/spanien/barcelona/forum/24413.aspx/spanien/barcelona/forum/24413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-18 18:47
La Rambla

Jag klankar ner på Henry hur mycket jag vill. Har du något emot så får du gärna kommentera och inte bara säga att han var knäckt. Alla blir knäckta, men man förväntar inte sig sånt skit från en som Henry (även om han snackade skit om Greklands försvar under EM med). Att snacka så om Ronaldinho är för fan pinsamt. Och uttalandet där han säger: "Det är helt annan match att spela mot mig med ett gult", är ännu pinsammare.
Sedan säger han att han är ingen kvinna och han ska stå upp som en man, men gör precis tvärt om.

Sir RP 7
Ronaldinho var bättre än Henry även i gårdagens match. Skillnaden är att Ronaldinho hade 6 spelare omkring sig och Henry hade "bara" Puyol.
Henry är ingen Legend. Han uträttar aldrig något stort när det gäller som mest. Han gör det mot bottenlag i PL i stället. Mannen som gör MIRAKELMÅL när det gäller som mest heter Ronaldinho!
Barcelona Woods
2006-05-18 18:46
Riquelme//

Klart du har rätt, vad vore Villarreal utan Riquelme, Arsenal utan Henry, Milan utan Scheva, Real utan Casillas osv osv..

Sedan håller jag inte med dig angående Barcelonas chanser utan Ronnie, visst hade vi kunnat vinna CL utan Ronaldinho! Men det underlättar såklart med honom i laget. Det du säger är att Dagens Barcelona utan Ronaldinho indirekt är sämre än Porto av årgång 2004.. tror knappast det va.. En spelare gör aldrig ett lag, och Barcelona hade absolut kunnat vinna CL utan Ronaldinho!
Barcelona II Barça II
2006-05-18 18:45
La Rambla//
Vad är för skillnad mellan frilägesutvisning och målchansutvisning?
Klart som fan att det var en målchans Eto’o hade. Han rundade Lehman och hade enkelt rullat in bollen, men Lehman TOG TAG i hans ben. Rött kort, solklart!
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-18 18:44
Var det nån mer än mig som la märke till hur osportsligt Eboue betedde sig på plan. Jag har börjat tycka riktigt illa om honom. Han gjorde 4-5 fula grejer, bla filmningen som ledde till Aesenals mål, hoppade med båda fötterna framför Ronaldinho så han inte kunde komma fram, drog Ronaldinho i armen innanför straffområdet, avbröt spelet när Barca hade bollen genom att lägga sig a la Reyes trots att Gio inte ens träffade honom och stämplade medvetet Gio upp i låret som mycket väl kunde varit rött.

Dessutom är han madridista.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-18 18:42
Nikedine// Det har du nog tyvärr fel. Även om Arsenal är mer beroende av Henry än ni av Ronnie.
Nikedine
2006-05-18 18:40
La Rambla
Precis, skillnaden mellan Barca och Arsenal är att utan Henry har Arsenal inte mycket att komma med, medan Barca är världens bästa lag även utan Ronnie.
Barcelona La Rambla
2006-05-18 18:40
II Barça II

Frilägesutvisning var den gamla regeln. Den nya heter målchansutvisning. Var inte Eto'os chans en målchans vet jag inte vad man ska bedömma som målchans. Han var ju förbi Lehman med kontroll på bollen. :-)~
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-18 18:39
La Rambla//

Förvisso tog dessa spelare sitt ansvar när Ronaldinho inte riktigt var på topp. Men endå så är Barcelona ett lag med Ronaldinho och ett helt annat utan. Utan Ronaldinho hade ni inte vunnit Champions League. Det är iofs inte så konstigt att han är så inflytelserik, men ändå.
Barcelona II Barça II
2006-05-18 18:38
Varför var domaren dålig igår? Har ni aldrig hört talas om FRILÄGESUTVISNING? Han tar ju tag i Eto’os ben, det är inte vårt fel att Lehman gör en tavla. Visst han kunde ha dömt fördel av bollen och mål till oss, men nu gjorde han inte det.

1-1 målet, var inte offside! Kolla på reprisen.

Så jävla tråkigt med dåliga förlorare, vi är det bättre laget och vann helt rättvist.
Nikedine
2006-05-18 18:38
La Rambla
Du har helt rätt, jag är domare och på domarkursen sades att ifall en det är ett läge där det skall vara målchansutvisning men där laget också gör mål i nästa sekvens så skall både mål och utvisning tilldömas.
Barcelona La Rambla
2006-05-18 18:36
Señor Cúle

Alla belackare hävdar att Barcelona är ingenting utan Ronaldinho. Igår var han enligt dem kass och sög rejält. Då presterar de andra spelarna, Larsson, Iniesta och Belletti för att nämna några, två underbara kombinationer som resulterar i fina mål.

Var i ligger logiken? Tycker att det mest verkar som om de talar emot sig själva. :-)
Barcelona 19
2006-05-18 18:34
Se Länk.
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-18 18:32
Sir RP 7

Såg du inte när dribblade av Ljungberg!

Grovt!
Barcelona La Rambla
2006-05-18 18:30
Sir RP 7:

Ok, Ronaldinho ramlade kanske lätt några gånger. Han ger sig in i situationer med hög fart där 3-4 moståndare försvarar, nästan oundvikligt att han förr eller senare ska tappa balansen. Försök själv på en regnblöt plan. Men ni arsenalfans vill få det till att det är det enda han gör filmar. Många påstår att han var kass igår. Hur fan bedömmer egentligen de spelarinsatser? Måste han dominera enormt för att få godkänt efter en match? Hur många giftiga framspelningar stod han inte för i 1:a halvlek tex? Han lurade upp Eboué på läktaren vid ett tillfälle i 2:a, han var allmänt delaktig i spelet och styrde och ställde. Men trots det hävdar alla andra än culés att han sög. Nåväl, konstaterar bara att smaken är som baken. För övrigt vill jag kontra med, vad gjorde Henry som var så enormt igår? Visst två giftiga avslut i början av matchen där barcaspelare stod på hälarna och sov. Han lurade Puyol en gång, Marquez ytterligare än gång men så mycket mer var det inte. Friläget han fick var ju ett direkt svagt avslut. Men jag påstår inte att han var dålig i matchen, men någon övermänniska var han då rakt inte.

Angående reglerna. Det kanske kommer som en överraskning men de dammas faktiskt av emellanåt och ändras vilket de också har gjorts sen 1999.

Regel 12.21

Vid bedömning av målchansutvisning ska den felande utvisas:
- om den anfallande spelaren i det ögonblicket förlorar sin målchans

- oavsett om spelaren eller hans medspelare i ett senare moment återfår målchansen (genom att domaren utnyttjat fördelsregeln och låtit spelet
fortsätta)
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-05-18 18:28
henry säger bara sanningen. han har helt rätt i det han säger. man måste våga säga emot om man inte gillar något vilket han gjorde.
dommaren var dålig igår, bara att erkänna.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-18 18:28
Sir RP 7

Håller med "var var Ronaldinho?".
Men det visade ju bara att vi är världens starkaste lag, eftersom att vi vinner en final mot ett formstarkt arsenal utan Dinho i sin stjärnroll!
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 18:05
Beautiful_Barca//

O var var Ronaldinho igår då?!
Säger som Henry: "Jag såg bara Larsson"

Henry är precis som Ronaldinho levande legender så gå o göm dig nånstans.

Spanien Sir RP 7
2006-05-18 18:03
La Rambla//

Det hade blivit en betydligt bättre match för alla inblandade. När situationen uppstod hade jag hellre tagit 0-1 i 11 v 11.
Vaddå inte beklgade sig?! Jag var skitförbannad på att dommaren visade sån usel känsla för spelet.
Visst har dommaren stöd av regelsystemet o han kan välja. Enligt de flesta valde han mindre rätt.

Eboue filmade utan tvekan men det gjorde även Ronaldinho o Deco vid ett par tillfällen. Därför skrev jag att dommaren var usel åt båda håll.
Barcelona Tiago
2006-05-18 18:02
La Rambla

jo det kanske han gör men det är ändå inga roliga påhopp han gör på dommarna och vissa spelare. synd att han ska hålla på så för han är jäkligt duktig:D
Barcelona La Rambla
2006-05-18 17:59
Sluta klanka ner på Henry, han är besviken och det är förståeligt. Vem hade inte varit det, han brände några chanser själv. Efter några dagar när känslorna har lugnat ner sig så ångrar han säkert sitt uttalande.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-18 17:56
Ännu en gång visar Henry att han inte är en spelare för de stora matcherna. Ingen levande legend där nej. Jag väljer Etó'o före alla dagar i veckan. Sen hans kommentar efter matchen är så låg och patetisk som den kan bli. Trodde bättre om honom. Han har fan sjunkit till Mourinho (Mouninho) nivå.

Visca el Barça, bäst i världen utan tvekan!
Barcelona La Rambla
2006-05-18 17:56
Sir RP 7

De har inte alls fel. Det är en bedömningsfråga och domaren har stöd av reglerna. Han kan välja varning och han kan även välja utvisning. Beror helt och hållet på situationen. Men vad spelar det för roll nu, det är över? Det var nog inte många arsenalfans som beklagade sig över endast frispark för Barca och en utvisad Lehman när de tog ledningen på en diskutabel frispark. :P
Barcelona Tiago
2006-05-18 17:53
usch vikken tönt henry är snacka om dålig förlorare synd om grabben inte lätt för han.
Barcelona Tiago
2006-05-18 17:51
kolla in länken angående offisde på första målet.
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 17:51
La Rambla//

Då har dessa "experter" fel. Kommer ihåg en match mellan Juve-United från 99 där samma situation uppstod o Yorke slår bollen i tomt mål o målet gälldes. Målvakten blev inte utvisad.
Hade dommaren släppt situationen o Giluys mål gällt ska Lehmann bara ha gult.

Det är därför dommare som Collina m.fl inte växer på träd. Hauge var katastrof åt båda håll.
Barcelona La Rambla
2006-05-18 17:47
Sir RP 7

Tack, grattis själva till en jäkligt strong insats. Mycket hjärta i Arsenal. Annars kunde det faktiskt ha varit värre, rött kort på Lehman och ändå 1-0 till Barca. Det också rätt att dömma så enligt "experter". Nu var inte Hauge tillräckligt kall, han borde ha avvaktat situationen men det är lätt att vara efterklok. Beslutet ska tas på några tiondelar.
Spanien Sir RP 7
2006-05-18 17:44
Man får säga grattis. Grattis då. Båda lagen ska ha en eloge för sina insatser under säsongens CL. Synd dommaren förstörde matchen vid utvisningen. Gult till Lehmann o 1-0 till er hade borgat för en bättre o roligare match.
Men men är oehört stolt över mitt lag o ni ska vara stolta över erat. Båda lagen spelar den roligaste fotbollen.

Återigen grattis.
Barcelona La Rambla
2006-05-18 17:39
Hur förtjänar man att vinna en match när man spelar 3/4 av tiden med 9 man i knäet på sin målvakt och en gubbe på topp? Beats me!

Visst, man fick sina kontringschanser när Barcelona tappar boll vid några anfall. Det är väl oundvikligt under en match, speciellt med så många arsenalspelare defensivt och regnblöt plan. Det gäller bara att sätta dem också.
Barcelona Xoonix
2006-05-18 17:38
Ämne: FILMARE FILMARE OLEE....
hahaha va enormt töntig du är, en helt korrekt utvisning och de enda jag såg ligga som döende svanar var ett maskande Arsenal som tydligen mysslyckades med det också, Barca är värdiga vinnare och ingen ska söga nå annat!
Barcelona xavihernandez
2006-05-18 17:36
Schubert/
Tror att det var i nickduellen när han landade fel och slog i ryggslutet. Förhoppningsvis inget allvarligt!
Annons: