/spanien/barcelona/forum/24385.aspx/spanien/barcelona/forum/24385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona saviola7
2006-11-17 19:16
Tur att du finns La Rambla.Jag försökte att överseta med min Prismas lilla Spanska ordbok men det gick inte.VAMOS DOS SANTOS.FORCA BARCA
Barcelona La Rambla
2006-11-17 19:00
Hola tots!

Börjar bli smått fånigt hur både Barças och Reals forum ständigt översvämmas av inlägg där det hela tiden handlar om 'vi är bättre än er på allt'. Hur orkar ni?

Ballon d'Or gick till Cannavaro. Det finns väl inget mer att tillägga att det är ett bra val. Han fick väl den mest tack vare sitt fina spel i sommarens VM. Det är väl bara att säga Congratulazioni Fabio.

Det är samtidigt komiskt att läsa hur vissa realfans gapar om hur avundsjuka culés är över detta beslut. Eh? Vilka är avundsjuka? Bara för att ett par stycken glin med en barçatröja brevid sig oponerar sig här på forumet? Lägg ner med att generalisera tack.

Till lite barçarelaterat istället då. Mottas avstängning har blivit hävd av den högre instansen CEDD och han kan således spela på söndag mot Mallorca. Rättvisan segrade visst till slut ändå, det är lustigt hur långt det alltid ska behöva gå innan förnuftet får råda.
Barcelona Kamelen
2006-11-17 18:49
För att det var fullkomligt onödigt att jämföra bägge lagens 'talanger' runt om i La Liga. Pajkastningsvarning.
El Conejo
2006-11-17 18:46
Varför blev mitt tidigare inlägg borttaget?
Barcelona Meley
2006-11-17 18:27
Är det bara jag som reagerar på det här med Trotjänarna? :S
Puyol är inte ens med ju, han är en riktig trotjänare och han förtjänar plats 1 ju.
Men men, vi alla vet ändå hur mycket han dör för Barcelona så det spelar inte så stor roll. Man blir bara lite chockad!
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-17 17:59
Ämne: Realpwnage!

Du bö....
Här kommer lite komiska saker, jag är så rolig ju.

Jurado, Arbeloa, Riki, Cobeño, Portillo, Soldado, Juanfran, Valdo, Corona, Navas, Ernesto, Manu. Sen så finns det ju de som spelar i Castilla just nu, t.ex. De La Red, Garcia, Valero mfl. Sen får du ha åsikter om de är bra eller ej. Vissa av talangerna är något år över, den åldern jag tycker man ska vara som bäst, 23-24. Utöver dessa finns det ganska många som också har Real Madrid som moderklubb runt om i Spanien, men som är för gamla för att räknas med här, t.ex. Canizares (väldigt gammal) för att ta en känd. Nej, självklart är många av de här talangerna inte kända, men fortfarande talanger från Real Madrid. Både Barca och Real har mycket bra ungdomssektioner, men det beror nog på vilket lag man hejjar på. Sen om ni tycker att det är misslyckade spelare, så förstår jag inte riktigt hur ni resonerar. De har lyckats att ta en plats i La Liga, världens bästa liga. Man behöver inte vara en lyckad talang eller vad man ska säga bara för man slår sig in i Barcelona eller Real Madrids startelva.
Barcelona El_Barca
2006-11-17 17:28
Jag ryser av att se bilder från matchen den 17 maj /-06. Se bara på Eto'o när han sätter dit kvitteringen, Underbart ! Magiskt!, Sedan Belletis 2-1, se på Barca fansen,spelarna. allihopa hoppar o ler, En dag som finns i barca hjärtan många år framöver.
Det kommer fler pokaler!

Palacio e första valet för mig i Januari. har sett han spela några enstaka matcher, men redan då fastnar man för hans målfarlighet och teknik. Underbar o skåda.

Eto'o & Messi - =(

Visca el barca
Barcelona Evička
2006-11-17 17:17
Dani
Ja, jag tog i i underkant. Ordförrådet är inte så stort såhär på fredag eftermiddag. men tack för påminnelsen, den sitter fint i höstmörkret och den allmänna depressionen ;)
Barcelona Barca#1
2006-11-17 17:13
Vilken dag det var för 6månader sen:D helt MAGISKT
Barcelona Dani
2006-11-17 17:03
Evièka,

Jag tycker att vi ska använda starkare ord än "fantastiskt" ;)

Vilka bilder som rullas för näthinnan nu =)
Barcelona Evička
2006-11-17 16:51
Dani

Ja visst är det fantastiskt :)
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-11-17 16:42
Ämne: Ravveee/

Meen l....
År 1989 :)
Barcelona jonti
2006-11-17 16:42
Ferenc Puskas_: han är född i maj 89
Barcelona Dani
2006-11-17 16:35
Dags att minnas tillbaka ett tag - ett halvår, närmare bestämt. Plats: Paris.

Idag är det exakt sex månader sedan 17:e maj 2006. Och vi minns väl vad som hände då?

Jag börjar fortfarande gråta varenda gång Belletti rasar ihop efter sitt 2-1-mål.
Barcelona Mr Barca
2006-11-17 16:35
Realpwnage!

Du börjar bli smått komisk. Du säger att Real spottar ut talanger. Var snäll och säg vart dessa talanger tar vägen? Kom med ren och skär fakta. Du uttalar dig som om du vore bombsäker på din sak. Nej skärpning!!!!!
Real Madrid Ferenc Puskas_
2006-11-17 16:30
Ravveee/

Meen lugn :P

Måste bara få fråga när denne Dos Santos är född?

R.I.P Ferenc!
Real Madrid Ravveee
2006-11-17 16:25
Inlägget raderat!
Du har PM.

/Redaktionen
Barcelona Kim
2006-11-17 16:13
Självklart är det verkligen inte! Priset ska gå till årets bäste spelare. Hade Ronaldinho haft denna formsvacka under januari-februari, och istället spelat på topp de senaste två månaderna, så hade det inte varit omöjligt att han hade fått priset igen. Journalister brukar trots allt ha en förmåga att tänka förvånansvärt kortsiktigt. VM är det största evenemanget, men att Cannavaro fick priset beror inte enbart på det, utan på att han har haft ett helt bra år.
Barcelona jonti
2006-11-17 16:12
I mina ögon ska inte Ronaldinho ha det i år och inte heller Cannavaro, jag tkr det är Henrys tur. Det finns ingen spelare som är så viktig för sitt lag som Henry och nu levererar han också i landslaget.
Cannavaro var grym i VM men i Real har han inte varit lysande, även om han har växt ju längre tiden har gått.
2006-11-17 16:12
Hur ser listan ut i år då?
& hur såg den ut förra året?
Real Madrid Diego88
2006-11-17 16:10
Ser att många klagar på att Cannavaro vann guldbollen. Men det är ganska självklart att han vann. VM är det störta inom fotboll. Den bäste där bevisar att han är bäst. Ronaldinho floppade totalt, etoo var inte ens med. Självklart vann dom ligan och CL men det kan inte jämföras med VM. Man spelar för sitt land, det är stort.
€ssien
2006-11-17 16:10
Guldbollen är europas bästa spelare, inte världens. den står fifa för.
Barcelona Kim
2006-11-17 16:09
Cannavaro är världens bäste fotbollsspelare - enligt ett antal utvalda sportjournalister.
FIFA:s pris delas ut i december, och väljs ut av världens förbundskaptener.
2006-11-17 16:08
Förlåt om jag är lite trög men är alltså Cannavaro världens bästa fotbollsspelare?
Barcelona Kim
2006-11-17 16:02
Jag förstår absolut att Cannavaro fick detta. Han gjorde ett fullständigt strålande VM, en mycket bra vår i Juventus, och hans höst i Real Madrid har varit bra också. Jag tycker verkligen inte att detta är orättvist. Kom igen nu, det är kul att priset kan gå till en back också, och inte bara till någon som kan göra 10 överstegsfinter på två sekunder.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-17 16:01
Juaníto.
Men jag tror absolut inte cannavaro vinner fifa world player, där tränare och lagkaptener röstar, för det vore tjänstefel.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-17 15:59
Jonti.
52 Ledande fotbollsskribenter agerar jury i ”Guldbollen”-förfarandet.
Barcelona el Flaco
2006-11-17 15:58
Jonti//

Det är tidningen France Football som utser vinnaren.
Barcelona jonti
2006-11-17 15:55
Cannavaro som har varit riktigt dålig stundtals i Real, ngn som vet vem som väljer ut guldbollen vinnare?
Barcelona Juaníto
2006-11-17 15:52
Återigen ett bevis på hur överskattat VM är, kvaliten var ju toklåg och det var defensiva tråklag som gick vidare. Italien spelade dock minst italienskt av alla lag (förutom värdnationen) så dem förtjänade guldet, men Cannavaro? Pirlo var mycket bättre med tanke på att hans uppgift var mycket svårare.

Det är tragiskt när de höga instanserna hyllar anti-fotboll (Cannavaro) när artister som Pirlo åsidosätts. Kom ihåg att det alltid är lättare att förstöra än att skapa.

Visca el Futbol!
Annons: