/spanien/barcelona/forum/24423.aspx/spanien/barcelona/forum/24423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-18 19:50
Altså Henrik Larson har blivit en riktig legend efter igår. Inte bara i Sverige men i världen. Britterna hyllar honom nästan mer än vad svenskarna gär.
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:44
La Rambla//

Nej men eftersom du riktar det mot mig så... Ja skitsamma vi skippar det. Ni var bra, vi var bra men dommaren sög o man måste även ha tur för att vinna.

2006-05-18 19:44
Sir RP 7

Jag försökte inte övertyga tig. Hur ska man bevisa en sak som att Ronaldinho hade avgjort matchen genom mirakel?

Jag menar att Ronaldinho är mannen som Tänder extra och gör det omöjliga när det gäller som mest och att Titi inte klarar den högsta pressen. Titi viker sig tyvärr i de största matcherna och det är därför han aldrig har blivit "bäst i världen". Saken är den att han måste ha sett matchen som en personlig kamp mellan honom och Ronaldinho om rollen som "Världens bästa spelare". Även Etó'o för den delen.

Jag tyckte att Arsenal stod upp mycket bra igår och hade varit värdiga vinnare om de vann också. Dock hade det varit totalt tragiskt för mig som culé. (visste inte vad jag skulle ta mig till när vi låg under). Så synd bara att de tappar ansiktet genom att klaga. Kan inte föreställa mig att Dinho skulle göra såna kommentarer om han blev förloraren.

Visca el Barça, bäst i världen utan tvekan!
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:39
Ämne: La Rambla//

Du tr....
För 50:e-11:e gången jag påstår inte att det är du som hävdat det. :-)
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:37
La Rambla//

Du tror på allvar att det bara är svensk media gör det? All världens media gör det o väldigt många vanliga svenssons som är intresserade av fotboll köper allt med hull o hår. T ex de som bara läser blaskor som Aftonbladet, The Sun, Marca o liknande tidningar över hela världen.
Man kan se det tydligt på fenomenet Beckham t ex.

Jag säger inte att han gav er mer fördel än oss i de avgörande situationer. jag säger bara att han var allmänt dålig åt BÅDA HÅLL för 5-11 gången.

Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:29
Sir RP 7

Du som svensk bryr dig för mycket om vad svensk media sysslar med, kommenterar osv. Spelarna själva läser inte ens det ju. Du skapar dig en bild utav vad du läser här i Sverige och bedömmer utifrån det huruvida du tycker att Ronaldinho är upphaussad, att de klankar ner på vissa spelare osv.

Nåja, vi kan älta i alla evighet. Men när man läser inlägg från gooners att Hauge gav Barcelona fördel när han visade ut Lehman, att Oleguer och någon till borde ha fått rött kort, 1-1 var offside (hur kan man ens som gooner beklaga sig över det, när 1-0 målet kommer efter en solklar filmning?) så är det bara att lägga ner all form av sakligt diskuterande. Bara onödigt att lägga ner energi.

Vi vann, jag är jävligt glad över det och tycker vi förtjänar det. Likväl som jag hade tyckt att Arsenal hade förtjänat det även om det hade känts surt och bittert.
Barcelona xavihernandez
2006-05-18 19:22
Inför tröjorna nästa säsong, de flesta av er vet det nog redan men tänkte att det är lika bra att säga det iallfall!
Nu är det officiellt att det inte blir någon reklam på tröjorna nästa år!

visca el barça
Barcelona Patrik
2006-05-18 19:21
Younies

Du ska nog inte ta det för allvarligt. Vi vet alla att tidningarna tänjer på sanningen och citerar till sin fördel. Han menade nog inget illa.

Btw är det någon som har längre klipp med målen? FCB.DKs filmklipp är tråkigt korta.
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:21
La Rambla//

Nej varför skulle de?! Men de är inte mindre upphaussade för det. Själv blir jag ibland förbannad när man bajspratar upp Henry o även andra spelare då ibland blir för löjligt. TV4 är experter på detta o även matchkommentatorerna på C+ är för patetiska mellan varven.

nej jag menar inte att ni ska tokanfalla då så mycket tid återstår men åtminstone jag trodde att ni skulle skapa betydligt mer o speciellt med 1 man mer. Men visst ofta blir det väldigt trångt o svårt. trots allt möttes de 2 bästa lagen i turneringen så helt ologiskt är det ju inte.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-18 19:19
Beautiful_ Barça//

Det är väl egentligen inte att klanka ner så mycket på dessa herrar? Det han menade väl var att Larsson var det stora skillnaden, inte Ronaldinho eller Eto'o.
Barcelona II Barça II
2006-05-18 19:19
Klockan 00.00 vissas reprisen(CL finalen) på EuroSport. Missa inte den! Jag tror att Belletti avgör, vad tror ni ;-)?
Barcelona Younies
2006-05-18 19:18
Förstå och främst så är jag arg över Henrys kommentarer. Jag börjar förstå vad Mourinho menade har han sagt. Att vi i Mourinhos ögon och tydligen nu i Henrys ögon har domarna på vår sida. Sen går han och säger att han inte såg nåt av Ronaldinho och Etoo. Vad fan är det där för en vän när han öppet pratar skit om sina vänner. Ronaldinho och Etoo hade bollen väldigt mkt igår så jag vet inte vad han pratar om. Jag var ett stort fan av Henry innan finalen och ville att han så gärna skulle komma till oss. Glöm honom säger jag bara. Vi behöver inte han. Vi har resan Ronaldinho, vår afrikanska lejon och underbanret från Argentina. Och sen att man tar och skäller på domarn är helt jävla sjukt!
Vare nåt lag som borde bli upprörd över domarn beslut så bör det vara Barca. Det borde vara utlägesutvisning och 1-0. Men men vad gör det. Nu när vi är världens bästa lag. Det är bara avundsjuka från resten av Europa gentemot Barca. Dom kan bara inte inse reality. Att Barca är överlägset bästa lag. Och glöm Alves. han gick ut idag i pressen och sa att han vill till L-Pool. Vi har fan Belleti. Lär han ta lite defensiv arbete så är han bättre än Alves
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:15
Sir RP 7

En seriös fråga. Tror du på fullaste allvar att Barcelona, Ronaldinho, Etoo mfl. och staden Barcelona bryr sig ett jota om vad som skrivs om dem i Sverige? Om hur de är upphaussade osv.

Nej, jag menar inte att ni skulle tokanfalla när ni gör 1-0. Jag försökte förklara att det inte är så lätt att dominera totalt, även om Barcelona gjorde det för de hade ju bollen i stort sett hela tiden, men det är inte så lätt att få in bollen i mål när ett lag ligger så på försvar trots att man är en man mer på plan. Skulle man tokanfalla och helt strunta i Arsenals livsfarliga kontringar, 2-0 och matchen i stort sett är död för Barcelona.
Barcelona Patrik
2006-05-18 19:13
Sir RP 7

Okej att du hade valt 0-1 istället för utvisning nu i efterhand, men jag tror nog ingen skulle valt det just vid situationen om de fick välja.

Mina arsenal-vänner var alla eniga om att de hellre tog en utvisning än ett mål i baken.
Spanien Sir RP 7
Beatiful_Barca//

Herregud alltså! Ja du har verkligen överygat mig...Jisses...

Barcelona xavihernandez
"Ronaldinho är upphaussad överallt."

antar att du aldrig sett killen live, men det skall jag tala om för dig, då förstår man varför. finns inget att orda om
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:11
La Rambla//

Ronaldinho är upphaussad överallt. Svt o TV4 propagerar hela tiden. I studion var det propaganda. Tidningarna gör det också. Fast det gäller alla spelare som är i ropet så att säga.

Det jag säger ju. hade ni fått 1-0 o 11 mot 11 o vi hade hade tvingats anfalla än mer så hade ni också skapat betydligt mer o det hade blivit en bättre o roligare match.
Du menar väl inte att v INTE ska lägga oss i knäet när vi blir en man mindre o sen dessutom gör 1-0? Ska vi tokanfalla kanske...

2006-05-18 19:11
Sir RP 7

OK, då kan jag försöka svara på din fråga. Igår krävdes inget mirakel. Hade det däremot stått 1-0 till Arsenal med 5 min kvar så hade du nog fått se ett mirakelmål ;)
Barcelona xavihernandez
2006-05-18 19:10
Sir RP 7//
har inte sagt att du sagt det, men påstå då inte att barca tror att dom varit så mycket bättre, när det i självaverket är tvärtom !

barcelona_10//
kan du vänligen försöka länka om bilden ? står att den tagigts bort :/

Visca el Barça
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:10
II Barça II

Korrekt. Han hade åtminstone inte gjort fel. Sen är det som alltid en bedömningsfråga. Hur grov äre förseelsen osv.
Barcelona II Barça II
2006-05-18 19:08
Om jag har förstått regeln rätt, så borde domaren dömt mål och rött kort till Lehman.
Eller?
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:07
Beautiful_Barca//

Om nu Henry aldrig presterar när det gäller o Ronaldinho bara gör mirakelmål när det gäller så undrar jag varför han inte utträttade nåt sånt igår då det uppenbarligen gällde en hel del?

Barcelona barcelona_10
2006-05-18 19:07
Ett snyggt barca wallpaper: http://img89.imageshack.us/img89/8958/walllm9ca.jpg
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:05
Sir RP 7

Upphaussad av vem? Av Aftonbladet kanske? Skulle det vara Barcelonas fel? Knappast va.

Skulle vilja hävda att Barcelona skapade ganska så bra tom före utvisningen. De kom i våg efter våg, 40-meters projektiler av Edmilson, Marquez och Deco på fötterna på både Etoo och Guily. Du kan ju föreställa dig vad de hade kunnat skapa OM Arsenal inte lagt sig i knäet på sin målvakt om det blivit 1-0 och Arsenal hade behövt jaga mål. Det min vän lär vi aldrig få veta.

Edit: Nej, ursäkta. Påstår inte att du hävdat något om mötet mot Chelsea. Försökte bara förklara hur tongångarna gick från moståndare. Det var samma tjat efter Milanmatchen. Full kontroll där också. Visst, ett avblåst mål av Sheva. Eller rättare sagt, domaren blåste långt innan målet.

Försökte bara förklara att det börjar bli trist att läsa sånt.
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:04
La Rambla//

Jag håller med angående ditt resonmang Chelski-Barca. Var skriver jag motsatsen?
Jag skriver ingenting om det mötet. Ellr?

2006-05-18 19:01
Sådana här dommar-diskussioner händer ju alltid efter viktiga matcher. Egentligen är det bara att hålla käften och ta det som en man. Dommare kommer alltid att göra fel. Målet är ju att det inte ska bli helt orättvist lag som vinner i slutändan och det blev det inte.

Är det någon annan än mig som hejar på Argentina i år (efter Sverige). Vill bara se Messi göra stordåd i VM.
Barcelona hammabarça
2006-05-18 19:01
Höjdpunkter från finalen igår!
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:00
Sir RP 7

Ok, jag ska försöka förklara det lite bättre i korta ordalag.

Efter Chelsea-mötet är det enda man får höra ifrån Chelseahåll att Hauge avgjorde matchen till Barcelonas fördel. Det är så lågt att det finns inte. Vad hade Chelsea innan den utvisningen på del Horno? Nada! De kom in i andra halvlek, taggade till tusen och antagligen jävligt förbannade vilket man kan förstå. Visst de skapade några halvchanser och fick in ett turmål på en frispark som Motta styrde i mål. Barcelona kontrollerade matchen både före och efter utvisningen. Men då kommer vi till det lustiga. I returmötet på Camp Nou hade de sin chans att visa att de är så mycket bättre som de själva hävdar. Vad händer? De får ju för fan knappt låna bollen och Barcelona har ännu en gång full kontroll på matchen. Det enda Chelsea gör är att lägga sig lågt med alla bakom boll och vänta på misstag. Vad ska de skylla på där? Nu var de 11 på plan men lyckas knappt vaska fram en målchans värd namnet. Ronaldinho äger Terry och låter honom tugga gräs och gör ett snyggt mål. Chelsea får en gåva av domaren i slutet och Lampard lägger in straffen. Vad får man höra i eftersnacket, jo, Barca kan inte slå oss med 11 mot 11.

Att de blev helt utmanövrerade av Rijkaard vill de inte kännas vid. :-)
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 18:58
xavihenandez//

Var skriver jag fusk? Jag har redan skrivit att dommaren sög ÅT BÅDA HÅLL. Trtots att vi är en man mindre står vi upp grymt bra o matchen är jämn hela tiden.

2006-05-18 18:57
Riquelme - el mago
Henry:
“I am not a woman, so I will stay on my feet.” “It is a different game defending against me after a booking.” “Everyone was talking about Ronaldinho before the game. I didn't see him today and I didn't see Eto'o.” .........

Han kommer troligen gå ut och säga att såna saker händer i stundens hetta, men det är ändå dåligt. Han lyfter sig själv till skyarna i princip, medan han trycker ner Etó'o och Ronaldinho. Jag trodde att de tre var goda vänner.

Kanske "Goda-Vänner-Rivalitet"?
Annons: