/spanien/barcelona/forum/24417.aspx/spanien/barcelona/forum/24417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EsCúle
2006-07-07 15:31
La Rambla

Alldeles sant det du säger, men frågan är om dem spelarna fortfarande är säkra kort med tanke på ålder och annat.Syftar mest på (Carlos,Emerson) och om han inte väljer att inhandla någon ny striker.
Barcelona La Rambla
2006-07-07 15:17
Så här ligger det till. Real är alldeles för fega och rädda att bygga ett lag från scratch. De vågar inte annat än att köpa färdiga spelare för de måste ha in en titel till nästa säsong annars blir det nog upplopp på Santiago B. De har inte tiden och tålamodet. Därför lär Galactico-filosofin fortsätta. Sen när har Capello byggt ett lag enbart av talanger? Han satsar bara på säkra kort det vet alla.
Barcelona EsCúle
2006-07-07 15:14
La Rambla

Okej.

Ja, det verkar ju lite underligt.Nu när han har sagt att Carlos inte ska säljas och Cicinho ingår i hans planer så kan jag hålla med dig om att fler ytterbacker inte krävs..Tror knappast att han skulle sitta på bänken.Eller ska Carlos vara back-up för Zambrotta? Jag fattar inte.

Ja, man kan ju hoppas att han drar med sig en sliten Emerson som är i sina sista dagar istället för Cesc som har en otroligt ljus framtid framför sig.Och Cannavaro som visserligen är en av världens bästa mittbackar men troligt inte har mer änn drygt 2 bra säsonger kvar framför sig.
Barcelona La Rambla
2006-07-07 15:03
EsCúle:

Det däremot vågar jag inte uttala mig om, bara ha förhoppningar om. Men det verkar ju lite lustigt, då R Carlos tydligen ingår i Capellos planer. Så lär ju även Cicinho göra. Så hur många ytterbackar ska de ha? Det börjar redan skrivas om en ny Galatico-period i Real. Nu ska stjärnor in igen. Raul ska återfödas, de funderar på att försöka övertala Zidane att fortsätta. Sen om Cannavaro, Emerson och Zambrotta köps in så fortsätter de ju bara som de gjort de senaste åren, värvar spelare som är i slutet av sina karriärer. Låt oss hoppas. :)
Barcelona EsCúle
2006-07-07 14:59
La Rambla

Okej.Om Milan skulle få stanna kvar i Seria A vilket inte är så troligt, men skulle då Milan gå före Barcelona om jag har fattat rätt?

Om då Milan skulle åka ner som är ganska troligt, då är det väl Barcelona som ligger bäst till? Eller ?
Barcelona La Rambla
2006-07-07 14:55
EsCúle:

Som vanligt är AS fulla av skit. Enligt italiensk media så tackade Zambrotta Capello för förtroendet men sa att han redan har en deal med Milan om de spelar Serie A nästa säsong. Det om något borde ju betyda att han inte vill till Real. Dessutom så är inte Zambrotta någon Capello har upptäckt och tagit till Juventus. Zambrotta är Lippis 'pojke'.
Barcelona EsCúle
2006-07-07 14:45
Enligt spanska tidningen AS så tog Fabio Capello kontakt med Zambrotta via telefon efter sin presentation angående en möjlig övergång till Madrid.Och det sägs att Zambrotta reagerade posetivt.
Real ska nu lägga ett bud efter vm finalen.Hoppas det här bara är ett rykte, för jag vill väldigt gärna att Zambrotta ska skriva på för Barça och han har ju själv sagt att han är smickrad av intresset från Barcelona.
Hoppas han bara inte väljer pengar före klubben.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-07 12:42
Detta VM har varit väldigt mål snålt. Man har en omröstning i Aftonblaskan, där man frågar;
Vilken åtgärd skulle du vilja se för att få fler mål i matcherna?
Alternativen man kan välja i mellan är:

Större mål, bort med offside, 10 spelare, en spelare i taget tas bort, tre hönor = straff.

Just nu leder ”bort med offside” med hela 44.4 %.

Personligen så tycker jag att alla alternativen man har i omröstningen är väldigt dumma. Och att man ska ta bort offside är det löjligaste jag har hört. Jag misstänker att det är Erik Niva som har kommit på alternativen.

Vad tror ni? Vad ska man göra för att det ska bli fler mål? Jag menar, alla lag är inte så offensiva som Barcelona är :-).
Kluivert#9
2006-07-07 12:20
Någon som vet när spelprogrammet kommer ut?
Barcelona La Rambla
2006-07-07 12:07
Arsenal har bjudit 3M euro för Saviola. Vilket skämt! Vad sysslar Txiki med? Bedriver vi välgörenhet för andra klubbar? Txiki verkar inte ha allt klart där uppe, han klarar knappt av att värva spelare ännu mindre att sälja dem. Börjar bli riktigt irriterande detta. Vi rear bort spelare för fan. Backa nu inte från det pris som man begärt från början, 6M euro och inte en cent mindre.
Real Madrid Fedoroviz
2006-07-07 11:35
Okej,jag som Zidanist kan erkänna att han inte varit särskilt het under de två senaste säsongerna dvs 2004-05 samt 2005-06.
Detta har han erkännt.

Men han spelade mycket bra under säsongen 2003 ända fram till våren 2004 då han försämrades kraftigt.Därefter har han gradvis tappat tempo
Villarreal Pale Male
2006-07-07 11:06
La Rambla//

Ffa ska ett lag med en arena som tar +70 000 inte härja runt i Serie B. ;-) Men jo, man har hört mycket om Napolis fans, men aldrig fått uppleva dem.

Bah, nog med Napoli.
Barcelona Woofi
2006-07-07 10:52
Ämne: Ämne: finns d....
Jo då... Deco ska spela match om tredje pris i morrn... så nog finns det Barca spelare kvar i VM ;)
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-07 10:02
Marcos

små spelare kan vara bra på huvudet också kolla bara på ayala han är ju en av väldens bästa huvudspelare
Barcelona La Rambla
2006-07-07 08:59
Pale:

Där ser man. :)
Napoli med Italiens mest passionerade fans behövs i Serie A.

Angående Iniesta mot Pablo. Ett korkat rykte i Madridpress. Palacios och Camacho sades ha en överenskomelse med Pablo att värva honom för 15M euro. Real hade tänkt byta Pablo mot Iniesta med Barcelona. Atlético hade aldrig gått med på att sälja Pablo för 15M, de sade redan från början utköpesklausulen (30M) eller ingen affär så fort ryktet dök upp. För det andra, Barcelona vet att marknadsvärdet på Iniesta är mycket högre än hos Pablo så de hade aldrig gått med på en sådan affär med Real Mierda. :)
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-07-07 07:50
Ämne: finns de non barca s....
nej Ramos det finns inga flera barca spelare i VM!!!
Real Madrid ramos_cicinho
2006-07-07 03:26
finns de non barca spelar kavar i vm bara undra inte for o reta ? tack sam for svar ?
hala madrid
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-07-07 03:20
Iniesta är vår kommande super hero. Det råder det ingen tvekan om. Hade inte bytat bort honom för någon. Dessutom är han canterano och jävligt lojal. NO WAY!

PS: Frågar man mig så ska han ha en startplats bredvid Xavi.
Villarreal Pale Male
2006-07-07 02:43
La Rambla//

"Jag tror att han stannar i Italien, antingen blir han kvar i Juve eller så flyttar han hem till bella Napoli och avslutar karriären med sin bror."

Haha! Skrev samma sak på Arsenals forum tidigare idag (igår). :-)
Lade fram en teori om Calciopolis efterverkningar.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-07-07 01:19
Nu snackas det om ett byte mellan Atlétis Pablo och Iniesta. Vad tycker ni om det? Pablo är en grym back, men känns som om vi har bra cover på mittbacksplatserna, ingen rubbar Puyol och Marquez. Iniesta känns som en viktig spelare ha som backup till Deco och Xavi. Personligen vill jag definitivt inte byta! Iniesta ska stanna i Barcelona!
Barcelona La Rambla
2006-07-07 00:53
Ämne: La Rambla

Grejen ....Ja nu är ju Marquez 4cm längre än Cannavaro, OJ!
Inte för att jag på något sätt förespråkat att värva Cannavaro, jag skrev tydligt att vi knappast behöver honom. Sen så är Cannavaro minst lika bra i huvudspelet som Marquez om inte bättre. Marc Valiante är 185cm, perfekt längd. Han behöver bara bygga på sig lite muskler.

Zizou-Mano:

Läs på lite bättre. Det är ingen här som har förespråkat någon värvning av Cannavaro. Inte ens Barças ledning har några sådana idéer vad jag vet. Det var en juventussupporter som tog upp det och delade med sig av sina tankar. Inget annat.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-07-07 00:52
Förstår verkligen inte varför ni ska ha Cannavaro med i laget ? Ni har världens, enligt mig, bästa mittlås med Puyol och Marquez. Det enda som behöver förstärkas i Barca är kantspringarna i backlinjen, de är extra viktiga då ni spelar med en 4-3-3 formation. Alla andra positioner har ni full koll på.

Men det är ju bara vad jag tycker och det lär inte bli speciellt accepterat då man är Madridista =)
Barcelona Marcos
2006-07-07 00:41
La Rambla

Grejen med ett mittlås bestående av Canavaro och Puyol är att de är för små. 174 respektive 178cm långa. Tror att stora långa och fysiska lag skulle utnyttja detta. Därför bör vi fortsätta spela med Marquez som utvecklats till en av världens bästa mittbackar(inte vem som helst blir jagad av defensivlaget nr1 Milan)och som dessutom är en ruggig huvudspelare.
Atlético Freppzor
2006-07-07 00:34
Miguel är en riktigt skön spelare. Jag hoppas att han hamnar i Barca om han säljs, Barca spelar så vacker fotboll ;)
Barcelona Puyol!
2006-07-07 00:23
Fan, vill inte ha några italienare i truppen. Okej, Zambrotta skulle nog vara ett bra alternativ men wiepa! Dessutom är Marquez redigar..
Barcelona La Rambla
2006-07-07 00:07
Dannish:

Jag skrev det förut, du kanske missade det. Rijkaard är nöjd med mittbacksalternativen, därför vill han flytta upp en talang från Barça B som är 19 år, Marc Valiente. Han kan även spela pivote. Det talas om att missar man Zambrotta, så är Thuram ett alternativ då man räknar med att kunna få honom på fri transfer. Någon Cannavaro kan vi nog glömma i Barça. Men annars, Puyol och Cannavaro som mittbackar. Vem tar sig igenom där? :-)~
Barcelona La Rambla
2006-07-07 00:05
Ämne: Dannish:
Jag skulle....
Det där med Luca Toni kände jag till, har läst en artikel om det. Den enda klubb han skulle vilja spela för i la liga var just Barça. Men som vanligt så handlar ju allt om pengar. Fick han ett erbjudande från Real och Fiorentina samtidigt åker ner så nappar han säkert även om han föredrar blaugrana.
Barcelona Dannish
2006-07-06 23:56
La Rambla

Förstår vad du menar. Men jag hade tänkt Canna tillsammans med Puyol. Marquez kan antingen ta klivet upp och konkurera med Edmilson, eller ingå i ett rotationssystem. Barcelona behöver åtminstonde en bra mittback inför 06-07.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-06 23:56
Dannish:
Jag skulle inte tacka nej till Cannavaro, tvärtom, men jag tror inte att det är en trolig värvning.
Men annars håller jag med dig.

La Rambla:
Jag läste idag faktiskt (i Real forumet!) att Luca Toni håller på Barça. Han ska även ha sagt att han endast lämnar Fiorentina för Barça eller Inter.

Va f*n ska vi ha Zlatan till?
Barcelona La Rambla
2006-07-06 23:51
Dannish:

Cannavaro är just nu världens bästa mittback. Att han skulle vara ett komplement är ett hån mot honom. :)
Jag tror att han stannar i Italien, antingen blir han kvar i Juve eller så flyttar han hem till bella Napoli och avslutar karriären med sin bror.
Annons: