/spanien/barcelona/forum/2444.aspx/spanien/barcelona/forum/2444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-25 23:17
Barcelona are in advanced talks with Sevilla player Aleix Vidal (25). Sevilla have postponed talks until after EL final. 25M buyout. [e3] Vad säger ni om honom? Håller han?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-05-25 23:09
the cameroonians

Det är din hållning och det respekterar jag. Hoppas bara att allt slutar väl, vad det nu än blir.
Barcelona Yaya24
2015-05-25 22:38
Lite ödmjukhet skadar inte, vad händer om Real vinner trippeln nästa år? Benitez suger so what? men i Real kan vem som helst lyckas.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-25 22:37
@AgenciaNews: Exclusiva @AgenciaNews : Florentino Perez ha decidido vender a Cristiano Ronaldo este mismo verano

Perez vill sälja Ronaldo i sommar.
Barcelona the cameroonians
2015-05-25 22:30
Lion24

Jo, det är absolut en tudelad fråga när det gäller Alves.

Har inget emot att brassen stannar, men jag står definitivt inte bakom hans agerande i situationen och anser att han frånsäger sig allt ansvar till att det läget är som det är.

Jag har också en soft spot för la Masia och anser att man alltid ska titta internt och ge de som kämpat för klubben under många många år en ärlig chans. Den chans har inte Montoya fått och därför är han mitt val framför Adriano samtidigt som jag inte ser att Lucho kommer spela Bartra som ytterback. (å andra sidan gör han ju inte det med Montoya heller...)

Andresito

Om klubben inte ville släppa Montoya i januari lär de inte gå med på det nu heller såvida inte den nya ledningen har helt andra planer. Men i fotbollsvärlden kan allt hända och du kan såklart få rätt till slut ändå.
En gipskatt som Adriano ser jag dock inte som ett bra alternativ till en startplats.
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-25 22:18
På hemsidan, där dem sammanfattar Alves presskonferens idag så är inget med när Alves öppet kritiserar styrelsen haha. Lite humoristiskt faktiskt.
Barcelona Barcanist
2015-05-25 22:14
Rambla Vad har han egentligen haft tillgång till? Ett Liverpool som faktiskt inte vunnit ligan sens 90 (?). Ett mättat Inter där han dessutom fick sparken innan (säsongens slut)? Mättat Chelsea? Benitez har merit och han är en duktig taktiker. Tror han för med sig stor respekt, och med en trupp som Real Madrid har (plus hans egna eventuella värvningar i år) så tror jag verkligen inte att det blir en sån solklar flopp. Men men, vi får helt enkelt vänta och se.
Barcelona enkos
2015-05-25 22:11
Sedan Messi kom till jorden från en annan planet har han gjort Real titellösa i många av dessa år och tvingat Real att sparka tränare från vänster till höger...
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-25 22:08
Recap of Dani Alves’s presser:
- “Playing the finals is a huge award for us”
- “The next season is unknown at this point”
- “As long as I am wearing this shirt, I will give everything to this club”
- “I wanted to talk to defend myself from all the lies that have been told about me these days.”
- “I’m not thinking about money. I want my work to be valued.”
- “I don’t feel like the club values me as much as they should for all my work and everything I’ve given.”
- “I won’t answer any questions from Marca. Sorry.”
- “I still say that I want to stay at this club. But not at any price. I’m not talking about money, I’m talking about respect.”
- “No player in my position has done everything I’ve done for this club.”
- “The club didn’t want me to stay. They just started talking about this 3-4 months ago, because according to them I’m playing better.”
- “At this club when the team doesn’t win someone always gets blamed and unfortunately many times I’m the one.But it doesn’t affect me.”
- “Players need to be given confidence, otherwise you can’t work right. With confidence everything works our.”
- “I’m trying to understand why the club doesn’t value me. I know that I’m a difficult person, I’m honest. That’s not very acceptable.”
- “If the club doesn’t think I’ve earned my renewal, we’ll part ways. I’ll always have Barca in my heart.”
- “For me it’s been an honor to share a dressing room with Xavi. He’s an example. I think he should stay at the club forever.”
- “It’s not worth comparing this offer from others. The club I’ve given so much too would lose by a large margin…”
- “I know that the club didn’t want to renew me and that they only started these talks because of the FIFA ban. They don’t value me…”
- “I’m not mad at the club, I’m upset because of how I’ve been treated.”
- “I won’t wait for the elections. I decide my life, not others. I’ll wait for the Champions League final and then I’ll decide.”
- “We have to be very careful with Juventus in the final. They eliminated the current CL champion. That’s a big accomplishment.”
- “I don’t care if my image is affected by the way that I am. I care about my profession and these colors very much.”
- “Right now I’m not staying at the club after this season. Later we’ll see.”
- “The president knows what I want in order to stay. If he does that, okay. If not, then not okay.”
- “We’ll see on June 7th. But right now, I have one leg, the body and almost the head outside of the club.Fully committed to the team!”
- “PSG is not one of my options”

Länge leve Alves, älskar hans rakhet och ärlighet! Denna styrelse har gjort för mycket skada. Ut med juntan!!!
Barcelona Shanghai
2015-05-25 22:04
Ursäkta för stavfel, skriver från mobilen. En backlinje med; Bartra - Piqué - Macherano - Alba Skulle ge oss enormt med tyngd. Enda offensiva spelaren blir nog Alba, vilket skulle balansera hela försvaret om bara en spelare går upp i anfall.
Barcelona Shanghai
2015-05-25 22:04
Ursäkta för stavfel, skriver från mobilen. En backlinje med; Bartra - Piqué - Macherano - Alba Skulle ge oss enormt med tyngd. Enda offensiva spelaren blir nog Alba, vilket skulle balansera hela försvaret om bara en spelare går upp i anfall.
Barcelona Liatzo
2015-05-25 22:03
Ett par Instagram-likes från Messis sida ledde till att Zubi sparkades, nyval utlystes och en spelmässig uppryckning som nu kan leda till en trippel. Cristiano lade upp en bild på Twitter där han tydligt markerade att han vill fortsätta jobba med Carlo Ancelotti under nästkommande säsong. Resultat? Mindre än 48 timmar senare får samme Ancelotti sparken. Messi är inte bara en betydligt bättre fotbollsspelare än Ronaldo, han är dessutom en mer fruktad diktator än Cristi. Visca Barça i visca Messi!
Barcelona Rambla~
2015-05-25 22:02
Det var 12 år sen Benitez vann ligan med Valencia. En annan tid, en annan fotboll. Vad har han presterat i ligaspel sen dess? Inte mycket va? CL-vinsten 2005 var flax på hög nivå.
Barcelona Shanghai
2015-05-25 22:00
Många har glömt att Bartra kan lita som högerback. Detta alternativ skulle jag ta alla dagar i veckan om nu Alves lämnar. Vem vill se Montoya eller Douglas som högerback? Fördelen med att spela Bartra som högerback; Hans längd, passningsfot, spänst. Nackdelen; Är att han är seg, dock tror jag att han skulle fixa sin snabbhet med specialträningar. Voilà, då är problemet löst. :)
Barcelona Barcanist
2015-05-25 21:57
Varför trashtalkar ni Benitez? Vann inte han CL med Liverpool (nästan två gånger dessutom)? Vann inte han La Liga med Valencia (två gånger)? Vann inte han Europa League (dåvarande UEFA-cupen) med Valencia?

Lugna ner er. Jag tror att han kan göra det bra med Real Madrid. Han har inte heller gjort det sådär jättedåligt med Napoli hittills...time will tell, men tills dess kan ni väl sluta snacka skit? Tror tyvärr inte att det är så jättemånga här inne som var Barcelona-fans när Benitez vann CL med Liverpool och ligan med Valencia och därav denna trångsynthet.
Barcelona Flexus
2015-05-25 21:56
Satan så härligt det är att vara Barca supporter för tillfället! :)
Barcelona koeman92
2015-05-25 21:36
Alves (to MARCA journalist): "Feel sorry for you (journalist), but not answering questions from Marca, they're trash! .. Next Question."
(Länktips)

Hahahahahahha Dani fyfaan vad jag älskar dig nu :')
Barcelona Andresito
2015-05-25 21:26
Montoya lär ju dock också lämna, Adriano är blir väl den som får högerbacksplatsen fram tills januari. Tror inte han hade gjort bort sig där med lite kontinuitet.
Barcelona Lion24
2015-05-25 21:25
the cameroonians

Jag är varken för eller emot att Alves lämnar. Det finns för och nackdelar. Fördelen är bland annat att vi inte har andra val, han har höjt sig senaste halvåret och hans spelförståelse med Messi är i vissa stunder fantastiskt. Nackdelen är åldern, lönen på kontraktet. Förlänger man med Alves så får man hosta upp ca 20-30M i lön till honom under 2-3 år och frågan är om det är värt det. Som sagt, för och nackdelar. Men jag kan garantera att Messi helst vill spela med Alves än Montoya.

Det är inte så lätt att köpa spelare under vintern när halva säsongen är spelad. Finns inte många lag som skulle tänka sig att sälja en spelare mitt under säsongen. En säsong med Montoya som högerback med Messi? Aldrig. Inte nog med att Montoya är ruskigt svag i defensiven utan hans sista passning i anfallszon är under all kritik. Hela hans offensiv är under kritik egentligen. Sen är det som du säger att det är svårt för en spelare att visa sin fulla potential när man inte får chansen så ofta men har en spelare kvalité så borde man åtminstone se lite glimtor. Titta på Bartra som får spela minimalt och i en mycket mer krävande position men där ser man att det åtminstone finns potential i honom. Men Montoya, ser jag nånting? I mina ögon så ser jag ingenting, återigen ingenting.

Sen tycker jag att det är orättvist att jämföra Oleguer med Montoya. Det var en annan tid. Det var ett annat lag, en annan tränare, andra spelare, annan taktik o.s.v. Oleguer delade också speltiden med Belletti och framför dom hade man Giuly/Messi. Högerkanten var inte så viktig utan spelet gick mer på Ronaldinhos kant. Högerkanten var egentligen en ''breddposition'' så att spelet skulle öppna upp sig för Ronaldinho, Eto'o och mittfältarna. Nu är högerkanten den absolut viktigaste lagdelen, ja i detta Barcelona till och med viktigare än mittfältarna eftersom allt kommer ifrån Messi. Då krävs det att en spelare som spelar på hans kant åtminstone förstår hur avancerad Messi tänker fotboll och Montoya är mil ifrån att vara det.

För att inte tala om Montoyas urkassa defensiv där han, som jag sa, alltid markerar för motståndarna att han är 'där' med händerna på ryggen men där han inte har några som helst intentioner på att erövra bollen eller bryta anfallen. Jag trodde hårt på Montoya under Pep/Tito men nu ser jag inte nånting i honom. Har han minimal speltid så borde man åtminsone se nånting när han spelar, han behöver inte prestera världsklass. Lämnar Alves så är det ett måste med en ny högerback. Jag kan leva med att Montoya spelar ett halvår men efter det så ä det ett måste med en ny högerback.
Barcelona Ali G
2015-05-25 21:21
För exakt ett år sedan tog han de till en vinst i Champions League, idag får han sparken.. In med Benitez nu så man kan fira nästa års ligatitel redan nu. Hahaha man njuter..
Barcelona papillon
2015-05-25 21:18
Montoyas spelstil är så otroligt provocerande. Tror inte jag har sett en enda spelare på den nivån spela så enkelt. Varje jävla pass går snett bakåt till närmsta mittback, finns inte en tanke på att kombinera sig framåt i banan.

Och vad ska man säga om Alves egentligen, jag har alltid gillat killen. Trots sin långa formsvacka så har jag aldrig velat se någon annan på den positionen. Han är så viktig för laget och spelet även fast han gjort några avgörande misstag på plan men vem har inte gjort det. Jag har lite svårt för en förlängning och höjning av hans monsterkontrakt. Killen börjar bli till åren och dessutom gillar jag inte hans dåliga tajming att gå ut i media och "spy galla" över ledningen. Hade jag varit Bartomeu så hade jag kickat honom på sekunden.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-05-25 21:08
Lion24

Skrev ett inlägg om detta tidigare, alltså hur laget kan använda andra kompetenser och verktyg för att tillgodose de behoven som Alves lämnar efter sig. Orkar dock inte leta fram det nu.

Det finns alltid en oro när spelare lämnar, saken är dock den att det alltid finns andra som gärna tar ett kliv in när chansen ges till dem på riktigt. Vi kan inte sitta och döma Montoya med tanke på att han aldrig får chansen mer än någon enstaka match, och denna säsongen var ju under all kritik speltidsmässigt. Tacka fan för att han inte presterar.

Lättare då för Alves som kan prestera hur undermåligt som helst men ff få tränarens förtroende. Hell, till och med Piqué blev ju bänkad under hösten....

Nu vill jag inte låta påskina att Montoya någonsin kommer prestera på Alves (högsta) nivå, men som jag skrev innan, vi har vunnit med andra hackkycklingar och en ytterbacksposition är kanske inte den mest prekära i en spelidé (även om Alves onekligen tog sin position till en annan dimension när han peakade).

Ge killen en chans under hösten, håller han inte måttet så finns det ett transferfönster i januari.
Barcelona Lion24
2015-05-25 20:55
the cameroonians

Hur ser du på en eventuell högerkant med Messi och Montoya? Känner du inte att det skulle vara tidernas krock i spelförståelse och teknik med mera? För att inte tala om Montoyas urkassa defensiv där han är världens snällaste fotbollsspelare som alltid ska markera att han är bakom spelare med händerna men inte gör nånting för att erövra tillbaka bollen eller åtminstone bryta anfallet. Montoya i Barca? Ska jag vara helt helt ärlig så föredrar jag Douglas för där kan det KANSKE ÅTMINSTONE hända en liten grej.
Barcelona Barca4life98
2015-05-25 20:54
Hahah tror ni seriöst att Klopp går till en klubb som inte tänker långsiktigt och har tålamod? Han kommer inte o gå till Real Madrid.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-25 20:47
Snälla anställ mannen som ville kasta alonso när han var som bäst mot gareth barry.

IN RAFA BENITEZ WE TRUST!
Barcelona enkos
2015-05-25 20:43
Carlo hämnas mot Real och tar sabbatsår som betyder att han får lön för resten av kontraktstiden han hade...
Barcelona Liunil Masse
2015-05-25 20:39
BBC Bye Bye Carlo! Hoppas på Benitez nu. Klopp kan göra det bra i Real och det vill man inte!
2015-05-25 20:32
Rivaldo_gudarnas gud

Läste jag precis att Alves presterat på en hög och jämn nivå???? OMG

Alves pratar om att han inte får respekt från ledningen och att han endast erbjuds ett kontrakt för att det nu finns en transfer-ban.
Då måste han ha missat sin formdip som inträffade under senare delen av 2012/13 fram till för fyra månader sedan. Att kämpa hårt räcker inte, då skulle spelare som Pedro fått livstidskontrakt. Någonstans behövs en prestation också.

Fanns ju ingen vid sina sinnens fulla bruk som hade förlängt med honom då, och ledningen gjorde rätt som planerade för en omstrukturering på den positionen. Av olika anledningar gick denna planering helt åt helvete (Zubis medhjälpare värvade Douglas och Lucho ville inte satsa på Montoya) och jag kan förstå att Alves känner att de vänt kappan efter vinden.
Samtidigt måste han ju nånstans svälja sin ego-bubbla och inse att det är hans egna prestationer, eller bristen därav, som också har ett finger med i spelet.

När Alves agent grät ut i media efter det första kontraktsförslaget och blandade in brassens barn (som mådde sååååå dåligt) i affären visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Som om han vore den förta förälder som fått
flytta på grund av ett arbete. Tillåt mig småle...

Och när hans självbild ruckas för att media skriver att han vill ha mer pengar känner han att det är viktigare att hålla en presskonferens bara dagar innan laget ska till att spela final än att hålla fokus på rätt saker.

I mina ögon känns det mer som något en mediakåt person skulle göra än en spelare som inte fått tillräckligt med respekt.

Frågan är då käre Dani - vilken respekt har du för dina barn och lagkamrater?

Till er som oroas över att vi inte har någon ersättare till Alves å kan jag bara skriva följande; Vi vann ligan och CL med Oleguer som högerback, nog fan kan vi göra samma sak med Montoya.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-05-25 20:30
Real och Perez har officellt sparkad Ancelotti , dom klarar inte av att se Barca vinna trippeln i år dom sparkar allt från höger till vänster och säkert kommer Perez lägga 1-2 miljarder nästa säsong på spelare.
Barcelona koeman92
2015-05-25 20:25
Officiellt: Ancelotti har fått sparken.

Källa: liga BBVA och MD
Annons: