/spanien/barcelona/forum/24447.aspx/spanien/barcelona/forum/24447.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-05-12 16:16
En uppmaning till alla culés:

Bara ignorera patetiska småbarn som "JuanRomanRiquelme" och "-- RMD --". De är här inne för en enda anledning och det är att provocera. De gör sig själva bara till åtlöje när de säger att vi suger så mycket eftersom de själva isånnafall suger så jävla mycket mera. Lägg er tid på att diskutera om Barcelona istället och låt redaktionen sköta smutsjobbet, de kommer säkert bli spärrade.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-12 16:12
JuanRomanRiquelme

Hette det inte så innan den här sässongen också?
Och att du har ett nick på en spelare som inte ens spelar i RM behöver jag inte ens komentera.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-12 16:11
-- RMD --

0-3, Ronaldinho, Barça, är det sånt som ger dig mardrömmar? Eller är det sånt (sanningen) som får dig att dra till med löngner?
Barcelona Gabriel
2006-05-12 16:10
Bojan Krkic Perez

Det stämmer. Dos Santos har dessutom tidigare sagt att han vill fixa allt med eupassen eftersom han inte vill få samma problem som Messi fick i början av säsongen. Han är 17 år gammal, han fyllde 17 igår. Glömde säga det men säger det nu då.

Feliz cumpleaños i efterskott Dos Santos :-)
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-12 15:55
Dos santos får inte spela me seniorerna ännu eftersom han inte fått EU pass.. men han väntas få det inför nästa säsong eftersom han varit i Barcelona sen 12 års ålder (han är 16 nu tror jag)
Barcelona Jussinho
2006-05-12 15:54
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-12 15:42
jag förstår inte riktigt Rijkaards tankegån, han tar ut Martos som kommer från Barca-C och inte Giovani Dos Santos en känd talang utöver hela världen.
Men men det är han som är taktikern, har säkert någon plan i bakhuvudet för Dos Santos.

Den här Martos måste också vara skitgrym om man vågar ta upp honom från Barca-C till A-laget, han kanske inte startar men han kanske hoppar in, skulle vara spännande att se vad han går för.
Real Madrid -- RMD --
2006-05-12 15:32
Avstängd. / Redaktionen
Barcelona G.Pazzino
2006-05-12 15:28
RMD kan inte må bra...
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-12 15:25
Det jag vill är att du sticker till ditt egna forum,
Varför bryr du dig egentligen om vad jag vill?
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-12 15:20
Grabbar skit i RMD, hans liv är splittrat och har tappat hopp på nya trofeér.

Nya spelare som de flesta av oss aldrig hört talas om kommer att vara med mot sevilla, Paco Montañes, Ludovic ( från Barca B) och Martos.
Synd att ingen Dos santos finns med.
Barcelona - FcB 20 -
2006-05-12 15:20
AVSTÄNGD -- RMD -- jag stör mig så jävla mycket på såna personer .
Barcelona Barca Barca
2006-05-12 14:43
Barcelona Abbe_
2006-05-12 14:38
Ämne: Lite funderinga..
....
Freddy Adu ;)
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-12 14:34
Barcelona La Rambla
2006-05-12 14:19
Vi har glömt Valencias Albiol som också har gjort en riktigt stark säsong. Glöm inte att Marquez varit skadad en del. Det gör honom visserligen inte till en sämre spelare men i alla fall så har han ju missat lite.
Barcelona Gabriel
2006-05-12 14:11
kubala

Till La Ramblas försvar kan det väll sägas att det aldrig var på tal om att jämföra Ramos med Marquez, snarere om vilken av dessa två som gjort den bättre säsongen. Alla har sina egna åsikter och jag står för att jag tycker att Marquez och Puyol varit de två bästa mittbackarna i år.
Barcelona el Flaco
2006-05-12 13:56
Aubri//

Forlán är inte direkt någon världsforward så honom skulle vi kunna ersätta Larsson med. Sen skulle vi även kunna flytta upp en yngling från la cantera och matcha de lite också.
Barcelona Aubri
2006-05-12 13:39
Lite funderinga..

Satt o tänkte lite kring vem som borde ersätta
Larsson..

Kan inte bestämma mig om jag vill ha en etablerad
världs forward a la Henry, Forlan osv...

Eller en i slutet av kariären trogen spelare
som larsson för oss, eller Cruz för inter?
Dock är det ont om kvalité forward som sitter
på bänken för det mesta, för Etoó e omänsklig
i att starta varje match (diggar den killen)

några som har spelare i tanken som man glömt bort?
Barcelona kubala
2006-05-12 13:20
Ämne: La Rambla

Självkl....
I dagsläget går det inte att jamföra Ramos med Márquez. Ramos har visserligen karaktär och kan bli en väldig bra spelare, men är fortfarande mycket oslipad taktisk. Har förmogan att göra sig bort totalt och spelar ofta "på egen hand" med dålig kommunikation med sina medspelare. Hur många solklara frilägen på mitten inte drabbas Madrid av per match? Mognar han och sansar sig lite så kan han blir en bra back. Márquez är redan det.
Barcelona Gabriel
2006-05-12 12:28
Uff Pigo vill att Barcelona vinner mot Arsenal i finalen. Hade helt ärligt hellre velat att han önskade att Arsenal vann.
Barcelona Gabriel
2006-05-12 12:27
La Rambla

Självklart var Ramos ett alternativ till platsen bredvid Puyol men jag anser änd att Marquez har gjort en strålande säsong. Puyol och Marquez är ett av världens bästa mittbackspar och trots att Ramos har gjort en bra säsong i Real Madrid där han tillsammans med Casillas varit bästa spelaren i Real Madrid så håller jag mig ändå till Marquez. De andra spelarna i Real Madrid har inte direkt satt ribban hög för vem som har varit den bästa spelaren i laget, därför säger det mig inte speciellt mycket att Ramos varit bäst i Real Madrid. Dessutom tar han på sig för mycket kort. Ne, jag håller mig kvar med Marquez.

När det kommer till Cani Vs Albelda så håller jag mig kvar med Cani också. Jag är medveten om att Canis utgångsposition är ute till vänster där mago spelar men just därför petar jag in honom till mitten. Anser att han gjort en sjukt bra säsong i Zaragoza då jag blivit mycket imponerad av honom. Men som jag sa, kommentarer är vällkomna och alla har ju sina egna åsikter. Hur som helst, jag skulle bara ge svar på tal.
Barcelona RiZzo
2006-05-12 12:08
Tack StREeT_STYLE laddade den igår stannade på 99,9% ;) inte så roligt när man har laddat för att se den.
Barcelona el Flaco
2006-05-12 11:20
Det blev lite bråk i gårdagens träning i la Masia mellan Puyol och Motta tydligen. Kaptenen ska ha blivit lite sur över en tackling från brasilianaren. Detta visar ändå att spelarna verkligen tänker ge allt för att få spela finalen och att alla spelare är fokuserad inför uppgiften. Även van Bommel ochValdes hade en liknande sammanstötning med de kramades snabbt efteråt.
Barcelona el Flaco
2006-05-12 11:15
Mot Sevilla kommer Rijkaard låta Puyol, Ronaldinho och Marquez få stanna hemma i Barcelona. Belletti och Deco kommer nog också få stanna hemma och vila upp sig för att komma fräscha till finalen. Eto'o ska också ha bett el Mister att få stanna i Katalonien. Det pekar mot att, precis som många redan hade gissat på, det är mest reserverna som kommer spela mot Sevilla. Även Rodri förväntas tas ut i truppen till matchen.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-12 08:54
Aaa det är sant La Rambla, men jag antog att de flesta av oss alla kan engelska, ljudet är helt ok, det kanske är kvaliteten på bild som behöver finputsas.

Om man även vill ladda ned en annan dokumentär som handlar om rivaliteten mellan Madrid och Barcelona kan man gå in på El classico i länken jag la upp, och sedan scrolla längst ned, den är väldigt proffesionelt gjord av Hallmark, problemet kan dock vara för vissa att man behöver Real Player för att spela upp den.
Barcelona La Rambla
2006-05-12 08:48
Ämne: Asså alla som vill h....
Den funkar säkert. Saken är bara den att då får du inte den som gick på svensk TV, den är utan svensk text. Inte för att det stör mig i och för sig, men många vill säkert ha den med svensk text.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-12 08:45
Asså alla som vill ha Barcelona spelet bakom fotbollen kan sluta oroa sig över torrents och nedladdningar som slutar på 99,9 %,
jag har lösningen åt er alla mina Culés.
Gå bara in på min länk och scolla längst ned där det står BBC- inside Barca, det var nämligen dem som gjorde dokumentären, klicka på den länken och börja bara ladda ned.

Det är enkelt och det fungerar :)
Barcelona La Rambla
2006-05-12 08:44
hammabarça:

Fixar det så fort jag kommer hem i eftermiddag. Sitter på jobbet nu.

Gabriel:

I ärlighetens namn så borde faktiskt Ramos vara med i backlinjen. Nog för att Marquez har varit bra men Ramos som 19-åring går in och är bäst i ett Real Madrid nästan i kaos är en bedrift.

Sen tycker jag gott att du kan ta bort Cani, då han egentligen konkurrerar på samma position som Ronaldinho. Tycker nog att Albelda i Valencia förtjänar en plats på mittfältet. Annars ser laget bra ut.
Barcelona The Legend
2006-05-12 08:37
Jag håller med dig Gabriel, dessa spelare har varit mycket bra. Tyvärr måste jag nog säja att Beckham skulle kunna ta en plats. Han har faktiskt varit bland dom bästa i Real, han är den enda spelaren som kämpar.
Annons: