/spanien/barcelona/forum/24404.aspx/spanien/barcelona/forum/24404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2006-11-13 20:46
Är det möjligt att låna Henke vore det det bästa. En kille som funkar i laget och kan spelet.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 20:44
Jag tycker personligen att vi ska låna Larsson, om det är möjligt. Annars vet i tusan. Luque är ju ett annat alternativ, men han spottar ju visserligen knappast in mål. Svårt val nu när det är kortsiktlig lösning som behövs.
Barcelona Barca#1
2006-11-13 20:41
Vilken anfallare tycker ni vi ska värva?
Barcelona La Rambla
2006-11-13 20:40
Evièka:

Jag förstår inte hur folk resonerar när de nämner Adriano. Visst han är en fantastisk anfallare när han är i form och får allt serverat. Det många tycks glömma är att han lär kosta ett x antal euro. Han är brasse, anfallare, dödlig vänsterfot and so on. Tror folk verkligen att vi får honom för kaffepengar?
Barcelona Evička
2006-11-13 20:34
La Rambla
Det är precis det jag tänker på när t ex spelare som Adriano diskuteras. Fel kille och lagsammanhållningen förstörs. Jag tror att Rijkaard och La Porta har koll på vem som eventuellt kan passa in och när så krävs gör ett val utifrån det.
Barcelona Mr Barca
2006-11-13 20:33
Ämne: Mr Barca kan inte gö....
För mig är Puyol en av dem allra största Barca haft. T o m större än Ronnie. Det han står för och så mkt hjärta han visar för klubben, det är få som visar för sina klubbar. Vilket uppoffrande, slit och kämpande för sina lagkamrater. Hade jag gått sista striden i mitt liv hade jag förmodligen valt att ha med mig Puyol. Hade aldrig någonsin bytt han mot någon spelare på denna planet.

Han för barca är själen i klubben. Led verkligen när jag fick höra att hans pappa gått bort. Men vilken hjälte som är tillbaka efter en vecka och gör en strålande match. Obeskrivligt
Barcelona La Rambla
2006-11-13 20:32
Som sagt, jag tänker vänta tills efter gruppspelet i CL innan jag sågar spelare som Gudy och Guily. Det här laget vägrar att ge upp, det har de två senaste säsongerna visat oss. En otrolig sammanhållning och kamtratskap där alla jobbar för varandra. Visst görs det misstag av vissa spelare men det är bara naturligt och man kommer trots det alltid igen. Dags att börja tro på hela laget och inte enbart enskilda spelare oavsett hur viktiga vissa är.
Barcelona Cape
2006-11-13 20:26
länktips
PUYOL
Barcelona Cape
2006-11-13 20:26
Mr Barca kan inte göra annat än att hålla med. Visst är det kul att njuta av Ronaldinhos och messis fina finter men det är för mig minst lika underhållande attt titta på puyols uppoffrande spel och vilket hjärta han lägger ner i klubben. Otrooligt..
Barcelona Evička
2006-11-13 20:19
Mr Barca
Där slog du huvudet på spiken :)
Barcelona Mr Barca
2006-11-13 20:15
Ämne: Mr Barca:

Kan än ....
La Rambla:

Måste vara jobbigt för supportar som dem varje gång Barca förlorar. Nej Barca ska bara vinna och vinna samtidigt som världens alla bästa spelare ska spela för barca. Skit i vad dem gjort för klubben el hur mkt dem känner för Barca. Gör dem en dålig säsong, ut med dem. In med nya maskiner som kan producera.

Men skönt att många på forumet inser att fotboll som mycket annat är som mkt annat i livet. Det följer tider med både sorg och glädje, med- och motgångar.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 20:06
Mr Barca:

Kan än en gång bara instämma med dig. Beklämande att läsa.

EsCúle:

Han säger också att Barcelona är så pass professionella att de först kontaktar klubben innan honom. För tillfället har väl ingen kontaktat Helsingborg heller.
Barcelona Mr Barca
2006-11-13 20:01
Ämne: Fyfan va irreterande....Herr Blaugrana. Skön inställning du har till våra spelare. Tur att det är få av dig. Måste vara jobbigt varje gång barca spelare med både Guily och Guddy på plan samtidigt som dem vinner.
Barcelona EsCúle
2006-11-13 19:58
Det talas ju om att Barcelona vill åt Larsson igen, men "Henke" säger så här:

Larsson: "Nadie del Barça me ha llamado" - Ingen från Barcelona har ringt mig.
Så jag vet inte riktigt vem som har spridit ryktet om att Larsson kan vara ett alternativ? Bara önskedrömmar?
Barcelona Blaugrana_1899
2006-11-13 19:51
Sorterar under kategorin "personangrepp" och är inte acceptabelt. Nästa gång blir du spärrad! / Red
Barcelona La Rambla
2006-11-13 19:46
Jo, jag förstår det. Men du fick det att 'låta' som om det där behövdes nu under vinterfönstret. Sen Shevchenko? Hur realistiskt är det? Han kostade över 30 miljoner pund i somras. Nog för att Chelsea aldrig säljer honom, absolut inte till Barça, men vad hade han inte kostat. Dagens Barça lägger inte ut de summorna för en spelare, speciellt inte för en som kommit till åren och är på väg ner i karriären.
Barcelona Cape
2006-11-13 19:43
Jaa men det är ändå roligt att sitta och spekulera om framtida värvningar :P
Barcelona La Rambla
2006-11-13 19:42
Cape:

Ok, då är jag lite mer med dig. Nu i januari är det primära en anfallare som kan spela på topp, ta emot boll och kunna hålla i den, skarva vidare på huvudet, kunna vara ett hot med sitt huvudspel så väl som med fötterna. Alltså alla de anledningar till varför man en gång värvade Larsson till Barcelona.

Till nästa säsong, låt oss bekymra oss om det då. :-)
Barcelona Cape
2006-11-13 19:38
Jag klandrar dig inte..?
Men när jag skrev det var det mycket snack om värvningar till januari så råkade skriva det. Menar självklart till sommaren då Lucho Gonzalez verkligen är en spelare barca behöver i dagsläget när man möter lag som Chelsea med otroligt starka innermittar. Men anfallare är ju i nuläget mer nödvändigt.

Detta börjar likna förra årets Arsenal då en stor del av de ordinarie spelarna var skadade och då släppte klubben fram de yngre. Se hur det gick?
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-11-13 19:33
Å andra sidan spelar Gudjohnsen för tillfälligt så dåligt att man helt enkelt måste ta till alla möjliga metoder om det ska hålla i längden.

Barcelona La Rambla
2006-11-13 19:29
Cape:

Ditt: Det är bra alternativ till värvningar när transferfönstret öppnar.
Lucho Gonzalez för att barca bbbehöver en stark mittfältare som dessutom gör många mål just nu i Porto.

fick mig att tolka det som om du menade nu i januari. Kan du klandra mig?
Barcelona Mr Barca
2006-11-13 19:28
Ämne: LR

Tja, jag menad....
Då förstod jag lite bättre när du menar framtida värvningar. Men jag tycker det är för tidigt att sia om det just nu. Mkt kommer att hända och vi vet inte vem som kan tänkas flytta upp från det yngre ledet. Låt oss vänta och se. Att spekulera om värvningar är inte mkt mer än en ren spekulation. För tillfället kan det vara aktuellt med en anfallare, men inget mer.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 19:28
Det stämmer angående Dos Santos. Han kan först registreras i januari, men först så måste Rafa få sitt spanska pass.

Bojan? Skoja inte, han spelar i Juvenil A och är fortfarande en liten knatte till växten. Han har inte växt färdigt ännu, så det vore lite väl optimistiskt att kasta in en juniorspelare upp på topp mot tuffa la ligabackar. Jeffren där emot är en annan sak, han är åtminstone 18 och spelar ju mest ytter.
Barcelona hammabarça
2006-11-13 19:26
Vore underbart om man lyckas låna Henke. Så slipper man dessutom värva en onödig spelare som behövs endast ett par månader. Men hur stor är chansen att Henke kommer? Hans sista match var en CL final som han var med och avgjorde. Jag personligen tror att han vill bevara det så, att alla ska komma ihåg honom på det sättet.
Barcelona Cape
2006-11-13 19:25
LR

Tja, jag menade framtida värvningar mer än januari värvningar
Barcelona EsCúle
2006-11-13 19:24
Skulle vara kul, men verkligheten är inte sådan. Dos Santos är en icke-eu spelare, och vi har redan tre stycken vilket gör att han inte får spela i La Liga. Bojan Krkic är väl lite att ta i, fortfarande mycket ung och har väldigt mycket kvar att lära. Jag tror inte att han är redo för fotboll på sån hög nivå. Jeffren vet jag inget om hans talang, men han kan väl vara okej att ta med i truppen under krisperioden.
2006-11-13 19:24
Kanske man borde försöka köpa Anderson från Porto rdan nu till jul, det ryktades i sommras att barça hade en överenskommelse med honom.

Någon som vet något mer?
2006-11-13 19:18
Borde man inte testa några unga talanger nu när det är en sådan anfallskris?

T ex Jeffren, Dos Santos, Bojan Krkic mm.
Barcelona Evička
2006-11-13 19:18
Tompa
Man får vara väldigt optimistisk om man inte ska tycka att det här är ett lite jobbigt läge.
Barcelona C_Ericson
2006-11-13 19:17
Fan va Ronaldinho är Kung! Hans andra Frispark är ju nästan värre, svårare läge iallafall. Vilket klassmål!
Annons: