/spanien/barcelona/forum/24383.aspx/spanien/barcelona/forum/24383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-06-06 21:25
Länktips, Iago Falqué.

En stor talang med mycket bra teknik och en bra vänsterfot. Man har skrivit ett femårskontrakt med honom. Alltså inte ett proffskontrakt utan ett sk 'contrato laboral', viket knyter honom till klubben ytterligare 5 år. Han fyllde nyss 16 år.
Barcelona La Rambla
2006-06-06 21:21
Barças Junvenil A har gått till semi-final i Copa del Rey. De ska möta Real Madrids Juvenil. Första matchen i Madrid 16 juni. Returen i Barcelona 19 juni på Mini Estadi.

Bojan Krkic har ju tidigare blivit uppflyttad från Juvenil B. Nu har en ny talang från Juvenil B blivit det, Iago Falque. Sen tidigare spelar ju spelare som dos Santos, Jeffren, Pitu och Xavi Marquez där.

Ännu en titel vi snor i år från Los Mierdas?
Sevilla Riquelme - el mago
2006-06-06 15:09
Vet någon en bra sida där man kan ladda hem fotbollsfilmer? Alltså ladda hem...
Barcelona Carl McCoy
2006-06-06 14:44
Han är en riktig slitvarg, som en målinriktad missil försöker han ofta komma i position för avslut.
Tror dock inte han blir VM:s stora överraskning. Tveksamt överhuvudtaget med speltid när de har Trezeguet, Henry mfl.
Barcelona Schubert
2006-06-06 14:41
Ämne: Dirk Kuijt (tror det....
Eller för att inte tala om den störste av dom alla, Cruyff (heter egentligen Cruijff). Kuyt är iaf bättre än Gudjohnsen men hans teknik är bristfällig. Härlig attityd dock.

Är det nån som sett Ribery spela? Det talas om att han kommer att bli VM:s överraskning, men jag har tyvärr aldrig fått tillfälle att se honom. Är han så bra som alla säger?
Barcelona Carl McCoy
2006-06-06 14:41
Håller med RED om att Ezquerro inte passar/platsar i Barcelona, inte ens som backup. I Bilbao kom han till sin rätt.
Antar att man behåller honom eftersom det bara talas om 1 offensivt nyförvärv. Man har ju sagt att "alla som vill får stanna" när Motta diskuterades. Låter snällt för att vara en klubb som Barca.
Barcelona La Rambla
2006-06-06 13:57
Vänsterspringaren du tänker på heter Orlandi. Han är egentligen vänstermittfältare, vilket syntes då han hade lite problem med positionsspelet när han spelade vänsterback. Annars var han teknisk, kunde springa hur mycket som helst och hade en väldigt känslig vänsterfot han slog fina inlägg/frisparkar med.

Ja, Gudjohnsen klarar mycket väl av den offensiva mittfältsrollen om det skulle behövas. Som bäst är han som en släpande forward.

Du tänker på Zambrotta? Lika bra till vänster som till höger. Upp och ner på kanterna i 90 minuter. Slå till säger jag. :-)
Barcelona - FcB 20 -
2006-06-06 13:56
vikka här har ett lag i drömelvan om ni har säg vad ni heter .
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-06 13:53
I den sista ligamatchen mot Atletic så hade vi nåra undomar som verkligen tog för sig, Olmo med sin aggresiva och snabba försvars spel i mittlåset och bjässen Ludovic som började nervöst i Pivote rollen men växte även han och hann med en assist. Sist men inte minst ytterbacken som fick springa enormt och gjorde det bra och enkelt dock kan jag inte hans namn lite dåligt påläst =/ skulle gärna vilja se att de lånas ut till andra klubbar i la liga det vore underbart för deras utveckling.

Forlan känns som för mycket pengar,Oliveira känns även han mycket pengar Gudjonsen känns rätt och rätta mig om jag har fel han kan även spela längre ner i banan? det vore pbra spendering det är nog vi alla överens om.

En back som kan spela behärskat på 2 positioner vore guld men sånna finns det inte mycket utav helst en höger springare isånnfall eller vad säger ni?
Barcelona La Rambla
2006-06-06 13:32
Sen tror jag att man även kommer att flytta upp Olmo till truppen. Han imponerade verkligen i sista ligamatchen mot Athletic.

Vi culés kan hoppas att Villa Mir/Sainz vinner presidentposten i Real. Flera spanska tidningar är övertygade om att Florentino Perez är bakom de två och drar i trådarna. De är bara en täckmantel. Som alla vet, de senaste åren har Florentino varit det bästa som hänt Barcelona. :-)~

Visca Florentino!
Barcelona el Flaco
2006-06-06 13:17
En sak verkar vara säkert iallafall. Txiki och el Mister ska nog bara göra två värvningar, en anfallare (prioritering) och en försvarsspelare. Zambrotta är fortfarande ett alternativ men avaktar på vad som sker i Turin.

Ungtupparna Rodri och Verdú m.fl. blir nog utlånade till några Primera-lag. Tycker det är bra så att de får mer speltid mot de allra bästa.
Barcelona el Flaco
2006-06-06 13:11
Txiki och Rijkaard ska ha ett möte idag där man ska diskutera den kommande säsongens värvningar. Det verkar som Forlán inte ska komma utan det blir nog Gudjohnsen som är tänkt att komma som Henkes ersättare. Det har också stått i Mundo Deportivo tidigare att förhandlingarna med Gudjohnsen är tänkta att komma till nåt beslut innan veckan är slut.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-06 12:55
Gustaf/
ja, på hans egen sida stavar han Kuyt men det kan hända att den är internationaliserad.

Håller med om att G-sen vore en bra värvning...det har ju ryktats om besked idag angående någon anfallare men som sagt, det är nog bara rykte.

Samtliga namn som nämnts är väl bra backupanfallare till Etoo. Problemet är väl att bara några få klarar bänken.
Barcelona Gustaf
2006-06-06 12:52
Dirk Kuijt (tror det är så han stavar egentligen Carl men många holländare "internationalliserar sina namn med ett y istället för ij, som t.ex. Ruud vN) vore en fin värvning. Han har gjort massor med mål och spelar oftast till höger i hollands 433 så det lär inte bli några problem. Men det känns ändå som ett rätt oseriöst rykte då Arsenal redan sägs ha lagt 18 milj. euro på honom och så långt vill nog in Laporta gå.

Gudjohnsen känns ändå som en säkrare värvning på något sätt då han redan presterat på den absolut högsta nivån och även nötit en del bänk utan att tjura.
Barcelona La Rambla
2006-06-06 12:49
Har sett bägge stavningarna. Men det känns rätt så ovidkommande hur han stavar sitt efternamn, eller?

Torres hade kunnat blomma ut i Barça, känns overkligt så länge Eto'o finns i klubben.

Ludo gillar jag mer och mer, hoppas han blir jämnare på avsluten och bollmottagningarna bara. Han har ett stort hjärta och kämpar alltid för laget.
Barcelona hammabarça
2006-06-06 12:46
Har testat på mig att göra en egen video om Ronaldinho. Bara litet ett test, hoppas den får godkänt :P
Barcelona Carl McCoy
2006-06-06 12:44
Om nu den unge holländaren (verkligen mot förmodan) skulle ansluta till Barcelona så stavas hans namn i all enkelhet Dirk Kuyt, inte med några extra j:n eller h:n osv. ;) se länk
Barcelona Backstrom
2006-06-06 12:40
Jag håller med, Drogba slipper jag gärna. Crespo tror jag skulle kunna fungera, men jag vet inte riktigt - Känns som vi kan släppa honom till något annat lag och värva en forward som funkar på flera platser istället, exempelvis Gudjohnsen. Eto'o verkar ju hålla ganska bra och kunna spela de flesta matcher - Då behövs inte 2 st. absoluta topklass centerforwards, hellre en reserv som kan spela lite varstans.
Torres och Forlan, snälla nej - Torres är en talang som fortfarande inte blommat ut och som är tämligen överskattad av relativt många, Forlan hade en magisk säsong och en dålig säsong - Det ska inte räcka för att bli värvad av Barça, om än som avbytare.
Ang. Govou så kan han säkert passa i Barçelona - Men att byta honom mot Giuly? Det vet jag inte riktigt .. Har börjat gilla Ludo efter CL.. ;-)

Nog om anfallare - Barça presentera Alvés som klar . Snälla!
Barcelona La Rambla
2006-06-06 12:27
Drogba? Skojar du? Den där otekniske, osympatiske och anabolt uppbyggda ivorianen kan vi vara utan tack. Får rysningar bara jag tänker på det.

Kuijt är bara ett rykte som tidningar tycker om att frossa i. Tror inte han är så aktuell, dessutom så blir han nog för dyr då flera engelska klubbar rycker i honom.
Barcelona Tiago
2006-06-06 12:14
Patrik

skojajr du lr okej oliveria skulle jag med vilja ha men att säga att torres forlan gudhjonsen är för dåliga tror jag inte på och dom e ju inte direkt tänkta att ta en plats i start elvan utan att vara ersättare:P
Barcelona Patrik
2006-06-06 12:11
Förstår ingenting! Gudjohnsen, Kuijt, Forlan, Torres och Crespo. Ingen av spelarna är tillräckligt bra för oss. Oliveira kan jag tänka mig men inte ens han känns klockren. Hellre Saviola än någon av de andra spelarna.
Barcelona Tiago
2006-06-06 12:09
Dirk Kuijt

nej tack hellre gudjohnsen än han det e en sak och göra mål i holland och en i spanien kolla bara på kezman medans gudjohnsen redan visat vad han går för
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-06-06 11:58
Det verkar som om Barca ställer in sig på Dirk Kuijt från Feyenoord. Barca har tydligen redan funderat på att värva honom tidigare men gjorde det aldrig.
Van Basten och Ruud Gulijt tror jag ska ha rekomenderat honom till Rijkaard om jag förstått det rätt.
Txiki ska även han ha följt hans kariär ända sedan december 2005, och han vet att Kuijt har en stor potential.

Jag tycker om Dirk Kuijt, men någon Messi är han inte, kan mycket väl vara den rätta värvningen, brukar inte har begränsningar på någon position utan jhan kan spela lite överallt, han även tillräckligt ung, verkar vara en bra värvning.

PS: hette förrut street_style, har ändrat det till ett citat av en känd karaktär på TV, nämligen Joey Tribianni från Vänner.
Barcelona Tiago
2006-06-06 11:52
vad tycker ni om att värva drogba han har ju sagt att han inte vill vara kvar hos chelsea?
Real Madrid Ike
2006-06-06 11:18
10Zidane10:
första gången ja hör nånting korrect skrivas av ett madrid fan! haha :D
lätt bäst låt
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-06 10:56
Bästa VM-låten
Barcelona Williamão
2006-06-06 10:13
"...En fördel Barça hoppas ha i jakten på islänningen är att Jorge Mendes (agent till flera av Barcelonas spelare) är José Mourinhos agent och framförallt god vän med Chelseas VD Peter Kenyon."

På vilket sätt skulle detta vara en fördel för Barca?
Real Madrid alex163 [ Sergio Ramos ]
2006-06-06 01:37
Ämne: Ämne: Ämne....
Okey... hade läst i kommentarerna där i youtube. Någon hade skrivit att han spelade för Inter. Men iallafall, Valencia är klubben.
Barcelona Kamelen
2006-06-06 01:18
Ämne: Ämne: Kolla i....
Inte enligt SF, se länk.
Real Madrid alex163 [ Sergio Ramos ]
2006-06-06 01:11
Ämne: Kolla in den här gra....
Stämmer inte. Han spelar för Inter.
Annons: