/spanien/barcelona/forum/24422.aspx/spanien/barcelona/forum/24422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2006-05-20 20:07
Jag är fortfarnade säker på att om vi hade fått 1-0 istället för en utvisning så hade vi spelat Barceonastyle, och då finns det absolut inget lag i världen som kommer i närheten av det, framför allt inte Arsenal.
Barcelona hammabarça
2006-05-20 20:06
Lägger upp länken igen till guld festen på Camp Nou.
Spanien Flying Freddie-Arsenal
2006-05-20 20:00
Bojan Krkic Perez//

ehh, ok. det förklarar ju saken. not.

iaf, ska bli kul att se lite ungtuppar i kvällens la liga match..
Barcelona GLB
2006-05-20 19:55
hej...
det var nån som la ut en torrent på cl-finalen.. kan inte hitta den.

har nån lust att lägga ut den igen?
Barcelona xavihernandez
2006-05-20 19:55
ingen som vet hur det ligger till med om det kommer att komma Barca TV till sverige ?
vore tacksam för svar!
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-20 19:54
Flying Freddie-Arsenal //

Jag är en pionjär i svenska akademin. Ville du något förresten? Enbent pole är en Denilson. Pionjär, ser du väl.
2006-05-20 19:53
Dos Santos spelar varken i B eller C, men de beror inte på att han inte är tillräckligt bra utan de beror på att han fortfarande efter 5 år i landet inte har EU pass. Men det är på väg att fixas och då är de tänkt att han ska ta plats i B-laget (ev. nästa säsong).

Orsaken kan också vara att alla spelare i klubben som varken är inskrivna i B eller C (alltså utanför spanska ligasystemet) får inte spela ligamatcher med A-laget.
Spanien Flying Freddie-Arsenal
2006-05-20 19:52
Bojan Krkic Perez//

en enbent pole? betyder vad? och hur stavar du till hjärna?
Barcelona AlexC
2006-05-20 19:47
Jag är iofs inte helt säker på att det inte är till matchtruppen som det är max 3 st som gäller.

Jag har dock inte hört något om ändringen som gjort att det blivit 3 st i hela truppen.

Oavsett vad som gäller så är anledningen till att t.ex. Dos Santos inte är uttagen till Bilbaomatchen att B-laget har en intensiv period just nu, enligt inför-rapporten.
2006-05-20 19:44
Ronaldinho krossar Denilson totalt vad gäller teknik. Denilson är bara en enbent pole utan gärna som bara springer runt med bollen. Antieffektivitetens ansikte.

Ronaldinho är den mest tekniskt - begåvade och kompletta spelare i världen.
Barcelona La Rambla
2006-05-20 19:34
Jag är inte så säker på det. Tror inte du får blanda 3 icke-EU i truppen ens. Men är dock inte säker.

Spelar dos Santos i B-laget den här helgen då?

Nu ska visst Arsene "sour grapes" Wenger visst värva Eto'o. Payback time kanske? Ho ho...
Barcelona AlexC
2006-05-20 19:27
La Rambla

Det är 3 icke EU-spelare till truppen som tas ut till match, och då varken Ronnie eller Marquez är uttagen så hade där varit en öppning för Dos Santos.

Men nu var anledningen att B-laget hade match, enligt inför-rapporten.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-20 18:57
Det aktuella hindret som Dos Santos har är ju som Rambla säger att han saknar EU pass, därför skulle han inte kunna delta i matchen även om han skulle viljat.

Men vi kan ju hoppas på att vi får se honom någonting nästa säsong om Marquez får sitt EU pass.
Barcelona La Rambla
2006-05-20 18:46
AlexC

Vilket är inte riktigt sanningen? Att dos Santos ej har ett EU-pass? För så vitt jag vet så har han ej det och kan då ej ingån i A-truppen eftersom 3 spelare utan redan är registrerade. Jag har inte nämnt något om B-laget.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-20 18:43
Förstår inte hur det finns dom som kan påstå att Ronaldinho har sämre teknik än Denilson.

Teknik är ju allt som har med en fotboll att göra, inte bara dribblingar. Ronaldinho behärskar det mycket bättre och på ett effektivare sätt än egot Denilson. Att smeka fram en passning är väl också teknik?
Barcelona AlexC
2006-05-20 18:37
Inte riktigt sanningen, La Rambla :)

B-laget har en viktig match och därför är många därifrån inte uttagna till A-lagets match.
Barcelona La Rambla
2006-05-20 18:26
Qno

Han har inget EU-pass ännu, därför.

Joaquin_Betis

Ok, hur ska vi lösa den här tvisten då. Vem har bäst teknik. Ska vi göra som i simhopp och konståkning. Visa en poängskylt för olika saker de utför. Varför bara inte inse att det är en fråga om tycke? Hur ska du bevisa att Denilson har bärttre och Gaucho har sämre. Har du varit med båda spelarnas under deras uppväxt och följt dem i allt de tar sig för på en fotbollsplan? Diskussionen är meningslös.
Barcelona Tiago
2006-05-20 18:25
Qno

ja jag funderade med på det:S
han kanske e rädd att han ska briljera och så kmr ett annat lag och knycker han:P
Barcelona Qno
2006-05-20 18:20
Vet inte om någon innan mig frågat detta, har inte läst, men jag frågar ändå:

Nån som vet varför inte Riijkard tar ut Dos Santos till matchen om vi ändå tar med en massa c-lags spelare?????
Barcelona AlexC
2006-05-20 18:17
Tiago

Precis samma som finns postad längre ner :-)
Barcelona Tiago
2006-05-20 18:12
haha oj såg inte det sry men jag lägger upp länken ändå för dom som vill:P
Barcelona Joaquin_Betis
2006-05-20 17:59
Beautiful Barca//

Du kan inte på allvar mena att Ronaldinho har lika bra teknik som Denilson?

Vet du ens vem Denilson *il Magico* är?
Barcelona Tompa
2006-05-20 17:54
Giuly tycker jag ska stanna kvar. Giuly tycker jag har (många gånger) fått oförtjänt dålig kritik här inne. Han har slitit som ett djur under C.L matcherna i vår och verkligen visat ett stort hjärta. Som back-up till Messi duger han definitivt.
Barcelona Ronigoo10
2006-05-20 17:51
Hej grabbar ville fråga om nån vet nån hemsida man kan läsa vad det har hänt med juve.Men vet nån om barca har en låt som laget har gjort.
Barcelona Tompa
2006-05-20 17:48
"Om domaren istället dömt 1-0 till Barcelona istället för att visa ut SuperJens hade Arsenal vnnit. Helt övertygad."

Håller verkligen med om att det var ett komiskt inlägg från en av många, många synnerligen bittra förlorare. Personligen hade jag mycket hellre valt att målet blivit godkänt...

Barcelona Kamelen
2006-05-20 17:19
Se länktips. För jävla roligt =)
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 17:17
Barcelona klättrar på listan. Milan som alltid kommer 1-2 i ligan och vanligtvis minst semi i CL leder inte oväntat.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-20 17:15
Människor, vet någon hur man kan få tag på Barca TV?
Vill så jädra mycket ha den kanalen.
Dem visar så många häftiga program om spelare och Canteran.
Om man inte kan få tag på den kanalen vet någon om den kommer till Sverige inom en snar framtid?
Barcelona Kamelen
2006-05-20 17:11
Skall bli riktigt intressant att se vilka spelare Barca kommer att jaga i sommar då man har en rejäl kassa efter årets säsong.
Barcelona Younies
2006-05-20 17:10
Jag tror inte Rijkaard har tänkt på Ronaldo. Men personligen så tror jag inte det finns nån anfallare i världen som skulle sitta lika fint i Barca som Ronaldo skulle göra. Jag vill inte ens tänka på hur många mål Ronaldo skulle kunnat göra om han hade Ronaldinho bakom sig.
Annons: