/spanien/barcelona/forum/24464.aspx/spanien/barcelona/forum/24464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-04 16:57
Mot Nya Tider//

Det vet jag mycket väl. Men tror knappast det skulle vara någon nackdel om ni värvade honom. Man måste alltid sträva efter att bli bättre och det kommer ni bli med Henry.

Ni har ju något stor pågång och det är mycket pågrund av Ronaldinho's glans. Det kanske blir ännu bättre med Henry? Han skulle ju peta Eto'o iaf om det stod mellan dom två :)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-04 16:53
Riquelme

Det spelar ingen roll hur många världsstjärnor man har i laget. Det är inte seger-receptet.

Titta på Real Madrid...
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-04 16:45
Mot Nya Tider// Förstår inte varför ni inte vill ha Henry?

Rikjaard ville ju tydligen (?) inte ha Ronaldinho. Det gick ju bra ändå.

Med Henry så har ni två av världens 3-4 bästa spelare, det har ni inte nu!

Grattis till ligan annars, egentligen inget snack om saken.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-04 16:40
Campeone, campeone, olé, olé, olé

Det känns HELT OTROLIGT att Fc Barcelona vinner ligan 2 ggr i rad! Jag har sagt det förrut, och jag säger det en gång till: En ny era har skapats, i och med att en viss Ronaldo De Assis Moreira kom til klubben. Då visste jag att saker skulle bli annorlunda. Hoppas ligan vinns år efter år i många år framåt. Sen har vi Champions Leauge också. Se bara till att behålla denna trupp och inte förstöra den!!!

Glädje, harmoni beskriver Fc Barcelona. Det ska ingen ändra på...

Jag tror att man spelar med denna mittfält i finalen mot Arsenal...
: Edmilson- självklara valet idag, har spelat upp sig ordentligt.
Iniesta: Har alltid vetat att han kan så mycket mer än det han har visat förrut. Killen kan bli hur bra som helst.
Deco: Slitvarg, både bra def som off. Nyckelspelare.

Xavi får ursäkta, tror knappast att han startar i finalen, på grund av att han har varit borta en hel del. Men han skulle nog sköta det minst lika bra som Iniesta.

Henry? Tack, men nej tack! Man vinner ju ligan och kanske Champions Leauge utan honom, och man gör det imponerande.
Barcelona Nemo
2006-05-04 16:28
Barcelona II Barça II
2006-05-04 16:19
Självklart, kan något hemskt hända. Men jag menar ifall alla spelare är friska.
Men jag tror också att man startar med det mittfältet du skrev.
Barcelona La Rambla
2006-05-04 16:13
Messi lär garanterat inte starta om han ens hinner bli helt fit till finalen. Jag skulle tro att Rijkaard väljer att starta med:

Edmilson
Deco - Iniesta

Inte heller Xavi lär bli fullt matchtränad på 2 veckor. Man får komma ihåg att Xavilito har varit borta i nästan 5 månader. Det känns bra att kunna konstatera att vi på bänken har spelare som van Bommel, Xavi och Motta som alla kan hoppa in om det krisar. Sen vet man inte vad som händer fram till finalen. Vad säger att alla klara för spel? Vi borde vid det här laget ha lärt oss att inte ta ut något i förskott, hemska tanke men någon kan faktiskt sträcka sig på träning eller i någon av de matcher som är kvar.
Real Madrid La Bestia
2006-05-04 16:08
Grattis till välförtjänta liga guldet lycka till i finalen
Barcelona II Barça II
2006-05-04 16:07
Hur kommer mittfältet att se ut i finalen mot Arsenal? Det är verkligen ett svårt beslut. Jag menar Iniesta spelar ju som aldrig förr, FANTASTISKT! Sen så är ju Xavi helt återställd och han kan man väll inte peta? Deco är mer eller mindre given. Van Bommel spelar strålande enligt mig. Edmilson är som bekant årets positiva överraskning! Motta är hur stabil som helst defensivt. Det ska bli intressant och se hur älskade Rijkaard mönstrar vårt mittfält. Anfallet är också en annan fråga.
Ska Messi verkligen få vara med från start? Han kommer ju inte vara match tränad samtidigt som Larsson och Guily spelar mycket bra för tillfället.

Vad anser ni?

Härligt att läsa att spelarna och ledarna fortfarande är ”hungriga” och vill vinna ännu mer!!

Barcelona La Rambla
2006-05-04 16:03
Bobby_Raul

Tack för lyckönskningar. Men låt mig få replikera, är det någon som behöver förstärka försvaret är det nog ni. 3-0 på Bernabeau säger allt som behöver sägas. Vårt försvar klarar sig det här året. Milan, Chelsea har alla haft svårt för att göra mål på Barcelona. Alla är nog överens om att det är lag som är klasser bättre än er i dagsläget. :-)
Barcelona La Rambla
2006-05-04 16:03
Bobby_Raul

Tack för lyckönskningar. Men låt mig få replikera, är det någon som behöver förstärka försvaret är det nog ni. 3-0 på Bernabeau säger allt som behöver sägas. Vårt försvar klarar sig det här året. Milan, Chelsea har alla haft svårt för att göra mål på Barcelona. Alla är nog överens om att det är lag som är klasser bättre än er i dagsläget. :-)
Barcelona SaMii^
2006-05-04 15:55
Lionel Andrés Messi //

Hllr med. Valdes har varit mkt bra dom senaste matcherna, började redan på San Siro då han gjorde en bra match. Hoppas de nu hllr i sig till 17e maj !
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-05-04 15:51
Grattis allihopa

Måste erkänna att Valdes har varit Riktigt bra nu på slutet, han har skärpt sig riktigt ordenkligt och har ej hållt 0an 3 matcher i rad i ligan
Real Madrid Bobby_Raul
2006-05-04 15:49
Grattis till liga segern... trots att jag hellre sett ett annat lag som mästare, så måste jag erkänna att ni denna säsongen är värda att ta hem liga titeln. Önskar er även lycka till i Paris... dock tycker jag att arsenal har spelat bättre än vad ni gjort i CL..... men ni har ju ronaldinho och med den killen på plan kan ju vad som helst hända..

Säger bara nästa år då är vi på uppgång och ska iaf utmana er om att vara världens bästa lag... ni har en stark trupp... ni kanske dock behöver sträka ert försvar om ni vill vinna mer titlar.... för värvar real de spelartyper som jag vill ha i laget så kan ni ju drömma om att ert försvar håller ;).... Än en gång lycka till..
Mattheus#17
2006-05-04 15:47
Grattis! Nu hoppas jag att ni tar Champions League också, Så att Henke får den Europatitel som han så väl är värd innan han flyttare hem!
Barcelona RiZzo
2006-05-04 15:39
va e de för snack ??
Om vi hade startat ligan bättre??
Va jag kmr ihåg så va de barca som startade ligan sämst i spanien.
Pelada
2006-05-04 15:30
Blev länkad denna själv
Valencia E-Ayala
2006-05-04 15:19
Man får gratulera Barca fansen på svenska fans. Barcelona förtjänade guldet. Om Valencia hade startat ligan lite bättre hade vi haft en mer spännande avslutning ;).
Grattis!
Barcelona Marcos
2006-05-04 15:07
Grabbar, ingen som har video på hela guldfirandet? Skulle uppskattas väldigt mycket.

PS. Cruyff är den största hittills.
Barcelona Tompa
2006-05-04 15:00
La Rambla:
Håller med.
Barcelona La Rambla
2006-05-04 14:56
Tompa:

Har inte påstått något annat. Mitt svar var en kommentar till att antalet titlar inte avgör vilken klubb som för tillfället är den klart lysande eller vad som styr var man väljer att lägga sina sympatier.
Barcelona Tompa
2006-05-04 14:51
La Rambla:
Visst ska vi glädjas åt ligaguldet idag och ingenting annat. Men om vi tittar på resultaten (historiskt) tycker jag dock att det är på tok för dåligt att en klubb i Barcas format bara har 1 seger i Mästarcupen/C.L. Men snart är det förhopppningsvis 2 i alla fall.
Barcelona La Rambla
2006-05-04 14:37
Vem bryr sig en dag som denna? Skulle ett lag vara mindre mindre värt bara för att de inte har vunnit något Champions League? Säg det tex till Cadiz-fansen, de älskar nog sitt lag lika mycket oavsett CL eller inte. Är det därför man väljer att följa och älska ett lag, beroende på hur många titlar de har? Trodde det var passion, lidelse och andra attribut.
Barcelona ETO`O- Madrid cabron saluda al campeon
2006-05-04 14:36

sköna ord från Txiki Begeristain

”Nu har stunden kommit för att skrika och jag älska Barça, jag är en culé och jag är stolt.”
Real Madrid realfansince2000
2006-05-04 14:20
Är Henke en av dom största genom tiderna i Barca?? Isåfall har jag kraftigt övervärderat ert lag, fast iof har ju Madrid vunnit CL 9 gånger så mycket som Barcelona...
Barcelona La Rambla
2006-05-04 14:18
Emperor

Med all respekt, men för culés världen över är nog Laudrup än så länge lite större än vad Henke är. Men man vet ju aldrig, om han tex avgör CL-finalen så kanske. Efter säsongen så hamnar han kanske på Els Cracks.
Barcelona La Rambla
2006-05-04 14:15
Det var också underbart igår att på Eurosport se vår unge canterano Bojan Krkic smacka in tre baljor efter att ha blivit inbytt i 2:a halvek i Spaniens U-17 EM-match.

Visca Bojan!

Äsch, Emperor ställde en hövlig fråga och skrev ju att han inte har så bra koll på historien i Barça. Handlar väl inte om att förnedra då.

Chill out. :-)
Barcelona Emperor of doom
2006-05-04 14:13
Gabriel:
På vilket sett förnedrar det klubben?

Om spelare som Michael Laudrup kan vara med i els Cracks kan väll Henke också vara med där?
Barcelona Gabriel
2006-05-04 13:59
Emperor of doom

All respekt för Larsson men snälla förnedra inte klubben ;-)
Barcelona Kristian
2006-05-04 13:37
Emperor of doom:

Henke är inte ens i närheten av att kandidera som en av de största i klubbens historia.
Annons: