/spanien/barcelona/forum/24433.aspx/spanien/barcelona/forum/24433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jontteee
2006-06-21 14:42
10Zidane10

Saken e det e lättare för kaka att spela än Dinho alltid när dinho får bollen så är det 2-3 spelare på honom, det gör att Kaka har mer ytor att springa på.
Plus måste du tänka på att Dinho är inte världstjärna som vill göra allt själv han är en lagspelare, t.ex: Tyskland gör ska alla bollar gå genom Ballack o det gör så att dom andra för mindre boll, medans Dinho låtar alla i laget spela =)
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-21 14:34
Schubert
driver du med mig när du säger att ronaldinho varit en av Brasiliens bästa spelare? Dom bästa i Brasilien har varit Kaka,Robinho och Lucio. Han är världens bästa spelare men dom här matcherna har han inte varit bra, han och dom andra Brassarna vilar till dom riktiga matcherna.
Barcelona Suñol_
2006-06-21 14:20
Schubert// Jo det är ju helt klart ioch med att Henke inte är en speciellt kreativ spelare(med boll) till skillnad mot Ronnie.
En av krönikörerna på Sport jämförde Brassarna med Real Madrid i tränarens envishet att ta ut visa spelare och att det går för långsamt. kanske inte riktigt rättvist men jag är besviken på brasilien...men brassarna är alltid brassarna ;)
Barcelona Messínho
2006-06-21 14:14
Jag tycker att vi ska byta van Bommel mot Lahm. Hade varit en perfekt värvning
Barcelona Schubert
2006-06-21 13:54
Ämne: Schubert// Visst har....Ronaldinho har varit 100 ggr bättre än Henke. Han är mer än avgörande passningar. Varje gång han får bollen gör han nåt av den. Tekniken och blicken är överlägsen. Han har varit en av Brasiliens bästa i båda matcherna. Sen är det klart att man har sett honom bättre, men jmf med övriga spelare är han bra.

Edit: Visst skulle Dinho må bättre av en omgivning med den rörelse han har i Barca, men som den överlägsne spelare han är klarar han sig bra ändå. Henke har svårt att göra nåt konstruktivt på egen hand, det är uppenbart här i VM.
Barcelona Suñol_
2006-06-21 13:14
Schubert// Visst har henke varit sisådär men han har ju gjort bättre VM turneringar en denna. sen är det inte samma klass på svenska landslaget som på Barca.
Vi kan ju ta Ronaldinho som inte har uträttat något speciellt en på grund av två stationära anfallare och mindre kant spel. Är månne han en rollspelare också?
Barcelona Suñol_
2006-06-21 13:07
Phillip Lahm vore inte helt fel han har ju verkligen visat klass i VM...angående Ustari så tycker jag 10 miljoner euro är dyrt för en spelare som man aldrig hört talas om och vi har ju redan en ung målvakt i Valdes.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-21 13:01
Spanska Diario Sport meddelar nämligenatt Barca är på väg att värva den argentinske målvaktstalangen och Leo Messis polare Oscar Ustari.
Ustari spelar för närvarande i argentinska Independiente. Enligt Sport kan en eventuell övergångssumma hamna på omkring tio miljoner euro.
Victor Valdes har till och från bjudit på riktiga tavlor i Barca-buren. Nu hans plats i startelvan hotad.

jag har sett honom några matcher och är riktig bra. Han är minst lika bra som enligt mig. han va grym när jag såg honom i u21 landskamper och juniortuneringar. Sjulle va kul och se om hur han klarar spel i den bästa ligan och champions legue.

Vad tycker ni om de här då?
Barcelona La Rambla
2006-06-21 12:37
Vad vi tycker? Ungefär så här...GÄSP!
Tror knappast att Xavi är det minsta intresserad av att byta ner sig. Enligt Rijkaard och Laporta så trivs alla spelare i truppen och vill stanna kvar.

Xavi spelar i blaugrana till hösten!
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-21 12:36
Chelsea är ute efter Barcelonas landslagsmittfältaren. Det uppger den spanska tidningen Sport. Xavi påstås vara en drömspelare för José Mourinhos sedan lång tid tillbaka, som dessutom imponerat stort under VM.

Va tycker ni om detta?
Barcelona La Rambla
2006-06-21 12:28
Alla dessa rykten, det är sannerligen Silly Season.

Philipp Lahm ska tydligen enligt Marca vara prio nr 1 för Barcelona. Den tyska vänsterbacken har ju verkligen imponerat med härligt offensivt spel. Med tanke på att Sylvinho och Gio båda är över 32 år efter nästa säsong, så vill man tydligen föryngra på vänsterbacken. Lahm ska kunna spela både höger och vänster.

Ett annat rykte i dagens Sport, Chelsea har Xavi som önskespelare. Vilket lag har inte det? De kan ju drömma vidare om ny ryktet stämmer. Eftersom han hade konkurrerat ut varje alternativ de har på ett redan överbefolkat mittfält så hade de fått sälja spelare.

Det roligaste ryktet är ändå pajasen Villar Mir, han som skulle värva Messi ni vet. Nu har han gjort "klart" med Arsene Wenger. Enligt en annan kandidat, Juan Palacios, så ljuger Villar Mir. Juan Palacios tog själv kontakt med Wenger för några veckor sedan och fick blankt nej av Wenger. Idag har Wenger gått ut och dementerat att han skulle ha en uppgörelse med Villar Mir. Vi culés kan ju hoppas att den gamle gubben Villar Mir vinner valet. Han är under kontroll av den förre presidenten, Perez, så det är bara positivt för Barcelona om samma junta regerar i Real. :-)
Barcelona Schubert
2006-06-21 11:39
Intressant att se hur spelare klarar sig i andra miljöer, i VM, jmf med klubblaget. Messi, Marquez, m fl klarar sig utmärkt medan Henke har haft det svårare. Tror det beror på att Henke var en extrem rollspelare i Barca - han hade sin roll att löpa i djupled och behövde inte bidra till speluppbygnnaden. Likaså Giuly, som inte ens blev uttagen till franska truppen. När de sen ska prestera i lag som inte har råd med såna rollspelare har de betydligt svårare.

Hursomhelst, när Henke ändå varit delaktig i speluppbyggnaden i Barca har han inte varit bra; alltid valt det enklaste alternativet och dragit ner på tempot. Tror Guddy kan göra det bättre.
Barcelona Jontteee
2006-06-21 10:26
Är det nån som vet vad Jeffrey i Barcas ungdomslag har för position...??
Barcelona 19
2006-06-21 10:21
Zambrotta är ingen ''Galactico''
Barcelona La Rambla
2006-06-20 19:14
Oj oj oj vilka mål av Bojan och Dos Santos. Fy fan vad härligt. :D
Barcelona La Rambla
2006-06-20 19:12
Ämne: Här är målen från åt....Albacete väntar väl i finalen på La Romareda?

Nä, fel av mig. De slog visst Albacete.
Barcelona Juaníto
2006-06-20 19:09
Här är målen från återkomsten mot Real Madrid. Zaragoza väntar i Copa del Rey Juvenil finalen
Barcelona La Rambla
2006-06-20 19:05
Enligt Marca, hur mycket man nu kan lita på dem, så försöker Barça påverka Chivu att inte förlänga med Roma. Hans kontrakt går ut 30 juni nästa år. Det skulle innebära att han kommer som bosman till Barça till säsongen 2007/08. Roma vill minst ha 20 miljoner euro nu, något Laporta inte är beredd att betala. Men som sagt, allt detta ska nog tas med en nypa salt.
Barcelona Popescu
2006-06-20 18:03
Kommer vi aldrig värva Chivu? När löper hans kontrakt ut?
Barcelona Gredin
2006-06-20 16:29
Tack! Jag känner mig välkommen på redaktionen och hoppas att blir uppskattad här i forumet. Förhoppningsvis kommer mina krönikor att väcka intressanta diskussioner under den kommande, i sig så intressanta, säsongen. Vi hörs!!
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-20 13:59
Först och främst vill jag välkomna Alex och Viktor.

Man har diskuterat Ezquerros framtid och personligen vill jag inte ha honom i Barça nästa säsong. Tänk på att han ska vara Ronaldinhos avbytare, jag tycker inte att han är tillräckligt bra. Sälj tillbaka honom till Bilbao, ersättaren bör vara Luis Garcia. Nu vet jag inte hur mycket han skulle kosta oss, men han har själv sagt att han vill spela i Spanien nästa säsong. Får vi tillbaka honom och en högerback (Alves), ja då är jag mer än nöjd.

La Rambla//
Han är liknar ju Kluivert.
Barcelona Saforcada
2006-06-20 12:47
Undra vad Torres skulle prestera i ett lag där han inte behöver göra allt själv?
Barcelona Gauwweee.
2006-06-20 11:49
tack så mycket AlexC =) Visça España =)
Barcelona Eidur G.
2006-06-20 07:30
Innan jag sticker iväg på semester (om 20 min;)
*Välkomna Viktor, Alex.
*OBS! Casillas var kapten när Raul var på bänken, inte Puyol och Ramos är grym...lite cred. ska RM-spelarna ha;)
*Lycka till i VM Spanien
*Lycka till Gudjohnsen, ha en skön semester på Island och välkommen till Katalonien.

Ha det fint! Visca Barcelona!!!
Barcelona - FcB 20 -
2006-06-20 00:35
kolla länktipset riktig skön i slutet haha
Barcelona La Rambla
2006-06-20 00:00
Hjälten som sänkte Real i semifinalen.

Visca Giovani Dos Santos!
Barcelona Barca 1899
2006-06-19 23:53
Ett härligt barca länktips :)
Barcelona Juaníto
2006-06-19 23:50
Inga Real madrid fans här på ett tag :)
Barcelona AlexC
2006-06-19 23:44
Tack till alla som välkomnat en, det skall nog bli en trevlig tid som redaktör. Det handlar ju om att göra saker för klubben som är mer än en klubb. =)

Gauwwwwe

Du trycker Ctrl+Alt+(knappen som är för ^¨~, till vänster om Return) och trycker sedan på n ensamt så kommer det att bli såhär snyggt: ñ
Barcelona Backstrom
2006-06-19 23:39
Och välkommen Viktor Gredin (Såg nyheten först nu) - Grattis till din plats inom redaktionen! :-) Skönt med lite bekrätade nyförvärv inför säsong 06/07 äntligen! Nästan så det borde slängas upp en SF Red Silly Season artikel! ;-)
Annons: