/spanien/barcelona/forum/2442.aspx/spanien/barcelona/forum/2442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2015-05-26 22:19
Kom att tänka på den bredd på mittfältet som Barca har, mycket stabilt. Ingen som direkt sticker utan alla tillgängliga ligger på en tillräckligt hög nivå. Behöver Busquets vila så är det bara för Mascherano att ta den platsen som många ggr gör det bättre. Iniesta byts ut, in med Xavi. Vilas Rakitic så ersätts han med Rafinha. Är väl bara, "kommer inte på namnet just nu", som håller en lägre nivå än de andra.

Någon med "inside information" som vet ifall Gundogan verkligen är på gång in eller om det bara är silly season rykten?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona koeman92
2015-05-26 22:12
Sport hävdar att Benítez är klar för Real och kommer att presenteras nästa vecka
Barcelona Shanghai
2015-05-26 22:10
Precis som majoriteten av supportrarna här, så längtar man tills denna ledningen sparkas och aldrig mer förknippas med FC Barcelona. Man har brutit så många traditioner. Det värsta var när de skrev avtal med Qatar som alla vet att de finansierar terrorister. Skamligt faktiskt. Hoppas i alla fall att den nya ledningen bryter kontraktet med Qatar och fixar en annan sponsor. Jag vet att de får deg av Qatar, men aldrig att ha terrorister som sponsor.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-26 22:10
Haha Real? Seriöst hur desperata får man lov att bli?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-05-26 22:04
Mundo Deportivo hävdar att Real lagt bud på Aguero 90 miljoner euro..
Barcelona enkos
2015-05-26 21:14
West Ham fick en gratis biljett till EL för sin fair play
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-26 21:05
Pogba, Pogba.

Jag är inte glad att han kopplas till oss. Tycker inte att han har övertygat mig än. Hade samma känsla för Neymar när klubben värvade honom. Under samma sommar var det FIFA Confederations Cup och då övertygade han mig. Minns att han var riktig bra när de möte lag som Italien b.l.a...

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-26 21:01
Hur är det med Suarez?

Vad är det som händer?

Trodde att det var liten känning bra. Det var tydligen mer än så.

Minns sist Alba fick som känning, då var han borta exakt två veckor.

Hur länge har Suarez varit borta nu???
Barcelona dinho the artist
2015-05-26 20:57
Känns onekligen som om något är på g. Enda vettiga är väl Pogba. Att något annat (Pedro?) skulle vara på tapeten har jag svårt att tro.
Barcelona 11-9-10
2015-05-26 20:55
Sen får man absolut inte glömma koeman
Barcelona 11-9-10
2015-05-26 20:54
Maldini puyol Nesta ayala hierro är historiens bästa försvarare enligt mig dock Maldini anledningen jag ens börja titta på fotboll Puyol anledningen till att jag älskar Barcelona
Barcelona Coach Pep.
2015-05-26 20:45
@Vampíro:

Känns som att du baserar din underskattning av Terry mest på bias. Jag gillar inte heller Chelsea, men det är oschysst att bedöma en mittback på samma sätt som man dömer en mittfältare och säga att Terry är "ensidig" bara för att han brister speltekniskt (?). Det är som att säga att Trezeguet var överskattad eftersom han sög utanför boxen. Att vara "ensidig" i Terrys fall är ju bra då han gör det han ska göra jävligt bra, och behöver inte vara bättre på mer än det.

Håller dock med om att Walter Samuel var bättre när det begav sig. Den mittbacken jag rankar högst under min tid är Thiago Silva, som i stort sett saknar svagheter samtidigt som hans försvarsspel både högt och lågt i plan är av världsklass-kaliber.

Nesta är väl den bästa som jag upplevt ur ren försvarsmässig aspekt, fast han var också bra speltekniskt för sin tid.

Rent generellt så suger mittbackar idag och är mesar jämfört med de forna giganterna.
Barcelona Zyzz
2015-05-26 20:40
@NoGo™:

Ja men tänk om han missar båda. Det är inte heller optimalt att han har så långt speluppehåll som det har blivit nu. Han tappar formen och matchtempot.
Barcelona Yellow cake
2015-05-26 20:38
Apropå bra backar tycker jag Pique är ju rätt grym också.

Men man blir nog lite färgad om man följer ett lag. Jag tycker ju t.ex Bravo är topp 3 världens bästa målvakt just nu. Hade en kompis som såg alla Liverpools matcher. Lyssnade man på honom så lät det som att Liverpool hade de bästa spelarna på varje position. När Masche spelade där var han världens bästa def. mittfältare. När han lämnade var det helt plötsligt Lucas. Gerrard var världens bästa mittfältare. Torres bästa forwarden. Reina bästa målvakten och Hyypiä bästa mittbacken..och sådär höll det på.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-26 20:17
Lion24

Du har svaret på frågan i länktips.
Barcelona Lion24
2015-05-26 20:01
För att fylla på Terry-Puyol argumentet så tycker jag att det är en svår jämförelse. Man måste tänka på hur båda spelarenas lag har spelat. Puyi har i hela sitt liv spelat en riskfylld fotboll med en enorm hög backlinje. Terry har allt som oftast spelat en mer defensiv organiserad fotboll. En mittback som får försvara sig mer blir konstigt nog bättre. Ett exempel såg vi med Argentina under VM. Den svaga länken var backlinjen men otroligt nog så släppte man inte in ett mål under hela slutspelsrundan på 90 minuter. Det enda man släppte in var ju Götzes mål. Då hade man spelare som Rojo och Demiciheles i startelvan, men även Basanta och Federico Fernandez spelade någon match.

Ett annat exempel är Dante som var hur bra som helst under Heynckes men som verkligen har tappat det under Pep i och med Peps extremt höga backlinje. Puyi klarade av den höga backlinjen alldeles galant, skulle Terry göra det? Vi vet alltså att Puyi klarade den höga backlinjen och skulle med all säkerhet klara den låga backlinjen men hur hade det sett ut med en Terry i ett lag som har en extremt hög backlinje? Det är snarare frågan.
Barcelona Ali G
2015-05-26 19:05
Eftersom mittfältet är vår svaga länk så tycker jag vi borde köpa Pogba även om han är dyr, han är komplett och skulle dominera mittfältet under många år framöver. Gundogan är ju en annan favorit som är väldigt lik Xavi, han skulle kunna rotera med Rakitic. Högerbacks platsen ser jag ingen som skulle kunna göra de lika bra som Alves, möjligtvis Darmian men har inte bra koll på honom.
Barcelona wallmannen
2015-05-26 19:04
Jurgen Kohler var en riktigt bra mittback. Ja, jag är en old timer..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-05-26 18:55
Vampíro

Agree to disagree, helt enkelt. Självklart ska R. Carlos vara bland mina ytterbackar också. Glömde honom.
Vilka värvningar ser ni helst att Barca genomför (därav realistiska värvningar) i sommar? Tänk på att spelaren inte kan ansluta direkt osv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-26 18:53
Terry är en duktig mittback och kanske en av de absolut bästa när det kommer till boxspelet och det låga försvarsspelet. Att jämföra honom med Puyol tycker jag däremot inte håller. Puyol var under många år fullständigt komplett som mittback. Trots sin längd förlorade han knappt en nickduell, han var tillräckligt snabb, oerhört stark och hade en fantastisk timing i sina brytningar. Puyols teknik och passningsfot är även den grovt underskattad, självklart ser den sämre ut med alla trollkarlar i Barca men man får inte glömma att det krävs snabba fötter för att spela upp bollen hos oss, och det oavsett om man blir satt under press eller ej. Terry är betydligt mer begränsad som mittback, även om jag inte tycker man ska förminska engelsmannens kvaliteter och betydelse för Chelsea bara för att man tycker att Puyol är en bättre försvarare.
Barcelona Vampíro
2015-05-26 18:49
Walter Samuel är flera klasser bättre än Terry. Ett helt random namn som jag nyss kom på men faktum kvarstår, Terry är en otroligt ensidig och medioker spelare. Att han rankas högt i Premier League säger mig exakt ingenting. När det gäller ytterbackar lyfter jag själklart fram Cafú och Roberto Carlos. Annars har vi spelare som Lizarazu och Zambrotta som ansågs vara bland de första "moderna" ytterbackarna.
Barcelona Vampíro
2015-05-26 18:40
Terry? Huh? Han är inte ens nära för mig. Man såg hur ensidig han är som spelare så fort tränare som AVB och Benitez började lira utan skyttegrav. Terry räcker endast till Mourinhos ultralåga backlinje där han ska nicka bort och rensa upp på läktaren. Förutom det så är han en väldigt average fotbollsspelare. Kan nämna runt 50 mittbackar som är bättre än honom. Usch den att jag fullständigt avskyr honom är en annan femma, kanske.
2015-05-26 18:35
Barcelonito
Trist med översittarattityden i inläggen,eller så överreagerar jag. Jag är 23. Av de nämnda nedanför är väl Nesta, thuram, lucio samt cannavaro de jag sett mest. Jag älskade verkligen Nesta och den elegans han utstrålade. Lucio har jag alltid ogillat å det grövsta.

Puyi är fortfarande en av mina absoluta favoritspelare och jag avgudade honom på planen. Men nej, jag tyckte inte han var bättre än Terry.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-26 18:23
Att jag inte köper din åsikt är det enda jag håller med om... Terry är inte i närheten av vad Puyol var, bara huvudspelet är han bättre på. Skiter i om det var Puyols vilja som gjorde honom bättre på markera, bryta och vara en bättre back. För han var en mycket bättre back än alla andra under sin tid. Du har spontant Cannavaro, Maldini, Nesta, Castacurta, Baresi, Bergomi, Stam, Zanetti, Lucio, Ayala, Brehmer, Sammer, Matheius, Desailly, Blanc, Hierro, Nadal, Thuram... Kan fortsätta med några till som gjort större intryck i fotbollsvärlden på sistone. En CL och ett par ligatitlar gör inga legendarer.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-26 18:21
Nu måste jag också få yttra mig om tröjan, måste säga att dom horisontala ränderna verkligen förstör hela tröjan. Jag är otroligt besviken och sitter än idag och undrar hur den idiotiska personen som kom på idén tänkte egentligen. Som sagt har vi haft vertikala ränder i hela 115 år!! Om man ska bryta en sådan tradition så ska det ersättas med något bättre/snyggare, inte ersättas med det här skräpet bara för att man vill testa något nytt för sakens skull. Däremot tycker jag att bortastället är riktigt snyggt och det blir nog en sådan om jag får lust att köpa en, men hemma stället är ett skämt och ser ut som pyjamas... Adidas gör dom snyggaste tröjorna tycker jag utan snack, om det fortsätter såhär tycker jag att Barcelona borde byta sponsor.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-26 18:19
@dinho the artist:

Du förringar "vilja och jävlar annamma" något så oerhört. Sen känns det som att du inte riktigt hade koll på Puyol när han spelade, det var inte bara hjärtat som tog han dit han är idag. Hans fysiska attribut, spänst, snabbhet, styrka var på absolut hösta nivå. Hans brytninsförmåga, positionspel och ledarskap i backlinjen gav Barca trygghet där bak så att våra offensiva pjäser hade tid och rum att briljera där fram.

Några av mina favoriter:
Maldini
Nesta
Cafu
Carlos
Thuram
Puyol
Stam
Ferdinand
Campbell

Kan tillägga att jag hann aldrig uppleva Sammer, Beckenbaur, Koeman, Baresi etc.
Barcelona Yellow cake
2015-05-26 18:11
@dinho the artist:
1) Puyol (jag kanske är färgad som Barca-fan) 2) Desaiily 3)Thuram 4) Montero (Personlig favorit, men kanske egentligen för högt upp här) 5 Maldini Lucio var grym också!!
2015-05-26 18:02
Barcelonito
Jag velade lite mellan Ferdiand och Terry. Anser dock att Terry gjort det bättre under längre tid i en något sämre miljö än vad Ferdinand har. Ferdinand var som bäst när han spelade med en Vidic som under två säsonger var kanske världens bästa försvarare.

Att du inte kan köpa min åsikt är en annan femma. Är väl inte för ingenting som Terry brukar nämnas som den/en av de bästa mittbacken under premier league-eran.

Puyol i all ära men skulle man ta bort hans vilja/jävlar anamma skulle han med ens inte vara lika bra, i mina ögon. Som jag ser det har Terry fler attribut som gör honom väldigt bra.
Flavía
2015-05-26 18:00
@Mido:

Håller med, mår riktigt illa ner jag ser vår hemmaställ.

I länktipset finns det en paragraf från ett dokument som man skrev ned i samband med sitt andra föreningsmöte under den 13 december 1899. Och på svenska står det:

''Det beslutades att de färger som denna förening kommer att använda kommer att vara mörkblå och scharlakansröd med vertikala ränder och på bröstet Barcelonas märke''.

I 115 år har man respekterat beslut, mycket p.g.a. ingen fått för sig att ändra på Barcas tradition, historia och identitet - ändra fram tills förra veckan.

Bartomeu och hans gäng urinerar på klubbens identitet och har ingen som helst förståelse för klubbens motto ''Mes que un club'', något som tydligt visats sen tidigare när man bland annat införde reklam på Qatar bland annat.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-26 17:54
Nu vet jag inte hur gammal du är och hur mycket fotboll du har sett men om du går ända tillbaka till Maldini och Cafu så lär du ha sett minst 15 mittbackar sen dess som har varit bättre än Terry. Jämför bara med Ferdinands karriär och högsta nivå så känns Terry inte längre så bra.

Ser det som en förolämpning att tycka Terry har varit bättre än Puyol.
Annons: