/spanien/barcelona/forum/24386.aspx/spanien/barcelona/forum/24386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 15:38
tja, det var ett tag sedan någon tog upp det där tror jag, nu diskuterar man top-15 målvakter, de flesta kommer från PL såklart.

De som kör igång denna diskussion på Arsenals forum är antagligen ganska omogna eller så är de på "tjafshumör" eftersom vi blir lika sågade där som om ett Realfan kommer hit och diskuterar Ronaldo-Etoo
Barcelona La Rambla
2006-05-20 15:24
Laportas ord finns att läsa även på Sky och andra brittiska medier.

Alla culés, som känner sig manade att diskutera Henry vs. Ronaldinho på Arsenals forum. Jag ber er tänka om. Det är en diskussion ni aldrig kan "vinna", så varför älta det i all oändlighet? Tror dessutom att seriösa arsenalsfans blir rätt trötta på spammet. Så snälla tänk om.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 15:12
Enligt Marca applåderar Laporta Henry för dennes lojalitet om jag förstår spanskan rätt. Man kan inte göra annat än att hålla med: i Barcelona finns antagligen större möjligheter för titlar osv. de närmsta åren. Men killen älskar sin klubb.

På forumet (Arsenals) har de sagt "ni vann CL-bucklan, vi vann Henry, vad skulle du välja?" till mej mfl. när jag försökt få igång en vettig diskussion.

Tja, jag säger att jag helst vinner bucklan och har Ronaldinho i laget..;)
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 15:02
Allting ordnar sig om Etoo gör mål ikväll.;)
Barcelona AlexC
2006-05-20 15:01
Dessvärre är det Marca som delar ut Pichichi.

Det var precis samma saga som förra året då man valde att skriva ner Eto'os antal mål med ett.

Detta året är det kanske mer befogat då jag tror att det är målet mot Espanyol hemma som Marca tagit bort.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:57
Tja, skulle det bli så att truppen förblir intakt (bortsett från Gabri och Henke)och man bara värvar "nye Henke"+ Daniel Alves tycker jag att detta är ganska ok.
Giuly är på gränsen, tycker han bränner för mycket chanser och gjort alldeles för lite mål de 2 år han varit i klubben.
När man sedan såg honom med sin son på axlarna efter triumfen i Paris måste jag dock erkänna att jag tänkte: "ok, ge honom 1 år till...";)
Barcelona Woods
2006-05-20 14:56
La Rambla//

Ja så var det ju. Tack för att du informerade om detta!
Barcelona La Rambla
2006-05-20 14:47
Carl McCoy:

Jag gillar Guily, han spelar med passion och visar mycket hjärta. Senaste månaden har han varit riktigt bra anser jag. Som 2:a alternativ duger han utmärkt på yttern, Messi lär behöva vila matcher. Dessutom så känns det som om Guily aldrig beklagar sig i media över bänken. Bara positivt. Nåväl, det är så jag ser på saken åtminstone.

Woods:

Gabri fick 2 gula kort och utvisning mot Sevilla, därav saknas han i kväll.

Enligt förbundets (LFP) websida så har Eto'o faktiskt gjort 26 mål. Det innebär att självmålet mot Espanyol måste ha godkänts. Frågan är bara, ska man lita på Marca eller Spanska fotbollsförbundet?

Sen så är faktiskt F Torres en måltavla för Barcelona. Tror nog att man har haft honom i åtanke om det inte blev någon Henry. Men priset lär nog avskräcka. En sådan lösning är nog bara aktuell om Eto'o försvinner. Då kan man nästan garantera en Torres i blaugrana till nästa säsong. Då har man råd för de pengar man får för Eto'o.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:44
La rambla/

Jag håller med dej helt om vår anfallstrio...låt den vara och komplettara med lojala inhoppare a la Henke, Giuly. Man kan ju dock diskutera om Giuly inte är för dålig för en plats i Barcelona.
Jag hoppas på Milito*2 (anfall, mittback) och Alves.
Barcelona La Rambla
2006-05-20 14:31
Chelsea intresserade av Deco? What a suprise!
Nog mest en tidningsanka. Hur många mittfältare behöver de liksom? De har ju huset fullt nu.

Det som dock är kul, är att varje år de misslyckas med att gå till final i CL så ska det köpas in 3-4 toppnamn i ren desperation. Det blir komiskt i alla fall när de redan har ett topplag. Det är ju egentligen bara för dem att lite detaljer som behöver putsas på och ha lite mer flyt.

Guily lär inte gå till Liverpool, han har blivit erbjuden att förlänga kontraktet med 1 år. Om han har skrivit på återstår att se.

Ganska kul med brittisk press. De försöker vinkla det till att Rijkaard skulle vara förbannad över att Henry inte kom. Vilket är troligast? Rijkaard förbannad efter att i onsdags kryddat säsongen med en CL-triumf efter ligavinsten tidigare, eller att Henry sitter och surar över den uteblivna CL-titeln.

Jag har tidigare varit lagom positiv över en värvning till Henry. Positiv endast om det går att lösa ha kvar anfallsbestättningen vi har nu minus Henke och kanske också Ezquerro. Då har man varit mer orolig hur en övergång skulle ha påverkat en sådan som Messi och även Eto'o. Risken hade ju faktiskt varit att Eto'o försvunnit till Milan eller kanske ännu värre till Chelsea (hemska tanke). Så summa sumarum så är åtminstone jag lättad att det nu är över även om det ska erkännas att tanken kittlade lite.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:25
Il Barca Il/
håller med dej faktiskt, gillar inte F riktigt, fast inte Torres heller! Skulle antagligen tjura som fan vid bänknötande också.

Det ryktas att Torres ska gå till Man U nu när de släpper Ruud v N. Vi få se
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:23
1 mål räcker...1 mål...
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-20 14:22
Hoppas verkligen att Forlan INTE kommer till oss. Hans lägsta nivå är alldeles för låg.
Däremot vill jag se F. Torres, jag tror att han skulle kunna utvecklas till en outstanding forward i Barça tröjan.
Barcelona Woods
2006-05-20 14:18
Synd att alla våra passningsgenier är otillgängliga, men kunde Etoo göra massor med mål i Mallorca så kan han säkert sätta en ikväll också.

- Champions of Europe -
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:15
nä, han är slut i Barcelona nu (Gabri alltså), precis som King Henrik.
En annan risk är att Etoo för spela med en massa c-lagsspelare som inte gör de passningar Etoo kräver.
Barcelona Woods
2006-05-20 14:13
Risken är väl att vi får se en mer "egoistisk" Eto'o än någonsin.. hehe. Bra det tycker jag! Alla bollar ska gå till Eto'o ikväll!

Jag tycker annars att Gabri borde få spela, men han är inte ens med i truppen!?
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:09
resultatet känns oväsentligt, jag gillar dessutom Bilbao för deras fotbollsfilosofi.

det viktiga är att Etoo gör mål och vinner skytteligan.
Barcelona Woods
2006-05-20 14:07
Carl McCoy//

Ja det kan man väl anta efter denna säsongen. Vi får lita på att Txiki kan vaska fram en laglojal och giftig snubbe som kan lira överallt i anfallet.

Vad tror ni om matchen ikväll? Läge för förlust eller hur bra kan ett Barca-C stå upp mot Athletic-A?
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:03
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 14:03
Woods/
kan vår "nye" anfallare också spela till höger och vänster, på Messis och Dinhos platser, lär det bli ganska mycket speltid ändå.
Barcelona Woods
2006-05-20 13:56
Carl McCoy//

Fórlan är jag lite tveksam till. Han hade en bra fjolårssäsong, men i år har han inte rosat marknaden. Däremot kanske han inte har ngt emot att sitta på bänken, han gjorde väl det ofta i Manchester.

En spelare som togs upp igår tycker jag annars verkar vara intressant. David Suazo i Cagliari, han vore glödhet som super-sub. Dock vet jag inte hur han skulle vilja sitta mkt på bänken..
Barcelona Puyol_21
2006-05-20 13:52
hammabarca:
tack för filmen!

Är det ingen som har en film som är längre? typ hela firandet? måste la finnas en sån??
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 13:51
Woods/
visst kan det vara så, dessa antagligen lösryckta engelska citat är öppna för tolkningar.
Egentligen ganska ointressant: Henry skrev på för 4 år och vi kommer att få se någon annan i Barcelona nästa säsong. Ganska skönt på sätt och vis eftersom vi redan har 3 anfallare som torde vara givna i startelvan.
Barcelona Woods
2006-05-20 13:45
Carl McCoy//

Jo precis, jag tycker det som Rijkaard säger i artikeln, citaten, kan man tolka på vilket sätt man vill.

"It's certain he (Henry) was interested in participating in this project and he told a lot of people that,"

Rijkaard medger att det ev. vart på gång att få Henry till klubben.

"When something like this happens it is Txiki who must respond, I can only talk about people who are already in the dressing room.

Det han säger här är ju att det är Txiki som har hand om affärer som denna och att sin egen uppgift är att ta hand om spelarna i laget. Och med det menar han att det är Txiki de ska fråga, inte honom, för han vet ingenting.

"After Txiki has spoken perhaps I will be able to add something more."

Och att efter att han talat med Txiki kan han tala mer om saken..

Så tolkar jag det, att Sky har på "journalistiskt" vis fått det till att Rijkaard är asförbannad på Txiki för att han inte lyckats göra klart med en spelare, som laget i egentlig mening inte behöver.

Men detta är ju bara min egen tolkning och jag kan förstås vara ute o cykla.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 13:39
Vore hursomhelst intressant att veta om planerna var att värva fransosen.
Som jag skrivit förut så kan det ju vara så att Forlán är på väg hit då Villareal värvat Nihat.
Eller så förstärker man bara...vem vet: silly season;)
Barcelona Carl McCoy
2006-05-20 13:33
Woods/
enligt Sky tycker han iaf att det är märkligt att man inte lyckades knyta Henry till Barcelona.
Sen kan man tolka det hur man vill.
Barcelona Woods
2006-05-20 13:28
Jag tror inte Rijkaard är på något sätt sur över att Henry inte anländer till Barcelona, visst vi hade fått en dödlig anfallsbesättning. Men kan någon säga att den vi hade i år inte fungerade? Det tror jag Rijkaard inser också, hans lag klarar sig utmärkt utan honom. Det vi behöver är en ersättare till Henke, det tycker nog Rijkaard också.
Informer
2006-05-20 13:27
Liverpool sägs vara beredda att lägga ett bud på 3 miljoner pund på Guily. Det troligaste är dock att han stannar i Barcelona.
Barcelona hammabarça
2006-05-20 13:21
Festen från Camp Nou! ;)
Barcelona Woods
2006-05-20 13:17
Nauticus//

Avd. En bild säger mer än tusen ord..

In your face Wenger! Hehe
Annons: