/spanien/barcelona/forum/24384.aspx/spanien/barcelona/forum/24384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-06-06 00:56
Ämne: La Rambla/ Jag jämfö....
Rijkaard ser honom som mest naturlig som anfallare. Vi får nog lita på Rijkaards omdöme i det här fallet. Sen att han kan spela på vilken position som helst i anfallet är ju knappast någon nackdel. Eller som mittfältare också. Nåja, i morgon kanske vi få svar på om det blir någon transfer.
Barcelona La Rambla
2006-06-06 00:47
Ämne: Kolla in den här gra....
Nikon Jevtic tillhör Valencias cantera. Han är serb.
Barcelona Schubert
2006-06-06 00:47
La Rambla/ Jag jämför honom inte med varken Henke eller Giuly. Gudjhonsen är betydligt mer teknisk än båda dessa spelare, det har du helt rätt i och det är förstås en stor bonus. Ffa förstatouchen och passningsspelet är bra för att vara PL, helt rätt. Vad jag ser som negativt är att han löper mycket mindre än dem.

Har sett mycket Chelsea de senaste åren, så även om jag kan ha fel är det jag säger inte bara nåt jag har fått för mig utan att ha underlag. Kommer han så kommer jag givetvis att att hoppas att han ska lyckas som varje Barcaspelare.

Hans mest naturliga roll i Barca skulle troligen vara Decos position, men där ser jag inte att vi har nåt behov av att värva.
Barcelona La Rambla
2006-06-06 00:38
Schubert:

Tror inte det spelar någon roll vad jag skriver om Gudjohnsen, du lär inte ändra uppfattning. Det märks tydligt att du är anti-Eidur. Men det är helt okej, alla kan inte ha samma åsikt. Har själv inte varit så positivt inställd på en värvning av honom. Men ju mer jag tänker på det och vilka egenskaper han besitter så tror jag att han kan blomma ut ordentligt på Camp Nou. Jämför inte honom med Guily, Gudjohnsen har av det jag sett en bättre första-touch på bollen. En exakt kopia av Henke lär vi aldrig få ändå, det är bara att gilla läget.
Barcelona Kamelen
2006-06-06 00:34
Är det bara jag som anser att Govou skulle kunna passa i Barcelona? Skulle inte kosta speciellt mkt och dessutom skulle man ju kunna kasta in Giuly i dealen.
Barcelona (catalonia barca)
2006-06-06 00:26
La Rambla ///
hag gissar på att han är säker att han inte kommer att få samma lön i barca som i chelsea men endå så harhan sagt att han vill komma till barca så hans syn på fotbollen är inte chelsea syn därdet gäller pengar inte fotboll!!!!
Barcelona Schubert
2006-06-06 00:26
Ämne: Heh, minns du förra ....OK du kan säkert hitta enstaka motexempel, men för det mesta går han mer och möter som forward än går i djupled. Detta i motsats till Drogba som går mer i djupled. En tid när de växlade som centrar i Chelsea togs detta upp regelmässigt av C+-studion.

Han gillar att få bollen på fötterna, en egenskap jag inte ser som positiv hos "Henkes ersättare". Det är bättre om denne som Giuly eller Henke gärna får bollen på en fri yta, så att man får fart på anfallsspelet.

Se förresten gärna min, Pablo Escobars och Alex diskussion om Barcelonas anfallsspel under rubriken "4-4-2" i La Masia.
Barcelona KeLLeFeNi
2006-06-06 00:25
Kolla in den här grabben Nikon Jevtic
...vilken teknik, hört att han spelar för barcas ungdomslag...ngn som vet om det stämmer eller ej?
Barcelona La Rambla
2006-06-06 00:22
Gabriel:

Nja, Man U ryktas vilja betala samma pengar som Barça för honom, alltså ca 8M pund. Problemet är hans höga lön i Chelsea, 3,2M euro enligt rykten. Det får han aldrig i Barça, istället blir det säkert bonus och annat.
Barcelona (catalonia barca)
2006-06-06 00:21
grabbar det blir nog Guddy för att nu har det skrivits mycket om övergången...och speciellt i engelsktidning som man nämner silly seasion artikeln måste ta mer på allvar än anna press elr media
Barcelona Gabriel
2006-06-06 00:19
Oliviera är också bra. Men hur är det med eupasset när det kommer till honom? En annan sak att tänka på är att han säkerligen skulle komma att kosta mera än GUdjonhsen.
Barcelona Gabriel
2006-06-06 00:18
Schubert

Du har fel. Gudjohnsen är en bra fotbollsspelare som klarar av det mesta som anfallare, dessutom kan han spela som mittfältare också (även om de knappast behövs i dagsläget). Det enda som stör mig är Chelseas prislapp; 15 miljoner euro. Det är för dyrt.
Barcelona La Rambla
2006-06-06 00:18
Heh, minns du förra året på SB när bla Gudjohnsen löpte i djupled mot Barça? Vi hade 3-0 i baken efter 19 min. Nog är han bra, tror att han kan blomma ut än mer i Barça.

Sen håller jag med om att jag lika gärna tagit Oliveira om priset är det samma.
Barcelona Gabriel
2006-06-06 00:16
La Rambla

Gudjohnsens pappa har redan sagt officielt att Gudjohsen vill till Barcelona. Chelsea räknar knappast med honom och bara för att Manchester United är villiga att betala 15 miljoner euro för honom så innebär inte det att Gudjohnsen skulle föredra en flytt till Manchester. Tvärtom, Barcelona är inte bara det bättre valet rent sportsligt utan det är också en mycket högre livsglädje i Barcelona om vi ska jämföra städerna. Det är en helt annan värld egentligen. Gudjohnsen kan säkert pressa Chelsea på en flytt till oss för ca 10 miljoner euro, så länge som han är bestämd och står på sig. Då blir det alternativ A; Fuck U, ure staying here and youre sitting on the bench - eller B; dom säljer honom till oss för ca 10 mille. Inte fan är han värd 15 som de kräver för honom.
Barcelona Schubert
2006-06-06 00:15
Ämne: Gudjohnsen är en spe....
Skulle snarare säga att han inte är bra på nåt. Tycker dessutom inte att han löper särskilt mycket i djupled vilket är dumt; vi behöver forwards som löper i djupled på Dinhos passningar.

Oliveira skulle passa oss mycket bättre med sin snabbhet, sina djupledslöpningar, och sin förmåga att slå en försvarare.
Barcelona La Rambla
2006-06-06 00:15
Ämne: va händer med Barca?....
Fuskare?
Sir_Cris
2006-06-06 00:09
Gratulerar till din avstängning!

/ Redaktionen

Barcelona La Rambla
2006-06-06 00:08
Problemet är att Man U också jagar honom, därav det högre priset. Den klubben är ju hopplös, jagar i stort sett varenda spelare i Europa känns det som. Ni minns väl att de köpte Evra? Fattar inte vad de skulle med honom till, han får ju knappt spela. Det lär inte bli mer speltid nästa säsong när Heinze är tillbaka. Det känns iaf som om Gudjohnsen föredrar Barcelona.
Barcelona Gabriel
2006-06-05 23:29
Gudjohnsen är en spelare som skulle passa perfekt som Larssons ersättare. Han är en väldigt mångsidig fotbollsspelare som inte är världsbäst på något men som ändå har en väldigt hög nivå i det mesta kring spelet. Han dribblar bra, skjuter bra med båda fötterna, kan göra mål på huvudet, löper bra i djupled och är relativt snabb också - han är helt enkelt en väldigt bra fotbollsspelare. Jag tror att Gudjohnsen är den värvning som vi söker, den värvning som skulle passa som Larssons ersättare bäst. Jag är väldigt optimistisk gällande denna värvningen. Däremot tycker jag också att 11,5 är ett överpris på honom. Hoppas man kan få ner det lite, kanske till 10. Men det lär bli svårt eftersom Chelsea knappast vill släppa någon av deras spelare till oss för "billiga" pengar. Hur som helst - vi får se vad som händer. Men jag gillar det.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-05 22:35
Ämne: Nja, tycker nog att ....
Fan va härligt att Gudjohnsen är på väg till oss! Jag har följt Chelsea mycket dem senaste åren och Gudjohnsen är en utav deras bästa spelare. Han är kreativ, ganska teknisk, bra avslut och så kan han spela nästan vart som helst i anfallet och på mittfältet. Och så är han relativ ung. Sedan så är han älskad av fansen, gå in i Chelseas forum och kolla upp det. Jag förstår inte vad folk har emot honom, när/på vilket sätt har han hånat USA? Jag tror att han skulle passa mycket bra in i vårt spelsystem och jag välkomnar honom med öppna armar.
Barcelona Schubert
2006-06-05 22:33
Ämne: Såg ni det lilla rep....
Jepp.:) Han gav som alltid ett väldigt sympatiskt intryck (fick t o m Riquelme att le - inte vanligt :) ). Intressant att höra att han egentligen föredrog att spela centralt.
Barcelona Fierce
2006-06-05 21:58
Såg ni det lilla repotaget om Messi i fotbollskväll i tvåan?
Barcelona xavihernandez
2006-06-05 21:50
länk tipps :)
Barcelona Backstrom
2006-06-05 21:24
La Rambla, vill bara säga tack för att du tar dig tid att posta länkar här - Det uppskattas, även om det inte alltid tackas för dem.
Tack! :-)
Barcelona Puyolinho
2006-06-05 20:53
Kan någon Hjälpa till (länktips)
Barcelona La Rambla
2006-06-05 20:44
Nja, tycker nog att han är värd de pengarna. Kanske lite i överkant men det får man räkna med när andra rycker i spelaren.

Snygga mål kan han göra åtminstone. Lite Rivaldo-stuk. :-)
Barcelona Schubert
2006-06-05 20:32
Det är ett överpris för Gudjohnsen. Hoppas att det inte blir av.
Barcelona La Rambla
2006-06-05 20:15
Nu händer det saker. Barça lär förbereda ett bud på 11,5M euro för Gudjohnsen. Rijkaard verkar riktigt sugen på islänningen som ersättare för Henke. Känns som om man vill ha klart en affär så fort som möjligt då Man U också rycker i honom. Kanske blir en affär klar redan i morgon?
Barcelona SaMii^
2006-06-05 19:26
Skön länk La Rambla xD
Barcelona Gaucho´10
2006-06-05 18:59
Veet nån vart man kan se Brasiliens match mot Nya Zeeland??
Målen bara ;)
Annons: