/spanien/barcelona/forum/24416.aspx/spanien/barcelona/forum/24416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe_
2006-05-20 11:50
Matchen ikväll kommer nog bli en riktig "Passa Eto'o" match ;)
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 11:43
Patrik/
Oavsett ett verkligt eller ditt "rättvise"-scenario: Belletti avgjorde matchen och vi kan nog räkna med honom även nästa säsong (+D Alves, bitte)
Barcelona Patrik
2006-05-20 11:41
Eftersom Arsenals första mål var ett fuskmål och vårt första var offside så.. 1-0 till oss?
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 11:36
Ronaldo l n d lima/
precis, tabellen nedan har en del fel. Hoppas Etoo avgör skytteligan ikväll, problemet är att han har orutinerade eller matchotränade (frånsett Giuly) spelare runt sig
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-05-20 11:34
Etoo har gjort 25 mål och ronaldinho har gjort 17 mål inte 19
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 11:33
De fortsätter att käbbla om domaren på Arsenals forum...herregud, att de orkar. Som jag ser det fick de minst två fördelar i matchen:
1. Hade hellre sett 1-0 och gult på Lehman istället för rött och frispark.
2. De häcklar spelarna i Barca för att vara filmstjärnor...va?!, kolla på Eboue när han "faller" vid frisparken som sedan ger Arsenal 1-0.
jaja, så är det när man förlorar, trodde bara inte att Arsenal körde med sådan Chelsea/Mourinho-attityd.

Bra att Henry inte kommer, vi ska inte gå samma väg som Real Madrid.
Puyol #5
2006-05-20 11:28
Har någon firandet efter CL? När Barca firar på Camp Nou!?
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 11:17
Några har skrivit att Etoo gjort 26 mål och därmed leder skytteligan. Så är inte fallet: Villa och Etoo har 25 vardera (Villa 6 straffar, Etoo 1). Gå in på ex. Marca.com om ni tvivlar.

Ett av de få spänningsmoment är alltså (förutom att se ev. framtidsspelare)om Etoo i år lyckas vinna skytteligan. Detta vore ju pricken (') över i:et denna fantastiska säsong.
Barcelona Abbe_
2006-05-20 10:40
Gaucho´10

Ja, kl 20.55.
Barcelona Gaucho´10
2006-05-20 10:38
sänds matchen på tv4+ ??
Barcelona Abbe_
2006-05-20 10:35
Cl-finalen visas på Eurosport nu. Inte för att jag tror att någon här inne missade den men kan vara kul att se den igen :)
Barcelona Tompa
2006-05-20 10:35
19:
Har inte läst det men jag tror inte Deco flyttar. Murinho försökte ju ta med honom till Chelsea redan för 2 år sedan men han valde Barca istället. Jag tror han väljer och stanna den här gången med.

Sen har jag samma inställning till Chelsea som du. Det är jordklotets mest osympatiska klubb även om Juventus blivit en tuff "utmanare" efter alla skandaler senaste tiden.
Barcelona 19
2006-05-20 08:41
Jag hatar verkligen Chelski dem försöker sno alla spelare.

NU vill dom ha Deco.
Real Madrid Matadoren
2006-05-20 02:00
R10 - M19 Barcelona//

Barcelonas trupp:
Giuly, Valdés, Ezquerro, Jorquera, Belletti, Oleguer, Eto'o, Motta, Maxi, Pitu, Martos, Ludovic, Montañés, Olmo, Orlandi, Ramón
Barcelona Nemo
2006-05-20 01:50
Joaquin_Betis, jag har inte följt Denilson, men jag såg Betis dem gångerna dem visades på Viasat Sport. Och då tyckte jag Denilson var extremt bollkär och inte alls satte laget främst. Det är ingen slump att han inte gick längre än till Betis (Då Betis inte alls är dåliga, men ingen toppklubb) Och det är heller ingen slump att han inte hade någon startplats i Brasilanskalandslaget.
Barcelona Joaquin_Betis
2006-05-20 01:01
Nemo//

Jag tror allvarligt talat inte det finns en enda på detta forumet som har följt eller följer Denilson speciellt mycket då media inte fokuserat speciellt mycket på varken Betis eller Bordeaux...

Denilson o Gaucho e två helt olika spelare. Jag håller med om att Denilson är en extremt bollkär spelare och inte speciellt effektiv för sitt lag...men aldrig att jag skulle säga att Ronaldinho har bättre teknik än Denilson...

Denilson är känd enbart pga sin omänskliga teknik. Denilson agerade inhoppare mest under sin sista säsong hos oss men varenda gång han kom in gjorde han sanslösa grejer.

Ronaldinho är känd för att han är en av världens i särklass bästa spelare.
Barcelona Nemo
2006-05-20 00:53
Denilson har gudabenådade fötter, ingenting annat. Ronaldinho har spelsinne och teknik. Det är något Denilson skulle få ta extralektioner för att uppnå.
Barcelona Nemo
2006-05-20 00:51
Den som hade varit perfekt som Henkes ersättare hade varit Morientes... Enough said.
saminos
2006-05-20 00:48
Alltså.. teknik är inte bara att hoppa runt bollen och slå tunnlar..
Barcelona Alex#11
2006-05-20 00:42
någon som har någon bra sida på boix nois??
Barcelona R10 - M19
2006-05-20 00:22
Är det någon som kan berätta ifall alla spelar imorgon?

Alltså spelar Ronaldinho, Etoo, Puyol o.s.v. imorgon, eller är det bara de som inte är uttagna i VM-trupper?

Någon som snälla kan klargöra det för mig, vore oerhört tacksam!
Barcelona Cenca_morales
2006-05-20 00:16
Denilson är Gud hemma i Brasilien och de flesta anser definitivt att han är mer teknisk än Ronaldinho.

Denilson kallades för Trollkarlen under sin tid i Sao Paulo - o det namnet har han inte fått pga nån löjlig överstegsfint...

Jag följer Betis otroligt mycket, och de åren Denilson var i Betis fick man beskåda ett par nummer som Ronaldinho inte är i närheten av.

Dock gjorde han ingen nytta för oss med denna tekniken - men för mig e han en hjälte ändå!
Barcelona hammabarça
2006-05-20 00:10
Någon som la märke till Eto'os Ronaldinho fint mot Arsenal? Han gjorde en "flipflap", blev väldigt förvånad över att han gjorde den så snyggt! Någon som har en video på det?
Barcelona Kamelen
2006-05-19 23:23
Att ens jämföra Denílson med Gaucho är pinsamt. Det Denílson kunde var ju överstegsfinter, mer var det väl inte..?
Barcelona Adaminho
2006-05-19 23:21
Allt snack om Denilsons teknik vs. Gauchos teknik är så fjantig. Förstår inte hur man kan säga att denilson har bättre teknik är gaucho. Satt precis och kollade på lite denilsom filmer och det ända han gör är att slå bollen förbi och sen springa alt. några överstegsfinter.

Jaja.

Hoppas Etoó smäller dit 4 mål i helgen så han kommer upp i 30 mål i år:D
Lite önsketänkande dock!

Visca Barca!
Barcelona Kamelen
2006-05-19 23:17
Rijkaard har tagit ut truppen mot Bilbao.
Flera av spelarna är inte tillåtna att delta av FIFA då dessa skall delta i VM.

Truppen:
Valdés, Giuly, Ezquerro, Jorquera, Belletti, Oleguer, Eto'o, Motta, Maxi, Pitu, Martos, Ludovic, Montañés, Olmo, Orlandi y Ramon.
Barcelona Barça82
2006-05-19 22:32
En sak jag har undrat över ett tag. Varför har vi inte 2 gubbar vid varsin stolpe vid fasta siuationer, framför allt vid hörnor. Känns som vi kunnat minimera antalet insläpta mål.

Eto´o Barcelona 26
D. Villa Valencia 25
Ronaldinho Barcelona 19
Diego Milito Zaragoza 15
Baiano Celta 14
Ronaldo R. Madrid 14
F. Torres At. Madrid 13
Ewerthon Zaragoza 12
Román Villarreal 12
Tristán Deportivo 12

Från lfp
Barcelona Awinho
2006-05-19 22:25
Riquelme: La Rambla heter egentligen Las Ramblas för det är flera gator som löser av varandra under "paradgatans" längd. Och det är då alltså namnet på spanska, på katalanska är det Les Rambles. Och här på sidan är tydligen det som inte är på svenska på katalanska, det officiella språket i Barcelona.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-19 22:20
Grabbar dags att komma ner från molnen,

Vad tror ni om Bilbao matchen?

Spelar Messi? Själv tycker jag att han borde göra det för att komma upp i matchtempo inför VM.

Vad tror ni om Etoó, ska han med till San Memés för att bli ensam Pichichi vinnare, jag tycker defenitivt det då Villa gjort ungefär 6 straffmål medans Eto´o inte gjort något.

Och till slut vilka talanger vill ni se i matchen?
Jag skulle vilja se Giovani Dos Santos men eftersom han inte har EU pass kan han ju inte spela, vet någon om han kan spela just denna match då Ronaldinho och Marquez inte kommer spela, jag menar två icke EU spelare är ju inte ens med i truppen, då borde väll Dos Santos få vara med.
Barcelona Suñol_
2006-05-19 22:03
Ja då verkar det som Henry stannar i Arsenal det var ju i för sig bra men samtidigt så är det ju lätt att drömma sig iväg...=)
det ska bli roligt att följa turerna i silly season i år...förra året så var det mer bra än roligt.
Annons: