/spanien/barcelona/forum/24441.aspx/spanien/barcelona/forum/24441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gábinho!
2006-05-14 11:20
Dani Alves gjorde snyggt mål men annars dålig i allt.
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-05-14 11:18
HUR F*N kan ni sitta och gnälla på maxi Lopez han var riktigt bra om man tittar på vad han har gjort hela sesången hans första riktiga match, han rörde sig bra och gjorde bra ifrån sig.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-14 11:12
En spelare jag definitivt vill ha bort är Esquerro. Jag blev så irriterad på han under gårdagens match. Visst, han gjorde ett mål, men allt annat var skit. Han med sin jävla högerfot, som han bara kan använda. Katastrof! Bort med honom direkt! Maxi var heller inte bra. Gör det för svårt för sig själv. Nu förstår man Rijkaard, och varför han spelar med Ronaldinho-Eto'o-Messi nu.
Real Madrid Gábinho!
2006-05-14 11:06
pelada//

Hur ska han imponera när han kanske gör sin första match från start han e ju matchrostig.

Bollen va inne me nån CM.
Pelada
2006-05-14 10:55
Vad ska man säga, jag övertygades inte av Daniel Alves insats. Tycker han var ganska nonchalant matchen igenom, precis som Sylvinho och Belletti. Maxi Lopez övertygade inte heller på mig, förvånar mig inte om vi gör oss av med honom i sommar också..
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-14 10:42
Läs lite om våra svenska superstjärnor på Barcelonas hemsida...
Barcelona Football Club Barcelona
2006-05-14 02:14
ja vill bara säga om nåt alla ni sagt om alves idag. ni säger att han va skit bra ida, men han kan bättre. om man ska vara ärlig så va han inte så bra defensivt som sin offensiv ida men han kan bättre har sett flera matcher han spelat o han har varit strålande både offensivt o defensivt men idag tycker ja faktiskt att han inte va lika bra defensivt som offensivt

hoppas oxå på att henke får starta o avgöra matchen på onsdag. han va inte bra idag men han är en spelare som behöver få bollar av andra att jobba med. ida va han mer som om han skulle styra genom att hämta bollar osv...

hur många mål har etoo gjort ? 25 eller 26 ? för ja vet inte om han fick de där målet mot espanyol?
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-05-14 01:52
tjena

Missade matchen idag :(

Har någon höjpunkterna från matchen

Tack i förhand
Barcelona Puyol!
2006-05-14 01:36
Skandal? Nej..
Han kommer troligen inte få starta då det tyvärr finns bättre spelare att välja.
Barcelona Decco1
2006-05-14 01:19
skandal om larsson inte får starta på onsdag
Barcelona La Rambla
2006-05-14 01:04
el Flaco:

Visst är det så. Sen ska vi inte glömma bort att Barça nog är det lag som den här säsongen är klart bäst på att hålla bollen inom laget i längre perioder. Motståndarna får oftast jaga boll långa stunder. Tappar vi bollen så stressar laget genast och vinner oftat tillbaka den väldigt snabbt.

Måste för övrigt påminna om dokumentären FC Barcelona - Spelet bakom fotbollen. Så bra den var, riktigt intressant att se hur den nya unga styrelsen jobbar. Vilken man Laporta är, så förtroendeingivande och ödmjuk. Hur kul som helst att se när Ronaldinho var och skrev kontrakt och hur de när det var klart med påskriften dansade i en ring av glädje. Laporta, Rossell och Ronaldinho bla. Den rekommenderas verkligen. :-)

Nu är det bona nit!
Barcelona el Flaco
2006-05-14 00:55
La Rambla

Örfil? De hade varit lyckliga om de hade fått en örfil. Jag hade snarare tänkt mig en spark i röven

Angående vår defensiva taktik så har du rätt. Det är imponerande att se hur laget både försvarar och anfaller med 11 spelare. Det är som en flock fåglar som rör sig i samma riktning och när en fågel ändrar riktning så gör alla de andra det också. Det kommer förmodligen gå bra mot Arsenal
Barcelona La Rambla
2006-05-14 00:43
Hehe el Flaco, de hade nog fått varsin örfil av Puyi i halvlek. :-)

Sen så är jag inte speciellt orolig för defensiven. Minns Chelsea och Milan-matcherna. Då agerar hela laget som en defensiv enhet och jobbar som ett lag. Visst kommer det att bli lite annorlunda nu när det hela ska avgöras över 1 match. Då var det lite skillnad då ledningar skulle bevakas på Camp Nou. Men som sagt, när hela laget hjälps åt i defensiven så är det svårt att göra mål på oss.
Barcelona el Flaco
2006-05-14 00:35
Att se kvällens backlinje agera var som att åka tillbacks i tiden till säsongerna 2000-2003 då motståndarna brukade bara jogga förbi våra backar. Man fick en och annan flashback. Om Puyol hade spelat idag hade han nog spöat upp varenda en som tappade sina positioner.
Barcelona La Rambla
2006-05-14 00:22
el Flaco:

Jag ska inte argumentera varken för eller emot Belletti. Ärligt talat så vet jag inte vem som är att föredra av de två. Lika illa vilken som snarare. Hade kännts skönt med en Alves där. :-)

Men Rodri är ju från Barça B, han är ju viktig om någon för backlinjen. Nu lär han ju inte spela.
Barcelona el Flaco
2006-05-14 00:19
La Rambla//

Det stämmer. Barça B har en viktig match imorrn och det är därför som Rijkaard inte kunde ta med sig några av de spelarna till dagens trupp.
En annan sak jag märkte var att Oleguer byttes ut och det måste då betyda att han kommer starta mot Arsenal. Tråkigt tycker jag, hade hellre sett Belletti på högerkanten.
Barcelona La Rambla
2006-05-14 00:13
Grattis Sevilla, rättvis seger. De hade mer motivation och viktiga poäng att spela för.

Tycker att Larsson den senaste månaden faktiskt bara blivit blekare. Visst han löper och försöker göra sig spelbar men om vi är ärliga så har han den senaste månaden missat givna målchanser. Nu påstår jag inte att han hade några chanser han borde satt ikväll, nu var han bara allmänt blek.

Sen så ställer man ju sig undrande till varför Rijkaard låter Barça C-spelare få chansen? Visst finns det bättre spelare från Barça B? Eller vill man inte störa deras uppladdning då de har en viktig kvalmatch i morgon som kan ta dem upp till Segundan? För visst måste de finnas bättre spelare än Ludovic och Montañés där?

Nåja, mot Paris och CL-titeln!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-14 00:12
Gabriel

Kom ihåg det nu är du sa det. Messi-affären altså.
Sjukt skönt att Alaves åker ut.
Barcelona Gabriel
2006-05-14 00:09
Det går att säga ganska så mycket om matchen. Den var sjukt bra men jag orkar inte dra igång ett långt inlägg om en match som saknade betydelse för oss förutom att jag tycker att de ska ha en stjärna på bröstet för att de kämpade precis som att de var en viktig match idag - kudos Barça!

Fy fan va jag skrek när jag hörde att Espanyol gjorde mål. Så otroligt glad är jag, jag har inga hatkänslor emot Espanyol. Snarare motsatsen, dessutom ska inte ett skitlag som Alaves hålla sig kvar i La Liga. Dessutom var det dom som satte hinder för Messi i början av säsongen. Ne sjukt skönt att Espanyol klarade sig.

3 lag ifrån Barcelona nästa år? Vi, Espanyol och Gimnastic. Utjämnat med Madridlagen :)
2006-05-14 00:04
Jag gillar aldrig när lag åker ur La Liga. Ett lag som jag inte skulle ha något emot att se ett år i Segunda är dock Real. Det är ju i princip omöjlighet, men jag blir alltid glad när det går åt helvete för Real. Och ju mer det går åt helvete dessto roligare är det. Visst skulle man sakna ek ckasico, men det skulle vara värt nöjet att se Real i segunda ett år.

Ingen annan som vill kommentera silvestre?

Montanes var snäppet sämre tyckte jag, men sen kom han ju in ganska sent.

För övrigt så börjar jag förstå Rijkaard och hans Maxi-politik efter dagens match. Han ser ju träningarna vilket inte vi gör, men efter dagens match så ser jag att Maxi saknar mycket, vilket han inte visade i tex matchen mot Chelsea när han stänkte in målet.

Kanske beror det på avsaknad av speltid, kanske inte. Vad vet jag.
Barcelona el Flaco
2006-05-14 00:02
Patrick_Kluivert//

Jag hade faktiskt inte tänkt på de förrän Kåmark nämnde att de, genom sin seger, stannar kvar i högsta divisionen. Givetvis är jag glad över det 'katalanska derbyt'.
Sevilla Riquelme - el mago
Får jag fråga vad "Les Rambles" är för något? Den kända paradgatan i Barcelona heter väl ändå La Rambla. Är Les Rambles något annat?
Barcelona Les Rambles
Ämne: Les Rambles// gå och....
Va snackar du om?
Barcelona Suñol_
2006-05-14 00:00
Les Rambles// gå och lägg dig...
Barcelona Patrick_Kluivert
2006-05-13 23:58
fan va sjukt ingen är glad att espanyol klarar sig kvar i spanska ligan tack vare de sena målet i 91 min.

det är ju trots att våran lillebror.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-13 23:58
Vilken jädra match!

Tempot perfekt, målen äckligt fina och publiken tog med sig ett skönt tryck, även om de var sevillistas.

Barca tycker jag imponerade, de inbytta grabbarna Ludovic och Montanes hade fart, teknik och spelförståelse, men framförallt mod, mod att inte vika ned sig för de stora stjärnorna på plan, någonting vilken talang som helst i världen måste ha.

Lördagens mål-- Sylvinhos
lördagens glädje----Espanyol kvar i La liga ( el berdi Catalán spelas även nästa år)
Barcelona el Flaco
2006-05-13 23:57
Tycker matchen var i sin helhet mycket bra och det är logisk att Sevilla vinner ikväll. De var bättre, mer motiverade samtidigt som Barça ställde upp med ett reservlag. Precis som alla er andra skulle jag vilja se Alves i vår azulgrana tröja nästa säsong.

En tråkig detalj är att Gabri avslutar sin Barcelonkärriaren genom att bli utvisad...
Barcelona Suñol_
2006-05-13 23:56
Att säga att Barcelona var "något" reservbetonat så vet man inte vad man snackar om, Xavi och möjligtvis ytterbackarna var väl dom enda som skulle kunna kallas ordinarie. All heder till Sevilla och Daniel Alves kommer få anledning att dansa mer när han kommer till Barca.
2006-05-13 23:54
Jag är nöjd med det jag fick se idag faktiskt. Missnöjd är jag med Larsson. Verkar som han var inställd på finalen (som han inte får starta).

Silvestre verkade rätt bra under de 30 min han fick spela.

Alves var fantastisk idag. et inte om han kommer att bli någon supersjärna, men han är mycket bättre än våra alternativ idag. Jag röstar på köp!
Barcelona Patrick_Kluivert
2006-05-13 23:51
Espanyol-Sociedad 1-0 91" Coro
Annons: