/spanien/barcelona/forum/24381.aspx/spanien/barcelona/forum/24381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-05-30 14:30
II Barça II - Rijkaard

Jag håller med dig till 100 %. Det gäller att börja förhandlingar med Daniel Alves redan nu annars kommer tålamodet att försvinna tillslut och då hamnar han i Liverpool. Visst har han sagt att han själv vill avvakta tills VM är slut innan han bestämmer sin framtid, men det innebär inte att man inte kan påbörja förhandlingar med hans agent och visa att intresset fortfarande finns för honom. Tyvärr så tror jag inte vi får se Daniel Alves nästa år hos oss, detta på grund av att Rijkaard verkar vilja satsa på Belletti.

Ett totalt felbeslut isånnafall, hoppas jag har fel.

"Jennifer Lopez - Aint it funny how a moment can just change your life" - A.k.a "Juliano Belletti"!...
Barcelona el Flaco
2006-05-30 14:25
Så kul att Neeskens kommer tillbaka till Barcelona som andre tränare. Måste kännas inspirerande både för fansen och spelarna att ha en levande legend arbeta för klubben.

Suñol//

Hehehe, eller hur. Straffmästaren #1.
Barcelona Suñol_
2006-05-30 14:17
Om vi har problem med straffskyttar så är det bara att slänga in Neeskens i framtiden =)
Jag blir oerhört glad att han tar över. Välkommen Johan!!
Barcelona Ghazza
2006-05-30 13:47
Ämne: Bra!!! Hoppas de hår....
Jag vill inte bänka Edmilson... Mycket svårt med vårt mittfält alltså...
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-30 13:41
AlexC//

Varför ska man vänta tills efter VM? Det är inte så att Alves är VM aktuell, agerar inte ledningen nu så kommer han troligtvist att hamna i Liverpool. Gudjohnsen är inte han heller VM aktuell, så vad är meningen med att vänta tills efter VM?

Zambrotta fallet förstår jag att dem avvaktar. Men det är en helt annan sak, det har med Juventus skandalen att göra. Man väntar på domen.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-30 13:26
Bra!!! Hoppas de hårdsatsar på Iniesta också. Xavi, Deco och Iniesta...Xavi pivote.
Barcelona AlexC
2006-05-30 13:18
Iniesta har erbjudits ett kontrakt t.o.m. 2010.

Jippi!
Barcelona AlexC
2006-05-30 13:07
Varför måste Txiki agera nu?

Ledningen i FCB har sagt att man väntar tills efter VM med att göra klart några värvningar.
Barcelona Barça-fan
2006-05-30 11:50
Så härligt att läsa artikeln om Messi! Messi är och kommer alltid vara en barcaspelare, trogen som han är.

Visca Barca! Visca Catalunya!
2006-05-30 11:28
Jag tycker också att statistiken bevisar att vårt försvar håller. Någon mittback behöver vi inte då vi redan har Puyol, Marquez och Oleguer som mittbackar. Även Edmilson och Motta kan spela mittbackar. Men nu när vi har sålt Gabri, så har vi bara en ”riktig” högerback och det är Belletti. Visst Oleguer kan spela högerback, och det gör han bra om man kollar på det defensiva. Men en modern ytterback ska spela bra både offensivt och defensivt.
En högerback behövs!
Barcelona La Rambla
2006-05-30 11:13
II Barça II:

Jag vill också se Alves i blaugrana. Men det känns som om både Txiki och Rijkaard anser att defensiven duger. Tittar man på statistik så kan man inte annat än att ge dem rätt. Rijkaard har i flera intervjuer lovordat hela truppens insatser och inställning efter säsongen. Tar man in nytt folk så kan det rubba den goda harmoni som truppen har i dagsläget, samtidigt som man inte heller vill göra sig av med någon spelare förutsatt att de inte själv begär att bli sålda.

Det primära verkar vara att förstärka anfallet med en spelartyp som påminner om Henke. Sen så tror jag de avvaktar vad som sker i Juventus, då man säkert är sugna på Zambrotta som skulle klara av båda ytterbacksplatserna.

Nåja, det är vad jag tror. Hoppas jag har fel.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-30 11:07
Nauticus/
Precis, detta har Alves uttryckt.
Man har också sagt att anfallaren ska vara ordnad innan denna vecka är slut.
Under Silly Season gäller det att ha is i magen. Går du in och kollar om det hänt något var 5:e minut är det antagligen dags att göra något annat: läs en bok, spela ett spel eller rentav jobba.;)
Barcelona Nauticus
2006-05-30 11:03
Ämne: Vad är det ledningen....
Alves sa nàgot om att han vill vänta tills VM är över innan han bestämmer sin framtid.

Tror nog att vi kommer fà se en anfallare presenterad snart. :)
2006-05-30 11:00
Vad är det ledningen väntar på? Signa Alves, innan Liverpool gör det. Enligt Alves agent så har inte Barça kontaktat honom. Det är dags för Txiki att vissa vad han kan. Belletti kommer alltid att vara en legend efter den 17 Maj 2006. Men seriöst, vi behöver en högerback. Och Alves är den perfekta ersättaren. Är helt övertygad om att han tar över Cafus plats i landslaget, enligt mig är han bättre än Cicinho, i alla fall om man kollar på det defensiva. Det här är min åsikt och jag vill inte läsa en massa skit snack från Real Madrid ”fansen”. Även offensivt håller han en väldigt hög klass, jag har nog aldrig sett han göra en dålig match. Så är han ung också, och troligtvist vill han till Barça. Vad väntar ni på?

Ersättaren till Larsson bör också värvas ganska snart. Jag har inget emot Forlan, men han är för dyr. Oliveira då? Tveksamt om han kommer att lyckas i Barça. Däremot är jag för ett köp av Gudjohnsen, om nu Chelski väljer att sälja honom. Slå till!
Crespo hade inte heller varit så dumt, honom kan man alltid lita på.

Sen behöver vi egentligen inte köpa fler spelare. Men visst skulle Zambrotta värvas hade jag blivit mycket lycklig, detsamma gäller Chivu.

Men det är dags att agera Txiki!
2006-05-30 10:57
Barcelona Tiago
2006-05-30 09:13
SaMii^

ne jag hoppas verkligen med att han stannar jag gillar den snubben väldigt mkt:)
Barcelona pablo escobar
2006-05-30 06:40
Verkar som Neeskens är på väg att ta över Ten Cates roll.

Egentligen svårt att veta hur han är som tränare men jag är mycket positiv. Kul med en f.d. barcaspelare och man har ju minst sagt goda minnen av hans gamle lagkamrats tränarinsatser.
Barcelona Messínho
2006-05-30 00:20
SaMii^

Hoppas också att Thiago stannar, han är bra att ha i taktiska syften då vi egentligen bara har han och Edmilson på mitten som har fysiska och defensiva kvaliteer.

visça barça
Barcelona SaMii^
2006-05-30 00:04
är det bara jag som inte vill att MOTTA ska lämna.

Älskar karln, vilket HJÄRTA tänker framförallt hemma matchen mot chelsea. En spelare med god teknik samt fysik =)

Visca el Barca ! Visca Motta !!!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-05-29 23:53
komiskt med massa vitt smuts i forumet, massa avundsjuka fans som inte kan tackla att vi är världens just nu bästa fotbollklubb och de är inte ens i närheten! :) Futbol Club Barcelona !
Barcelona Gabriel
2006-05-29 23:29
Va fan har att stava rätt med historia att göra? Hmm, smart! Man behöver snarare ett antal svenskalektioner när man skriver fel på svenska.

Nåja, hoppas redaktionen gör deras smutsjobb och stänger av snillet.
2006-05-29 23:25
Messi kommer aldrig att lämna oss. Han hade chansen att gå till vilket lag som helst när han inte hade proffskontrakt men valde att stanna. Dessutom så har klubben hjälpt honom väldigt mycket.

Ibland känns det som om man drömmer, vilket lag vi har!

Ronaldinho – Han är kungen!
Messi – Kommer att bli världens bästa spelare!
Eto’o- Lejonet!
Deco – Vinnaren!
Xavi – Geniet.
Iniesta – Vilken framtids man.
Puyol – Världens bästa back!
Edmilson – Vilken säsong han har gjort!
Valdes – Har varit mycket stabil dem senaste matcherna!
”Gio” – En underskattad vänsterback. Har varit strålande i år.
Sylvinho – Hans samspel med Ronaldinho är bland det bästa jag har sett. Mycket bra offensivt.
Marquez – Marquez tillsammans med Puyol bildar världens bästa mittbackspar.
Van Bommel – Holländaren som man kan lita på, gör alltid sin uppgift.
Oleguer – Oleeeeguer, klagar aldrig, spelar där han blir tillsagd. RESPEKT!
Belletti – Årets spelare, alla kategorier.
Motta – Kämpar väldigt bra, klagar inte.
Giuly – Jag tror att jag är den enda här inne som gillar Giuly. Klagar inte, kämpar och sliter.

”Vi är F.C Barcelona och vi kommer att vinna allt”
Barcelona Patrik
2006-05-29 23:18
Just nu är senaste Silly-uppdateringen läst 9703 ggr! Se förstasidan.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 23:12
Okej då, det var menat som positivt men det lyckades du tydligen inte förstå. För övrigt bevisar du tydligt vilka som är "töntarna".

www.skrivihop.nu
Barcelona La Rambla
2006-05-29 23:07
Haha, ta det lugnt lille vän. Jag har inte sagt att ni ska sno någon. Utan att om Real ska kunna värva Messi måste de lura över Ronaldinho först, eftersom de två kommer så bra överens. Du är väl knappast Real? Läs om, läs rätt.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 23:01
Dags att se brassarnas träning på Sport-Expressen nu. I morgon har de träningsmatch, den sänds live på samma kanal.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 22:59
JuanRomanRiquelme:

Ska ni sno Messi får ni nog försöka lura över Ronaldinho först. Hur stor är sannolikheten att Real lyckas med det?

Ja det var nog någon galen presidentkandidat som vill ha uppmärksamhet. Nu fick han det, och ni fans får stå och skämmas. :-)
Barcelona pablo escobar
2006-05-29 22:53
nej, inte om han inte fått ett nyligen

det var väl pga eu-kvoten han blev tvungen att åka hem till sao paulo när han kom tillbaka efter sin skada
Real Madrid JuanRomanRiquelme
2006-05-29 22:51
La Rambla// ja tror nog många av min areal vänner visste det Redan Messi kommer inte spela i Real Madrid det var bara en galen tanke från en tönt kanidat Messi är inte direkt "Figo" Messi är för ung för att blandas in i pengar Situation och sånt kanske om några år men det kommer Defentivt inte va vi som får honom jag tror nog alla ska vara smarta nog att fatta det
Barcelona Schubert
2006-05-29 22:34
Pablo/ Så Olivieira har inte EU-pass alltså?
Annons: