/spanien/barcelona/forum/24395.aspx/spanien/barcelona/forum/24395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-05-24 12:30
Josep_Samitier

Vadå tror du att Rosell skötte värvande helt själv eller? Vad har du för grunder på det? Har du ens något som kan likna bevis till det? Nej det har du inte. Du kör upp ett antagande som du själv vill ska stämma eftersom dit hat emot Laporta är enormt då denne bannat Boxois Nois. Men snälla get down to reality. Även Rossel ville få bort huliganerna från Camp Nou. Att kalla Boxois Nois för Barças själ är som att vara ute och glida på hal is för så är det verklighen inte. Tyvärr kunde de inte hålla sig till att föra upp stämningen på matcherna, fixa tifon, och sjunga hyllningssånger till spelarna. Sedan spelar de ingen roll om de har deras bråk inne på Camp Nou eller utanför, utan det det är själva saken som de representerar.

Våld ska inte ha nått att göra med världens finaste klubb!

- FcB 20 -

Vad sa du? Zzzzzz!
Barcelona La Rambla
2006-05-24 12:20
Josep_Samitier är samma snille som tyckte det var bättre tider i Barça när Nunez och Gaspart styrde klubben. Det säger väl allt.

Intressant intervju med Ronaldinho i länktips.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-24 12:03
Josep_Samitier

Rosell skötte inte allt värvandet. Det är just därför han lämnade klubben.
Barcelona - FcB 20 -
2006-05-24 12:03
Josep_Samitier har rätt va kan du gabriel
2006-05-24 12:02
Gabriel

Ok, missade det inlägget.

Ang. Alves så tror jag inte vi får reda på något förran sen. Enligt han själv ville han njuta av semestern och tänka på saken.

Sen skulle jag vilja få en sak klart för mig. Vem det är av Ten Cate och Rijkaard som har de största defensiva kunskaperna. Man får lite blandade uppgifter. ps. Det behöver inte vara Rijkaard bara för att han spelade def.
Barcelona Josep_Samitier
2006-05-24 12:00
Rosell skötte allt värvandet i vår kära klubb så det är honom vi har att tacka för all framgång. Laporta bara sitter och flinar i sin kavaj på läktarna.

Rosell for the president!
Barcelona - FcB 20 -
2006-05-24 11:54
Gabriel det var rosell som låg bakom värvingarna av deco och ronaldinho som du kanske vet så ville inte la porta o rijkard värva ronaldinho .
Barcelona Gabriel
2006-05-24 11:53
AlexC

Hehe just det, Rüstü har vi också. Även han kom gratis - som tur var!

Beautiful_ Barça

Nej jag pratade om vilka spelare som hade värvats in under Laportas era som president. Quaresma kom under Laportas första år, såldes under hans andra år!
Barcelona Williamão
2006-05-24 11:43
England står inte högt i kurs hos våra stjärnor.
2006-05-24 11:36
Nemo

Fjärde året: Mästare i ligan, Europamästare och Cupmästare ;)
2006-05-24 11:34
Gabriel

Vad menar du med att Quaresma köptes? Du menar såldes?
Barcelona Nemo
2006-05-24 11:17
Det går att hitta fel hos Laporta, men vad han har gjort är svårt att bortse.
Första året; Andraplats
Andra året; Mästare i ligan
Tredje året: Mästare i ligan och Europamästare
Barcelona AlexC
2006-05-24 02:54
Gabriel

Den jättelyckade Rüstü har du också glömt. Men det förstår jag, han bidrog inte med något mer än tabbar ändå. ;-)
Barcelona Gabriel
2006-05-24 02:02
Tomasz

Ditt länktips är bevis nog för mig :)
Barcelona Tomasz
2006-05-24 01:50
Gabriel:
Jag är säker på att det var under Laporta-eran som Mario värvades. Finns dokumenterat på SvenskaFans (se länktips).

Bojan Krkic Perez:
Det senaste jag hörde var lån till Valladolid. Jag tror styrelsen skäms lite över den värvningen. Barcelona "lånade" ju honom först för att kringgå en köpoption en annan klubb (Atlético?) hade. När Mario sedan visades sig vara en flopp tvingades man ändå köpa honom för några milj euros vid säsongens slut. Pinsammare blev det när Mallorca lånade Mario (lät han t.o.m. posera i deras tröja), stoppade lånet illa kvickt och stackars Mario kunde inget annat göra än att återvända till trygga Valladolid igen. =)
Barcelona Gabriel
2006-05-24 01:37
Tomasz

Jag är visserligen osäker nu men jag tror inte Mario togs in under Laportas era (som det handlade om) utan med Gaspart som president. Luis García däremot stämmer. Glömde av att vi hämtade honom ifrån At.Madrid, kan bero på att han faktiskt är ifrån Barcelona..
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-24 01:09
Vad hände med Mario? Är han fortfarande utlånad till Valladolid? Ingen framtid i klubben antar jag. Men vi har ju Rodri på gång, Olmo såg rätt duktig ut senast och Marc Valiente spelar bra i B-laget och blev uttagen i Spaniens U-19 trupp för inte så längesen..

Hursomhelst: Visca Barça!
Barcelona Tomasz
2006-05-24 00:58
Luis García och Eusebios fynd Mario saknar jag också. Annars bra att du påpekar hur det ligger till med transferbudgeten. Vissa vill gärna tro att Barcelona har multi att spendera i sommar pga förra årets snålvärvningar. 30 milj euros ska finnas reserverade för spelarköp ifall det skulle behövas, inte mer.
Barcelona Gabriel
2006-05-24 00:28
Glömde att säga att Quaresma dessutom köptes! That makes it 15 spelare..
Barcelona Gabriel
2006-05-24 00:26
- FcB 20 -

la porta är sån typ som inte vill värva mycke förra året värvades typ ingen frutom bommel som var gratis och ezquerro som inte kosta så mycke .

Okej nu ska vi se här, dessa spelarna har värvats in under Laportas tid som president: Ronaldinho, Marquez, Gio, Sylvinho, Edmilson, Deco, Giuly, Larsson, Eto'o, Belletti, Van Bommel Ezquerro och Maxi. Sen togs Davids och Albertini in på lån dessutom mitt under säsongerna. Just for the record så är detta mer än en hel laguppställning, närmare bestämt 14 spelare (om man inte räknar med Davids och Albertini).

Visst är det så att Rossel fortfarande var vicepresident när de flesta värvades, men det är en sak som du måste notera. Om du inte redan visste detta så är det så att det fanns en plan för hur mycket som det skulle läggas på nyförvärv inför förra säsongen, dvs 04-05. Henrik Larsson kom gratis, Belletti billigt, likaså Giuly (ca 8 miljoner euro), Edmilson kostade inte heller värst mycket och Deco var det reapris på. Med detta sagt så fanns det egentligen inte så mycket mera pengar att köpa för, men man hade bestämt sig för att köpa in en riktigt bra målgörare, en anfallare av världsklass. runt 25 miljoner euro lades ut för att köpa loss Eto'o. Vartifrån tror du att dessa pengarna kom ifrån? Man tog pengar från årets värvärbudget och just därför fanns det inte pengar att köpa inför denna säsongen. Trots det lyckades vi ändå med att få två bra spelare helt gratis för att bredda truppen, framför allt Van Bommel (även Ezquerro).

Så det jag vill ha sagt är att du inte kan sätta den stämpeln på Laporta - att han inte gillar att värva. Det finns en anledning för allt
Barcelona Tomasz
2006-05-23 23:58
Bojan Krkic Perez:
Lugn, uppdateringar kommer. Det är komplicerat med www2-sidorna just nu eftersom vi inte har möjlighet att uppdatera dessa på egen hand. Tekniska problem efter serverbyte är orsaken...
Barcelona Messínho
2006-05-23 23:43
Jag tror på Gudjohnsen. Han är stark, bra på huvudet och passningsskicklig. Han kan spela på mitten om det behövs men troligen är han tänkt att ersätta henke.
Barcelona - FcB 20 -
2006-05-23 23:19
la porta är sån typ som inte vill värva mycke förra året värvades typ ingen frutom bommel som var gratis och ezquerro som inte kosta så mycke . han har ju pengar så vfö inte ! rossel e mer en florentino perez typ gillar o värva men han värvar smart till skilnad från perez
Barcelona La Rambla
2006-05-23 23:06
Ska rätta mig själv lite. Laporta är det bästa som hänt klubben i modern tid snarare. Rosell och Laporta var bästa kompisar och jag själv saknar också det sammarbetet. Det är tragiskt att de inte kunde dra jämt i slutet. Som Bojan skriver så var även Rosell mycket viktig, han låg även bakom värvningen av Deco.

Men klubben själ går så mycket längre tillbaka, långt innan Boixos bildades i alla fall. Snarare vid tiden när Francos tanks rullade in i staden Barcelona om inte än tidigare.
2006-05-23 23:00
Rosell var också viktig. Tack vare honom har vi Ronaldinho.
Barcelona Ghazza
2006-05-23 22:58
Håller med La Rambla,

Nunez sa bl. a nej till Rivaldo ang en löneförhöjning, och Rivaldo var då världens bästa!

Laporta ÄR det bästa som har hänt, speciellt eftersom han alltid har varit och kommer alltid att vara en sann Culé som gjort Barcelona till folkets lag.
Barcelona La Rambla
2006-05-23 22:55
Du kan ju inte vara sann alltså. Vet du ens hur Nunez betedde sig, hur han kom till makten? Hur han och Gaspart misskötte klubben. Att sen några nazister i Boixos fick göra som de ville tycker du är klubbens själ? Jisses, vakna upp människa. Laporta är det bästa som hänt klubben.
2006-05-23 22:54
Rosell ville inte heller ha Boixos Nois på läktarna.
Barcelona Josep_Samitier
2006-05-23 22:51
Barcelona SaMii^
2006-05-23 22:45
Zalayeta är ganska intressant endå :P Accseptera bänk, och ung =)
Annons: