/spanien/barcelona/forum/24376.aspx/spanien/barcelona/forum/24376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-27 12:52
När ska Barcelonas spelare vara tillbaks på träning? Hur länge är deras semester?
Barcelona xavihernandez
2006-05-27 12:45
En spelare som Barça kanske borde se över är Luca Toni tycker jag. En bra anfallare som gör mycket mål och är vass på huvudet,

vad säger ni ?
Puyol #5
2006-05-27 12:32
Kolla på den här videon ;)

Barcelona Camparn på nou
2006-05-27 01:48
Forza skoja inte Kuys kommer inte gå för mer än 8-11 miljoner euro är jag säker på. Han är ingen storspelare...
Vill också ha en annan anfallstyp till Barca mer rörlig, teknisk bättre passningsspelare.

Sen har vi antagligen kvar Maxi Lopez nästa säsong som är ungefär samma spelartyp som Kuyt stor stark center. Jag ser mycket potensial i Maxi och är säker på att han skulle ha öst in mål i hollänska ligan om han hade fått speltid och förtroende. Tyvärr har han inte fått det av Rijkaard i Barcelona än så länge.

Köp in en klassanfallare som kan spela överallt i anfallet och ha kvar Maxi och Giuly så har vi det fantastiskt täckt.
Barcelona Schubert
2006-05-27 01:45
OK Kamelen kanske kunde bli aktuell då, speciellt om han förbättrat sig ytterligare. Jag är svag för hans långa dribblingsräder. Har gjort en del riktigt fina mål och framspelningar i Eredivisie. Han är ung också, 20 typ. Hade tydligen blivit lovad en startplats till höger i Hollands 4-3-3 i VM om han fått holländskt pass av van Basten men fick ändå nej av myndigheterna.
Barcelona Kamelen
2006-05-27 01:39
Kalou, som du säger Schubert vore en riktigt bra värvning. Han kommer förmodligen att få Holländskt pass efter nästa säsong.
Barcelona Schubert
2006-05-27 01:32
Kuyt eller hur han vill stavas (har set minst tre stavningar) är OK men lite oteknisk. Arbetar dock hårt och har spelat till höger i 4-3-3 i holländska landslaget. Kan givetvis spela center också. Är en pålitlig målskytt och kan det mesta. Lite van Bommel-varning dock - jag är rädd att han kommer att falla ur Barcas spel med sin lite klumpiga stil.

Ser hellre hans lagkompis Kalou i så fall men han har tydligen inte fått nåt holländskt pass än så det lär inte bli aktuellt.
Barcelona Bojan Krkic Perez CAMPIONS DE EUROPA
2006-05-27 00:39
Maxi kommer nog inte vara kvar nästa säsong, antingen på lån eller såld om vi får ett bra erbjudande.
Barcelona Forza
2006-05-27 00:35
Håller med om att Kuyt vore ett bra alternativ, men han kommer säkert att kosta uppåt 150 milj. Det är lite väl mycket för en spelare som inte nödvändigtvis blir ordinarie(Messi är 1:a valet). Då tycker jag Gudjohnsen skulle vara ett bättre alternativ, speciellt om man kan få honom för ca 50-75 milj. Han är en komplett och laglojal spelare med mycket rutin. En annan fördel är att han också kan användas på det offensiva mittfältet. Om vi värvar Gudjohnsen kan vi ju också behålla Maxi och på så sätt få lite olika alternativ till Eto'o.
Barcelona LINX
2006-05-27 00:08
är kuijt till salu som ngn antydde nedan? i så fall så borde kanske juan l. beställa en resa till holland. han är ju drömversättaren för h. larssom!
Barcelona Kamelen
2006-05-27 00:02
Visst, jag håller med er att Forlán inte är värd de summor som har nämnts.
Hörde att ledningen 'inte utesluter' Mista. Tar ju myyyycket hellre Forlán än Mista.
Barcelona Schubert
2006-05-26 23:50
Påstås att Navas inte kommer att lämna Sevilla på deras SF-sida.

Vill inte se Forlan, speciellt inte för de summor som nämnts. Absolut inte Gudjohnsen.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-26 23:48
”Messi jamás irá al Madrid” – ”Messi kommer aldrig att gå till Madrid”

Som ni kanske vet så är det vissa presidentkandidater i Madrid som har lovat att värva Messi ifall just dem blir valda. Men nu är det alltså bekräftat, Messi kommer aldrig att gå till Madrid. Haha, det finns en presidentkandidat som har lovat att värva både Messi och Deco.
Vad drömde han sen? Att Raul började göra mål igen? Älskar Messi av hela mitt hjärta :-).

Det är bara bra att Villarreal inte vill sälja Forlan, vad ska vi med han till? Personligen så tycker att han är alldeles för dyr. Finns bättre spelare, Gudjohnsen tillexempel.

Att Sheva lämnar Milan är tråkigt, jag trodde aldrig att han skulle göra det.
Barcelona Kamelen
2006-05-26 23:45
Ämne: Tycker att Lyons Eri....
Abidal har spelat vänsterback hela säsongen, inte är han högerback inte.
Barcelona Bojan Krkic Perez CAMPIONS DE EUROPA
2006-05-26 23:41
Schubert//
Att Barcelona skulle betala 50M för Henry är inget annat än rent dribblande av Dein för att få pluspoäng hos fansen.

Btw, Sheva lämnar Milan. Han vill visst också ha en del av Abramovitjs kaka. Bittert för Milans fans att han lämnar deras stolta fotbollsinstitution mot ett lekprojekt som Chelsea.
Barcelona Messidinho 10
2006-05-26 23:41
Läste också på Lyons officiela hemsida att Kim källsröm är klar för Lyon
Barcelona Messidinho 10
2006-05-26 23:40
Tycker att Lyons Eric Abidal(högerback) och Jerymy Berthod (Vänsterback) inte skulle vara så dumma spelare att ha i barca nu när de positionerna är den svaga länken i laget

Va tycks??
Barcelona Kamelen
2006-05-26 23:30
Villarreals president, Fernando Roig har nu gått ut i pressen och sagt att klubben inte kommer att sälja Forlán.

Guddy på ingång nu måntro?
Barcelona Schubert
2006-05-26 23:28
Eboué tycker jag har fått oförtjänt mycket beröm. Han tappar bollen ofta och är allmänt oslipad. Dessutom väldigt egoistisk. Alves är mycket mer teknisk; ser hellre honom.

Tycker ärligt talat att Dinhos klausul på 125 miljoner Euro är för lågt satt. Barca var redo att betala mer än häflten av det för en flera år äldre, sämre och mindre spektakulär spelare (Henry). Visst i dagsläget finns det inga indikationer på att DInho vill gå men i framtiden vet man inte. Ser helst att man smackar på med en klausul som inte går att köpa ut.
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-26 22:57
Ronigoo10

Antal inlägg: 16
Skapad: 2006-01-09 15:48:46

hopas jag kan vara med i forum

16 orsaker att stänga ner forumet.
Barcelona AlexC
2006-05-26 22:57
Här följer lite fakta om Barçastjärnornas kontraktslängd och utköpsklausul:

Ronnie: 2010 med option på ytterligare 4 år, 125 M Euro
Deco: 2010, 75 M Euro
Eto'o: 2010, 150 M Euro
Puyol: 2010, 150 M Euro
Messi: 2014, 150 M Euro
Valdés: 2010, 100 M Euro
Xavi: 2010

Vår Mister har kontrakt till 2009.
Barcelona Kamelen
2006-05-26 22:33
Men hur i helvete kan man vilja ha Eboue till Barca så som han spelade/betedde sig i matchen mot just Barca?
Bojinov är alldeles för ojämn.
Barcelona hammabarça - Campions D Europa
2006-05-26 22:14
Ämne: Tja jag tycker att o....
Blir sur när jag ser inlägg som ditt. Varför skulle man ändra spelsystem, förstöra ett vinnande koncept? Eboue är en framtidsman för Arsenal och kommer med all säkerhet stanna där ett bra tag.
Barcelona Ronigoo10
2006-05-26 21:51
Tja jag tycker att om barca förstärker högerbacken och köper eboue från arsenal och köper en ny anfallare istället för larsson så kan dem köpa bojnov i fiorentina han e bra avbytare så dem spelar så här.

----------------valdes------------------
---eboue------pyuol------edmilson---van--bronkors
----------------van bommel/xavi----marquez---
-------messi---------deco-------ronaldinho
------------------eto'o/bojnov
Barcelona 19
2006-05-26 21:13
MR.Boff

Hahaha skönaste.
Barcelona MR.Boff
2006-05-26 20:57
Belleti-Rocky
Motta-Legolas
Marquez-El Mariachi
Guly-Jean Claude Van Dame
Messi-Frodo
Puyol-Gimli
Valdez-TonyMontana
Eto´o-Shaft
Ronaldinho-KurtWallander
Barcelona Messi 10
2006-05-26 19:54
Både Alves och Forlan har eu pass... Torres skulle nog utvecklas en hel del i Barca även om han skulle spela mindre skulle han göra fler mål än i Atletico lite bättre bollar och kolla Etoo`s utveckling sedan flytten till ett bra lag. Jag skulle inte må helt dåligt av Nigerias vänsterback Taiwo som spelar i Marseille han är ruskigt bra och har en bra vänsterdoja. Har sett han göra mål i både landslag och klubblag samt han har europarutin och är född 85 precis vad vi behöver och Alves på andra kanten.... Bara Marquez och Eto`o löser sina pass till februari nästa år sedan vill jag såklart ha upp Dos Santos isället för Ezquerro...
Barcelona Carl McCoy
2006-05-26 19:31
ja, det var ju snack om detta drömkontrakt (2014) förra sommaren men det blev kanske inget?

Så länge vi har vår ryggrad i Puyol, Xavi och Ronaldinho (snart även Messi) spelar det ingen JÄVLA roll vilka som går till Chelski. ;)
Barcelona La Rambla
2006-05-26 19:29
Dinho har kontrakt till 2010. En klausul på 125 miljoner euro. Lycka till de som vill värva honom. Det räcker inte med en fet plånbok, man ska även övertyga honom att lämna staden han älskar. Han trivs ypperligt. Men visst, allt kan ändras på några år. Är mer orolig över Eto'o men Laporta har ju sagt att han ej är till salu.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-26 19:28
sen ogillar säkert vår magiker det fysiska spelet i Premier.
Annons: