/spanien/barcelona/forum/24426.aspx/spanien/barcelona/forum/24426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Espanyol Enrique80
2006-05-18 12:20
Stort grattis! Starkt att mala ner dom när t.ex. Ronaldinho och Deco inte var på sitt vassaste humör.

Ni är värda vinsten,dessutom hjälpte ni DIF till en mindra kvalomgång till CL.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-18 12:05
Ännu en UNDERBAR bild! :-)
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-18 11:44
Ämne: Så här dagen efter, ....
Precis, pinsamt att både Henry och Wenger skyller på offside vid 1-1 målet men inte nämner hur man själv tog ledningen. Börjar kännas lite som Mourinho(usch). Men vilken prestation vi gör, vi malde Arsenal och till sist orkade dem inte mer helt enkelt. Det är svårt att stå emot Barca i 90 min, nästintill omöjligt. Men Arsenals kontringar var riktigt farliga och dem borde avgjort matchen om det inte varit för Valdez. Dock måste en högerback värvas in. Oleguer är alltför seg och tam i närkampsspelet. Hur kunde man låta honom få markera Campbell eftersom Oleguer alltid kommer sent in i situationer. Han hänger inte med helt enkelt. Jag skulle vilja se Alves nästa säsong nu när Sevilla missat cl-kval. Då har vi en nästintill komplett lag, Messi helt ordinarie och Xavi tebax till nästa säsong. Det kan bli en lika kul säsong nästa säsong.
Gunner4ever
2006-05-18 11:43
Grattis för vinsten ni var värdiga
Atlético Rueda
2006-05-18 11:41
Stort grattis, såg illa ut ett tag men det löste sig. Fin avslutning för Henke.
Barcelona Der Afro
2006-05-18 11:41
Vilken tur att man håller på Barca. Inget annat lag har så snyggt spel och så stolt historia. Mer än en klubb? Ja!!!

Tur att vi inte har någon reklam på tröjorna. Bilderna som etsat sig fast i minnet för alltid är så mycket snyggare nu =)

Gauwweee: Visst var Deco inte så bra men vad gör det när de andra gör sitt =)
Barcelona Visca Barça
2006-05-18 11:37
HEEEERE WE GOOOOOOOOOOOOO!!!

CAMPEOOOOOOOOOOOOONE, CAMPEOOOOOOOOOONE, OLEEE OLEEE OLEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

THERE CAN BE ONLY ONE!!!!
Barcelona Gauwweee.
2006-05-18 11:32
asså deco var så sämst asså, iniesta borde ha spelat från start, han har briljerat i tidigare cl matcher, och gjorde även det igår.
Barcelona Valdés
2006-05-18 11:29
Vi är mästarnas mästare och stor matchjälte blev Belletti. Inför matchen gick jag igenom potentiella matchvinnare och Belletti fanns inte med bland de 18 första namnen.....

Även Valdés, Ronaldinho, Iniesta, Eto´o och Larsson stod för matchavgörande prestationer - i ett lag fyllt av hjältar, vilka gjort sig förtjänta av att utses till Europas bästa lag.

Giuly presterade sin kanske bästa match någonsin i Barcelonatröjan.

Och en norrman gjorde allt för att hamna i centrum. Han stod för horribla felbeslut vilka kom att påverka matchkvalitén stort.

Inför den här säsongen var jag tveksam till om vi skulle kunna upprepa fjolårets framgångar med bland annat ligaguld. Nu ser jag början på en ny epok, det här är bara början på mycket mera!!
Barcelona Gio Style
2006-05-18 11:28
Nej jag tycker att henry kan få plats i barcelonas startelva. Tänk bara: messi, eto'o och Henry på anfallet. Mittfältet skulle då bestå av Xavi, Deco och Ronaldinho.
Så lätt skulle alla stjärnor få plats i samma lag =)
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-05-18 11:22
VILKE UNDERBAR DAG.. BELLETIII + HENKEEEE DEM E BÄST I VÄRLDEN INTE ÄNS RONALDINHO GJORDE SÅ MYCKET SOM HENKE GJORDE IGÅR. jag var nära att börja bölla igår men jag viste aldrig att VAR GUD HENKE skulle avgöra matchen. sen vet inte vad jag gjorde efter Samuels mål.

NU VILL JAG BARA ATT NI LÄGGA UT BILDER FRÅN IGÅR. att jag ska spara dem på min data. och SKRIVA ut OCH ha dem i mitt rum så länge jag LEVER det var en sak smo hände i mitt som kommer aldrig glömmas.

VISCA BARCA-CATALONYA-VISCA HENKE-VISCA SAMUEL ETO.0 - VISCA BELLETI - FORZAAAAA BARCAAAAA.

jag vill ha HENRY e BARCA ingen får klaga att varför jag vill ha honom i barca!!!

BARCAAAA 2005/2006 BÄST I VÄRLD !
Barcelona Gio Style
2006-05-18 11:17
Jag e SÅ glad!!!! nu väntar man bara på att henry ska komma till oss!
Deras frispark fanns aldrig, och visst kan man avvakta med ett rött kort? alltså det skulle väl kunnat bli mål + rött?
bägge barcas mål var helt korrekta så lägg ner allt anklagande om offside...
Barcelona La Rambla
2006-05-18 11:15
Så här dagen efter, vilken underbar seger!

Har nu vevat 1-1 målet om och om igen. Arsenafans och andra anglofiler hävdar att det var offside. Bullshit, Cole står på straffpunkten som sista man i försvaret när Henke touchar bollen till Eto'o. Gränsfall? Mycket möjligt, men hur var det nu igen? När spelaren är i linje, skulle man inte fria hellre än fälla? Snälla, lägg ner gråtvalsen. Det rimmar än mer illa efter att Arsenal gör ett mål på frispark efter en helt felaktigt dömd sådan. Var det någon som nämnde ordet hyckleri?

Oavsett vilket, om OM fanns, Henry missar friläge (eller Valdés räddar), domaren Hauge blåser oss på ett regelrätt mål (vad hade det blivit för matchbild då vid 1-0?). Man kan spekulera i evighet.

Kan bara instämma med Gabriel, heder åt King_raul!

1-1 målet i länktips.
Barcelona Sóm més que un club
2006-05-18 10:40
Hejdlöst firande hela natten. Bara att glömma att sova. tutor, fyverkerier. Tidningarna slutsålda idag.Lär hålla på i dagar. Så gott....
Real Madrid King_raul
2006-05-18 10:31
Gabriel,
Det är lugnt, det går till en viss gräns.
Sen är det ren idioti att käfta emot ;)

Hoppas nu bara RM ledning kan ge oss Madridistas ett lag vi är värda, och jag är säker på att ni Culés vill ha en värdig rival.

Viva la liga!

Real Madrid Fizou
2006-05-18 10:28
Grattis till CL guldet. Kul för Barcelona och hela Spanien. Arsenal får skylla sig själva när dom backar hem så pass mycket och inte riktigt sattsar vid kontringar och hörnor. Backa hem och försvara 0-1 ledning mot Barca är självmord ;)
Spanien Tifo News
2006-05-18 10:11
Grattis all Barca älskare äntligen blev det seger IGEN kul ! Tifo support Butiken har fått in en speciel väst från Barcelona denna väst finns endast för Personal som jobbar i klubben den går att vända ut och in blå röd med klubbmärke på båda sidor "tryckt märke" ligger i orginal plats förpackningn .size L västen kostar 100 euro dessa kan du inte köpa i butiken är vara mycket attraktiv även nere i Barcelona enligt min källa som har jobbat för klubben Ring 0762460021 addres lillanygatan.9 öppet 12-18 vardagar lör 12-16 har annars bara halsduk 150 kr med barca inne + boxios nois tshirt large 20 års tröja 199 kr
Sevilla larsbw
2006-05-18 09:58
Från en Europamästare till en annan: STORT GRATTIS! Vi ses i Supercupen.
Barcelona Catalunya
2006-05-18 09:43
Håll med om att man aldrig blev riktigt orolig trots underläge. Det känns alltid som det ska mycket till för att Blaugrana inte ska göra mål i en macth. Vilken offensiv! Sen när vi leder med 2-1 så har vi fyra forwards inne och ändå skapar inte Arsenal en chans. Vi håller i bollen konstant i slutet. Underbart!!!
Real Madrid unger_25
2006-05-18 09:40
Snälla henke stanna 2 år till. det skulle betyda mycket för svenska fotboll.
Barcelona Tompa
2006-05-18 09:15
Siempre_Madridista:
"Efter en sån kväll lider jag med Asenal, efter att de hade ägt matchen i 76 minuter, så förlorar de på 5 minuter, helt orättvis resultat, Arsenal med 10 män kämpade av matchen, mot 11 Barca divor som trodde att de hade matchen innan den inte ens börjat... "

Ja, ja det är inte lätt och hålla på ett lag som inte vunnit något på tre säsonger samtidigt som Barca vinner både ligan och C.L samma säsong. Något de helvita inte lyckats med sedan 1958...
Barcelona PepS
2006-05-18 09:10
Oj oj oj, vilken matctch säger jag bara! Henke, vilken lirare - helt otroligt underbart att se honom!!!
Är de ngn som har lite blider, filmer, wallpapers eller liknande från matchen o9ch firandet efter slutsignalen!

Nu känns de riktigt, riktigt bra!!

Visca Barça!
Visca Catalunya!
Barcelona Tompa
2006-05-18 09:09
Oerhört kul med för Henke att få avsluta karriären i Barca med Champions league seger. Gjorde f.ö ett lysande inhopp igår.

Vet inte hur ni andra kännde det, själv tyckte jag det känndes riktigt tungt i mitten av andra halvlek. Kändes som det inte var vår dag helt enkelt. Men så gjorde Etóo 1-1 och så Beletti (av alla spelare) 2-1 och efter det vat det inget snack om saken. Vrålet hos mig när Etóo gjprde 1-1 hördes nog över hela gatan... Terje Hauge gjorde emellertid en riktigt svag domarinsats men det drabbade båda lagen.

Barcelona Cule-10
2006-05-18 09:08
TOOOUUUUT EL CAAAAAAAAAAAMP!!
Barcelona Tompa
2006-05-18 09:01
Fullständigt underbart, vi vann även om det satt långt inne. Nu har vi i alla fall 2 C.L titlar!

Barca, världens bästa lag 2006, sen må Chelsea, Milan fans mfl säga vad de vill.
Real Madrid -Miklo-
2006-05-18 08:53
Grattis!
Pelada
2006-05-18 08:30
Vad ska man säga? Fullständigt fantastisk kväll. Jag kan förstå Arsenalspelarnas och supportrarnas frustration, Arsenal spelade bra. Men även om Eto'o var offside när han gjorde 1-1 så går det inte att göra någonting nu. För i så fall skulle jag vilja ändra på domslutet när Lehmann åkte ut. Förstår mig inte på UEFAs tänk, tycker det finns flera domare som är bättre än Hauge. Och såg man efter Chelsea - Barça såg man att han gjorde allt för att få huvudrollen, så också i denna matchen...

Jag förstår allt utom två saker. Henrys kommentar att domaren inte ville att Arsenal skulle vinna. Hauge gjorde ingen bra match, men han dömde verkligen inte åt något utav lagen.

Och sen förstår jag inte hur Belletti kunde avgöra. Belletti av alla spelare, som varit så sågad här gjorde ett klockrent inhopp, precis som Henrik Larsson (vilken avslutning på karriären förresten).

Nu är det bara glädje som sprudar i hela kroppen.

Visca Barça!

Visca Catalunya!

Visca Larsson!

Visca Belletti!
Ginger
2006-05-18 07:41
Grattis till CL segern.....vi möts väll i den moraliska finalen nästa år, förhoppningsvis utan nyförvärv typ: Carlos...

Come on Chelsea.....
Barcelona Gabriel
2006-05-18 03:57
Innan jag säger Bona Nit så måste jag bara visa er alla detta..

Lasse Anrell = Nisse och tönt. Haha vad fan är det han strävar efter egentligen? Att ens jämföra ishockey med fotboll är så sjukt naivt då alla vet att fotbollen är sportens kung. Ännu sjukare är det att jämföra en Ishockey vm match med en champions league final. Jämföra tittarna, det bevisar kanske nått i Sverige men i resterande delarna av världen då? SMART! Karln skämmer ut sig totalt, men jag är för glad för att bli frustrerad. Jag bara skrattar. Hahaha vilken jävla NISSE!

By the way - riktigt snygg bild på honom också. Ger verkligen ordet tönt en y mening "en bild säger mer än tusen ord!" HAHAHA :D

VISCA EL Barça!
Barcelona Gabriel
2006-05-18 03:36
Hola amics :-)

Jag har lugnat ner mig något radikalt efter matchen. Detta är lätt den bästa dagen i hela mitt 18-åriga långa liv. När Eto'o och Belletti dundrade in målen så blev jag så glad att jag på fullaste allvar faktiskt började storgråta, verkligen lipa som en liten bäbis med ett knallrött ansikte, det kändes skönt att fira med pappa då som vet hur det känns - om någon så kan han dela min glädje minst lika mycket. Detta mina vänner, för ni är alla mina vänner ikväll, är det absolut största som har hänt mig utan överdrift. Denna historiska dagen kommer alltid finnas kvar på min näthinna, detta är bara så fucking jävla beautiful att varje fotbollsfan i hela världen bör få känna den smak som jag fått känna ikväll - jag har tappat oskulden i champions league vinster och det är en bättre känsla än den dagan då jag tappade min riktiga oskuld :D

* Gracias Laporta!
* Gracias Rijkaard!
* Gracias El Rey Juan Carlos!
* Gracias Henk Ten Cate
* Gracias a tot el equipo
* Belletti - jag älskar dig som fan, jag lovar om du vill så kysser jag dig! Du får utan tvekan nytt kontrakt om jag bestämmer!
* Jag älskar alla ikväll. Jag älskar tom Mourinho så glad som jag är :-D

Måste ge en fet elogé till alla utomstående fans som kommer in hit en kväll som denna och gratulerar oss, specielt los madridistas. Jag vet själv hur svårt det måste vara att släppa stoltheten så långt att man gratulerar sina bittraste rivaler, det krävs något speciellt för att klara av det. Speciellt tack till King_raul - mannen du har respekt från mig från och med idag.

Till sist - aneldningen att jag väntar med detta ända tills halv 4 är för att jag varit alltför "hög av extas" för att kunna skriva något alls. Dessutom kollade jag på matchen ytterligare en gång. Jag får helt ärligt glädjetårar av bilderna när Puyol lufter bucklan. Det är för detta vi lever mis amics.

Jag kommer garenterat att ha den skönaste godnattsömnen i mitt liv ikväll. Vi hörs imon mina kära vänner. Har aldrig varit stoltare i mitt liv än vad jag är nu

(L) 2006-05-17 (L) - Un dia para recordar como el dia mas orgullosa y importante de mi vida. un dia para los blaugranas, para los culés y para todos los que viven en azul o roja. I Love You All!

Visca el Barça i Visca Catalunya. YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES! :D

MVH/ Gabriel :-D
Annons: