/spanien/barcelona/forum/24418.aspx/spanien/barcelona/forum/24418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-19 19:43
Scotsman in Valencia

Det är konstig att Messí tar sig förbi motståndarna som om de vore koner.
Barcelona La Rambla
Riquelme - el mago

Allvarligt talat, var Eto'o inte speciellt bra? Meningslöst att disktuera mera. Jag konstaterar att du tycker en sak, jag en annan. Låt oss lämna det där.

Scotsman in Valencia

Jag håller med om att han inte kunde göra så mycket mer när läget blev så efter utvisningen. Men att han skulle ha fått så många fula tacklingar är rent nonsens. Visst, de gick in hårt mot honom, oftast Puyol med rejäla kroppstacklingar. Några gånger kom Marquez lite sent in bakifrån det kan jag hålla med om. Men något överdrivet fult spel är bara utopi.
Sevilla Riquelme - el mago
Ronaldinho 9302//

Jag har min åsikt. Dom som avgör det har sin. Eto'o var enligt mig inte speciellt vass och har inte varit det sen ACN. Henke Larsson var som sagt skillnaden, precis som Henry så. Inget snack.

Stor överskattning av Eto'o och stor underskattning av Henke här inne.
Barcelona Scotsman in Valencia
2006-05-19 19:41
Henry är knappast arrogant - var det nån Barcaspelare han inte snackade med o gav en kram till efter slutsignalen. En hjälte är han, hoppas han kommer till Valencia snart - då blir det åka av Cules!

Om man säger att Messi har bättre teknik än Denilson så har man inte följt Primera så länge...

Brassar har i alla tider haft en mer spektakulär teknik än argentinare, det ligger i generna och i fostrandet. Argentinska tränare förespråkar mer europeisk mentalitet i spelet.

2006-05-19 19:39
Marcos

Håller med.
Riquelme - el mago

Eto'o blev bara utnämnd till matchens bästa spelare.
Barcelona Marcos
Komik på hög nivår när det börjar snackas Denilson efter en Champions League titel:D

Och att ens jämföra den där avdankade pajasen med Universums just nu bästa spelare är ännu roligare. Trodde de flesta hade glömt bort Felnilson och vilken överhypad dunder spelare denne var :)

Okej om ni jämför Denilson med Robinho men med Ronaldinho borde vara straffbart, böter från FIFA att vänta.
2006-05-19 19:37
Förstår inte hur ni kan se det som något jätte hemskt av Henry att säga att han inte såg Eto'o och Ronaldinho, utan att han såg Larsson. För det första så var det ju en hyllning, för det andra så var varken Eto'o eller Ronaldinho speciellt bra.

Henke Larsson överglänste båda.
2006-05-19 19:36
En annan med mycket bättre teknik en Denilson är Messí.
Barcelona Tiago
2006-05-19 19:36
här har ni en liten bit av firande i stan och på camp nou ska försöka få tag på längre:)
Barcelona pablo escobar
2006-05-19 19:35
scotsman...
en sån som felipe då, eller började han i corinthians, minns att han vann europa-sydamerika finalen (mot madrid?) med dem när han var i 20 års åldern iaf.
rolig spelare hur som helst även om han inte är i klass med djalma och denilson.
2006-05-19 19:35
Scotsman in Valencia

Denilson är ingen bollkonstnär det han håller på med är fjantigt några översteg och sedan filma.
Det är vad Denilson gör.

Ingen vet vad Dinho ska göra när han har bollen han blir som ett med bollen vilket Denilson verkligen inte är.
2006-05-19 19:34
La Rambla

Jag tycker nog att Henry tillsammans med Ljungberg och Etoo var matchens bästa spelare.

Så bra var han enligt mig, inte mycket han kunde göra mot de fula tacklingar han fick. Han stod upp bra som ensam forward.

Min favorit Edmilson syntes inte mycket.
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-19 19:33
Jag är en av dem som inte hade nåt emot om Henry kom till oss. Men efter sina uttalanden är jag glad att han inte kommer. Trodde aldrig att han skulle sjunka så. Hade Ronaldinho varit som honom så hade han gnällt varje vecka efter matcherna, men det är just det som är skillnaden. Ronaldinho skyller inte från sig, är arrogant eller dålig förlorare. Man såg på Henry att det inte var en match mellan Barcelona-Arsenal utan en match mellan honom och Ronaldinho. Måste varit jobbigt att bevisa för världen att det är han som är världens bäste spelare. Därför kunde han väl inte ta förlusten på rätt sätt. Sanningen är att han inte kan prestera när det verkligen gäller. Visst har han vunnit vm och em fast i skuggan av Zidane. Han har aldrig lyckats i landslaget, inte lyckats bli utsedd till världens bäste fotbollsspelare heller till skillnad från Ronaldinho. Henry är den som kan komma i närheten av Ronaldinho men han är inte där. Det finns en anledning till varför R10 jämförs med Maradona och Pele och inte Henry. Lycka till i PL Henry.
2006-05-19 19:32
pablo escobar

Denilson, Djalminha, Lucio och Fred är alla fostrade i Flamengo-skolan...kommer väl inte på några fler just nu...av dessa är det väl bara Lucio som riktigt etablerat sig i landslaget, så det säger en del om skolans profil kanske...
Barcelona La Rambla
2006-05-19 19:31
Scotsman in Valencia

Allvarligt talat, kom med något konkret istället. Ja visst han var bra, säger inte emot där. Men vad gjorde han för något fantastiskt? Höll i bollen bra så att laget skulle kunna komma upp lite. Chippade snyggt bollen över en glidtackling från Puyol och lite annat. Men snälla nån, gå nu inte till överdrifter.
Barcelona pablo escobar
2006-05-19 19:26
scotsman in valencia

hahaha precis så det ska vara, det är viktigt att inte betona sammanhållning, med sånt flum får man inte fram några stjärnor.

ta gärna upp fler exempel på spelare från flamengo.
2006-05-19 19:18
pablo escobar

Denilson är född o uppväxt i Sao Paulo. Han blev känd av Flamengo-scouterna på Sao Paulos gatumatcher.

Men är en produkt av Flamengo-akademin, enligt mig världens mest intressanta fotbollsskola, där man uppmuntrar individuell teknik och balans framför lagspelet. Grym konkurrens och inegn sammanhållning.

Den med bäst teknik får fetast kontrakt. Och Denilson hamnade som vi vet i Betis, men den tidens fetaste kontrakt.
2006-05-19 19:16
StREeT_STYLE// Henrys är kan defentivt jämföras med alla som du nämner. Han håller bollen i hög fart och bjuder på fina saker.

Du mäter nog teknik just när man gör bort sin motståndare med en dribbling, exempelvis översteg and so on. Teknik är så mycket mer! Henry använder sin teknik på ett speciellt och effektivt sätt, precis som Dinho. Sen att Dinho ofta gör sin gubbe medan Henry glider förbi är en annan sak.
Barcelona pablo escobar
2006-05-19 19:14
street style

c. ronaldo är inte i närheten

såg på wikipedia att romario och edmundo verkar ha börjat i vasco.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-19 19:06
Tycker att Denilsons teknik är identisk med Cristiano Ronaldo, 10 överstegs finter och 10 klackar hej vilt.
Båda har fenomenal teknik och känsla, men ingen utav de är nära ronaldinhos säkerhet med bollen eller effektivitet.
och de är inte ens nära ronaldinhos fantasi.

Henry är grymt snabb med boll, men hans teknik kan inte jämföras med Denilsons eller Ronaldinhos, kanske inte ens Cristiano Ronaldos.
Barcelona Patrik
2006-05-19 19:05
Scotsman in Valencia

Andra halvlek? Sluta skämta. Henry hade en chans och en rush på vänsterkanten. Annars osynlig.

La Rambla - Du har PM ;)
Barcelona pablo escobar
2006-05-19 19:05
scotsman in valencia

jaha jag trodde att denilson var från sao paulo (vilket ju visar att jag inte har så bra koll trots allt).
djalminha var också en av mina favoriter och om man bara kollar på vad en spelare kan göra med en fotboll borde väl han vara den bäste sen maradona.

är det några fler ur samma generation som spelade i just flamengos ungdomsakademi? romario måste väl ha börjat där? edmundo?
2006-05-19 19:00
La Rambla//

Du måste skoja?? Henry uppehöll ju hela Barca-försvaret trots att Barca var en man mer hela matchen?? Han var fullständigt fenomenal i andra halvlek och ägde sönder både Oleguer o Puyol...

Något sånt kan bara Denilson också göra...
Barcelona Awinho
2006-05-19 18:58
La Rambla: Du kan väl ändå inte mena att Henry inte var grym. Arsenal var ju tillbakapressade hela matchen, ändå skapade han målchanser nästan varje gång han hade bollen, ensam mot mittförsvaret. Hans mottagningar var helt otroliga. Sen var han ju oftast väldigt ensam så han hade väldigt svårt, men jag var ändå sjukt rädd varje gång han hade bollen! Synd att han inte kommer faktiskt...
2006-05-19 18:56
pablo escobar/

Jag håller med dig i mycket. Dock är det lätt att man glömmer de tekniska vidundren från Flamengos mytomspunna akademi, där både Denilson och Djalminha är fostrade.

Lite av charmen med Denilson är just att han inte är speciellt nyttig eller effektiv för sitt lag. Killen har aldrig slagit en passning!

Men snackar vi hög högstanivå med teknik med boll så anser jag att Denilson är i en högre skola än Dinho. Liksom Djalminha när han spelade.

Men Ronaldinho är en lagspelare. Denilson är en bollkonstnär och gillar ingen annan än sig själv.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-19 18:55
Scotsman in Valencia//

Det spelar ingen roll, i vilket lag man spelar i när det gäller hur mycket teknik man har, jag håller med dig om att Denilson är grymt teknisk ( han är en av de som fick mig att älska fotbollen ) men Ronaldinho i Paris Saint Germains var minst lika teknisk som han är nu, det är bara det att man ser han tricks och jongleringar nu på TV eller datan.
Känslan försvinner aldrig, den kan bara bli sämre, men en spelare som har känsla kommer alltid att ha den oavsett vart han spelar.
Barcelona pablo escobar
2006-05-19 18:51
scotsman in valencia

enligt mig har ronaldinho och denilson lika hög högsta nivå, skillnaden är bara att ronaldinho gör ungefär en kanonmatch i månaden och ligger väldigt nära resten av matcherna, medan denilson knappt gör en toppmatch per säsong och ganska ofta är riktigt dålig.
Barcelona pablo escobar
2006-05-19 18:47
schubert

"sjukt bra koll" är en kraftig överdrift, men jag anser helt klart att fotboll vore ganska trist om det inte vore för brassar och argentinare.

denilson som just nu diskuteras är tex en gammal favorit som ju kan vara en helt underbar att se när han är på humör (vilket ju är allt för sällan).

hoppas också mkt på argentina, de ser ju enormt starka ut trots konstiga uttagningar men det tyckte man ju sist också.
Barcelona Younies
2006-05-19 18:47
Det är bara så patetiskt av Arsenal och dess fans. alltså vad fan kan man säga efter att man förlorar en final. Dom skäller på allt och alla.Och Henry, är bara så jävla glad för att han inte valde Barca. Fansen hatar honom efter dessa uttalanden. Jag har aldrig spelat i spanien och kommer aldrig att spela där sa han idag på intervjun. HAhahahhaha..shit va patetisk han är. Helt allvarligt Henry. Vi vill längre inte ens se dig trampa på spansk mark. Äckel!
Jo men dte är fan synd om Arsenal. Dom vinner ju adlrig. Dom var såååå nära på titeln.Synd om dom fan..hahahah..
Annons: