/spanien/barcelona/forum/24389.aspx/spanien/barcelona/forum/24389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol_
2006-05-24 19:50
Jag hoppas på Morientes...han har 3 år kvar i kroppen tror jag och väldigt revangesugen.
Barcelona Valdés
2006-05-24 19:47
Tomasz; jag har också läst att man hoppats kunnat värva Henry för 15 milj euro pga någon ny FIFA-regel som ingen annan klubb verkar vilja använda eller ens hänvisa till. Att tillämpa regeln (som inte har några helt fastslagna summor) är nästan omöjligt och skulle lätt kunna orsaka krig mellan klubbarna. Jag tror därför att 15 miljoner euro var önsketänkande och rena fantasier och verkligheten var säkert något helt annat; då Forlan troligtvis kommer att kosta oss lika mycket. Jag har också personligen mycket svårt att tänka mig att vi skulle kunna tvingas sälja Ronaldinho för 15 miljoner euro om 3 år bara för att han då blivit äldre och bara har ett år kvar på kontraktet. Alla de klubbar som går och hoppas på det kommer att få det mycket "jobbigt".
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-24 19:06
Det är högst troligt att Forlán blir Henkes ersättare. Förhandlingar har redan påbörjats tydligen. Personligen har ja inget emot honom. Han är en bra spelare, och om han bara kan acceptera bänken så blir han en bra ersättare.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-24 19:04
Eto'o har tydligen varit i Tel Aviv och spelat en match med israeliska och palestinska barn. Hans arbete mot rasism och för sammanhållning fortsätter. :-)
Barcelona Gaucho´10
2006-05-24 18:26
hur går det med Barca silly season ???
Barcelona Tomasz
2006-05-24 17:05
Personligen litar jag mer på Soriano än någon i Arsenals styrelse gällande vår transferbudget. Speciellt då den här personen plockar poäng hos fansen genom att skryta (annars hade han varit tyst). Vad jag vet så behövde vi aldrig betala några rekordsummor för Henry pga en ny regel (för spelare +28 år under sitt sista kontraktsår, eller något liknande) som gjorde han tillgänglig för 15 milj euros. KaosMadrid däremot betalar säkert överpriser eftersom de inte har någonting annat att erbjuda för tillfället.
Barcelona Valdés
2006-05-24 16:10
Bojan Krkic Perez och Tomasz; konstiga siffror med tanke på att ett flertal källor (Sport, EMD, Marca mfl.....) också citerat Arsenals sport/ekonomichef som sagt att Barcelona och Real Madrid skall ha erbjudit rekordsummor för Henry (vilka vida överstiger 30 milj euro). Vad det gäller vinstpengarna ifrån CL skall väl en stor del av dessa i så fall öronmärkas för spektakulära nyförvärv till nästa säsong med tanke på att det då är presidentval. Ingen ekonomiansvarig i världen är så dålig förhandlare att hela vinsten delas ut i segerpremier till spelarna.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-05-24 16:05
hoppas han kommer....
Barcelona Tomasz
2006-05-24 15:45
Valdés:
Soriano har, som Bojan nämnde, sagt detta och blivit citerad i flera spanska tidningar. Nu sparade jag inte alla notiser bland bokmärkena så du får nöja dig med en jag lyckades googla fram.
Barcelona La Rambla
2006-05-24 15:27
Jag tror ledningen är ganska så sugna på Trezequet i Juventus. De avaktar nog vad som sker i Italien, om de eventuellt flyttas ner i Serie B. En boxspelare som är helt olik Eto'o. Han var ju faktiskt aktuell för 2 säsonger sen. Men då värvades ju istället det kameruanska lejonet. Personligen hoppas jag ju inte på honom, ser hellre att Zambrotta värvas från Juve även om det lär bli stor budgivning om honom.

Forlan endast om han är extremt billig, annars kan det vara. Inga 15 milj euro i alla fall. Då blir vi blåsta. Hellre då Diego Milito eller Crespo.
Barcelona Schubert
2006-05-24 15:26
Street style/

Jo, jag garvade lite åt Lua Lua, men det är inte så dumt faktiskt.:) Såg en hel Portsmouth på slutet när de klarade sig kvar och han är rätt bra, speciellt i djupled. Men det lär som sagt knappast bli aktuellt.

Han har skadat sig två ggr pga den där målgesten så han borde kanske sluta snart...

Farfan däremot är ett bra alternativ. Han har varit bra i CL mot bra lag och kan det mesta. La Rambla sa dock att han inte hade EU-pass vilket dramatiskt minskar chanserna till en värvning, såvida vi inte förlorar nån av våra icke-EU-spelare.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-05-24 15:07
Det känns för mig som om Forlan inte kommer att vara någon riktigt bra värving, han kan nu för tiden inte göra mål och han kunde inte heller gör mål då han spelade för Man U, Laporta borde inte köpa honom pågrund av en säsong, av alla andra anfallare i världen så borde det finnas en bättre.

Jefferson Farfan är jag däremot väldigt välkomnande till, en spelare med god personlighet, teknisk och målfarlig ur alla skottvinklar.

Sedan så tycker jag om denna kille, jag vet att de flesta av er kommmer att grava, men försök låta bli.
Lua Lua från Portsmouth är en spelare jag starkt tycker om, han skulle enligt mig spela en bra roll i Barca som 4:e alternativ av anfallare, grovt skön teknik, grymt skott och han kan även göra den grymmaste målschesten som finns (nämligen volta).

Farfan eller Lua lua ( även om den andre inte har en chans i världen att komma hit ).

Men Dani Alves är först på listan!
Barcelona Carl McCoy
2006-05-24 14:56
Antagligen, visst kommer backlinjen att förstärkas: sport.es snackar om Farfan från PSV också, vore helt ok. Men nr 1 är givetvis D Àlves.
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-24 14:42
Skitsnack från Marca som vanligt ang att vi inte ska förstärka på backsidan.

Valdes, både Marca och MD har rapporterat om att Soriano sagt att 30M euro är sommarens transferbudget. Glöm inte heller att bonusar måste betalas ut till spelarna efter CL och ligavinsten.
Barcelona Valdés
2006-05-24 14:37
Gabriel mfl; det är en sak och sitta och säga att man vill värva den och den (vilket Laporta och ganska många här på forumet klarar av) och något helt annat att verkligen se till och genomföra dessa värvningar. Sandro Rossell var ingen drömmare utan han gjorde drömmarna till verklighet (Ronaldinho, Deco och Edmilson med många flera). Laporta bar inte heller ansvaret för värvningen av Eto´o utan istället var det Xavier Faus som genomförde den värvningen. Även Faus lämnade klubben under sommaren 2005 pga att ledningen behandlat honom illa. Laporta har tillsammans med Txiki värvat; Albertini, Maxi, Ezquerro och Van Bommel. Källor; Sport och EMD.

Det var sandlådefasoner (läs Sonde;s artikel ifrån ifjol) som drev iväg Rossell ifrån Barcelona. All makt skulle centreras till en person - Laporta (som troligtvis är två personer då aldeles för många talar om Cruyffs påverkan). Tillsammans med Rossell och Faus avgick ytterligare 3 i ledningen under fjolåret i protest mot Laportas styre. Men det fanns också en person i ledningen som ihärdigt försvarades av Laporta under fjolåret, en faschistisk svåger.

Laporta och Txiki har mycket kvar och bevisa vad det gäller förmågan att göra riktigt högklassiga värvningar på egen hand.

Tomasz; vilka källor har Du som bekräftar att sommarbudgeten är satt till 30 milj euro?

När banklånen omförhandlades för ca 3 år sedan räknade man ut att genomsnittligt kunde just 30 milj euro avsättas för värvningar varje år + eventuella (ytterligare) vinstpengar. Enligt föregånde säsongs bokslut gjordes en vinst på ca 15/20 miljoner euro vilket skulle kunnat användas till spelarvärvningar (då man redan året innan, dvs 2004, gjort av med de uppskattade 30 milj euros) men istället valde man att investera i annat samt betala av lite extra på lånen. I år borde vinsten vara betydligt större (än fjolårets 15/20 milj euro) med tanke på att vi vann CL (vilket inbringar ca 10-15 milj euro i biljett, tv och -reklampengar per ytterligare omgång ifrån 8-delen och framåt, och kommersiellt är inte Beckham störst längre utan Ronaldinho är större). Budgeten för spelarvärvningar borde därför vara betydligt högre än de ursprungliga 30 miljoner euros som man räknat med.
Barcelona Haffe
2006-05-24 14:19
Gudjohnsen tycker jag är den bästé spelaren som inhoppare i barcelona istället för henke, han är väldigt proffesionell, duktig både som offensiv mittfältare och som forward.. bra på att göra mål,hyfsad teknik spelar snabbt, enkelt. Kan faktiskt inte tänka mig någon annan, Gudjohnsen!!!!!!!!!
Barcelona Carl McCoy
2006-05-24 14:14

Från Marca, ingen back denna sommar om jag fattar rätt:

El Barça trata de llegar a un acuerdo con Forlán para luego negociar con el Villarreal
El Barcelona ha limitado a tres nombres sus opciones para sustituir a Larsson: Forlán, Gudjohnsen y Hernán Crespo. El primero en la lista es el jugador del Villarreal. Daniel Bolotnikov, uno de sus representantes, estuvo el martes en Barcelona, aunque nadie confirmó que se produjera una reunión con el club. La idea es llegar primero a un acuerdo con el jugador y, posteriormente, hablar con el Villarreal y ver el precio.

Publicidad Rijkaard frena la llegada de cualquier defensa
El Barcelona no reforzará la línea defensiva este verano. Se había hablado mucho sobre las intenciones del club de fichar a dos laterales, uno izquierdo y otro derecho, y un central zurdo. De hecho, se han hecho gestiones en este sentido y se ha hablado con varios jugadores: Chivu, Dani Alves, Gallas, Owoyomela... Pero nada de nada.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-05-24 13:41
La Rambla//

Angående länktipset med Ronaldinho i intervjuen.
Den var väldigt intressant faktiskt.
Han säger bla. att han gjorde 23 mål i en match när han var liten och att han ska få tandställning? Kan det stämma? Han ska ha svårt att andas lite granna. Vad tror du eller ni andra om det?

Haha!

Visca Barca! Visca Ronaldinho!
Barcelona ronnie10
2006-05-24 12:56
Laporta värvade enligt källor på 100% eget initiativ Eto'o. Den värvningen, och dessutom snuva Real på en sån pichichi är otroligt bra gjort.
Barcelona Gabriel
2006-05-24 12:30
Josep_Samitier

Vadå tror du att Rosell skötte värvande helt själv eller? Vad har du för grunder på det? Har du ens något som kan likna bevis till det? Nej det har du inte. Du kör upp ett antagande som du själv vill ska stämma eftersom dit hat emot Laporta är enormt då denne bannat Boxois Nois. Men snälla get down to reality. Även Rossel ville få bort huliganerna från Camp Nou. Att kalla Boxois Nois för Barças själ är som att vara ute och glida på hal is för så är det verklighen inte. Tyvärr kunde de inte hålla sig till att föra upp stämningen på matcherna, fixa tifon, och sjunga hyllningssånger till spelarna. Sedan spelar de ingen roll om de har deras bråk inne på Camp Nou eller utanför, utan det det är själva saken som de representerar.

Våld ska inte ha nått att göra med världens finaste klubb!

- FcB 20 -

Vad sa du? Zzzzzz!
Barcelona La Rambla
2006-05-24 12:20
Josep_Samitier är samma snille som tyckte det var bättre tider i Barça när Nunez och Gaspart styrde klubben. Det säger väl allt.

Intressant intervju med Ronaldinho i länktips.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-24 12:03
Josep_Samitier

Rosell skötte inte allt värvandet. Det är just därför han lämnade klubben.
Barcelona - FcB 20 -
2006-05-24 12:03
Josep_Samitier har rätt va kan du gabriel
2006-05-24 12:02
Gabriel

Ok, missade det inlägget.

Ang. Alves så tror jag inte vi får reda på något förran sen. Enligt han själv ville han njuta av semestern och tänka på saken.

Sen skulle jag vilja få en sak klart för mig. Vem det är av Ten Cate och Rijkaard som har de största defensiva kunskaperna. Man får lite blandade uppgifter. ps. Det behöver inte vara Rijkaard bara för att han spelade def.
Barcelona Josep_Samitier
2006-05-24 12:00
Rosell skötte allt värvandet i vår kära klubb så det är honom vi har att tacka för all framgång. Laporta bara sitter och flinar i sin kavaj på läktarna.

Rosell for the president!
Barcelona - FcB 20 -
2006-05-24 11:54
Gabriel det var rosell som låg bakom värvingarna av deco och ronaldinho som du kanske vet så ville inte la porta o rijkard värva ronaldinho .
Barcelona Gabriel
2006-05-24 11:53
AlexC

Hehe just det, Rüstü har vi också. Även han kom gratis - som tur var!

Beautiful_ Barça

Nej jag pratade om vilka spelare som hade värvats in under Laportas era som president. Quaresma kom under Laportas första år, såldes under hans andra år!
Barcelona Williamão
2006-05-24 11:43
England står inte högt i kurs hos våra stjärnor.
2006-05-24 11:36
Nemo

Fjärde året: Mästare i ligan, Europamästare och Cupmästare ;)
2006-05-24 11:34
Gabriel

Vad menar du med att Quaresma köptes? Du menar såldes?
Annons: