/spanien/barcelona/forum/24414.aspx/spanien/barcelona/forum/24414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:10
II Barça II

Korrekt. Han hade åtminstone inte gjort fel. Sen är det som alltid en bedömningsfråga. Hur grov äre förseelsen osv.
Barcelona II Barça II
2006-05-18 19:08
Om jag har förstått regeln rätt, så borde domaren dömt mål och rött kort till Lehman.
Eller?
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:07
Beautiful_Barca//

Om nu Henry aldrig presterar när det gäller o Ronaldinho bara gör mirakelmål när det gäller så undrar jag varför han inte utträttade nåt sånt igår då det uppenbarligen gällde en hel del?

Barcelona barcelona_10
2006-05-18 19:07
Ett snyggt barca wallpaper: http://img89.imageshack.us/img89/8958/walllm9ca.jpg
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:05
Sir RP 7

Upphaussad av vem? Av Aftonbladet kanske? Skulle det vara Barcelonas fel? Knappast va.

Skulle vilja hävda att Barcelona skapade ganska så bra tom före utvisningen. De kom i våg efter våg, 40-meters projektiler av Edmilson, Marquez och Deco på fötterna på både Etoo och Guily. Du kan ju föreställa dig vad de hade kunnat skapa OM Arsenal inte lagt sig i knäet på sin målvakt om det blivit 1-0 och Arsenal hade behövt jaga mål. Det min vän lär vi aldrig få veta.

Edit: Nej, ursäkta. Påstår inte att du hävdat något om mötet mot Chelsea. Försökte bara förklara hur tongångarna gick från moståndare. Det var samma tjat efter Milanmatchen. Full kontroll där också. Visst, ett avblåst mål av Sheva. Eller rättare sagt, domaren blåste långt innan målet.

Försökte bara förklara att det börjar bli trist att läsa sånt.
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 19:04
La Rambla//

Jag håller med angående ditt resonmang Chelski-Barca. Var skriver jag motsatsen?
Jag skriver ingenting om det mötet. Ellr?

Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-18 19:01
Sådana här dommar-diskussioner händer ju alltid efter viktiga matcher. Egentligen är det bara att hålla käften och ta det som en man. Dommare kommer alltid att göra fel. Målet är ju att det inte ska bli helt orättvist lag som vinner i slutändan och det blev det inte.

Är det någon annan än mig som hejar på Argentina i år (efter Sverige). Vill bara se Messi göra stordåd i VM.
Barcelona hammabarça
2006-05-18 19:01
Höjdpunkter från finalen igår!
Barcelona La Rambla
2006-05-18 19:00
Sir RP 7

Ok, jag ska försöka förklara det lite bättre i korta ordalag.

Efter Chelsea-mötet är det enda man får höra ifrån Chelseahåll att Hauge avgjorde matchen till Barcelonas fördel. Det är så lågt att det finns inte. Vad hade Chelsea innan den utvisningen på del Horno? Nada! De kom in i andra halvlek, taggade till tusen och antagligen jävligt förbannade vilket man kan förstå. Visst de skapade några halvchanser och fick in ett turmål på en frispark som Motta styrde i mål. Barcelona kontrollerade matchen både före och efter utvisningen. Men då kommer vi till det lustiga. I returmötet på Camp Nou hade de sin chans att visa att de är så mycket bättre som de själva hävdar. Vad händer? De får ju för fan knappt låna bollen och Barcelona har ännu en gång full kontroll på matchen. Det enda Chelsea gör är att lägga sig lågt med alla bakom boll och vänta på misstag. Vad ska de skylla på där? Nu var de 11 på plan men lyckas knappt vaska fram en målchans värd namnet. Ronaldinho äger Terry och låter honom tugga gräs och gör ett snyggt mål. Chelsea får en gåva av domaren i slutet och Lampard lägger in straffen. Vad får man höra i eftersnacket, jo, Barca kan inte slå oss med 11 mot 11.

Att de blev helt utmanövrerade av Rijkaard vill de inte kännas vid. :-)
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 18:58
xavihenandez//

Var skriver jag fusk? Jag har redan skrivit att dommaren sög ÅT BÅDA HÅLL. Trtots att vi är en man mindre står vi upp grymt bra o matchen är jämn hela tiden.

2006-05-18 18:57
Riquelme - el mago
Henry:
“I am not a woman, so I will stay on my feet.” “It is a different game defending against me after a booking.” “Everyone was talking about Ronaldinho before the game. I didn't see him today and I didn't see Eto'o.” .........

Han kommer troligen gå ut och säga att såna saker händer i stundens hetta, men det är ändå dåligt. Han lyfter sig själv till skyarna i princip, medan han trycker ner Etó'o och Ronaldinho. Jag trodde att de tre var goda vänner.

Kanske "Goda-Vänner-Rivalitet"?
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 18:55
La Rambla//

Ronaldinho var löjligt upphaussad o skulle hålla hov enligt alla "experter". När vi sen dessutom får en utvisad förväntar man sig ett enormt tryck från Barca som redan 11 mot 11 var storas favoriter. Trots det skapar man inte mer än vad man gör.
Med tanke på Ronaldinhos inflyelse på Barca så får han ändå G av mig pga att han skapar några farliga lägen ändå.
Det gör Henry också men Henry kämpar mer då vi är 1 man mindre o måste slita betydligt mer både offensivt men inte minst defensivt. Ronaldinho behövde inte göra ett skit defensivt vad jag förstod.

Barcelona xavihernandez
2006-05-18 18:54
Sir RP 7//
Problemet är att " så mycket bättre är ni inte som alla ville o vill ha det till"

Om jag får säga vad jag tycker, så tycker jag det är Arsenal fansen som vill få det se ut som att arsenal vart det bättre laget, och förlorat pga "fusk" ( dålig domare)
Barcelona La Rambla
2006-05-18 18:52
Beautiful_ Barça

Ok, jag tar tillbaka. Ditt resonemang håller där faktiskt. Tycker bara att vi inte behöver sjunka till samma nivå. :-)
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 18:51
Senor Cule//

Visst var det starkt av er att inte ge upp o tillslut kunna bryta igenom. Men så jävla mycket bättre är ni inte som alla ville o vill ha det till o det visade Arsenal igår. Båda lagen var bra även om Ronaldinho o henry inte nådde upp till sina bästa stunder.

Ronaldinho 9302//

Trots att han gjorde det var han tvungen att slå ett inlägg. Varför gick han inte förbi om han nu snurrade upp honom grovt? Dåligt ömdöme av Ronnie ellr så överdriver du kanske just det grovt....?
Nikedine
2006-05-18 18:51
Beautiful_ Barça
Håller med, Henry presterar aldrig när det gäller och i landslaget har han ju inte varit överdrivet bra heller.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-18 18:50
Beautiful_ Barça//

Vem sa vad om Ronaldinho? Och var det Henry som kom med dom här citaten?

Woods// Jag sa "nog". Självklart hade ni kunnat gjort det. Precis som Porto. Dock TROR inte jag att ni gjort det :)

La Rambla// Ni är självklart ett väldigt bra lag utan Ronaldinho. Men om man ska vara ärlig tycker jag inte ni skapade riktigt så mycket som man förväntar sig när ni lirar med en man mer. Sen så blir ju Arsenal-spelarna tröttare och tröttare vilket bidrog till att ni kunde göra två mål.

Jag har sett tillräckligt med Barca med Ronnie och Barca utan Roonie för att se att det är helt olika lag.
Barcelona La Rambla
2006-05-18 18:48
Riquelme

Jag påstår inget annat än att Ronaldinho är oerhört viktig för Barcelona. Jag ifrågasätter bara logiken där de som hävdar att Barcelona är ingenting utan honom. Om han nu var så dålig igår, hur kan andra spelare prestera så pass bra då?

Det många tycks ha missat är att Barcelona är ett lag, 11 spelare som både anfaller och försvarar tillsammans. En spelare som Oleguer tex, som de flesta nog vill kalla som en ganska så medioker spelare, har under en säsong tagit plats i laget och gjort fullt godkända insatser. Antingen så har han spelat mittback, för att i nästa match förpassas ut på högerkanten. Aldrig ett klagomål utan gör sitt jobb i 90 min.
2006-05-18 18:47
La Rambla

Jag klankar ner på Henry hur mycket jag vill. Har du något emot så får du gärna kommentera och inte bara säga att han var knäckt. Alla blir knäckta, men man förväntar inte sig sånt skit från en som Henry (även om han snackade skit om Greklands försvar under EM med). Att snacka så om Ronaldinho är för fan pinsamt. Och uttalandet där han säger: "Det är helt annan match att spela mot mig med ett gult", är ännu pinsammare.
Sedan säger han att han är ingen kvinna och han ska stå upp som en man, men gör precis tvärt om.

Sir RP 7
Ronaldinho var bättre än Henry även i gårdagens match. Skillnaden är att Ronaldinho hade 6 spelare omkring sig och Henry hade "bara" Puyol.
Henry är ingen Legend. Han uträttar aldrig något stort när det gäller som mest. Han gör det mot bottenlag i PL i stället. Mannen som gör MIRAKELMÅL när det gäller som mest heter Ronaldinho!
Barcelona Woods
2006-05-18 18:46
Riquelme//

Klart du har rätt, vad vore Villarreal utan Riquelme, Arsenal utan Henry, Milan utan Scheva, Real utan Casillas osv osv..

Sedan håller jag inte med dig angående Barcelonas chanser utan Ronnie, visst hade vi kunnat vinna CL utan Ronaldinho! Men det underlättar såklart med honom i laget. Det du säger är att Dagens Barcelona utan Ronaldinho indirekt är sämre än Porto av årgång 2004.. tror knappast det va.. En spelare gör aldrig ett lag, och Barcelona hade absolut kunnat vinna CL utan Ronaldinho!
Barcelona II Barça II
2006-05-18 18:45
La Rambla//
Vad är för skillnad mellan frilägesutvisning och målchansutvisning?
Klart som fan att det var en målchans Eto’o hade. Han rundade Lehman och hade enkelt rullat in bollen, men Lehman TOG TAG i hans ben. Rött kort, solklart!
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-18 18:44
Var det nån mer än mig som la märke till hur osportsligt Eboue betedde sig på plan. Jag har börjat tycka riktigt illa om honom. Han gjorde 4-5 fula grejer, bla filmningen som ledde till Aesenals mål, hoppade med båda fötterna framför Ronaldinho så han inte kunde komma fram, drog Ronaldinho i armen innanför straffområdet, avbröt spelet när Barca hade bollen genom att lägga sig a la Reyes trots att Gio inte ens träffade honom och stämplade medvetet Gio upp i låret som mycket väl kunde varit rött.

Dessutom är han madridista.
2006-05-18 18:42
Nikedine// Det har du nog tyvärr fel. Även om Arsenal är mer beroende av Henry än ni av Ronnie.
Nikedine
2006-05-18 18:40
La Rambla
Precis, skillnaden mellan Barca och Arsenal är att utan Henry har Arsenal inte mycket att komma med, medan Barca är världens bästa lag även utan Ronnie.
Barcelona La Rambla
2006-05-18 18:40
II Barça II

Frilägesutvisning var den gamla regeln. Den nya heter målchansutvisning. Var inte Eto'os chans en målchans vet jag inte vad man ska bedömma som målchans. Han var ju förbi Lehman med kontroll på bollen. :-)~
2006-05-18 18:39
La Rambla//

Förvisso tog dessa spelare sitt ansvar när Ronaldinho inte riktigt var på topp. Men endå så är Barcelona ett lag med Ronaldinho och ett helt annat utan. Utan Ronaldinho hade ni inte vunnit Champions League. Det är iofs inte så konstigt att han är så inflytelserik, men ändå.
Barcelona II Barça II
2006-05-18 18:38
Varför var domaren dålig igår? Har ni aldrig hört talas om FRILÄGESUTVISNING? Han tar ju tag i Eto’os ben, det är inte vårt fel att Lehman gör en tavla. Visst han kunde ha dömt fördel av bollen och mål till oss, men nu gjorde han inte det.

1-1 målet, var inte offside! Kolla på reprisen.

Så jävla tråkigt med dåliga förlorare, vi är det bättre laget och vann helt rättvist.
Nikedine
2006-05-18 18:38
La Rambla
Du har helt rätt, jag är domare och på domarkursen sades att ifall en det är ett läge där det skall vara målchansutvisning men där laget också gör mål i nästa sekvens så skall både mål och utvisning tilldömas.
Barcelona La Rambla
2006-05-18 18:36
Señor Cúle

Alla belackare hävdar att Barcelona är ingenting utan Ronaldinho. Igår var han enligt dem kass och sög rejält. Då presterar de andra spelarna, Larsson, Iniesta och Belletti för att nämna några, två underbara kombinationer som resulterar i fina mål.

Var i ligger logiken? Tycker att det mest verkar som om de talar emot sig själva. :-)
Barcelona 19
2006-05-18 18:34
Se Länk.
Annons: