/spanien/barcelona/forum/24392.aspx/spanien/barcelona/forum/24392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-05-22 23:15
Om nu Forlan skulle hamna hos oss tycker jag det är en bra investering. Vi ska iallafall inte döma på förhand. Alla vet vi att han är en riktigt duktig spelare. Sen med Ronnie, Deco, Xavi och Iniesta som passningsspelare bakom skulle väl vi alla här inne kunna göra mål i dagens Barca. Ne, men allvarligt. Forlan i Barca skulle kunna växa ut ännu mer till en grym målskytt, efter Etoó då förstås!

Visca Barca!
Barcelona Messínho
2006-05-22 22:56
Alves, Zambrotta och Forlan..kanon till nästa säsong!

visça barça
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-22 22:24
Vilket jävla tjat det var om Zlatan! Vill ni diskutera Zlatan Ibrahimovic så hänvisar jag till länken. Han spelar inte Barça och kommer aldrig att göra det.
Barcelona missculé
2006-05-22 22:21
lloliii// håller med om din backlinje. Tycke inte att vi behöver köpa en ny vänsterback när vi har två som absolut duger. Tycker faktiskt att dom båda är únderskattade. Däremot MÅSTE vi hitta ett alternativ på högerbacken. Alves skulle vara perfekt.
Barcelona HLKINHO
2006-05-22 22:20
Jag hoppas till gud att Forlan inte kommer till BarÇA. Jag hatar han så otroligt mycket jag har aldrig tyckt att han är en bra fotbolls spelare.
Det skulle vara mycket intressant och se Zlatan i Barcelona faktiskt, nu är det inte så tro värdigt att han kommer men man kan alltid hopas........
Barcelona Visca Barça i Visca Catalunya
2006-05-22 22:14
Ämne: Señor Culé: Med två ....
DeeJay

Sluta snacka skit nu. Fotboll är mer än att det löser sig bara med två spelare bredvid varandra. För gud skull vad ska Zlatan i Barca och göra? Eto'o är vår gud. Jag gillar Zlatan också men tycker att han kan hålla sig i Juventus eller gå till Real Madrid. Tillsammans med Raul kommer de göra 10 mål nästa säsong. Skämt åsido

Tycker Forlan kommer vara precis den spelare som Barca behöver. Han har gjort många mål i Villareal. I Barca kommer han komma upp i minst lika många.

Visca Barça i Visca Catalunya
Barcelona Josep_Samitier
2006-05-22 22:11
Ignorera DeeJay.

För det första är han inget Barcafan utan ett Juventusfan som beundrar Zlatan, vilket jag för den delen också gör väldigt mycket.

Denne person gick under nicket Vbg:arn innan och sa några mindre kloka saker. Bland annat jämförde han Bosnien med Kongo i Afrika och det gjorde mig personligen kränkt. Att ens göra den jämförelsen visar hur okunnig man är.

Annars har denne person berömmt David Bekham och sagt att han är bäst i världen på sin position och han har även sagt att Ronaldo är bättre än Eto´o. Alltså, tjocke Ronaldo. Sen har Vbg:arn ocskå sagt att vi borde sälja Eto´o och denne har öppet uttryckt sit hat mot denne person.

För mig är Eto´o en underbar fotbollspelare. Han kommer fortsätta ösa in mål i vår fina tröja.
Barcelona DeeJay
2006-05-22 22:06
Señor Culé: Man måste ha alternativ. När Ronaldinho var borta eller vilade så gick det rent dåligt med Barca-mått mätt. Vi har kanske den bästa offensiven, men den är lite för beroende av vissa spelare.

Och nu när Henke försvinner dessutom behövs nog någon back up, gärna en spelare som kan täcka upp någorlunda om Ronaldinho skulle bli skadad eller sliten.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-22 21:59
Vad ska vi med Zlatan till, jag fattar inte varför ni ens spekulerar i det?!

Ska vi behålla vår plats i toppen ska vi värva smart, men samtidigt är det vissa spelare som måste gå åt sidan, tyvärr.

Tre nyförvärv bör det bli;
Alves
Zambrotta/Chivu (eller någon annan spelare, en back, helst vänsterback)
Ersättare till Larsson.

Sedan tycker jag personligen att vi har allt för många mittfältare, även om jag älskar dem alla så det dags att vissa flyttar. Vi bör sälja Motta, hur mycket än jag tycker om honom så är det nog bäst för han och för oss om han får flytta till ett annat lag.

Om inte detta sker så kommer spelare som Iniesta och V.Bommel aldrig att utvecklas till max. Nu fick Iniesta spela mycket på slutet men det var bara för att Xavi blev skadad. Men hur kommer att bli nästa säsong? Vi har sex centrala mittfältare och jag tycker att det är en för mycket.

Om vi nu värvar Zambrotta eller Chivu så betyder det att Gio eller Sylvinho måste lämna. Jag tycker att vi behåller Gio, en mycket underskattad vänsterback.

Nu vill jag bara påpeka att jag har inget emot Motta eller Sylvinho, jag älskar dem av hela mitt hjärta. Detta är bara min åsikt.

Vad tycker ni?
Barcelona Señor Cúle
2006-05-22 21:31
DeeJay

Jo, men problemet blir ju inte lättare om Zlatan kommer. Dessutom har vi redan världens bästa offensiv. Varför bryta ett vinnande koncept? Du vet, jag vet, och alla andra här inne vet att Zlatan inte skulle platsa i Barça och att om han kom så skulle stämmningen bli sämre. Just face it!
Barcelona DeeJay
2006-05-22 21:13
Señor Culé: Säg gärna hur du hade tänkt lösa det. Tar man bort Zlatan från den truppen öppnar det upp en (1) plats. Det blir fortfarande tre spelare som du påpekar vill ha speltid som kommer behöva se matchen från sidan varje gång. Du kommer inte ifrån problemet hur du än vrider och vänder på det.

FÖr övrigt har ju Barca klarat sig rätt hyfsat även utan Edmilson på mitten.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-22 21:00
ps. länk till det om Rijkaards tankar.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-22 20:59
På Marca.com står det också att det är defensiven som framförallt finns i Rijkaards tankar. Man kan inte annat än hålla med efter de ibland svaga insatserna på kanterna (spec höger som alla vet) och att det darrar på mitten så fort Puyol är borta.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-22 20:52
DeeJay

Haha, jag respelterar dina teorier, men det är väldigt, väldigt orealistiskt. Att man äns ska bänka vår ända riktiga pivote (Edmilson) och framförallt efter det som han har presterat. Sen finns ju både motta, iniesta och van bommel, alla vill ha speltid, och alla vill utvecklas. dEt går inte i dina teorier, även om man kör ett rotationssystem, det blir för hafsigt med det hela. Och i dem större matcherna behövs en ren pivote, hade du tänkt att bänka xavi/deco då elr ?
Barcelona Carl McCoy
2006-05-22 20:52
Står om Forlan. Vi får som sagt ställa in oss på att killen kommer. Jag tror inte Míster ändrar spelssystem bara för att ex. Zlatan kommer, som antyds nedan.
Nä, det kommer helt enkelt att skaffas en "ny Henke".
Längtar bara tills Alves blir klar för Barcelona.

Barcelona Et0
2006-05-22 20:38
Ämne: ESPN bekräftade just....
kan du länka?
Barcelona DeeJay
2006-05-22 20:35
Señor Culé: Med två defensiva, tvåvägsspelande mittfältare, typ Deco och Xavi bredvid Ronaldinho på mitten så löser det sig nog. Ronaldinhos defensiv är dessutom underskattad, ha kämpar och sliter ofta trots att han är en finlirare.

Spelare kommer alltid bli bänkade oavsett hur man gör. Men jag skulle ha Deco och Xavi bredvid Ronaldinho som defensiva spelare. Motta och Edmilson om det behövs ännu bättre defensiv på mitten.

Skulle dessutom ytteranfallarna vara lite mer tillbakadragna skulle det bli som ett femmannamittfält.

Eller så kan man göra det enkelt för sig och köra ett rotationssystem där man spelar några matcher, vilar och sen spelar igen.
Real Betis Young Interista
2006-05-22 20:26
ESPN bekräftade just nu att Forlan är klar för Barcelona!
Länktips: www.myp2p.eu
Barcelona SaMii^
2006-05-22 20:16
Min spanska är inte den bästa, ska träna på den :P Skulle vara tacksam om nån kunde översätta vad Puyol , rOnaldinho, xavi säger =)
Barcelona Señor Cúle
2006-05-22 19:57
DeeJay

Och vilken mittfältare vill du ta bort (om inte en back) om du skulle vilja spela med Zlatan-Eto'o-Messi och Dinho bakom? Och hur tror du deffensiven skulle lida med det? Och hur skulle du vilja att så många mittältare som vi har faktiskt ska få spela, eftersom att Dinho inte är den första som vilar. Vi har Iniesta, Deco, Xavi, van Bommel, Edmilson och Motta som konkurerar på mitten, varav två ska få spela enligt din "11". Utveckla ditt resonemang för att få mig att vilja få Zlatan till Barças start 11 .
Spanien Don Pelayo
2006-05-22 19:53
Jag tycker vi bör ta oss en funderare på de "supportrarnas" validitet om man vill på allvar byta Eto´o mot Zlatan?

Varför byta bort en bättre målskytt mot en sämre?
Barcelona Williamão
2006-05-22 19:33
kolla firandet!!!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-05-22 19:26
Barca1994//
Jag håller med fullständigt. Det är så stort att jag vet fan inte hur jag skall reagera! Är så glad inombords. Fan vad underbart!
Kolla länktipset. Hade gjort vad fan som helst för att få vara där! Undrar var man kan få tag på dom byxorna och shortsen där=). SNYGGA!

VISCA BARCA! VISCA HENK TEN CATE!
Barcelona Barca1994
2006-05-22 19:17
Ämne: Inget att klaga på. ....
EsCúle: herregud vilket år vi har haft! vunnit ligan, vunnit CL... Eto´o vann skytte ligan! Ronaldinho blev vald till världens bästa spelare och fick guld bollen! nu är Ronaldinho nominerad till Sportsman of the year.. Messi är nominerad till Best promise.. och Barcelona är nominerad till Best team! HERREGUD SÄGE JA BARA!! ingen lag har någonsin fått så många nomineringar!!!! jag säger till Arsenals fans var är Henryyyyy om han nu är bäst
Barcelona Adaminho
2006-05-22 19:08
EsCulé//
Angående din länk så undrar jag en sak! Jag har för mig att det var en likande gala för ett bra tag sen då Ronaldinho, Messi och FCBarcelona var nominerade. Likaså Liverpool. Är det exakt samma gala eller är det bara en tillfällighet att all de är nominerade igen? Någon som känner igen det jag pratar om?

Tack!

Visca Barca! Visca Ronaldinho! Visca Messi! Visca FCBarcelona
Barcelona pablo escobar
2006-05-22 18:32
Ämne: Visca Barça:

Tidn....värva zambrotta låter nästan för bra för att vara sant, men om gobbo-juve åker ner i serie b lär ju flera av topplagen i europa erbjuda honom kontrakt. Utan att ha något belägg skulle jag gissa att han isf går till nåt av de andra italienska lagen.
måste säga att jag föredrar diego milito av de anfallarna som nämndes i sport artikeln. han skulle ju kunna vikariera för både ronaldinho och etoo. har han eu-pass?

Edit: såg att han tydligen har ett italienskt pass
Barcelona EsCúle
2006-05-22 18:21
Inget att klaga på. ;D
Se länk.
Barcelona lloliii
2006-05-22 17:59
jag fattar inte varför all så kallade cules klagar på Etoo. han har vunnit interna skytteligan 2 gånger på två år och vunnit den spanska 1 gång, så sluta böla och behandla han med respekt för det förkännar han särskilt från oss cules
Barcelona Aubri
2006-05-22 17:54
Detta ska Giuly ha sagt..

I met all the selection criteria Domenech put forward," Giuly told L'Equipe.

"He wanted experience, players accepting they might be on the substitutes' bench, players who play for a great club and who had appeared in big games, players who don't complain.

"I did all that for Barcelona, so either I didn't understand or Domenech has changed tack.
-----------------------------------------------

spelare med den inställningen vill jag ha i Barca
även om man inte alltid tycker håller måttet
så verkar han vara en skön kille att ha som trygghet, som alltid ställer upp utan att klaga
...
Barcelona DeeJay
2006-05-22 17:52
Jag tror fortfarande att Zlatan skulle passa utmärkt in i Barcelonas spelstil. Med Zlatan på topp med Ronaldinho och Messi skulle Barcelona har världens mest tekniska och kreativa anfallsuppställning. Motståndarbackarna skulle bli utmattade bara av att läsa laguppställningen.

Varför inte värva Zlatan även om Eto'o är kvar? Såväl Ronaldinho och Zlatan kan spela anfallare och offensiva mittfältare.

En uppställning med Zlatan - Eto'o - Messi framåt med Ronaldinho i en fri roll bakom hade varit oslagbart och ostoppbart.

För det är ju nu Barcelona ska satsa, bli ännu mer överlägsna än man var den här säsongen och behålla försprånget till övriga lag.

Men det är bara jag som drömmer nu, alltså.
Annons: