet, utan också av tex supportergrupperna som Boixos Nois osv. Om ni då måste välja 1 utan Puyol som är hjärtat vem tror ni då det är av t.ex. Eto'o, Ronaldinho, Messi, Deco, Xavi eller någon annan?

TACKSAM FÖR SVAR
SORRY OM FRÅGAN VERKAR LITE "DUM":)
Barcelona Camparn på nou
2006-05-04 01:18
Underbart med guld igen!
En fantastisk säsong av blaugrana. Låt det krönas med ett championsleauge guld också!

Hylla mästarna fantastisk prestation två år i rad!
Ronaldinho, Deco, Puyol, Edmilson, Valdés, Larsson, Bronckhorst, Marquez, Motta, Xavi, Messi, Eto'o, Iniesta, Van Bommel, Giuly, Sylvinho, Oleguer, Belletti med flera är hjältarna som har uträttat det här.
Barcelona Marcos
2006-05-04 00:53
Guld igen, känns mycket bra.

Tack för denna säsong, nu är det bara Champions League kvar. Sedan VM;den största fotbollsfesten på denna jord. Och sedan nästa säsong...

Fotboll är kul :)
Juventus.
2006-05-04 00:50
Grattis till guldet. Välförtjänt hela vägen!

Snälla, skicka över Iniesta till Turin?
Helvete vad den killen imponerar, match efter match efter match.

Förtjänar att komma med i VM-truppen enligt mig.

Må väl!
Barcelona Ronaldooo
2006-05-04 00:06

Visca el Barça i Visca Catalunya! Campionsss!!
Barcelona Ronaldooo
2006-05-04 00:04
ja som campions..!!

hehe
Barcelona el Flaco
2006-05-04 00:01
Ordem e Progresso//

Jag håller med. Det bevisar att laget är större en spelarna i Barcelona. Varje gång laget gör mål så hoppar även avbytarna upp från bänken för att jubla. Minns när Giuly gjorde målet mot Milan i semi och kameran fångade upp Maxi Lopez som skreck för full hals. Sammanhållning är helt otrolig.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-03 23:55
Okej, för att koncentrera oss på trevligare saker. Så skön sammanhållning i truppen! Ett exempel är efter Eto'os mål när alla spelare ställer sig i ring och hoppar och dansar, så skönt att se!

Men det skönaste är ändå Ronnies o de andras lek på bänken, som små barn som lekte, kan inte bli bättre :-). Det här är det bästa Barcelona någonsin!
Barcelona alk
2006-05-03 23:54
SaMii^

JAG hörd också det ryktet om att messi kan missa finalen... men tror inte det stämmer så bra... han var bra för bara nåra dagarse?!

men barca har vunnit liga guld nr 2!!
... hoppas man kan hålla fokus och rytm till CL finalen... det va riktigt kul att se Xavi tillbax på riktigt.. fick 20 minuter av Rajjkard... spelade änkelt och bra !!!

ETOOOOO'O ÄGER !!
Barcelona el Flaco
2006-05-03 23:54
kul länk där man kan hitta info om tidigare Barça-lag som vunnit ligan som t.ex. Dream Team och laget där Cruyff spelade i.

OBS: allt står på spanska.
Barcelona Gabriel
2006-05-03 23:53
(catalonia barca)

Sorry Nikko. Jag lyssnade på boxern, inte på internet :/
Annons: