/spanien/barcelona/forum/24396.aspx/spanien/barcelona/forum/24396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-25 16:02
Gilberto#19//
Uppfostra egna talanger istället.

Ozkar//
Varför hade vi gjort exakt samma sak? Vi uppfostrar ju egna talanger, vi behöver inte sno från andra klubbar, så som Arsenal och Wenger gör.
Spanien Gilberto#19
2006-05-25 16:00
el Flaco//

Det är ganska enkelt. Engelska "talanger" är bra mycket sämre än spanska och franska talanger. Alltså väljer Arsenal att rikta blicken ut över Europa i stället för att bara försöka utbilda engelska spelare från de egna leden. Sorgligt är det kanske enligt vissa, men det är så här det ser ut inom EU. Fri rörlighet för kapital och tjänster. Det gäller även fotbollen.

Dessutom, vill spelaren stanna i Barcelona så gör han det. Så enkelt är det.
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-25 15:57
Stop pulling stuff out the shitter mate. Thanks.
Barcelona Ozkar
2006-05-25 15:51
Okej att ni tycker det är tråkigt att talangerna går till andra klubbar, men det är väl knappast Arsenals och Wengers fel att det är möjligt att skriva kontrakt med dom? Barca hade gjort exakt samma sak om det hade varit tvärtom.
2006-05-25 15:13
I england får man göra det med 16 åringar. Därför kan Barcelona inte erbjuda mer pengar till sådana ungdomar.

CESC CABRON, SALUD AL CAMPEON!
2006-05-25 15:12
Henk Ten Cate//

Messi fick inte spela i början av säsongen på grund av byrokratiska madridsupportrar.

Gilberto#19//
Att alla gör det stämmer, men Arsenal går för långt och nu har Chelsea och andra lag börjat tälta utanför La Masia för att sno det arbete Barcelona lagt ner på ungdomar. Arsenal missbrukar ett titthål i spansk lag. Det som många inte fattar (speciellt alla svenssons som tror att det bara är att knyta ihop säcken) är att man i Spanien inte får skriva proffskontrakt med spelare under 18 år medan man i england får göra det. Som dock verkar vara på väg att ändras.

BTW: CESC CABRON, SALUD AL CAMPEON!
Barcelona el Flaco
2006-05-25 15:09
Gilberto#19//

Varför uppfostrar ni då inte era egna talanger? Istället för att sno från andra klubbar.
Spanien Gilberto#19
2006-05-25 15:03
II Barça II - Rijkaard//

Tagga ner lite grabben! Är det så konstigt att Arsenal lockar? Wenger älskar ju att släppa fram unga talanger, och det är hårdare att komma fram i Barcelona. Messi har gjort det, och det lönade sig. Satsa på unga, det är bäst i längden..
2006-05-25 14:58
Både Cesc Fabregas och Fran Mierda kan dra åt helvete. Dem hade ett val, men valde att INTE stanna. Kolla bara på Messi, han blev erbjuden kontrakt från alla storlag i Europa, men han valde att stanna.
Real Madrid Figolina
2006-05-25 14:41
Ämne: Vet ngn här om pluse....
I min tidning igår stod att läsa att TV 4 köpt SportExpressen och jag hoppas och ber att det innebär mer sändningar från La Liga.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-05-25 14:40
Bojan Krkic Perez//
Intressant det du skriver. Eftersom jag inte är så himla insatt i just detta så kan du väl berätta.
Varför vill dom förbjuda Messi att spela i a-lagget? Har dom några bra argument?

Tack på förhand!

Visca Barca! Merda Arsenal!
2006-05-25 14:30
Damia har ett år kvar på lånekontraktet med Racing. Kan vara bra som backup men för långsam för att spela på kanten.

Arsenal är en skam med sitt utnyttjande av spansk lag som förbjuder oss att skriva kontrakt med ungdomsspelare under 18 år medan man i england kan göra det med 16 åringar. Men Laporta har uttalat sig om detta och man arbetar för att få fram en lagändring. Gai Assulin blir den 7:e spelaren Arsenal försökt sno från vår cantera, man har lyckats med två; Cesc och Fran Mierda (vars fall fortfarande är i rättegångshallen). Club non grato Arse. Men Lissavetsky och spanska idrottsministeriet är mer intresserade av att förbjuda Messi att spela fotboll i a-laget. Åt helvete med dom allihopa.
Barcelona Barca Barca
2006-05-25 14:30
Ämne: Håller med Laporta, ....
Mycket riktigt, man förstår Laportas frustration. Speciellt Arsenal börjar överdriva. Skaffa fram egna talanger istället. Men inte konstigt, Arsenal har ju inte en ända spelare från egna leden förutom Cole. Kolla på oss, Valdes, Puyol, Oleguer, Xavi, Iniesta, Motta, Messi, Jorquera. Med en skadefri trupp så har vi 5 st från egna leden i start elvan, Valdes, Puyol, Oleguer, Xavi och Messi. Aja vi får se vad som händer. Wenger tror att alla kommer lyckas som Cesh.

el Flaco// Rijkaard ville inte ha Ronaldinho. Men Laporta köpte och världens bästa fotbollsspelare spelar i den rödblåa tröjjan. Han ville dessutom inte ha Eto'o, men ikke sa micke(:P) Laporta köpte och killen bombar in mål. Rijkaard vill inte ha Alves.....förtsätningen följer

Visca Barca
Barcelona el Flaco
2006-05-25 14:13
På tal om Damía, vet någon om han ska återvända till Barcelona efter Racing-sejouren? Jag gillar den spelaren, ska bli roligt att se om han kan utmana Belletti på högerkanten.
Barcelona Suñol_
2006-05-25 14:05
Tror att Rijkaard gör ett misstag om han inte tar in Alves då har vi bara Belletti där. Varken Damia eller Oluguer håller den klassen. tråkigt för oss att gå miste om en framtida storspelare. det är bara att hoppas att styrelsen köper honom endå eller alternativt köper honom och låter honom stanna ett år extra i sevilla.
Barcelona Sóm més que un club
2006-05-25 14:02
Läste på lunchen att Man planerar att baka in Motta i Forlan-affären. Skulle vara trist att släppa honom då jag gillar brassen skarpt. Lite skadebenägen men en fighter.
Barcelona el Flaco
2006-05-25 13:56
Rijkaard säger att det är inte nödvändigt att förstärka backlinjen. Han menar att Barcelona har släppt in minst mål denna säsongen. Jag läste också att han inte är så sugen på att värva Alvés.

Här är Rijkaard-Alvés - länken:
http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=44&idnoticia
_PK=306941&idseccio_PK=803
2006-05-25 13:55
Håller med Laporta, man blir ju förbannad på dessa tjuvar!

(Länktips)
Barcelona Viking
2006-05-25 13:44
se länk..
Barcelona Viking
2006-05-25 13:43
Vet ngn här om plusen kommer fortsätta sända la liga även nästa år? Nu när dom har rättigheterna till toppklubbarna i Italien..

Hoppas klubben kunde värva Gudjohnsen som ersättare till henke. han har ju fått agera inhoppare i Chealski stundtals under säsongen, och det lilla jag har sett har varit riktigt bra.

Visca Barça
Barcelona Barcelona.10
2006-05-25 13:37
Alla snackar om att köpa o köpa vi har världens bästa trio där framme... ronaldinho kan man inte peta världens bästa spelare... Etoo kan man inte peta en av världens hetaste forwards... o messi rör vi inte på världens bästa ungdom.. o på bänken har vi ezquerro..guly som jag tycker att vi ska betala så han går o MAXI LOPEZ som är väldigt underskattad o aldrig riktigt fått chansen... han har minst speltid av alla o dom gånger han kommit in har han gjort de bra... dom matcherna som han spelat på sisstonde ska inte räknas med oviktiga matcher o utan spelare som dinho,deco o iniesta som kan lägga en avgörande pass.... så personligen vill jag inte förstöra en bra anfallare o hämta från ett annat lag o lägga på bänken,, vi har redan förstört maxi lopez... Får han 4-5 matcher på sig ska han bevisa...tack för mig...

Barca 4-life ..visca de barca forca de barca
Barcelona Camparn på nou
2006-05-25 12:52
Säger Aragones någonstans att det där är uppställningen mot Ukraina?

Gillar att Raul är petad.
Joaquin är en bättre spelare generellt än Garcia. Men formen hos Garcia är för tillfället bättre. Men om han inte gör bra ifrån sig i första halvlek så vill jag ha in Joaquin där. Senna tycker jag är oförklarligt han är en bra men ojämn mittfältare. Inte fantastisk defensivt. Skulle hellre sett en offensivare uppställning med
Iniesta/Xavi
Cesc Alonso bakom båda två är starka bakåt och framåt
Barcelona Abbe_
2006-05-25 12:51
Tompa

Det kanske betyder att vi inte kan värva en världstjärna som back-up.
Barcelona R10 - M19
2006-05-25 12:17
Nemo/
Det gör han aldrig!

Utan de vinklar det bara så att det ska låta som om han menar det
Barcelona Nemo
2006-05-25 12:14
Jag har läst artikel. Och var säger han ordagrannt att Henke är bättre än Ronaldinho?
Barcelona Carl McCoy
2006-05-25 12:03
ps. Garcia och Alonso är inte heller speciellt uppseendeväckande. Liverpool har varit bra under våren.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-25 12:01
Barca Barca/
tja, tron på Torres kanske har gått till överdrift. Villa är nog hetare som spets.
Joaquin saknar man, är han skadad?
Cesc har gjort succé i Arsenal och det är inte konstigt att han eventuellt petar Iniesta. Senna har varit riktigt bra. En Xavi i bra form och matchträning är given: men nu är han inte det, så det är egentligen bara Torres jag stör mej på.
Atlético Rueda
2006-05-25 11:55
R10-M19, säger bara vad som står i artikeln, sedan om man vill vara källkritisk är upp till var och en ;)
Barcelona Barca Barca
2006-05-25 11:51
Var e Xavi/Iniesta? Villa Vänsteranfallare?
Men backlinjen ser mycket intressant ut. Annars ser laget inte slagkraftig ut.

Spanien verkar gå mot ännu ett flopp VM....
Barcelona Tompa
2006-05-25 11:36
Forlan är ett bra alternativ som ersättare för Henke men hoppas i så fall att man kan pruta en del på prislappen.
Annons: