/spanien/barcelona/forum/24445.aspx/spanien/barcelona/forum/24445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ante87
2006-10-10 12:12
Hej!

Är det någon som vet några bra sidor med fakta om FC Barcelona så kan ni skicka ett PM.
Barcelona Evička
2006-10-10 11:16
Ämne: Nu har jag hunnit lä....
Jag har också läst en bit, och kan bara instämma. Intressant att få veta lite mer om spelet bakom presidentvalet 2003.
Barcelona tarrak
2006-10-10 10:10
Nu har jag hunnit läsa en hel del av boken "Henkes Barça" och jag måste säga att den trots stora brister, såsom alldeles för många stavfel och att den känns lite rörig och upprepande, är väldigt intressant. Speciellt gillade jag den öppenhjärtiga intervjun med Xavi. Jag blev väldigt förvånad hur den annars så timide Xavi går till väldigt frän kritik mot italienska försvarare i allmänhet och Nesta i synnerhet. Här pratar man om Puyols spelsinne och förmåga att ständigt hitta Dinho med crossbollar." I Italien kan de inte det. Man snackar om Nesta. Vadå? Han försvarar längst bak med en mur av spelare framför sig då, är det lätt. Varken han eller någon annan försvarsspelare i Italien kan slå en passning som är längre än en meter."

Vad som känns lite oroande är att han visar på ett lite sårbart självförtroende, när han vid ett flertal tillfällen berättar om hur han genom karriären tvivlat på sig själv. Bl a säger han så här:"Om jag uppfattar att folk omkring nig inte tror att jag kommer att lyckas, då kommer rädslan, jag inbillar mig att jag kommer att göra fel och så går allt snett." I ljuset av detta så känns det extra viktigt att han lyckas i några matcher för att undvika att han hamnar i en ond cirkel, efter den senaste skadan.
Barcelona La Rambla
2006-10-10 09:27
Que?:

Din små tappra försök till provokation är smått komiska. Trevlig underhållning dock.

Det stämmer att Barcelona ryktas vara ute efter lovande argentinska Independientes målvakt Óscar Ustari. Som sagt, bara rykten så vi får se hur det blir. Det blir i sådana fall en bra konkurrenssituaion mellan honom och Valdés.

Du får gärna beskriva i detalj när Valdés har kommit och räddat er. Jag har lite svårt att minnas när Real slog Barcelona pga Valdés. Ditt minne kanske är bättre än mitt? Lite lustigt då att statistik visar att Real Madrid på de två senaste säsongerna har släppt in mer mål än Barcelona. Detta är fakta. Vad har du själv att komma med mer än egna åsikter? Överskattad? Jaha, enligt vem? Har någon här höjt honom till skyarna och kallat honom för världens bäste på något sätt? Men visst, överskattad enligt dig då, vilket i det långa loppet betyder nada. :-)
Real Madrid Kungen 10000
2006-10-10 09:20
Que?

Haha. Instämmer. Nu är vi glada och ni ledsna. Haha, Valdes gav ju flera lag flera POÄNG. Värdelös målvakt!
Barcelona Ravo
2006-10-10 08:41
stämmer det att spanien - argentina ska mötas imorgon? ^^ isåfall vet ni om nån kanal kommer att sända den eller måste man streama?
Real Madrid Que?
2006-10-10 02:41
Stämmer ryktet att ni skall värva en ny målvakt?
Det är ju inte särskilt bra i så fall. Inte för oss motståndare i alla fall. Valdes har ju alltid varit att räkna med när det blåst lite snålt. Då har han kommit och räddat oss med sina dåliga ingripande. Men det kan man alltså inte räkna med framöver? Lite synd tycker jag.

En klart överskattad målvakt. Men bra för er givetvis!
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-10-10 00:15
Ämne: Yes, jag träffade Ro....
ve menar du jag träffade kaka o raonaldinho, typ såg du dem gå förbi till spelarbussen lr vadå?
Barcelona Evička
2006-10-09 23:41
Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Kolla i spelschemat här till vänster. Är det klart står det där. Vår fantastiska redaktion skriver sådan information där.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-10-09 23:34
HEj alla barca fans!!
Jag undrar om TV6 kommer o vissa Barcelona & Chelseas match nästa onsdag..tack för svaret
Barcelona Meley
2006-10-09 23:33
Yes, jag träffade Ronaldinho och Kaka' idag :D HAH. Skitglad :)
Barcelona Rambo~
2006-10-09 23:27
Vet någon vart jag kan hitta målen från Sverige - Spanien har bara sett de live, skulle vilja se de på clip.
Barcelona B(H)arça fanaticos
2006-10-09 23:24
En fråga till er ,lyckligt lottade, som ska se Brasilien på Råsunda imorgon. Hur mycket kostade en biljett på medelbra sektion?
Barcelona La Rambla
2006-10-09 22:34
Undantag finns alltid oavsett.
Barcelona Evička
2006-10-09 22:32
Säkert, vem skulle inte ta världsmästarlag till sina hjärtan. Nu är det vild spekulation, men jag kan tänka mig vad som skulle hända och vad som skulle sägas om det började gå sämre för dem. Samma som om fotbollslandslaget tror i varje fall jag.
Barcelona La Rambla
2006-10-09 22:28
Evièka:

Jag är inte heller överdrivet insatt hur sympatierna ligger. Men jag vet att både handbollslagets och basketlagets trupper domineras av basker och katalaner, och båda lagen är världsmästare. Skulle tro att hela Spanien har tagit de två lagen till sina hjärtan.
Barcelona Evička
2006-10-09 22:24
Det är nog lite blandat med katalanernas sympatier. Det finns några som tackar Sverige. Om dessa är extrema eller inte vet inte jag.
Barcelona La Rambla
2006-10-09 22:21
Suñol_:

Håller med om Luque, hade också gärna sett en canteraspelare komma tillbaka och avsluta karriären på Camp Nou. Det perfekta hade ju varit att ta in honom som ersättare för Ezquerro.

Tror att det är överdrivet att katalaneran inte hejar på Spanien. Det handlar nog mest om de som är mer etxrema och radikala.
Barcelona Suñol_
2006-10-09 22:19
Luque skulle jag gärna se som spelare i Azulgrauna...
Och angående Sverige matchen tycker jag det är dåligt av katalanerna att dom inte hejar på Spanien.
Barcelona La Rambla
2006-10-09 22:14
Albert Luque som målade i landskampen mellan Catalunya och Euskadi, tillägnade sitt mål till sin gode vän Eto'o med text på tröjan: "Recupérate pronto, hermano".

Luque: Eto'o tackade för målet jag tillägnade honom, han är en riktigt god vän till mig.

Fin gest av Luque.
Barcelona Menos Mal
2006-10-09 22:11
Det skall vara en intervju med Ronaldinho 22:30 på TV4.
Barcelona Evička
2006-10-09 22:05
Lite kul att läsa SMS som rullar på sport.es. Många katalaner verkar nöjda med att Sverige slog Spanien.
Barcelona A Seleção
2006-10-09 22:05
André

Ett försök till ett någorlunda svar

Du är ute efter sanningen säger du, jag tycker inte att som du skriver att Ronaldinho skulle ha vikit ner sig. Han ger faktiskt allt och han har i stort sett alltid spelat en nyckelroll i Los Azulgrana "viktigare" matcher. Dessutom var han den brasilianska stjärna som VM 2002 hade det största genombrottet och förde också laget till guld. Tyvärr vet vi alla att han inte kunde närvara i finalen mot Tyskland.

Detta VM, som för övrigt var ganska botten av sydamerikanerna, drar stort sett alla upp. Jag tycker inte heller att t.ex Ronaldinho höll världsklass, men den rollen han hade går det inte att göra det alla vill se, läckra dribblingar, utmaningar. Ni som såg brassarnas matcher vet mycket väl att det inte fungerar att spela på det sättet på den djupa positionen på mittfältet som Dinho hade.

Man stöter alltid på folk som så fort spelare som Ronaldinho varken gör mål, utmanar eller lyckas dribbla av någon plötsligt är ur form eller rent av sämre. Det de inte ser är hur viktig och hur fantastisk skicklig han är som bollmottagare högt upp på planen. Förmågan att kunna täcka av bollen och ge den till andra lagkamrater som kanske är minst lika duktiga är vad Barcelona har utnyttjat mest från hans sida den här säsongstarten.

Det gäller för andra att också se de lätta saker han gör också, även om man självklart har jättestora krav och förväntar sig nåt extra av såna spelare. :)
Barcelona La Rambla
2006-10-09 22:01
Evička:

Det tror inte jag heller, men man kan väl få drömma? :-)~

Enligt italiensk press så scoutar Barça en lovande 16-årig anfallare för canteran. Inters Mario Balotelli. Vill han månne spela med Bojan?
Barcelona Evička
2006-10-09 21:58
Läser jag rätt, El Hadji Diouf! Det är ju årets skämt, aldrig att han kommer till Barça. Jag tror inte att Madrid vill ha honom heller.
Barcelona La Rambla
2006-10-09 21:57
Alla försöker sälja sig själva när nyheten om Eto'os skada blev känd. Eftersom han spelar i Bolton och är lagkamrat med ex-marängen Ivan Campo så kan han väl be Campo lobba för honom över en övergång till Real. :)
Barcelona Menos Mal
2006-10-09 21:55
Aldrig, Aldrig! Ingen Diouf i Blaugrana!
Barcelona Ghazza
2006-10-09 21:54
Vem är det? En spelare som inte platsade i Liverpool och som vill komma hit? Hahaha...
Barcelona La Rambla
2006-10-09 21:51
Heh, mycket ska man behöva läsa. Nu drömmer El Hadji Diouf om att få spela i Barça. "Jag har alltid velat spela i stora klubbar som Barcelona och Real Madrid."

Dröm vidare...
Barcelona Menos Mal
2006-10-09 21:44
reeeal /

Oh, vilken tur att Ronaldinho spelar för oss och inte för er då :)~.

Siempre Barca! ( http://www.fcbgoles.info.se )
Annons: