/spanien/barcelona/forum/24434.aspx/spanien/barcelona/forum/24434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-05-10 23:19
Har du svårt för att fatta? Alvés var 21 år när Conf Cup spelades. Då var spelare som Cafu, Cicinho, ja tom Belletti före i rangordning. Alvés är en kommande landslagsback, tro det eller ej.
Barcelona La Rambla
2006-05-10 23:18
PeshThaOne, har du svårt med läsförståelse?

Om du läser igen, Alvés är flera år yngre än Cicinho. Ge honom något år eller två så är han förbi Cicinho. Skiter om du håller med eller inte, det är min uppfattning.

Sen så skjuter du dig själv i foten. Försöker försvara det med att Real på sistone mött duktiga lag. Haha vilket skämt! Så en bra komplett högerback ska inte klara av allt motstånd? Ska han inte klara av defensiven också? Alvés spelar alla matcher, han är ändå bara 22 år. Miguel i Valencia är också en bättre högerback än Cicinho, både bra offensivt och defensivt.

Så lille vän, du får försöka bättre nästa gång. Eller vet du vad, gå in på ert forum och skriv 7 startelvor och 10 drömvärvningar istället. Det brukar ni maränger klara av gallant. :-)~
Real Madrid PeshThaOne
2006-05-10 23:14
Gabriel:

Jasså?
Då undrar jag hur det kommer sig att Cicinho fick spela i Con fede..Cup när han tillhörde Sao Paulo och Alves inte fick delta när han spelar i Europa och Sevilla.

Sevilla är ett Europeisk klubb och rankas högre än Sao Paulo.

Cicinho är en bättre högerback och får därmed mer speltid i Brasilianska landslaget.
Svårare än så är det inte ! ;)
Barcelona Gabriel
2006-05-10 23:07
Daniel Alves var hur sjukt bra som helst idag, jag är sedan tidigare väldigt svag för honom. Hans inlägg håller till skillnad från våran nuvarande högerback, Belletti, världsklass. Dessutom är han otroligt bra defensivt samtidigt som han är riktigt bra offensivt. Han är den sk "perfekta ytterbacken" - påminner lite om Zambrotta och Ashley Cole, enda skillnaden är att de spelar på vänsterkanten istället. Den enda svagheten jag ser hos Alves är att han är lite för het i tempramentet i vissa tillfällen. Men sånt går att träna bort, det jobbet lämnar man åt Rijkaard.

Daniel Alves är mer än välkommen för mig. Jag ser honom som "el crack" till nästa säsong. Så bra anser jag honom vara. En världsklasspelare.

Tycker inte man ska jämföra honom med Cicinho även om jämförelsen rent teoretiskt kan göras då de spelar på samma position. Anledningen till varför är eftersom Cicinho spelar för ett mycket populärare och igenkänt lag än vad Alves spelar i, därmed får han också mer cred ifrån omvärlden än vad Daniel Alves får. Jag tvekar inte på att om Daniel Alves kommer till oss nästa säsong, ja då kan Cicinho ta sig till de Brazilianska landskamperna och parkera sitt ass på bänken en lång tid framöver.

Visca Daniel Alves och Visca Sevilla. Det helt klart bättre laget idag. Nivåskillnad mellan dem och Middlesbrough - kul att cupen hamnar i España. Upp till nosotros att ta hem den största titeln till Barcelona :-)

Visca!
Real Madrid PeshThaOne
2006-05-10 23:06
La_Rambla:

Du är rolig du!
Cicinho är fortfarande första valet på högerbacks positionen. Att Salgado fått chansen på sistone är för att Madrid mött duktiga lag som Osasuna och Villareal. Osasuna har Del porte på vänster kanten som är väldigt bra och Salgado fick ta hand om honom. Villareal har också en bra vänsterkant där Salgado fick ta hand om.

Typist att Cicinho spelar i Madrid och att han suger..Haha.
Det som Cicinho visade upp på Conferations Cup kommer Alves aldrig och kunna visa upp.
En högerback från Brasilianska Sao Paulo får spela i Confe..Cup samtidigt som en högerback i ett bra lag som Sevilla inte får göra det.

KVALITÈ! ;)
Real Madrid PeshThaOne
2006-05-10 23:01
En som Maicon är närmare VM än Alves.

Visst är Cicinho inte den bäste defensive högerbacken, men att han är bättre än Alves är det ingen snack om!

PS:
Alves hade ju ganska jobbigt mot Robinho på Bernabeu. Repris på Tisdag ? ;)
Barcelona La Rambla
2006-05-10 22:57
Sluta överdriv nu.

Jag börjar tänka på Ronaldinho x2 Vs. Ramos & Helguera, 0-3 på Bernabeau. Koner? Nej sniglar.
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-10 22:52
Jag börjar tänka på Robinho Vs. Alves i 4-2 matchen. Lekstuga? Nej, en kon.
Barcelona La Rambla
2006-05-10 22:48
Ämne: Ämne: PeshTha....
Han suger defensivt ja, han är kass i positionsspelet. Går ofta bort sig. Märktes tydligt mot Arsenal på Bernabeau! Varför väljer Lopez Caro att spela Salgado mot tuffare motstånd nu för tiden? För att Salgado är bättre offensivt? Skulle inte tro det, utan Lopez Caro har upptäckt det de flesta redan vet, förutom maränger då som aldrig kan erkänna något sånt, att han inte är något vidare defensivt.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-10 22:44
oh no, ska det bli en debatt om Alves-Cicinho nu? haha...ja, vad ska Realfansen annars bråka om? Killen är ju inte ens här än.
Valencia Amunt!
2006-05-10 22:44
Intressant är att Madridistan inte har sett när Alves har lirat högermittfältare.
Det gjorde han och då var Ramos högerback ;)

Cicinho, bah, Alves klår hans inlägg, hans offensiv, hans teknik, hans defensiv och hans målfarlighet ;)
Alves har iallafall inte blivit så ägd av... ANTONIO LOPEZ :D

Caneira tog bort Ronaldinho fullständigt på Camp Nou, är han världens bästa ytterback nu? :D
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-10 22:34
Ämne: PeshThaOne

Märks ....
Som suger defensivt? Cicinho och Ronaldinho i senaste El Clasico... tror inte han suger va?
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-10 22:31
Nu är det vår tur att ta hem den andra trofén till Spanien! :-)
Barcelona Carl McCoy
2006-05-10 22:26
Underbart att se Alves ikväll: han är varmt välkommen till Barcelona, eller hur?!
Barcelona La Rambla
2006-05-10 22:25
PeshThaOne

Märks hur lite koll du har. Alvés är 22 år, några år yngre än Cincinho. Han är ungdomsvärldsmästare, är Cicinho det? Njääee.. tror inte det va. :P

Om något år eller två så är Alvés förbi Cicinho som suger defensivt.
Barcelona Jussinho
2006-05-10 22:20
PeshThaOne

Kanske så ja...Men skulle Dani Alves spela för Barcelona nästa säsong så kan jag garantera att han kommer att bli ordinarie Högerback för brasilien. :D
Real Madrid PeshThaOne
2006-05-10 22:17
Cicinho ska spela VM....
Ska Daniel Alves det ??? Njääaaaeeee tror inte det va..

Det säger mycket om vem som är bäst bland de två ;)
Barcelona el Flaco
2006-05-10 21:46
Nu verkar det som Messi inte kommer kunna spela finalen den 17 maj. Tråkigt. Men då tycker jag att Larsson borde få spela då han är mycket rutinerad och har ett bättre samspel med Dinho än Giuly. Få se hur Rijkaard resonerar.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-10 21:33
Gabriel

Alltså har man Viasat om man bor i ett Comhem hus? För hemma hos vissa kompisar så finns kanalen automatiskt fast dom inte har kabel eller parabol :S. Skumt, kan du ge mej svar kanske ? :)
Barcelona alk
2006-05-10 20:55
nån som har nån bra sida man kan titta på sevilla matchen... Uefa cupen!!
Barcelona Gabriel
2006-05-10 20:38
För alla er som vill ha ett litet "smakprov" på vad Daniel Alves går för så sätt på Viasatsport 1 och kolla på UEFA - finalen mellan Sevilla - Middlesbrough. Låt oss hålla tummarna för los sevillistas också.

A por ellos Sevilla :-)
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-10 20:26
Hur många tror ni av B-laget kommer spela mot Sevilla?

Eftersom det är så när CL-Finalen så kan det säkert bli många, det kan bli en riktigt spännande match mot Sevilla.

Real Madrid Gábinho!
2006-05-10 20:21
Ronaldinho 9302//

De har du rätt i men ifall vi har Salgado som kanske är en av världens bästa Deffensiva högerback specciellt för real där han offrar sig och gör de på ett underbart sett.
2006-05-10 20:18
Älska RealMadrid

Det jag ville säga var att Real Madrids värvningar oftast inte är så lyckade som det påstås.
Cicinho är för mig inget undantag, visst han har offensiva kvaliterer men det behöver igentligen inte Madrid utan istället en back som har lite mer defensiva kvaliter.
Barcelona La Rambla
2006-05-10 20:18
Marquez avbröt träningen idag pga en överansträngd muskel, något som har besvärat honom till och från under säsongen. Han lär inte ens åka till Sevilla på lördag. Någon fara för CL-finalen på onsdag är det dock inte.

Dessvärre så ser det inte vidare ljust ut för Messi att kunna delta i finalen, den lille kämpar på varje dag och är i slutfasen av sin återhämtning. Kommer han med i truppen så lär han knappast starta.

Idag så tränade Rubén från Barça B med laget och det spekuleras i att Valdés inte heller åker med till Sevilla på lördag. Ja varför ens riskera skador.
Barcelona rico
2006-05-10 19:55
grabbar glöm Cicinho visst han är bra offensiv kanske bättre än Dani Alves(om det nu är så att vi får honom)...
Men jag tror inte vi köper D. Alves för hans offensiva spel(vilket han gör ganska bra) utan för hans defensiva arbete vilket är ljusår bättre än Cicinho, vi har ju trots allt världens bästa anfallspel ändå :)

Ta nu istället och se på vad Ronnie gör me bollen på träningarna och försök sen göra det ute så har ni nånting annat o tänka på istället :p
Barcelona La Rambla
2006-05-10 19:38
Så ja, ta det lite lugnt lille vän. Vi diskuterar vad vi vill här inne. Om nu någon här tycker att Cininho är överskattad, påstår inte att jag tycker det nu, så får du väl leva med det. Visst kan man jämföra Alvés med de två? Båda är ju högerbackar, högermitfältare ju. Sen heter det skitbra, skriv ihop du vet. :-)
Real Madrid Älska RealMadrid
2006-05-10 19:30
Ronaldinho 9302:

Va snackar du om Cicinho är bra i real , plus han passar skit bra i laliga han har vart as bra den här säsongen så va yrar du om..

tycker alves e jättebra, fast man kan inte jämföra honmo me cicinho .. cicinho e drömspelare killen kan spela högermittfält högerback , haha vafan han kan spela anfall också :P

2006-05-10 18:22
Cicinho är väldigt uppskruvad i media tycker jag, bara för han gör en bra turnering köper marängerna han.
Det är felet med Madrid, de tänker inte igenom sina köp utan vill bara skryta med sina storspelare.
Barcelona Gabriel
2006-05-10 18:17
Nja jag håller inte med Alves är minst lika bra offensivt som Cicinho. Han får inte tillfälle att visa upp det lika ofta bara eftersom Real Madrid visas på TV oftare än vad Sevillas matcher sänds.
Annons: