/spanien/barcelona/forum/24455.aspx/spanien/barcelona/forum/24455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-12 00:02
Les Rambles

Okej, hoppas det.

Själv köpte jag en namnlös tröja när jag var nere i Barcelonashopen. Känns bäst, så är man neutral och stödjer alla spelare i laget... Sen var den 200 kr billigare också :-)~
Barcelona Les Rambles
2006-05-11 23:56
Ordem e Progresso

Tyvärr, jag har inte den heller men om du låter datorn stå på så brukar folk förr eller senare att seeda. Hoppas det ordnar sig :)

Hur ser det ut med matchtröjorna nästa säsong? Ska man vänta med att beställa en tröja tills säsongen börjar tycker ni?

Förresten en fråga, vilket namn på tröjan hade ni valt om ni beställt en tröja? Är sjukt sugen på Puyol. Även om Ronaldinho är den stora stjärnan så finns det ingen som kung Puyol i Barca
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-11 23:34
Les Rambles

Om du har hela torrenten hemma så kan du väl seeda lite nu så man får hem hela. För ingen som seedar har hela filen.
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-11 23:31
Barça i Catalunya sempre al nostre cor!
Barcelona Gabriel
2006-05-11 22:49
StREeT_STYLE

Det är väll ingen garanti på att man får svar heller, det kommer säkerligen vara många som frågar honom. Men sjukt roligt att chatta med en spelare från de laget man älskar så otroligt mycket. Kudos mate!
Barcelona Gabriel
2006-05-11 22:39
el Flaco

No problem amigo and no hard feelings :)

Du ska veta att du inte är den enda som känner en stark koppling till katalonien och folket i Barcelona pga det som Franco utsatte folket i katalonien för. Och du har rätt, det är ingen diskussion som ska föras här, just därför borde inte saker som "Catalonya is not Spain!" skrivas på ett fotbollsforum. Har jag fel eller? Hur som helst, du bad om ursäkt för det du skrev så det är lugnt. Jag skrev dessutom att jag höll med dig om allt annat förutom det sista.

Visca el Barça
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-11 21:54
What up all my brothers in arms, hoppas att ni tycker att livet leker just nu som Culé.

Har ni inte något att göra kl 15,00 imorron så förelsår jag att ni bänkar er framför datan och chattar med ingen mindre än Giovani Van Bronckhorst på UEFA.com.
Chattrummet öppnar kl 15,00, fråga trevliga intressanta frågor.
Barcelona Linus
2006-05-11 21:52
Señor Cúle //

Om nerladdningen stannat på 99,9%, prova att ta bort filtillägget som du ser på den nerladdade filen. Har för mej att det är "bt!" det står efter filnamnet. Om du tar bort det ska det nog fungera. Gör inget att den sista delen inte är nerladdad, brukar funka ändå. Du kan ju alltid prova iaf :D
Barcelona el Flaco
2006-05-11 21:37
Gabriel//

För det första, förlåt att jag svarar så här sent.

För det andra, nej, jag är latino men har katalansk blod i mig.

För det tredje, du kanske har rätt när du säger att det jag skrev var lite klumpigt. Bara så du vet, ddet var inte meningen att förolämpa dig eller någon annan culé. I övrigt så har jag alltid känt en stark koppling till Katalonien p.g.a. historien och vad Franco gjorde mot de. Katalonien ett eget land? Jag kan säga så här, de hade nog klarat sig på egen hand men det är nog mer en politisk diskussion och här i forumet ska vi snacka om fotboll.

Avslutningsvis så representerar FC Barcelona Katalonien till 100% och så kommer det alltid vara. Men som sagt, jag ber om ursäkt om du tog illa upp pga av mitt inlägg.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-11 21:24
Les Rambles

OK, tack iallafall :)

Skickar mejl till svt om dem kan visa den igen istället :P
Barcelona Gabriel
2006-05-11 21:22
Jag älskar Barça

Det ser inte ljust ut. Jag tror inte vi kommer få se honom i finalen. Han är i slutfasen av sin behandling nu. Han har tidigare sagt att han inte vill sätta ett datum på hans comeback. Vi får helt enkelt avvakta.
Barcelona Jag älskar Barça
2006-05-11 21:21
Är det nån som vet om Messi kan spela i CL finalen?
Barcelona Les Rambles
2006-05-11 21:19
Señor Cúle

Tyvärr vet jag inte vad problemet är exakt men om du inte stänger av det så brukar det fixa sig. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med mer...
Barcelona Abbe_
2006-05-11 21:15
Det verkar ha hänt för flera :(
Barcelona Señor Cúle
2006-05-11 21:14
Les Rambles

När jag laddar ner filmen (torrent filen) så stannar nerladdningen efter 99.9 %, kan du kanske hjälpa mig eller förklara varför det händer? Har försökt 3 gånger nu, men den stannar alltid vid 99.9 % :(
Barcelona Abbe_
2006-05-11 21:13
Tackar!
Barcelona RiZzo
2006-05-11 21:10
tack för länken.
Barcelona Les Rambles
2006-05-11 20:58
För er som kan ladda ner torrents så finns filmen här:

thepiratebay.org/details.php?id=3366921
Barcelona Gabriel
2006-05-11 20:56
Här finns en länk angående dokumentären om ni vill läsa om den.
Barcelona Gabriel
2006-05-11 20:56
Les Rambles

Jag har dokumentären inspelad på video. Den heter "FC Barcelona - spelet bakom fotbollen". En väldigt bra dokumentär som visar hur det egentligen går till en en europeisk toppklubb. Du har rätt, Laporta och Rosell var väldigt bra vänner, nästan som bröder skulle jag tro. Det har utan tvekan blivit en försvagning i och med Rosells avgång från klubben så visst är det tråkigt för det var trots allt han som fixade både Ronaldinho och Deco till klubben vilket han ska ha mycket cred för. Hans resuerser hade kunnat ge mycket till oss, men blir man så maktgalen som han faktiskt blev så finns det ingen annan utgång. Laporta gjorde helt rätt, han kan inte låta Rosell göra vad han vill.
Barcelona RiZzo
2006-05-11 20:54
La Rambles
Va hette den där dokumentären??
hade den förut men har formaterat skulle vilja ha den igen snällt av dig om du kunnde skriva in namnet på filmen.
Barcelona Les Rambles
2006-05-11 20:51
Gabriel

Tack det var snällt av dig att svara på frågan!
Jag såg dokumentären om Barca för några dagar sen och det verkade som att de hade ett väldigt bra sammarbete, därav frågan. Är det någon som vet vad dokumentären heter?

Barcelona Les Rambles
2006-05-11 20:47
Rizzo

Jag frågar för att jag inte vet svaret, inget annat! Jag trodde att La Rambla kunde och därför fråga jag honom om han kunde svara på frågan.

Om någon annan kan svara på frågan hade jag varit tacksam.
Barcelona Gabriel
2006-05-11 20:46
Les Rambles

Har du inte koll på det? Du är ju ett sk "äkta culé". Jag menar, enligt dig så håller ju inte riktiga Barçafans till här. Kommer du inte ihåg det? Hmm...konstigt att du som är så sjukt stort Barçafan inte vet om varför Rosell lämnade klubben.
Nåja, hur som helst. Det beror på att Rosell började bli aningen maktgalen, han ville få mer att säga till om spelarvärvningarna osv. Dessutom anser han att Laporta tillåter Johan Cruyff att påverka styrelsens beslut allt för mycket, med andra ord så anser han att Curyff har för mycket inflytande på klubben och att det är fel eftersom han inte är delaktig i styrelsen. Tillslut gick det så långt att Laporta antagligen satte Rosell på plats och påminde honom att Rosell "bara" vara vicepresident och att det minsann var Laporta som var presidenten och inte tvärtom. Nu har Rosell gett ut en bok där han avslöjar massa saker bakom kulisserna som jag personligen anser bör stanna inne i klubben.

Hoppas du fått en klarare bild över det hela.
Barcelona RiZzo
2006-05-11 20:44
La Rambles
softa ner lite han kanske inte har lika stor intresse som dig.
Barcelona Les Rambles
2006-05-11 20:38
La Rambla

Synd att du alltid ska vara så fientlig så fort någon annan tycker annorlunda, tycker du inte det?

Men du som är en så stor Barcelona fans, varför är inte Rosell kvar i klubben? Verkar inte vara så många som vet så mycket om barca mer än att Ronaldinho och Henke spelar där!
Barcelona La Rambla
2006-05-11 20:01
Les Rambles

Öh? Fan vad du bryr dig då. Scrolla vidare vetja.

För den delen så är matchen redan avslutad.
Barcelona Les Rambles
2006-05-11 19:23
La Rambla

Fan vad du tjatar om samma sak hela tiden. Kom in i matchen.

Ni har säkert sett dokumentären om Barcelona innan, där man får följa Laporta, Rosell m.fl.
Där verkade de vara goda vänner allihopa. Någon som kan berätta varför Rosell inte längre är kvar i klubben?
Barcelona Messi 10
2006-05-11 19:04
Brorsan ringde just 2-0 till Tjeckien i 77 minuten krävs ett mirakel för att få se Krkic i finalen
Barcelona messi_nr30
2006-05-11 19:02
möter barca sevilla i helgen,, skulle inte dom möta dem den 20:e,, å marängerna dom i helgen??
Annons: