/spanien/barcelona/forum/24398.aspx/spanien/barcelona/forum/24398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-05-21 17:19
saminos

Det där liknar mera Deco än Ronaldinho. And lets be honest. Alla spelare filmar idag, det finns fan inte en enda som inte gör det. Det är dubbelmoral på alla som klagar på filmare. Nu menar jag spelare som gör det. För de gör de själva, eller har själva gjort det någon gång.
saminos
2006-05-21 17:17
Gabriel,

Riquelme har faktiskt rätt i det. Men det Henry ville få fram tror jag nog var "... jag kanske också borde ta och lägga mig för att få frisparkar..." - en metod som den gode Ronnie är mer van vid att tillämpa.

Från news of the world:

The Spanish giants are furious at Henry's decision to snub them and stay with Arsenal.

And Brazilian Belletti sneered: "Henry is Arsenal's best player but his time at the top level of the game is over.

"He might just make it into the world's top 10 at the moment but that's not for certain."

Den kommentaren skulle jag snarare lägga in under "snacka skit om spelare" ;)
Ronaldkoe
2006-05-21 17:14

Les Rambles enligt Wikipedia (länktips).
Barcelona Gabriel
2006-05-21 17:06
Riquelme - el mago

Och jag älskar Ronaldinho ännu mer för att snacka skit om det äckellaget Chelsea. Respekt Ronnie!
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-21 17:05
Gabriel// Samma visa lät det från Ronaldinho efter mötena med Chelsea förra året. Då klagades det på att det var för fult spel.
Barcelona Gabriel
2006-05-21 17:04
saminos

Nej verkligen inte. Som att "buhuu det är så synd om mig Marquez och Puyol sparkade på mig under hela matchen". Vad förväntar han sig? Att dom ska ställa sig bredvid honom,ge honom en puss på kinden och säga "varsågod Henry, gör mål" och flörta med honom? Han får väl fan förstå att det är en final i Champions League. Stryck får man ta och ge utan att lipa som värsta barnunge!
saminos
2006-05-21 17:00
Snackat skit på vilket sätt, om att man inte kunde se vissa av spelarna under matchen? :-)
Barcelona Gabriel
2006-05-21 16:58
saminos

Yeah sure okej säkerligen men vi har fan så mycket mer grunder att klaga på domaren än vad Arsenal har. Dessutom tror jag inte spelarna hade snackat skit om Arsenal på samma sätt som Henry har gjort, vi har klass!
saminos
2006-05-21 16:54
Men Gabriel, visst var det inte bra gjort av Henry att vräka sig ur en massa struntheter om domaren efter matchen.. men komigen, han har just väldigt smärtsamt förlorat en CL-final.

Handen på hjärtat, om Barcelona inte hade vänt, hur tror du barcaspelarna då hade reagerat? Ingenting om domaren för att "han inte blåste mål"? Ingenting som skulle kunna tolkas som "dåliga förlorare"?
Barcelona Il Presidente_Assuncao
2006-05-21 16:49
Sonde//

Les Rambles finns inget som heter. La Rambla är vad gatan heter.

Man kan inte säga 'les rambles', det är fel grammatiskt...men det är ju såklart okej att ett forum heter det...
Barcelona Sonde
2006-05-21 16:41
Riquelme - El Mago: Les Rambles är väl egentligen en direkt översättning av Las Ramblas och inte La Rambla (som, om jag inte är helt ute och cyklar, även heter samma sak på katalanska).

Les Rambles tror jag omfattar alla smågator (som egentligen är de som bjuder på de intressanta affärerna), medan La Rambla snarare är själva gatan.

...säger jag utan att vara 100%
Barcelona Kamelen
2006-05-21 16:39
Ämne: En spelare som jag V....
Jag anser själv att Cole är en bättre vänsterback än Zambrotta då han har en mer naturlig vänsterfot gentemot vad Zambrotta har.
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-21 16:33
Ämne: En spelare som jag V....
När det gäller Zlatan tror jag fansen(Barca) gillar han för att han är en teknisk spelare och det gillar Barcafansen. Men jag vill precis som dig aldrig se honom spela för Barca. Han skulle inte ha en chans och peta Etoo och dessutom är risken stor att han skulle förstöra den fina lagandan som råder hos oss. Låt Real köpa honom så att media ger la liga större uppmärksamhet samtidigt som italiensk fotboll grävt sin egen grav.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-21 16:27
Gabriel//
Bra skrivet! Henry kan dra åt helvete!
Barcelona Tiago
2006-05-21 16:24
Ämne: Först och främst vil....
ruggigt bra sagt måste jag säga:D
Barcelona Gabriel
2006-05-21 16:24
En spelare som jag VILL se i Barcelona och tror skulle ge oss en stor förstärkning är Ashley Cole. Det har jag sagt innan och många här inne delar inte min åsikt, det får man acceptera. Av den simpla anledningen till att han är världens bästa vänsterback (tillsammans med Zambrotta) vill jag ha honom. Jag tror att han och Daniel Alves skulle göra vårat lag komplett. Bara en intressant tanke kanske.

Chivu är grymm. Hmm, vill Roma släppa honom? Nej, men vill chivu gå? Tja, som sagt vi är europas bästa lag och kan näst intill garentera titlar med det laget som vi har, det kan inte Roma även om de håller på att bygga upp något nytt och intressant. Men tidens upplaga av Barcelona kommer att bli historiskt efter den är klar - den är redan det iofs med tanke på CL vinsten, fast det kommer bara bli mer. Vem som helst skulle antagligen vilja vara en del av detta. Förutom Henry då. Chivu är sjukt bra, har alltid gillat honom. Kan vi få honom är det bara bra.

Crespo? Fy fan va glad jag blev när jag läste det! Han har jag alltid gillat. Gör ont i min kropp att se honom i äckelchelsea. Däremot tvekar jag eftersom Mourinho knappast vill släppa honom till oss. Han lär kosta. Däremot blir jag helt illamående när jag ser på SPORT att läsarna vill ha Zlatan i Barcelona. Åh Laporta från mitt värmaste culéhjärta så ber jag dig om att aldrig låta honom dra på sig de finaste färgerna i världen. Det kommer vara för mycket för mig. Han vet inte hur man uppskattar en tröja som Barcelona thats a promise. Dessutom är han ingen pålitlig målskytt, verkligen ingen spelare som accepterar bänken som Larsson. Artisteri har vi redan i Ronaldinho. Jag ser absolut inget positivt med att Zlatan skulle komma till oss. Kanske mer status i omvärlden då, men de behövs inte. Vi har som sagt Ronaldinho.

Daniel Alves, Ashley Cole och Crespo är mina önskningar som nyförvärv. Visst det lär kosta osv, jag är inte ute efter en disussion om så och så jag bara säger mina önskningar. Sen får ni har era. Skulle dessa spelarna komma, föga otroligt, så skulle jag hoppa!

Visca!
2006-05-21 16:22
Sonde// Är det så? Eftersom det på skyltarna i Barcelona även då står La Rambla.
Barcelona Sonde
2006-05-21 16:21
Les Rambles är det katalanska namnet på gatan.
Barcelona Gabriel
2006-05-21 16:13
Först och främst vill jag bara dela med mig av min frustration till att Henry nobbade oss. Det har absolut inget med en stor besvikelse att göra, däremot handlar det om på vilket sett han nobbade oss. Det är knappast någon hemlighet att Henry hade ett muntligt avtal med oss, han och Laporta hade en överenskommelse redan. Varför tror folk egentligen att han går och köper ett hus i Barcelona? Inte fan är det för att han gillar staden iallafall(även om Barcelona är ett av Europas finaste platser). Jag undrar liksom vad han hade planerat egentligen. Vadå, att han skulle gå ut i finalen emot oss och sänka oss medans han sedan efter det byter lag till oss? Hur sjukt det än låter så är jag helt övertygad om att han hade förplanerat det på detta sätt. Vafan, då kan han lika gärna stanna i Arsenal redan från början. Killen blev helt enkelt jävligt sur och jävligt dålig förlorare när han inte fick CL-puckalen. Ok, jag kan faktiskt ta att han nobbar oss och skiter i överenskommelsen med Laporta osv, även om det är sjukt lågt. Han följer trots allt sitt hjärta and so on bla bla bullshit! Hade Arsenal vunnit finalen så hade han inte stannat i klubben utan letat efter nya utmaningar. Det jag egentligen stör mig på är hur sjukt lågt han uppträder i media efter förlusten. Han har klart blivit påverkad av Arsene "drakula" Wenger i sitt uppträdande "när allt går bra för mig så är jag världens snällaste person, men går det dåligt så jävlar alltså..." Skyller på domaren när egentligen VI blev mera påverkade än dem. Att gå att säga att domaren bar en Barçatröja under matchen är så otroligt naivt att det inte ens räcker med att örfila honom till verkligheten. Tur som fan att UEFA bytte ut linjedomaren för annars vet jag fan vad som man hade fått läsa om.

Jag är åtminstonde glad att vi alla fick se den sanna Henry. Han och Wenger passar perfekt. Wengers rövslickeri går hem som sagt. "Henry Henry Henry allt the time he will make the difference". En sån spelare med en sådan personlighet vill jag fan inte ha i Barcelona.

Så för att inte det ska bli några missförstånd så är det så här det ligger till. Jag är inte sur för att Henry inte kom, för det kanske är det bästa trots allt. Vi har Messi. Däremot är jag förbannad på hur man kan vara så jävla falsk och uppträda så lågt. Jag trodde verkligen inte detta om Henry.

Henry go fuck ur'self and take Wenger with you!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-21 16:13
Riquelme - el mago

Därför att Ramblan består av fler än en gata.
2006-05-21 16:10
hammabarça - Campions D Europa//

Eller så blev han inte det? Jag säger dock bara att man inte vet. Det var iaf konstigt.

Men det är faktiskt en onödig sak att diskutera när man inte vet.

Ride_The_big_one// Jag kommenterar det jag tycker är fel!

Jag har dock en fråga som ingen här inne verkar kunna svara på. Varför heter forumet Les Rambles när paradgatan i Barcelona heter La Rambla?
Barcelona Ride_The_big_one
2006-05-21 15:52
hammabarça - Campions D Europ

Eto´os engelska är inte den bästa det vet alla, nån som kommer ihåg awards grejen när hans mikrofon sluta fungera inte tog han det på engelska good old french :D

Aja försök och säg det till denna Chelsea vakten hära som reagerar starkt ifall vi säger någonting om hans älskade Chelsea.

Gäller er alla barca fan i forumet säg inget ont om Chelsea för då blir *Riquelme - el mago* sur och tar i hårdhandskarna.

Barcelona hammabarça - Campions D Europa
2006-05-21 15:47
Ämne: Ride_The_big_one// ....
Om jag säger något på spanska som du inte förstår, försök säga det rätt efteråt. Samma sak gäller Eto'o. Han har blivit kallad något liknande, men inte kunnat säga det rätt. Varför haka upp sig på det?
2006-05-21 15:41
Ride_The_big_one//

Det beviset som fanns var Anders Frisk rapport av matchen som lämnades till UEFA senare. Fast det gjordes ingen stor deal av det. Mycket konstigt.

Eto'o sa att han blivit kallad "Monkey of Shit" av en vakt på Stamford Brigde. Det konstig är bara att man inte säger så i det engelska språket. Det existerar inte i deras ordförådd att säga på det sättet.

En besviken Eto'o eller talar han sanning? Svårt för oss att veta.
2006-05-21 15:35
Riquelme - el mago

blä blä blä

Fanns det ens bevis angående Rijkaards domarkontakt?

Eller var det en av Mourinhos små knep aja en vanlig dag i jobbet om man är en coach i den engelska ligan.

Orsaken till den extra dåliga stämningen var väl för att nån ur Chelsea staben skrikit nåt till Eto´o som ironiskt nog är frispråkig han med därmed kom Ronaldinho och Rijkaard fram,jag antar att det var nåt med hudfärgen brukar vara sånna kommentar som får Eto´o att reagera starkt.

Men dra gärna fram flera komplott teorier för vi är angelägna att lyssna eller ignorera för den delen.

Dem hatar oss och vi hatar dem så enkelt är det, dem utmålar oss som skit vi gör desamma Basta!
2006-05-21 15:24
La Rambla// Så vad har då du har du emot Terry?

Att dem framstår som dåliga förlorare beror nog mycket på den vinnarmentalitet Mourinho har fått in i spelaran. Samma mentalitet som ni har i Barcelona. Både Ronaldinho och Eto'o var ju riktigt griniga efter förra årets möte. Då log sanneligen inte Ronnie ;)

Det var i alla fall inte bättre beteende från Barcelona då än av Chelsea i år!

Sen sättet ni kom undan förra året är något som diskuterats flitigt och jag har min ståndpunkt där också. Ni håller säkert inte med men att få ett pris när man kontaktat domaren, som var fallet för Rikjaard tycker jag var konstigt. Även om Mourinho agerade lite oslipat.

Just pga av detta beteende kan jag inte gilla Barcelona fullt ut. Även om jag har varit i staden och håller med Ronaldinho, underbar stad! Camp Nou är ju ett fotbollstempel som förtjänar allt beröm som ges. Sen gillar jag det här med FC Barcelonas betydelse för resten av stadens invånare. Även fast dem skulle kunna visa det på matcherna lite bättre.
2006-05-21 15:22
La Rambla

You said it hehe, känns bara farligt när det blir en såkallad rullande inlägg vilket inte är bra nog i mitt tycke.

Jag ska inte uttala mig alltför vågat angående Morientes som vore en bra värvning men han sänkte ju sitt såkallande lag 2 gånger om jag inte misstagit mig när han var i Monaco och han verkade alltför ledsen över det heheh :D

Spelare som tvingas lämna en klubb på grund av dålig förtroende till spelaren brukar vara hänsynslösa när de sedan möts igen *host Eto´o* host oj fick nåt i halsen :D
Barcelona La Rambla
2006-05-21 15:14
Men de är sämsta förlorare i alla fall. :-)~
2006-05-21 15:13
SaMii^// Han klagade på det tuffa spelet då. Men han så någon gång förut att han vill bevisa att hans teknik kunde lyckas där också. Sen är ju Chelsea inte precis det fulaste laget i England.
Barcelona La Rambla
2006-05-21 15:13
Ronaldinho har även sagt att han vill avsluta karriären i Barcelona. Han trivs otroligt bra i staden, livet påminner lite om livet i Brasilien säger han. Så vad ska man tro på vad som är sant?

Jag har inga problem med Terrys tidigare leverne, precis som Ronaldinhos tidigare i Paris. Alla spelare kan förändras till det bättre med mognad. Se bara på Rijkaard tex, det många bara kommer ihåg av honon som spelare är hans spottloska i Völlers hår. Se på Rijkaard idag. Aldrig något gnäll eller dissande av moståndare i media, så väl mot tränare eller spelare. Uppträder alltid exemplariskt och visar respekt.
Annons: