/spanien/barcelona/forum/24436.aspx/spanien/barcelona/forum/24436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-05-16 15:44
Gunner4ever:

Ja det börjar bli tjatigt att läsa om jämförelserna. En liten korrigering dock. För er är Henry bäst, rätt så. För oss är Ronaldinho den bättre.

Men resten av världen säger Ronaldinho. Det borde räcka så? :-)

Ska bli intressant att se om Arsenal spelar lika defensivt och tillbakadraget som mot Villarreal i andra mötet. Fast undrar om 1 skott på mål räcker att vinna finalen.
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-16 15:42
Man kan ställa sig frågan varför Henry aldrig har vunnigt Guldbollen eller Fifa player of the year.

Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-05-16 15:41
Gunner4ever //

Ne ronaldinho e inte bara för oss, utan hela världen det är därför han har blivit bästa spelaren 2 år i rad
Gunner4ever
2006-05-16 15:30
hej på er
att vem som är bäst av henry eller Ronaldinho det kan diskuteras. För oss e det Henry o för er Ronaldinho men hoppas på en bra match o må det bästa laget vinna Good luck
Barcelona Cule-10
2006-05-16 15:07
RONALDINHO ÄR LÄTT bäst i världen.
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-16 15:07
Varför tar ni så illa vid er när arse-fan tycker att Henry är bättre än Ronaldinho. Minns att Chelzki-fansen tyckte Lampard var bättre än Ronaldinho när Barca-Chelzki möttes(haha), och Milan-fansen som tyckte att Kaka var bättre(yeah right). Ronaldinho är världens nuvarande bäste spelare av dem som fortfarande är aktiva. Det jag vill ha sagt är att ni inte ska ta åt er av vad fans till andra lag tycker när ni vet att det dem säger inte stämmer.
Barcelona Cule-10
2006-05-16 15:03
FINAL IMON !!
Har en fråga.
Alla ifrån GBG ska ni kolla på matchen i något speciellt ställe??
Real Madrid RRRR-madrid
2006-05-16 14:42
Det är så att jag har ett projektarbete i skolan, Jag och en kompis till mig säljer flagor till olika fotbolls lag o just nu har vi bara Barcelonas o Milans kvar. De är ganska stora o kostar 150 kr. Om det är någon som är intresserad kan ni adda mig på msn a_boy86@hotmail.com
Ha det bra
Barcelona La Rambla
2006-05-16 14:41
Ok, smaken är som baken. Men vad är vitsen med att delge oss den åsikten? Vad leder det till? Ingenting antagligen.
Barcelona habla espanjol
2006-05-16 14:34
det finns bara en henry o en ronaldhinio vilket mästarmöte. men mina känslor ligger hos henry.
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-16 14:11
Det där är inget att haka upp sig för. Ronaldinho är bäst i världen för alla utom Arsenalfansen. Imorgon kommer han återigen att visa varför. Även om han inte har sina bästa matcher så uppfinner han något som avgör en match. Som mot Milan. Hade Henry och Ronaldinho varit i samma lag så hade 9 tränare av 10 byggt laget kring Ronaldinho, eftersom han är 'chemical x' och låtit Henry dra fördel av det.

Champions League - bucklan som ingen annan i världen förtjänar lika mycket som Ronaldinho. Visca O Rei.
Barcelona Barca_4ever.
2006-05-16 14:05
vad är det för snack arsenal-fansen håller på me? snackar om att henry är bättre ön ronaldinho?
kanppast att han är.
Barcelona Puyol!
2006-05-16 13:46
AAAAH! Imorgon gäller det! Hoppas att Puyol gör hatrick i första halvlek och räddar minst 5 mål på mållinjen. Det blir nog Score sportsbar i göteborg där man får se Blaugrana med sina fina passar gör finfina mål! Troligen kommer Guily börja på kanten men jag skulle gärna vilja se lite av Messi också om det passar Rijkaard och Ten Cate.

Forca Barca!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-16 13:42
La Rambla

Jo, det är sant det du säger, att imorrn så kommer många av spelarna uppleva sin största match någonsin och då gäller det att visa upp sitt hela register.

Jag har njutit så mycket av Barcelona och deras spel denna säsong både i ligan och i Champions Leauge. Man vill ju gärna avsluta säsongen med en vinst imorgon. Det skulle vara mäktigt. Men det är ju ändå bara EN MATCH det gäller, som du säger. Bollen är rund och allt kan hända.

Må Gud vara med Barcelona imorgon!
Jag tror på en underbar final, där Ronaldinho och Iniesta kommer spela en stor roll för Barcelona och där Ljungberg och Henry kommer vara farligast för Arsenal.
Barcelona La Rambla
2006-05-16 13:32
Messi har fortfarande varit borta i 2 månader, senaste matchen han spelade var mot Chelsea 7 mars.

Det handlar om 1 match över 90 min, eller kanske förlängning och 120 min. Arsenal kan mycket väl vinna. De har spetskvalité så det räcker för att störa Barcelona. Att Barcelona är ett stabilare och bättre lag över en hel säsong kan nog ingen säga emot. Men det är stor skillnad när det handlar om 1 MATCH, för många av spelarna den största match de någonsin lär få uppleva. Alla spelare kommer att ge allt, oavsett klubbtröja. Så lägg ner att ta ut något i förskott, det kan gå hur som helst. En tavla från tex Valdés och det är genast uppförsbacke. Likväl som Barcelona kan få straff efter 10 min och det genast är uppförsbacke för Arsenal istället.

Sen är det väl ingenting att bli upprörd över att några arsenalsfans hävdar med bestämdhet att Henry är klart bättre än Ronaldinho. En hel fotbollsvärld är enig över vem som är världens bästa fotbollsspelare sen två säsonger bakåt. Förhoppningsvis så visar han det i morgonkväll.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-16 13:24
P.s Jag kan tänka mig att många av er känner samma sak som jag, eller?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-16 13:24
rico

Ok!

Jag har ett problem. Jag kan inte se Barcelona förlora imorgon mot Arsenal. När vi har en sån fantastik trupp och spelar en sån underbar fotboll, så kan inte jag se att Arsenal ska kunna slå det. Det ska inte ta slut imorrn.Men om det händer, så vet jag inte hur jag kommer reagera. Man kommer ju bli helt knäckt. Speciellt om Barcelona spelar sitt vanliga fina spel, men ej vinner. Har någon nått tips på hur jag ska ändra synen inflör matchen imorrn?, för jag är helt inne på att vi ska vinna till slut, och att Puyol lyfter bucklan.

Några funderingar?
Barcelona rico
2006-05-16 13:10
Ämne: rico

Rijkaard har....
visst har Rijkaard gått ut och sagt att han i princip vet hur startelvan ska se ut men däremot säger jag bara att bara för att Messi kom me betyder det inte att han ska spela osv han tog ju ut hela truppen me samma anledning som den dan man vann ligan för andra året i rad...men men klart att jag önskar att han ska spela man har ju undrat lite om inte Rijkaard ändå har mörkat Messis skada hehe...

Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-16 12:57
rico

Rijkaard har redan gått ut för en vecka sen och sagt att han vet hur startelvan kommer att se ut. Det mesta tyder på att det är Giuly som kommer få starta, i och med att han inte deltog i Sevilla-mathcen. Alla spanska-medier tror detsamma. Angående Messi: Visst, Messi är spelklar, men kommer förmodligen börja sitta på bänken. Han har varit borta en månad nu, och det mest naturliga är att han börjar på bänken. Det kan väl vem som helst klura ut.Om han kommer in eller inte, återser att se. Själv så vill man se honom spela från start i finalen, men det går tyvärr inte. Att Messi kommer in med 20-25 minuter kvar har jag inget emot. Då är många av Arsenal-spelarna trötta, likaså Barça-lirare. Det skulle vara drömläge för Messi då!

Visca Barça i Visca Catalunya!
Barcelona rico
2006-05-16 12:42
Ämne: YEEEEEEEEEEEEEEEESSS....
han har ju tagit ut hela truppen....det betyder inte att messi får sitta på bänken lr spela för den delen...
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-16 12:39
Lionel Andrès Messi

Jo, visst är Messi tillbaka i truppen men räkna med att han börjar på bänken. Bara så att du vet:D
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-05-16 12:33
YEEEEEEEEEEEEEEEESSS MESSSSSSSSSSSSSSSSIII E MED I TRUPPPPPPPPPPPPPPPPENNNNNNNNNNN YEEEEESS :D :D :D :D :D
Barcelona EsCúle
2006-05-16 11:58
Truppen till Paris:

Valdés, Jorquera, Puyol, Oleguer, Márquez, Sylvinho, Gio, Belletti, Edmílson, Xavi, Iniesta, Gabri, Motta, Van Bommel, Deco, Giuly, Ezquerro, Ronaldinho, Messi, Maxi, Larsson och Eto'o.

Källa: marca.es
Barcelona Abbe_
2006-05-16 11:46
Barça-fan

Han har varit borta 6 månader, Nöjd?
Och att iniesta, Edmilson, Deco har skött det riktigt bra så jag ser ingen anledning till att ändra just till finalen.
Barcelona EsCúle
2006-05-16 11:38
Eller så kan det rent av vara så att han inte är tillräckligt säker på sig själv i dagsläget så att han inte klarar mentalt att hoppa in i Cl-finalen efter att ha varit borta i drygt 6 månader.

Som han har sagt själv, "det är viktigast att laget vinner".

Visca el Barça!
Barcelona Barça-fan
2006-05-16 11:32
Ämne: Barça-fan

Tror k....Varför inte? Xavi var ju en av våra nyckelspelare innan han blev skadad och jag tror fortfarande han är det. Dessutom är han nu fullt frisk och spelklar.
Barcelona Abbe_
2006-05-16 11:17
Barça-fan

Tror knappast att Rijkaard väljer att starta med Xavi imorgon. Det blir nog Iniesta, Edmilson, Deco som startar imorgon.
Barcelona Barça-fan
2006-05-16 10:57
Hur tror ni Rijkaard formar mittfältet imorgon?
Xavi-Edmilson-Deco?
Iniesta-Edmilson-Deco?
eller rent utav..
Xavi-Edmilson-Iniesta?
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-16 10:48
Valdes har väl inte gjort sin bästa säsong även om han överlag spelat bra, speciellt i Champions League men om vi ska basera allt på den här säsongen så ska Canizares vara förstemålvakt då Casillas också gjort bort sig en del gånger och Canyete har varit jämnast.
Real Madrid 10Zidane10
2006-05-16 10:45
En gång är på gränsen, två gånger är avstängning. En vecka //Red
Annons: