/spanien/barcelona/forum/24393.aspx/spanien/barcelona/forum/24393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2006-05-30 21:12
Hmm, Saviola lämnar Sevilla. Föga överraskande, eller? Undra om han hoppas på att komma tillbaka till Barça och om han då vill sänka sin lön för att få stanna i klubben...
Barcelona lloliii
2006-05-30 21:02
årets lag för mig är
valdes
alves--puyol--marquez-sylvinho
deco--edmilson--iniesta
messi--etoo--ronaldinho
Barcelona Ghazza
2006-05-30 20:54
Att vinna skytteligan räcker tydligen inte för "Årets lag".

Borde vart 2-3 spelare mer från Barca.
Barcelona - FcB 20 -
2006-05-30 20:45
vill bara veta hur fixar man så att man kan se brasilien kan nån hjälpa mig . plus kan man ladda ner sportexpressen på något sätt
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-30 20:34
La Rambla//

Tackar. Helt sjukt. Fast Denilson har ju tydligen bättre teknik :) Eller?
Barcelona Gabriel
2006-05-30 20:02
Kamelen

Du ska nog inte ta sånna uttalanden på för stort allvar. Tänk på att många idag debaterar angående vem av Pelé och Maradona som är världens bästa spelare genom tiderna. Självklart så finns det något i baktanken i Pelés huvud när han säger så här om du förstår vad jag menar.

La Rambla

Muchas Gracias :)
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-05-30 20:00
snälla vet någon om nånn match mellan angola-argentina.... snälla nånn länktips snällla
Barcelona Kamelen
2006-05-30 19:59
Pelé: "There's no point in comparing Ronaldinho and Maradona. I think Ronaldinho is better than Maradona."
Barcelona La Rambla
2006-05-30 19:31
Läs själv vetja. :-)
Barcelona Gabriel
2006-05-30 19:26
Okej tänkte det, vilken tid startar det?
Barcelona La Rambla
2006-05-30 19:21
Ämne: La Rambla

Var de....
Mycket riktigt. Jag tänke på alla stackare som inte har Sport-Expressen. :-)~

Även stream till matchen England - Ungern finns i länktips.

Barcelona Gabriel
2006-05-30 19:17
La Rambla

Var det inte snack om att sportexpressen skulle sända det?
Barcelona La Rambla
2006-05-30 19:16
Till er som vill se Brazil - FC Luzern nu i kväll, stream finns i länktips.

Programmen som gäller: PPlive, PPstream och TVants.
Barcelona La Rambla
2006-05-30 18:33
Alves kan ni glömma innan VM åtminstone. Man har beslutat att defensiven duger med Belletti och Oleguer som backup. Man kommer säkert att handla efter VM, men jag tror att man lagt ner tanken på att lägga några 20M euro för en högerback i dagsläget. Tror som sagt att man avvaktar Zambrottas situation och kommer att gå på honom. Allt eller inget känns det som.

Det jag inter begriper är hur tusan man kan anse att Forlán är värd så mycket jobb och pengar. Personligen hade jag ju hellre behållt kaninen, men vi vet alla att det lär inte hända. Forlán dansade en säsong sen tog det slut, hoppas jag har fel dock.
Barcelona La Rambla
2006-05-30 18:29
Ämne: Vet någon vart man k....
Den kan du se härr. Scrolla ner en bit och kolla till höger, TV4 på Ronaldinho-cirkus.

Ganska kul att se när han stylar sig inför sina kamrater och låtsas vara kaxig. :-)
Barcelona AlexC
2006-05-30 18:28
La Rambla

Ja, det är trist att Saviolas roll i Alvésaffären verkar ebba ut.

Följande är inte alltför rolig läsning heller:

"Rodri" Baster (Alvés agent) denied rumours that FC Barcelona would first option on the player, if he decided to leave FC Sevilla. The rumours said that the first option on Alves was agreed when Saviola was loaned to FC Sevilla one year ago. Nevertheless, Baster confirmed that there is no agreement with the player himself and with Saviola just having rejected the contract offer of Sevilla to join the Andalucian side some hours ago, this heavy weapon seems to be out of the contest to sign Daniel Alves.

"Rodri" told Madrid based Marca:
"To all the teams that have called me, and in addition to everyone publicly, I have said that the first thing they must do is speak with Sevilla, to reach an agreement with the club. Barcelona were put in contact with us to know Daniel's situation and we directly transferred them to Sevilla. Since then, we have not spoken with them. Nothing can be discarded and, in addition, there are great clubs also involved who have not yet been publicised. I cannot say it, with respect to the clubs, but I can say that there are three important clubs, at European level, that have shown their interest in Alves."

Källa: Marca

Nu kan jag hålla med om att ledningen kanske bör agera, då vi inte verkar ha ett dugg försprång i Alvésaffären.
Barcelona Nemo
2006-05-30 18:17
Precis, det Gabriel säger. Avvakta. En storklubb som Barcelona ryktar de flesta spelare till.

Vänta tills ligan startar igen för att se vilka som har värvats
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-30 17:58
Vet någon vart man kan se Ronaldinhos uppvisning som visades på tv4 sporten i söndags?
Barcelona Barca Barca
2006-05-30 16:18
Ämne: Det bästa man kan gö....
Sant, plus det är bättre för barca när Alves själv säger att han tänker bestämma sig efter VM. Kanske barca hittar en ny grym ytterback under VM slutspelet. Det dyker alltid upp en här o var när VM är igång.
Barcelona Gabriel
2006-05-30 16:05
Det bästa man kan göra under silly season just nu är att inte bry sig allt för mycket om vad som står och vad som det ryktas om, tro mig, nu kommer bli galna tillslut. Avvakta och hitta på andra saker att fördriva tiden med. Det är VM snart, koncentrera er på det. Självklart säger jag inte att ni inte ska lägga tid på vad som händer i Barça, det kan inte jag heller klara av, minst sagt jag av alla. Men softa lite. Alves har sagt att han inte tänker bestämma sin framtid tills VM är slut. Dåså, ta det lugnt och se vad som händer. Men visst håller jag med er, vissa saker man läser om gör att man tvekar till att ledningen vet vad det håller på med.
Oscardinho
2006-05-30 15:47
Hej jag är ny här men kommer det vara öppna träningar i Danmark på träningslägret så man skulle kunna få en liten autograf?
Ni som vet kan väl gärna svara på dett inlägg.
Funderade på att åka dit å kika lite i sånna fall.
Barcelona Nemo
2006-05-30 15:40
La Rambla, med all respekt att inte ta med den bästa anfallaren är tjänstefel.
Barcelona Barca Barca
2006-05-30 15:23
Ämne: Skit! Nu verkar det ....
Håller med där. Forlan är inte värd all detta besvär. Sen att missa Alves är lite för stort misstag. Visst avgjorde Belletti CL final, men nu måste man titta framåt. Köp Alves och ingen annan. Sen finns det gott om anfallare som kan ersätta Larsson.
Barcelona La Rambla
2006-05-30 15:10
Skit! Nu verkar det som om man tänker använda Saviola i förhandlingarna med Forlán, som tydligen redan sagt ja till Barça. Det verkar inte som om Juande Ramos och kaninen kommer särskilt bra överens, så i Sevilla lär han inte bli kvar. Ska vi behöva offra en bra högerback (Alves), skicka iväg en bättre spelare (Saviola) i utbyte mot Forlán som är en One Season Wonder.

Fattar inte hur ledningen resonerar ärligt talat.
Barcelona Schubert
2006-05-30 15:03
Visst borde Eto'o varit med. Håller med om att det var väldigt starkt att vinna skytteligan trots att han inte slår straffar eller frisparkar och trots att han var borta i afrikanska flera matcher. Nån som har koll på hur många matcher han spelade? Måste haft ett fantastiskt målsnitt: bättre än Toni om man räknar bort straffar (vilket man alltid borde göra när man räknar skytteligor).

Tror det kan gynna Eto'o att han inte är med i VM. Han såg lite trött ut i våras men nu får han vila upp sig ordentligt i sommar och kommer utvilad i höst.
Barcelona La Rambla
2006-05-30 14:58
Förstår inte vad ni hänger upp er på? Det är en persons åsikt inget annat.

Njut istället åt Sid Lowes lag. Ingen Puyol men väl en Kaiser. :-)

Team of the year

G: Santiago Cañizares, Valencia
RB: Dani Alvés, Sevilla
CB: Rafa Márquez, Barcelona
CB: Gonzalo Rodríguez, Villarreal
LB: Mariano Pernía, Getafe
RM: Jesús Navas, Sevilla
CM: Marcos Senna, Villarreal
CM: Ronaldinho, Barcelona
LM: Ewerthon, Zaragoza
S: Samuel Eto'o, Barcelona
S: David Villa, Valencia
Barcelona Carl McCoy
2006-05-30 14:57
Detta är ju bara en persons bedömning...visst kan man tycka att Etoo var en av Spaniens två bästa forwards (trots frånvaro under Afr. mästerskapen vinner han ändå skytteligan!)...känns som Villa och Etoo var helt outstanding.
Efter vår fantastiska säsong får vi kanske ändå bjuda på en sådan här "anti-Barca"-reaktion från en enskild individ.

Visca Barca!
Barcelona Gabriel
2006-05-30 14:54
Jag skulle också vilja höra Rickards anledning till att välja Baiano före Eto'o. Sami vann ju faktiskt pichichin vilket innebär att han har varit den bästa anfallare i la liga denna säsongen, det borde göra honom självskriven i årets lag. Konstigt val som sagt.
Barcelona Messínho
2006-05-30 14:53
Personen som skrivit krönikan om La Liga 05-06 han ju gå och lägga sig! Vi vinner ligan och CL och ändå bara en spelare i årets lag. Etoó vinner skytteligan och finns inte med i anfallet..helsjukt
Barcelona Nemo
2006-05-30 14:47
Hur ihelvete kunde bara 2 spelare komma med i årets lag? Puyol och Ronaldinho. Men var är Eto'o?!
Annons: