/spanien/barcelona/forum/24400.aspx/spanien/barcelona/forum/24400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carl McCoy
2006-05-26 11:30
Om Zambrotta (mot förmodan) och Alves kommer känns det inte helt nödvändigt med en ny mittback: Puyol, Marquez, Oleguer (nödfall: Edmilson/Rodri) känns helt ok.
Barcelona Camparn på nou
2006-05-26 11:17
Jovisst Zambrotta skulle vara en grym värning till vänsterbacken. Då behöver vi sälja enligt mig Sylvinho.
Plus Daniel Alvés och en mittback så skulle defensiven vara perfekt.
Gillar också Quaresma men tvivlar på att han skulle klara av rollen som inhoppare som kommer in och spelar smart och ger allt utan gnäll. Han är en spelare som behöver mycket speltid och förtroende för att prestera sitt bästa verkar vara en rätt känslig stjärna. Han är också rätt divig som sagt tror inte han skulle vara helt nöjd med bänken. Han kan också bara spela på kanten som är en nackdel. Den nya anfallare vi köper bör kunna spela i hela anfallet.
Barcelona La Rambla
2006-05-26 10:43
I mina ögon världens bästa vänsterback. Dessutom nästan lika bra som högerback. Jag hoppas verkligen att ledningen fortsättningsvis har honom som prio nr 1 för att förstärka defensiven. För att inte tala om vilken offensiv kraft vi får på vänsterkanten ihop med Ronaldinho. Visst, han kommer säkert även att spela på högerkanten, men det gör ingenting. Ju fler alternativ man har desto bättre. Detta kan bli en härlig silly season för oss.

Bara det inte ligger någon uns av sanning i artikeln i länktips. Barça utesluter inte Mista från Valencia! Öh, hur tusan kom han ens med i diskussionen. Katastrof är bara förnamnet om någon i ledningen går i värvartankar när det gäller den föredettingen.
Barcelona Visca Barça i Visca Catalunya
2006-05-26 10:39
En spelare som jag verkligen hade velat se i Barcelonatröjan igen är Quaresma. Vilken lirare...

Han har utvecklats enormt senaste tiden, och jag är säker på att han hade petat Guily.
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-26 08:45
Verkar som vi nästa säsong kan se Zambrotta i Barça.
Första val i den defensiva delen.
Barcelona Camparn på nou
2006-05-26 06:21
Mina drömvärningar till år 2006/2007 års Barcelona skulle vara.
Valdés
Alvés Puyol Marquez Van Bronckhorst
Xavi/Iniesta Edmilson Iniesta/Deco
Messi Eto'o Ronaldinho
Avbytare: Gabriel Milito, Carlos Tevez, Maxi, Oleguer, Sylvinho, Belletti, Motta och Jorquera

Alvés:Kommentarer överflödiga fantastisk högerback som redan enligt mig är en av världens bästa.

Gabriel Milito: En av spanska ligans bästa mittbackar mycket stabil i Zaragoza och rätt ung. Håller på att slå sig in i Argentinas startelva. Bidrog till att Samuel blev petad från VM.

Carlos Tevez: Sydamerikas bästa spelare och för oss som har sett honom spela råder ingen tvekan på hur bra han är och kommer bli. Efter hans prestationer i OS så skrev en engelsk tidning "Ronaldo eller Maradona det är bara att välja" typ säger det mesta killen har alla egenskapar som krävs. Kan både spela som släpande anfallare eller huggande striker. Perfekt avbytare till el tridente magico, kan spela på kanten i anfallet och byta av Eto'o i mitten.
Tevez har själv sagt att Barca är den klubb han helst går till i Europa.

Annars är Diego Forlan som ledningen verkar mest intresserad av också en helt okej värning. Han kommer aldrig prestera igen som han gjorde säsongen 04/05 speciellt inte från bänken men han är en anfallare med kvalitéer som kan göra avgörande mål.
Barcelona pablo escobar
2006-05-26 05:05
R.E.M

Måste säga att jag håller med om att din elva vore idealet inför nästa säsong. skulle även gärna se en sån som Diego Milito och kanske någon ny mittbackstalang på bänken.

Ike
fler än jag med konstig dygnsrytm ser jag.
15 miljoner låter precis som du konstaterar fullständigt vansinnigt, den summan skulle man kunna få någon mycket bättre spelare för.
vet däremot inte riktigt om jag tror på att hämta tillbaka gamla spelare som saviola och quaresma även om dem verkar ha fått lite fart på sina karriärer på sistone. Använd istället saviola som delbetalning så slipper barcelona äntligen betala hans skyhöga lön också.
Real Madrid Ike
2006-05-26 04:52
Som jag sagt i flera år. Min största dröm värvning vore att få Zambrotta till Barca.
Är iof inte lika akut som det har varit, då höger backs platsen är svagare än vänster för tillfället. Både Sylvinho och Gio sköter sitt jobb, utan nå större problem. Zambrotta som kan både spela Höger och Vänster back, skulle vara en otrolig värvning.
Skulle ja ha nånting att säga till om skulle han defenetivt vara prio 1. Använd Saviola för att få Alves hyffast billigt, om inte använd Saviola som bänk spelare. Tycker verkligen inte man ska lägga nå löjliga summor som 15M som senare vart max 8M om ja inte missförståt för någon som Forlan.
(en sak som irriterar mig.. Zlatan??? snälla)
Quaresma tycker ja fortfarande om, tycker att han aldrig fick en ärlig chans, visst han kunde stoppa upp spelet lite ibland, men det gör även Ronaldinho. Kanske fel tillfället att ta in en person att mogna in barca, men hur som helst, han är ruskigt duktig.

Ser so otroligt mycket fram imot att se Messi spela mer i Barca tröjjan.
Har blivit en av mina absoluta favorit spelare.
Puyol är oslagbar, sedan är det nog Xavi och Messi. Ronaldinho får ursäkta hehe.

Slut summering... KÖP ZAMBROTTA NU! =)
Barcelona R.E.M
2006-05-26 01:21
shoo dogs

Hoppas vi kör såhäer nästa säsong

Valdes
Alves Marquez Puyol Zambrotta
Edmilson
Deco/Xavi Iniesta
Messi Etoo Ronnieee
Valencia PabloCésarAimar
2006-05-26 00:52
nån asom är intresserad av att skriva ngn artikel till fotbollfans.tk som är på uppbyggnad skriv bara i PM eller maila till vcf10@hotmail.com
Barcelona Schubert
2006-05-26 00:34
Cesc är riktigt bra men han har det inte lätt mot lag som Bolton och Blackburn. Tror snarare hans låga lägstanivå handlar om vilka lag han ibland tvingas möta än om att han är så himla ojämn. I Barca skulle han aldrig behöva möta såna lag (och aldrig behöva spela match med engelska domare) och det skulle göra honom jämnare. Jag skulle gärna se att han återvände nån dag. Kanske inte nödvändigtvis just denna sommar, men som sagt, nån dag. Han är ju ännu väldigt ung. När Deco slutar skulle det inte vara fel med ett Barcamittfält bestående av tre Canteraspelare: Xavi, Fabregas och Iniesta.

Sen är det klart att affären var sjuk rakt igenom, en produkt av ett ruttet regelsystem. Vet inte om Arsenal gjorde så fel, dom utnyttjade bara reglerna till max. Felet var snarare att reglerna var (och är?) absurt orättvisa. En av idéerna med EU är väl att såna här saker ska vara lika överallt, fattar inte att man inte kan fixa det lite snabbt.

Sen det där snacket om att "satsa på unga". Barca satsar på unga - Messi släpptes fram; tidigare har man släppt fram Xavi, Gabri, m fl. Men man tar inte plats i Barcelona som 16-åring. Inte ens Messi, enligt Capello "den bäste 18-åring han sett" gjorde det. I en klubb som Arsenal kan man göra det - inte i Barca.
Barcelona Barça-fan
2006-05-26 00:20
Ämne: Tänkte starta en ny ....Forlan och Alves/Chivu
Barcelona Barça-fan
2006-05-26 00:18
"…rubrik; ”Madrid, skithögar, hylla mästarna!” – Den oerhört ”proffsiga” tidningen Aftonbladet skojar till det igen."

Sedan påstår Madridredaktionen att Terje Hauge skulle vara culé.

Avgör själva, vilka är mest proffsiga?

Pinsamt...
Barcelona Carl McCoy
2006-05-25 23:33
ps. ni som var oroliga eller hoppades på Morientes: han är nu klar för Valencia (3 milj. £)...så vi slipper iaf honom.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-25 23:27
EsCúle/
Ska vi starta en ny diskussion här på forumet om vilka vi tror/hoppas ska värvas i sommar?!...;)
...95% av innehållet just nu är väl just sådana diskussioner?
Barcelona Señor Cúle
2006-05-25 22:45
Shena Cules.

Är inte hemma, och behöver lite olika sidor där man kan se olika streamlänkar.
Skulle vara guld värt om någon bara kunde rabbla upp ett par av dessa sidor, eftersom att det är vädigt viktigt :)

Visca El Barça!
Barcelona www
2006-05-25 21:03
Följ alla Barcaspelare i VM i deras respektive landslag.
Barcelona Williamão
2006-05-25 20:22
ja det blir iaf varken Morientes eller Pauleta. Om dom nu ens varit aktuella
Barcelona EsCúle
2006-05-25 20:20
Tänkte starta en ny diskussion om vilka ni tror Barcelona kommer värva inför den kommande säsongen.

Det snackas ju om alla möjliga.
Men vilka tror ni kan på allvar kunna vara på väg till mästarklubben?
Barcelona La Rambla
2006-05-25 20:12
Argentina träningspelade igår mot sitt eget U21-lag (vinst 4-0). Messi fick lite speltid och bytte av Mascherano. Han såg helt okej ut och gjorde en del fina saker, bla spelade han fram till ett mål. Saknas självklart lite tempo och bollkontroll men det är ju 15 dagar kvar till VM så det kommer. I länktips finns en video på Messis insatser.
Barcelona La Rambla
2006-05-25 19:03
Sluta tjura om Cesc, han gjorde sitt val. Nu kunde han ha firat dubbla ligasegrar och en CL-vinst. Vi har bättre spelare än Cesc på gång. Snart är det dags för världen att upptäcka spelare som dos Santos och Bojan Krkic. Den bäste av dem alla valde att stanna, el Pibe, Lionel Messi.

Wenger må anses som en sjutusan till karl att spana in talanger. Talanger som varit lovande långt innan Wengers scouter ens sett dem. Arsenal borde istället skapa sig ett eget 'La Masia' och utbilda spelarna ifrån 10-12 års ålder. Men antar att det är enklara att hämta in nästan färdiga spelare i tonåren.
Barcelona Kamelen
2006-05-25 18:37
Cesc kan vara grym men har en väldigt låg lägstanivå. Till skillnad från både Xavi & Iniesta.
Barcelona AlexC
2006-05-25 18:32
Man får väl respektera att Cesc gick eftersom att han visste att både Xavi och Iniesta (liknande Cesc vad gäller spelartyp) stod högre i klubbens ranking.

Tycker fortfarande att både Xavi och Iniesta är bättre än den något överskattade Cesc.
Real Madrid #10 Robinho
2006-05-25 17:52
Någon som vet vilka som kommer att starta i Spaniens mittfält under VM?
Barcelona Nemo
2006-05-25 17:40
Efter finalen så tog Puyol ett snack med Cesc. Förvånar mig inte om han saknade tillbaka till den blårödatröjan :-)
TH14
2006-05-25 17:05
Så Proffskontrakt är allt ni har att komma med?
Barcelona www
2006-05-25 17:03
http://barcaivm.blogg.se/
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-25 16:59
Se nedanför. Lyssna, skrik inte ut allt bara.
TH14
2006-05-25 16:58
Upplys mig da
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-25 16:40
TH14//
Jag skulle vilja ifrågasätta din hjärnkapacitet om du hela tiden bara svamlar utan att veta hur allt ligger till. Jösses.
Annons: