/spanien/barcelona/forum/24459.aspx/spanien/barcelona/forum/24459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saforcada
2006-05-10 16:04
Tycker Etoo är bättre än va Kluivert var men jag tycker samtidigt att Kluivert hade större potencial. Han måste ha varit en av de största talangerna som funnits, men som aldrig riktigt blomma ut.
Barcelona La Rambla
2006-05-10 15:56
Heh, realforumet är ett oändligt hav av startelvor och drömvärvningar. Antar att alla vill leka tränare för laget nu när de har varit så sopiga i år. :-)~
Barcelona Patrick_Kluivert
2006-05-10 15:48
Gabriel// ok bra sammanfattat de :) kul med anledning varför. :) bra skrivet. men du missa nog att jag skrev allt i en spelare.Komplett anfallare. för mig är det iallafall ingen snack om saken att kluiverts mål är mycket snyggare än etoo's.
Barcelona Södan9
2006-05-10 15:37
Patrick_Kluivert

Jag håller med Gabriel, men därimot var kluviert en mycket roligare spelare att titta på. Kommer aldrig glömma hans hatrick mot Mallorca!
Barcelona Gabriel
2006-05-10 15:29
För mig är det ingen tvekan om saken att Eto'o redan nu är mycket bättre än Kluivert när han var hos oss. Eto'o dundrar in ca 25 ligamål per säsong. Kluiverts bästa var 18 mål en säsong och då var han anfalsspets. Å andra sidan hade visserligen Kluivert andra bra kvalitéer som hans onetouchar osv. Men min åsikt är att han tog för mycket plats som anfallare ifrån våra mittfältare då han gick ner i banan för mycket. Han skulle hålla sig till straffområdet, givetvis med frihet då. Men Kluivert var aldrig någon "killer". Sen gillade jag aldrig hans attityd, han brukade festa och ibland gick det ut på laget då han inte kunde ge sitt allt i nästa liga match. Sen var han skadad rätt mycket också.

Nej hur som helst. En smaksak såklart alla får ha sina åsikter. Men för mig är det inget snack om saken. Eto'o vinner utan tvekan!
Pelada
2006-05-10 15:14
Samtidigt finns det fortfarande folk som har olika åsikter.
2006-05-10 15:14
Riquelme//
jo de stämmer. men åsikter från barca fansen är ett stort hjälp. då ingen av dem kan favoriseras. båda har/spelar för barca.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-10 15:11
Patrick_Kluivert// Lite svårt att avgöra vem som vinner vadet, då alla får ha sin åsikt. Tycker du att han är bättre än Eto'o så kan det ju vara svårt att bevisa motsatsen för dina kompisar.
2006-05-10 14:23
tjena grabbar :)

tjafsar lite med mina kompisar om att etoo inte är på kluivert nivå i barca ÄN. jag gillar etoo mycket men tycker att han fortfarande inte är på kluivert nivå i barca som allt i en forward. här är ett litet klipp från kluiverts mål i barca. vi har slått vad 200 kr. behöver hjälp från mina barca bröder.

http://www.youtube.com/watch?v=b0xcLM-n6OQ&search=kluivert

vad tror ni?
Barcelona hammabarça
2006-05-10 14:18
Tv4+ sänder matchen på lördag start kl 21:55!

21:55 Fotboll: La liga
Sevilla möter Barcelona. Kommentatorer är Daniel Kristiansson och Pontus Kåmark.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-10 14:17
Har någon en bild på nästa säsongs förmodade tröjor?
Pelada
2006-05-10 14:09
Ämne: pelada//
trasnferma....
Okej, då blir läget genaste lite annorlunda. Förresten, har du någon källa. Vill gärna lite läsa lite mer om Saviola kontrakt, om det går...
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-10 13:42
jag skulle faktiskt inte ha nåt emot oleguer som högerback nästa säsong också, men de skulle va grymt med en så talangfull och nästan komplett spelare som alves är
2006-05-10 13:37
"världsbacken ramos" haha. en back som vill ha ett inkast till offside, som samlar på sig gula och röda kort, som är naiv. snacka om överskattad
Barcelona II Barça II
2006-05-10 13:36
Vissa här inne får det att låta som om vi vore en fattig klubb. Visst hade vi ekonomiska problem för några år sen, men Laporta har ju ”fixat” vår ekonomi. Jag tror inte det blir något problem för vår ledning att betala den summan som Sevilla vill ha för Alves. Sen om han (Alves) är värd den summan, är en annan femma. Nuförtiden så är höger/vänsterbackar dyra, då dem är väldigt effektiva.
2006-05-10 13:35
camparn//
jag de varkar så.. men bli inte sur för de, våra första tröjor såg ju trots allt ut så och de blåa shortsen återvänder ju
2006-05-10 13:34
pelada//
trasnfermarknat har fel, saviola har kontrakt med barcelona till 2007. alltså ett år till efter den här säsongen
Real Madrid Melli
2006-05-10 13:32
Undrar bara om Messi kommer kunna spela CL-finalen? Vore väldigt tråkigt om han inte kan delta..
Barcelona Camparn på nou
2006-05-10 13:32
Vet någon om äckel Nikes förslag på nästa års Barcelona hemmatröja utan ränder är bestämt och det kommer bli så. Eller om det bara är ett förslag?
Barcelona RiZzo
2006-05-10 13:29
tror mer att andledningen att maxi inte tar plats beror mer på att vi har så högklassiga anfallare.
dinho o etoo given 1 plats ledig messi e så gott som given där när han e frisk.
sen finns de ju henke o guly maxi Ezquerro.
Pelada
2006-05-10 13:20
Gabriel

Frågan är vad vi tjänar mest på? Att ha kvar Saviola utan att behöva lägga pengar på en fullgod ersättare till Henke eller att få ner Daniel Alves prissumma och värva en ersättare till Henke.

Angående Maxi. Det finns väl en anledning till att han INTE har fått mycket speltid i Barça? Den enklaste förklaringen, är att han är för dålig...
Barcelona Gabriel
2006-05-10 13:17
RiZzo

Det kanske du har, inte jag iallafall. Vem har du sett göra så?
Barcelona Gabriel
2006-05-10 13:16
Använd istället Saviola för att få ner Daniel Alves prissumma. Man kan inte på allvar tycka att Maxi inte håller Barçaklass när man inte fått se honom spela tillräckligt mycket. Det är inte rättvist.
Barcelona RiZzo
2006-05-10 13:15
Gabriel
Överdriv inte visst dinhoo e en klass för sig sj.
Men de där har jag sett flera göra.
Pelada
2006-05-10 13:14
AlexC

Enligt den tyska sidan Transfermarkt.de (se länk) går Saviolas kontrakt ut efter den här säsongen.

Tycker Barça kan förlänga hans kontrakt, sänka lönen rejält och använda honom som ersättare istället för Henke Larsson, han är klasser bättre. Sälj i stället Maxi och kanske Ezquerro. Maxi är inte av den klass att han ska spela i Barça...
Barcelona Gabriel
2006-05-10 13:10
El mago Ronaldinho visar återigen att han är i en klass för sig själv i fotbollsvärlden. Kolla bara vad han gör. En kullerbyta med bollen på foten utan att den rör vid marken. Han gör saker som jag inte trodde var möjligt.

Visca el crack!
Barcelona AlexC
2006-05-10 13:09
Ja, Saviola vägs in men jag tror inte att han värderas till mer än ungefär 5-6 miljoner Euro.

Hörde ett hemskt rykte om att Saviolas rykte gick ut med Barça nu till sommaren och att hans roll i Alvésaffären ebbar ut.

Någon som vet när den El Conejitos kontrakt går ut?
Barcelona La Rambla
2006-05-10 13:05
Vid närmare eftertanke är jag beredd att hålla med om att vänsterbackarna vi har duger ytterligare 1 år till. Kan ledningen bara få till att värdera Saviola till ett högt pris i Sevilla-ledningens ögon så kan faktist Alvés-dealen bli inom rimliga nivåer. :-)
Barcelona AlexC
2006-05-10 12:43
Vi behöver inte någon ny vänsterback till den kommande säsongen. Gio & Sylvinho håller minst ett år till.

Tycker det vore bättre att vänta tills en klockren värvning, likt Alvés, dyker upp.

Sedan är Alvés en kanonvärvning sett till spelaren. Men prismässigt känns han knappast som det. Han kommer att bli dyr, var så säker. Får bara hoppas att affären blir av till ett rimligt pris. Iochmed att Barça har lite av en policy att inte betala överpriser kan vi inte vara alltför säkra på att Alvés anländer.

Men visst skulle det sitta fint.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-10 11:46
hammabarça

Ja det ser ut att bli drag. Vilken stämmning det kmr vara!
Annons: