/spanien/barcelona/forum/24448.aspx/spanien/barcelona/forum/24448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-05-11 14:57
alex163 [ Zizou 2001-2006 ]

Shit vilken problem med läsförståelse du har. Så jävla svårt är det väll inte. La Rambla sa Vad gjorde tex Robinho mot Oleguer på Bernabeau? - Roligt att du inte ens vet vad ditt favoritlags egna arena heter.

La Rambla

Ingen viktig detalj men har ändå märkt att du skrivit Daniel Alves med ett é över Alves varje gång. Ska det verkligen vara så?
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-11 14:56
Ämne: Haha!

Vad gjorde ....
Öhh? Är det så konstigt att han gjorde "nada"?
Ni fick en billig straff, rött kort, ni pressade oss och han byttes ut efter ca 25 min.
Barcelona La Rambla
2006-05-11 14:43
Haha!

Vad gjorde tex Robinho mot Oleguer på Bernabeau? Nada! Om nu Cicinho är så överlägsen, varför får han sitta på bänken när Real möter topplagen och Salgado istället får starta. Var finns logiken?

Alvés, flera år yngre än Cicinho och om några så kommer han att vara förstavalet på Brasiliens högerkant. Förhoppningsvis även i Barcelona till nästa säsong.

Rykte i Italien, både Milan och Inter verkar vara intresserade av Belletti. Får se om det dyker upp något om det i spansk media snart.
Barcelona Linus
2006-05-11 14:31
Ni maränger får det att låta som om ni har världens bästa spelare. En snabb fråga då bara:

Varför vinner ni inget?
Barcelona Gabriel
2006-05-11 14:14
Daniel Alves är den perfekta ytterbacken. Det finns inte många av hans slag idag. Ytterbackar brukar vara väldigt duktiga på att antingen vara offensiva eller defensiva, medans de inte är lika bra offensivt om de är bra defensivt eller tvärtom. Den enda jämförelsen jag kan göra med Daniel Alves är som jag sa igår Zambrotta eller Ashley Cole. De besitter samma egenskaper att kunna vara otroligt bra både defensivt om offensivt. Daniel Alves har jag typ tjatat om ca hela säsongen nu och har under tiden bara blivit mer och mer lyrisk över ett eventuellt köp utav honom.

Dani se vestira de blaugrana la proxima temporada - ojala que sea asi.
Barcelona II Barça II
2006-05-11 13:40
Ordem e Progresso//
Jag ska leta tills jag hittar den :-).
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-11 13:32
II Barça II

Jag hittade den annonsen på blocket för längesen. Men nu hittade jag den inte tyvärr. Du får leta vidare :-)
Barcelona II Barça II
2006-05-11 12:53
Jag har hört att det finns en t-shirt, på den t-shirten är det en kille som står och pissar på Real Madrid flaggan/märket. Vet någon vart kan köpa den t-shirten? Tacksam för svar.
Barcelona Camparn på nou
2006-05-11 11:58
Har proklamerat ett köp av Alves i mer än ett år nu underbart att det verkar bli av nu.

Han var som vanligt en av planens bästa spelare igår under uefacupfinalen..

Tror också han kan bli världens bästa högerback om några år. Topp tre i världen redan nu för mig. Lite opolerad ännu drar på sig lite för många gula kort.
Han besitter en väldigt stor talang. Snabb, brytsäker, teknisk, taggad som fan och slår grymma inlägg.
Barcelona La Rambla
2006-05-11 11:28
Cicinho är bättre än Alves men Alves är också bra.

Ok, med de argumenten så är vi övertygade. Vi tror dig. Hm, eller inte.
Barcelona II Barça II
2006-05-11 11:26
Mindre än 1vecka kvar till finalen!
Real Madrid realfansince2000
2006-05-11 10:34
Cicinho är bättre än Alves men Alves är också bra.
Pelada
2006-05-11 09:27
Roligt att läsa att Cicinho är Reals förstaval som högerback. Ändå är det Salgado som spelar när man möter bra lag. Logiskt! Borde inte Cicinho spela de matcherna och Salgado mot de sämre lagen. Men vad har detta med Barça att göra?

Det jag ville diskutera är Daniel Alves. Går inte att säga emot La Rambla när han säger att Alves är 22 och kan bli världens bästa högerback om 3-5 år. Inget snack om saken, han har en stor talang. Kommer han till Barça får han även spela de matcher som talanger som han behöver spela för att bli ännu bättre, alltså som topplag i La Liga och i Champions League. Det kommer han inte få göra i Sevilla, även om Uefacupfinalen var en bra början och förhoppningsvis avslutning för Daniel Alves i Sevilla.

Köper vi honom under sommaren kommer det kosta, men det kan kosta mer att köpa honom nästa säsong - om inte någon annan klubb, typ Chelsea redan värvat honom. Hypotetiskt sätt kan vi alltså tjäna på att värva honom för en hyfsat dyr peng i sommar.
Barcelona Gaucho#10
2006-05-11 00:24
Daniel Alves är för mig den perfekta värvningen till nästa säsong , en komplett ytterback ! sen skulle det vara bra om vi kunde dra ner pris lappen lite med saviola. Har inget emot saviola snarare tvärtom, han var en grym talang när han kom till barca 2001 tyvärr kanske i lite fel tid då vi hade det väldigt tungt men det känns ändå inte som han är en spelare för dagens barca. Så Alves mot Saviola plus 10 - 15 låter rimligt !

Kolla gärna länken oxå , nästa generations Ronaldinho :)
Barcelona AlexC
2006-05-11 00:23
No Henry före Henry anytime!

fett bra argument, jag vet. Men orkar inte dra argumenten igen då de skrivits på diverse forum (bl.a. detta) redan.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-11 00:16
Alves före Henry anytime!
Barcelona Gabriel
2006-05-10 23:43
Ja, men glöm inte att Laporta nog väldigt gärna vill köpa Henry. Lika säker som jag är på att Alvesito kommer så tror jag även Henry kommer.

Jag drar en vild gissning på att ca 30 miljoner euro kommer att gå på nyförvärv.
Barcelona ETO`O- Madrid cabron saluda al campeon
2006-05-10 23:41

Gabriel: är det någon spelare Laporta kommer att köpa så är det Alves jag är 100% säkert! och du har rätt, vi köpte inga spelare förra året!!! så pengar har vi, Alves är värd alla pengar Laporta kommer att lägga på han
2006-05-10 23:40
Ämne: La Rambla

Precis ....
Gabriel: är det någon spelare Laporta kommer att köpa så är det Alaves jag är 100% säkert! och du har rätt, vi köpte inga spelare förra året!!! så pengar har vi, Alaves är värd alla pengar Laporta kommer att lägga på han
Barcelona La Rambla
2006-05-10 23:32
Alltså, Alvés är 22 år! Inse, om 3-4 år kan han lätt vara världens bästa högerback med rätt coach och rätt miljö. Får han spela i ett lag som Barcelona som spelar ett spel där de är beroende av snabba ytterbackar så kan han utvecklas hur långt som helst. Ska vi vara ärliga så har ytterbackarnas ruscher den här säsongen gett mer att önska. I vissa matcher har det funkat men sett över hela säsongen så har det klickat en hel del. Mycket beroende på Bellettis dåliga form, att Oleguer ska ruscha upp och ner ska vi inte heller begära. Gio och Sylvinho har väl varit stabila bakåt och godkända framåt.
Barcelona Gabriel
2006-05-10 23:26
La Rambla

Precis det jag menar. Vissa anser att vi inte borde köpa honom ifall han blir för dyr. Men helt ärligt, vi köpte inte för någonting förra sommaren och vi behöver inte köpa sönder oss denna sommaren heller. Det enda som vi egentligen behöver är två nya ytterbackar och en ersättare till Larsson. Då har man faktiskt råd att köpa Daniel Alves. Enligt mig så är han för bra för att inte satsa på som nyförvärv. Köper vi inte honom så kommer något annat lag göra det, exempelvis Liverpool och då kommer vi få dra oss i håret efter det.
2006-05-10 23:25
Ämne: PeshThaOne, har du s....
hahahahha den där va bra skrivet!!! det är dom bra på

Så lille vän, du får försöka bättre nästa gång. Eller vet du vad, gå in på ert forum och skriv 7 startelvor och 10 drömvärvningar istället. Det brukar ni maränger klara av gallant. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-05-10 23:23
Gabriel, han ska till Barcelona till varje pris. Håller med om det enda man kan anmärka på är hans temprament. Men det är bara förståeligt då han bara är 22 år. Rijkaard kommer att "städa" bort det. Värva säger jag, bättre högerback kan vi fan inte få.
Barcelona RiZzo
2006-05-10 23:22
En fråga e alves me i landslaget i sommar??
Barcelona Gabriel
2006-05-10 23:21
PeshThaOne

Cicinho fick enbart spela eftersom Belletti skadades precis innan turneringen började. Det var han som var tänkt som ordinarie. Resonerar man som du så anser man att även Belletti är bättre än Daniel Alves. Isånnafall ska jag sluta ta dig på allvar om du anser detta för så är det verkligen inte.
Barcelona La Rambla
2006-05-10 23:19
Har du svårt för att fatta? Alvés var 21 år när Conf Cup spelades. Då var spelare som Cafu, Cicinho, ja tom Belletti före i rangordning. Alvés är en kommande landslagsback, tro det eller ej.
Barcelona La Rambla
2006-05-10 23:18
PeshThaOne, har du svårt med läsförståelse?

Om du läser igen, Alvés är flera år yngre än Cicinho. Ge honom något år eller två så är han förbi Cicinho. Skiter om du håller med eller inte, det är min uppfattning.

Sen så skjuter du dig själv i foten. Försöker försvara det med att Real på sistone mött duktiga lag. Haha vilket skämt! Så en bra komplett högerback ska inte klara av allt motstånd? Ska han inte klara av defensiven också? Alvés spelar alla matcher, han är ändå bara 22 år. Miguel i Valencia är också en bättre högerback än Cicinho, både bra offensivt och defensivt.

Så lille vän, du får försöka bättre nästa gång. Eller vet du vad, gå in på ert forum och skriv 7 startelvor och 10 drömvärvningar istället. Det brukar ni maränger klara av gallant. :-)~
Real Madrid PeshThaOne
2006-05-10 23:14
Gabriel:

Jasså?
Då undrar jag hur det kommer sig att Cicinho fick spela i Con fede..Cup när han tillhörde Sao Paulo och Alves inte fick delta när han spelar i Europa och Sevilla.

Sevilla är ett Europeisk klubb och rankas högre än Sao Paulo.

Cicinho är en bättre högerback och får därmed mer speltid i Brasilianska landslaget.
Svårare än så är det inte ! ;)
Barcelona Gabriel
2006-05-10 23:07
Daniel Alves var hur sjukt bra som helst idag, jag är sedan tidigare väldigt svag för honom. Hans inlägg håller till skillnad från våran nuvarande högerback, Belletti, världsklass. Dessutom är han otroligt bra defensivt samtidigt som han är riktigt bra offensivt. Han är den sk "perfekta ytterbacken" - påminner lite om Zambrotta och Ashley Cole, enda skillnaden är att de spelar på vänsterkanten istället. Den enda svagheten jag ser hos Alves är att han är lite för het i tempramentet i vissa tillfällen. Men sånt går att träna bort, det jobbet lämnar man åt Rijkaard.

Daniel Alves är mer än välkommen för mig. Jag ser honom som "el crack" till nästa säsong. Så bra anser jag honom vara. En världsklasspelare.

Tycker inte man ska jämföra honom med Cicinho även om jämförelsen rent teoretiskt kan göras då de spelar på samma position. Anledningen till varför är eftersom Cicinho spelar för ett mycket populärare och igenkänt lag än vad Alves spelar i, därmed får han också mer cred ifrån omvärlden än vad Daniel Alves får. Jag tvekar inte på att om Daniel Alves kommer till oss nästa säsong, ja då kan Cicinho ta sig till de Brazilianska landskamperna och parkera sitt ass på bänken en lång tid framöver.

Visca Daniel Alves och Visca Sevilla. Det helt klart bättre laget idag. Nivåskillnad mellan dem och Middlesbrough - kul att cupen hamnar i España. Upp till nosotros att ta hem den största titeln till Barcelona :-)

Visca!
Real Madrid PeshThaOne
2006-05-10 23:06
La_Rambla:

Du är rolig du!
Cicinho är fortfarande första valet på högerbacks positionen. Att Salgado fått chansen på sistone är för att Madrid mött duktiga lag som Osasuna och Villareal. Osasuna har Del porte på vänster kanten som är väldigt bra och Salgado fick ta hand om honom. Villareal har också en bra vänsterkant där Salgado fick ta hand om.

Typist att Cicinho spelar i Madrid och att han suger..Haha.
Det som Cicinho visade upp på Conferations Cup kommer Alves aldrig och kunna visa upp.
En högerback från Brasilianska Sao Paulo får spela i Confe..Cup samtidigt som en högerback i ett bra lag som Sevilla inte får göra det.

KVALITÈ! ;)
Annons: