/spanien/barcelona/forum/24454.aspx/spanien/barcelona/forum/24454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-10-11 17:53
Kan rekommendera länktipset till mundodeportivo. Det handlar om en omröstning där man ska rösta fram Barcelonas bästa 11 genom tiderna. Den är på spanska, men ganska lätt. Gick ju bra för mig som inte kan spanska.

Måste säga att anfallet var svårast att formera. Inte lätt att välja bland alla fantastiska anfallare vi haft.
Barcelona EsCúle
2006-10-11 17:39
Vilken tillställning igår på Råsunda, jag kommer aldrig glömma det.
Inte ens på Nou Camp har jag sett och hört så många kamerablixtrar och skrik.Det var otroligt, speciellt när Dinho rörde bollen.Ah, tråkigt bara att det finns sånna galningar som springer in på planen.Annars var det helt klart ett minne för livet.Kul att få se Ronaldinho ta emot pris som bästa brasilianare genom tiderna. :-)
Barcelona La Rambla
2006-10-11 17:25
tarrak:

Haha, anställt en djurtränare för att träna upp en papegoja. Den var bra. :)

När det gäller Henry, så var det ju faktiskt ovisst in i det längsta. Hans kontrakt var på väg att gå ut. Det gör knappast Ronaldinhos, det går ut 2010. Sen så tycker jag Laporta respekterade Henrys val och tom lovordade honom för hans inställning och lojalitet. När han väl hade bestämt sig, så respekterade man beslutet och har där efter inte försökt locka över honom. Italienarna ger sig tydligen inte så lätt oavsett Barças ovilja att sälja och Dinhos egna beslutsamhet att vilja stanna. Var det inte en viss Galliani som var lite sur på en viss vit klubb i Spanien just för att de inte begrep vad ordet Nej betyder?
Barcelona tarrak
2006-10-11 17:24
På tal om ingenting; var det någon från det här forumet som var inne och sprang på Råsunda igår?
Barcelona tarrak
2006-10-11 17:18
Evièka/Då går han i kyrkan och biktar sig

Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2006-10-11 16:40
Asså tv4+ sänder inte Barca eller Real Madrid.
Konstigt.

Kommer Etoo vara med på El Classico?
Barcelona Evička
2006-10-11 16:16
tarrak:
Vem menar du att han antastar på söndagar?
Barcelona tarrak
2006-10-11 16:15
Evička/Jo, jag tycker alltid det är obehagligt när andra klubbar rycker i Barça-spelare, oavsett om det är Milan eller GIF Sundsvall. Efter F**os svek har jag blivit paranoid. Jag hoppas att Dinho kan skriva på det nya kontraktet snart så att man får andas lite.
Barcelona r.10
2006-10-11 16:09
varför har inte LA Liga fastbestämt tid o dag för liga matcherna :(
Som ex Engelska Ligan !
Barcelona Evička
2006-10-11 16:08
Ämne: Förresten, vem skull....Jag saknar ord....ska man skratta eller gråta eller bara häpna över karlns enfald?!
Barcelona Evička
2006-10-11 16:06
Nånstans innerst inne är man väl lite orolig över att det trots allt ska ligga något i alltihop också. Jag tror personligen inte att det är så, men 100% säker kan man ju inte vara.
Barcelona tarrak
2006-10-11 16:05
Förresten, vem skulle vilja spela i en klubb ägd av den här mannen?
Barcelona tarrak
2006-10-11 16:03
LR/Ja jämförelsen med Henry är väl inte helt fel. Dock kändes det mer som att det var spelarnas egna förhoppningar, medans det i Milans fall känns som en genomtänkt stategi där allt och alla från Berlusconi till spelarna till hans familj(!) ska uttala sig om hur mycket de vill ha Dinho. Rykten gör gällande att Silvio har anställt en djurtränare, som ska träna upp hans papegoja som kan föra ut hans åsikter om Dinho, de dagarna han är upptagen med att antasta parkeringsvakter. Alltså måndag till lördag.
Barcelona La Rambla
2006-10-11 15:55
Å andra sidan var det ungefär samma visa när Henry ryktades hit, spelare från Barça uttalade sig positivt om han flyttade till Barcelona. Antar att det är något man får leva med. Kanske reagerar man lite mer när det gäller ens egna favoritlag.
Barcelona La Rambla
2006-10-11 15:32
Det börjar bli lite väl mycket 'tapping up' från Milans sida när det gäller Ronaldinho. När ska de fatta vad ett NEJ betyder? Dagligen kan man läsa i italiensk och spansk media hur Berlusconi suktar efter R10. Nu i dagarna lättade den tvålfagre Kaká sitt hjärta när han deklarerade att det vore underbart om Ronaldinho anslöt till Milan. Man kan ju bara spekulera i hur mycket det uttalandet är regisserat av Milans pressavdelning. Senaste idag lättar Seedorf på hjärta och säger att han med glädje ger Gaucho sin tröja med nr 10 i present om han kommer till Milan. Du kan behålla din tröja nr 10 Seedorf.

Så här sa Ronaldinho senast han blev intervjuad i spansk media om ett eventuellt flytt och bud från Milan:

"Jag känner mig hemma hos Barça och det finns inget mer jag kan önska mig. Jag är verkligen lycklig över att folket vill att jag ska stanna kvar här, och det finns ingen annan klubb som kan erbjuda mig den lycka och glädje jag känner hos Barça."
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-10-11 15:04
håller med om rivaldo
Barcelona Gio Dos Santos
2006-10-11 14:35
(SAMI)

innan Glenn Hysen blev kommentator i FIFA, tyckte jag FIFA var mycket bättre. Fast nu är det pro evulution soocer som är bäst
Barcelona Luça Toni #30
2006-10-11 14:30
tråkigt att Rivaldo inte ens är med på listan enligt mig så är han en LEGEND!!!
Barcelona el Flaco
2006-10-11 14:22
Många har skrivit att anledningen till att Ronaldinho vann omröstningen igår berodde på att många av de som röstade var relativt unga och att den "nya" generationens spelare har ett övertag gentemot de "gamla". Men då ska man komma ihåg att när Barcelona fansen skulle rösta fram den bästa spelaren i klubbens historia så vann Kubala den omröstningen, med två andra "gamlingar" efter sig, Cruyff och Maradona.

Sen kan man argumentera om det ens är möjligt att jämföra spelare som spelade i olika tidsepoker och som inte ens hann ställas emot varandra på planen. Hur jämför man en Garrincha mot en Ronaldinho? En Maradona mot en Messi? Omöjligt.

Det enda man kan konstatera är att alla har sina egna personliga favoriter och det får man helt enkelt respektera. Har ni någonsin haft diskussionen om vem som är världens bästa fotbollspelare med någon eller i grupp och kommit överens? Det blir det sällan.

Barcelona Jay-z
2006-10-11 14:15
Ska jag va ärlig så tycker jag Dhinho kommer före Zico. Dhinho kan utföra saker helt på egen hand ,det jag har sätt utav Zico så va han inte den personen som gorde induviudella prestationer. Därför kommer han längre ner i tabellen än va Dhinho gör.

1.Pele
2.Garrincha
3.Ronaldhinho ( Kommer hamna högre upp)
4.Ronaldo (Han kunde ha vart högre upp men Tyvär)
5.Zico
6.Romario
7.Kaka (Tänk på att han har många år framför sig)
Barcelona (SAMI)
2006-10-11 11:51
Vad e bäst tycker ni fifa elle pro evulution soocer 5???
Barcelona Tompa
2006-10-11 11:39
Men för att återknyta till Barca. Dinho var riktigt bra när han kom in. Storormen verkar vara på väg igen.
Barcelona Tompa
2006-10-11 11:38
Hade man anordnat en omröstning om bäste svensk någonsin nu hade jag inte blivit förvånad om Marcus Allbäck vunnit...
Barcelona Tompa
2006-10-11 11:33
Problemet med sådana här omröstningar är att de alltid gynnar nu aktiva spelare. Jag är själv en mycket stor Dinho fan men han är naturligtvis inte den bäste brassen genom tiderna - än i alla fall... Zico ja, vart var han? Och Leonidas? (sistnämnde känner förmodligen de flesta som röstat inte ens till)

Vem borde då ha "vunnit". Jag lägger ändå min röst på Pelé i hård konkurrans med Garrincha.
Barcelona tarrak
2006-10-11 11:31
Evasive Action/Även om det här är lite offtopic, så var ditt påstående om att La Rambla bidragit till tv4+ tittarsiffror för dumt för att låta passeras. Tror du på allvar att kanalerna har möjlighet att kolla upp var och en som följer deras program? Nej du, tittarundersökningar går till så att ett visst antal personer har en låda som registrerar alla program man ser på och sedan slår man ut det på befolkningen och kommer fram till en ungefärlig publiksiffra. Så om LR kollade på matchen påverkar på intet sätt resultatet, såvida att han inte har en sån här låda.
Atlético Luff
2006-10-11 09:54
Sen när tog folk 4ans omröstningar (iofs, 4an öht) seriöst?
Bara deras nya "fotbollskanalen" är ju ett stort skämt.
Antar att det är den omröstningen ni diskuterar? :)
Real Madrid Ferenc Puskas_
2006-10-11 08:08
Ramos_2

Det roliga var att Romario inte ens var nominerad, Kaka fanns med istället. Man kan ju också undra vart en spelare som Zico fanns med?
Real Madrid Ramos_2
2006-10-11 07:25
Sassinho

Bra sagt, sant dessutom.

Men så här tror jag att det han eller de menar är att de senaste två sesöngerna har Ronaldinho spelat nästan alla matchen det är över 100 och det är inget att leka med det eller...

Sedan matchen igår var det så Robinho tror jag inte spelade för att visa publiken att han är bra, det visste alla redan, han spelade för att visa Capello att han är en man att räkna med. Alla som såg matchen kan nog hålla med om att han var bra.

Sedan det om Ronaldinho är tidernas bäste brasse, nej, nu vill jag inte att nån ska säga att jag är Real fan och det är bara därför jag säger det, för det är inte.
De andra nominerade Romario, Ronaldo, Pele, Grainccha tror jag, så har de en sak gemensamt de har vunnit VM för sitt land, Pele behöver man inte presentera, Romario kan ni ju redan, Ronaldo 2002 var han kung. Sedan har jag inte blekaste aningen vad Garrincha har vunnit.
Han kanske har bästa tekniken men som hasse backe sa " han har långt väg kvar till att bli tidernas bästa"
Barcelona Sassinho
2006-10-11 02:01
ärligt talat när man sitter o läser genom alla inlägg så är det alltid tjaffs med någon maräng som ska hävda att real madrid är bättre än barcelona blir så trött på dom !! är det bara jag eller håller ni med? vi alla vet ju att barca e bättre just nu och att real madrid dominerade fotbollen för ett flertal år sedan

när man sedan läser att när den där reeeeaaal nissen skriver att ronaldinho är helt slut och att robinho är as het och jag vet inte vad känns det som "döda mig" vad hade vi annars förväntat oss? haha..

nu blickar vi framåt och sevilla på söndag..!!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-10-11 01:36
Rangers FC

Om jag säger att det var ungefär 50/ 50 vad säger du då?

Förstår inte riktigt vart du vill komma fram till men det var som godis påsen Gott och blandat, du får gärna höra tillbaka om antalen om du har så bra koll..

Pucko
Annons: