/spanien/barcelona/forum/24406.aspx/spanien/barcelona/forum/24406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-05-22 12:13
DeeJay:

Tycker du överdriver något enormt. Sen kan du inte bedömma hur irriterad Eto'o blir över några tv-bilder. Du hör inte vad som sägs mellan spelarna. Matchen mot Athlétic var också lite speciellt. En del bakfulla spelare som firat CL-vinsten tillsammans med Barca B/C spelare. Men strunt samma, vi lär inte bli överens. Skulle nu Eto'o vara en sån diva som du hävdrar så borde det vid det här laget ha spridits en viss osämja i laget och sånt är media snabba med att hugga på. Tycker du det ser ut som om lagandan är dålig i laget?

Liverpool har visst bjudit 10,3 miljoner euro för Alves. Det matchar vi lätt med Saviola som lockbete. Agera Txiki och Laporta. Låt inte Dani spela brittisk fotboll nästa säsong.
Barcelona DeeJay
2006-05-22 11:56
La Rambla: Att vara en diva handlar inte om att arbeta för laget. Det handlar om hur man uppträder på planen. Eto'o är ohyggligt självisk. Han är så målkåt så det finns inte. Minns matcherna i slutet när Henke hade i stort sett öppet mål, men Eto'o valde att skjuta själv ur usla lägen.

När till och med Henke - den ultimate lagspelaren - blir irriterad på honom, då är det något som är fel.

Och sen är det just det här med att han gestikulerar åt sina lagkamrater hela tiden. Vem som helst kan slå en dålig passning - Eto'o själv är expert inom ämnet - men om någon inte sätter en passning rakt på fötterna på honom slutar han spela och gnäller på lagkompisen istället.

En sån situation var i matchen mot Bilbao. Ezquerro slog en lite för lös passning till Eto'o, som stannade upp, gestikulerade och skällde på Ezquerro och sket fullständigt i att bollen låg en meter bredvid honom. Han hade lätt kunnat ta bollen och gå till attack igen. Istället hängde han med huvudet och surade.

Zlatan har lärt sig massor i Juventus. Faktum är att Zlatan är för osjälvisk just nu. Han skulle behöva avsluta själv oftare. Dessutom accepterar Zlatan att sitta på bänken emellanåt, medan Eto'o vägrar. Han ska spela varje match, hur oviktig den än är.

Hur som helst vill jag inte se Zlatan i Barcelona. Åtminstone inte så länge Eto'o är kvar i klubben. Båda två samtidigt funkar inte. Faktum är att Barcelona inte kan köpa någon bra anfallare så länge Eto'o finns kvar. För han kommer inte flytta på sig frivilligt, och till vänster finns Ronaldinho och till höger Messi.
Barcelona La Rambla
2006-05-22 11:51
Hm, är detta urtypen för ett milanfan?

Då är det bara att beklaga en fin klubb som Milan.

Haha!
Barcelona AlexC
2006-05-22 11:47
Enda anledningen jag kan se till att vi skulle köpa Zlatan är att vi skulle få alla matcherna visade på TV, och nöjet över att se gnällspikar sitta här och tjura över att media skulle fokusera mer på den svenske spelaren än laget likt de gjort med Larsson.
Getafe Forzaa_Milan
2006-05-22 11:47
Barcelona La Rambla
2006-05-22 11:42
Det var nog bland det löjligaste jag läst. Zlatan är så mycket mer diva än Eto'o någonsin kommer bli. Vem viftar med armarna mer än Zlatan?
Eto'o är en team player, när ska ni okunninga lära er det? Han spelar som han blir tillsagd av Rijkaard, han jobbar kopiöst defensivt. Att han sen jagar mål i en betydelselös ligamatch är inget att hänga upp sig på.

Ser ni Eto'o se arg ut när han pekar? Nej just det, är det förbjudet att tala om för en lagkamrat hur man vill ha bollarna? Jag tror knappast att han är en person som precis skäller ut sina kamrater.

Zambrotta däremot från Juve tar vi gärna. Mums!
Barcelona Ghazza
2006-05-22 11:37
Hellre har jag en diva som gör massor med mål, än en kille (Som iofs också är ngt av en diva) fast inte gör mål.
Man måste tänka på laget. Och lagets målproduktion ökar med Etoo i laget, så enkelt är det.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-22 11:29
DeeJay//
Helt ärligt, Eto’o har gjort mer än 20 mål i ligan två år i rad. Var han egoist under finalen? Utan Eto’o hade vi aldrig varit där vi är idag. Jag förstår mig inte på sådana som dig, när blir du nöjd? Det är en match som är helt ointressant, spelar ingen roll om vi vinner eller förlorar. Tror du hade gjort så i en viktig match? Nej det hade han inte. Eto’o är en våt dröm för alla tränare, ändå finns det fans som klankar ner på honom.

Länge leve Eto’o!
Barcelona Williamão
2006-05-22 11:20
Ämne: Forlán skriver på fö....Tror inte Rijkaard har gett kritik till Txiki, han fullföljer bara sin policy om att endast diskutera spelare som tillhör FC Barcelona. Därför skickar han vidare alla frågor angående Henry och andra icke-barcelona spelare till sin värvningsansvarige nämligen Txiki. Som vanligt hugger skvallerpressen direkt och målar upp det som att Rijkaard är arg eller besviken. Tro inte på allt du läser på sportal mm.

DeeJay

Han gör tre gånger fler ligamål också...
Barcelona DeeJay
2006-05-22 11:20
Barcelona kan göra sig av med Eto'o och ersätta med Zlatan. Jag blev så jävla förbannad när Eto'o gjorde gester under matchen mot Bilbao bara för att han inte fick bollen exakt på fötterna. När han dessutom sket i att jaga efter bollen trots att den låg en meter bredvid honom, utan bara gick därifrån och viftade med armarna, då blev jag förbannad.

En sån fruktansvärd diva. så länge Eto'o finns i klubben kommer argument som "Zlatan kommer förstöra harmonin" att vara meningslösa, eftersom Eto'o är hundra gånger mer självisk och hundra gånger divigare än Zlatan.
Barcelona KeLLeFeNi
2006-05-22 11:19
fan ska Zlatan göra i Barca, kommer bara att skapa problem i laget, tror att England skulle passa han bättre
mw
2006-05-22 11:08
Dobermann: Sportal är ingen riktig källa utan är värre skvallerpress än Sportbladet...
Barcelona Dobermann
2006-05-22 11:00
Forlán skriver på för Barca i veckan enligt Marca. Se Länktipset.

Det står också på sportal att Rijkaard ger kritik till Txiki för att de missade att värva Henry...
2006-05-22 10:52
Zlatan vill jag aldrig se i Barça- tröjan. Han skulle förstöra harmonin som är i laget just nu. Zambrotta däremot, han skulle jag aldrig tacka nej till. Med honom som vänsterback och Alves som högerback, då har vi en utav Europas bästa backlinje. Med tanke på skandalen i Italien, så är det mycket möjligt att Juve spelarna sjunker i värde (om dem flyttas ner till Serie B). Då är det bara att slå till, köp världens bästa vänsterback (enligt mig). Då kanske vi kan hitta Kungens(Larsson) ersättare i Juve också, eller vad sägs om Trez? Han kanske inte har en bländande teknik, men mål, det gör han. Annars har jag alltid förespråkat för Iaquinta från Udinese. Jag tror att han skulle passa alldeles utmärkt i Barça. Han blev även uttagen till Italiens VM-landslag. Jag har för mig att vi var på väg att signa honom redan för två år sedan, men jag är inte säker.
Barcelona Williamão
2006-05-22 10:29
Ämne: snacka hur mkt ni vi....
Klart att det anfallet hade stått för mkt finess styrka och fantasi, men faktum är att Zlatan inte passar in som ersättare åt Henke. Zlatan är en spelare som kräver att få starta matcher och starta matcherska han göra också. Det kommer han inte få i Barca, och tro mig Rijkaard kommer inte ändra spelsystem pga Zlatan.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-22 10:29
Adriano_

Kan du utveckla ditt resonemang genom att berätta hur Messi ska få plats, och hur deffensiven kommer se ut om Zlatan kommer? Eller anser ett Zlatan-fan som du att han är bättre än Messí?

Löjligt om Zlatan skulle komma, vi har redan världens bästa offensiv, perfekt lagkänsla och deffensiv. En spelare som Zlatan, som gnäller osv. skulle bara förstöra detta. Plus att Messí står inte på tillväxt på samma sätt som förrut, han är en spelare för startelvan. Dessutom så behöver man en pivote i dagens fotboll, och då måste en mittfälltare ryka, om nu messi skulle spela i startelvan enligt dig.
Barcelona Adriano_
2006-05-22 10:17
snacka hur mkt ni vill om zlatan..han skulle fan ha gjort barca betydligt bättre.. zlatan eto'o och strax bakom finns dinho..snabbhet, teknik, styrka och fantasi skulle det ha varit med dom här tre på topp ;)

visca barca
Pelada
2006-05-22 10:11
Nej nej nej inte Didier Drogba. Han skulle vantrivas i Barça och skulle bara kännas onödig. Däremot låter Zambrotta som ett fint tillskott, allround som kan spela ytterback.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-22 01:28
Guardiola

Nej tack! Gillar inte Drogba, visst han är stor och stark och hyffsat teknisk. Men anser att han inte skulle acceptera en roll som inhoppare, plus att han inte känns så målfarlig. Hellre Crespo som jag ser som den bästa ersättaren för Henke.

Han är i slutet av sin karriär och att han accepterar rollen som inhoppare har vi ju sett både i Chelsea och Milan.
Barcelona Guardiola
2006-05-22 01:15
Barca behöver ju en till anfallare till nästa säsong. skulle inte drogba vara en perfekt värvning. teknisk och framför allt bra på huvudet nått som barca saknar.
Barcelona Gabriel
2006-05-22 00:37
Ghazza

Vad tänker man på? De tänker nog på att de inte har samma känslor för klubben som fansen har. Dessutom tror jag de sportsliga spelar in en hel del i det hela också. Som när Campbell gick ifrån Tottenham ifrån Arsenal exempelvis. Han har vunnit 2 ligaguld med Arsenal(rätta mig ifall jag har fel).
Barcelona Ghazza
2006-05-22 00:20
Gabriel, klart jag inte tvivlar på Enrique. Var kanske lite löjligt att ha med honom bland alternativen, men ville få fram spelare som spelat i de båda klubbarna en längre tid. Etoo var ju inte ens att tänka på iaf ;)

Men jag undrar liksom vad tänker man med när man lämnar en klubb för värsta konkurenten? Är det bara pengar som styr tyvärr?
Barcelona Gabriel
2006-05-22 00:17
Ghazza

Figo: Han avskyr madrid numera. Barcelona avskyr honom. Finns inget mer att säga där. Tror inte han har sitt hjärta i nått av ställena. Hade han haft hjärta för oss hade han inte lämnat oss för madrid.

Ronaldo: Killen har inget hjärta för nån klubb i världen. Han sniffar till sig till de klubbar som har råd att ge honom mest betalt! Det laget som betalar mest får hans hjärta.

Luis Enrique: Men snälla vilken fråga. Ingen tveksamhet alls att hans hjärta är i Barcelona. Att du ens tvivlar på det?
Barcelona Ghazza
2006-05-22 00:17
Mjo det kan väl också vara ett alternativ dådå. Men Ronaldo då? Den glädjen han hade i Barca har jag inte sett mycket av i Real. Speciellt inte de senaste åren.
2006-05-22 00:14
Figo har inget hjärta, han har ingen själ! Tveksamt om han är en människa.
Barcelona Ghazza
2006-05-22 00:12
Vart tror ni dessa herrar har sina hjärtan? Barcelona eller Real Madrid?
Figo
Ronaldo
Luis Enrique
2006-05-22 00:03
La Rambla//
Målen du länkade till är ju otroligt vackra. Rivaldo är min absoluta favorit i Barça, inget snack om saken. Jag tror att han har världens ”farligaste” vänsterfot. Saknaden av han är stor (inte för att vi behöver honom). Om jag inte är helt ute och cyklar så var den matchen mot Valencia mycket viktig. Om jag minns rätt så var vi tvungna att vinna för att få en CL plats?!
Någon som minns?
Barcelona krullo
2006-05-21 23:59
Intressant artikel ang bra och dåliga förlorare. Tyvärr har Mourinho och Wenger satt prägel på hur engelska lag agerar efter förluster i Europa.
2006-05-21 23:47
Jag såg upp till Henry innan finalen, en stor fotbollspelare, Arsenals hjärta. Hade en väldigt stor respekt för den mannen, men efter finalen har jag tappat all respekt för honom. Jag trodde att han några dagar efter finalen skulle gå ut i media och be om ursäkt. Trots att tv repriser visar att Eto’os mål INTE var offside, så ber han alltså inte om ursäkt, mycket lågt.
Barcelona Tiago
2006-05-21 23:00
Señor Cúle

haha j plus att han såg ronaldinho och eto´o fixa en utvisning.
Annons: